20 minuter djungel-gameplay från Metal Gear Solid 5

Robot
Medlem
20 minuter djungel-gameplay från Metal Gear Solid 5

Pucktvåa?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Blir nog ett köp! till PCn

Medlem

Rätt säker på att det blir årets spel när det släpps.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jaha! Det kommer till PC också? ...Well then.

Medlem

givet till ps4:an


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

givet till ps4:an

HELL YEAH!


signatur
Medlem

Det här så väldigt bra ut! Gillade mycket det med ballongen =).

Medlem
Skrivet av snoeppen:
Skrivet av WarpGuN:

givet till ps4:an

HELL YEAH!

Ett av spelen som kan bli min tripp till närmaste elektronikbutik


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

ZF
Medlem

vad var grejen med handgranaten och helikoptern?

synd på all löjlig ploj istället för ett seriöst spel...(Nej jag har inte lirat de andra spelen)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Visst har där alltid varit lite övernaturliga och framtids-element i denna serien, men detta är nästan lite för mycket. Utöver det ser det väldigt bra ut, blir ett köp till PC.

Edit: Behovet av att ha Snake för uppdraget känns lite onödigt om man då har tillgång till en superkvinna som kan bli osynlig och springa i 200 km/h.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

synd på all löjlig ploj istället för ett seriöst spel...(Nej jag har inte lirat de andra spelen)

Då har du missat en av världens bästa spelserier. Metal Gear (NES), Metal Gear Solid (PSX) och Snake Eater (PS2) är alla fullpoängare i mina böcker och utan tvekan bland ett av det bästa spelen till respektive system. Jag skulle nog lägga MGS och Snake Eater i min top 10 lista av bästa spelen jag någonsin spelat.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

synd på all löjlig ploj istället för ett seriöst spel...(Nej jag har inte lirat de andra spelen)

Tycker det är den där glimten i ögat tillsammans med all manus och grafik-porr som gör MGS serien till grymt bra spel.

Redaktör

Nyheten blev dubbelpostad, så jag tog bort den andra. Dessvärre ryker kommentarerna då också, men jag återpubbar en av dem:

Skrivet av Ichinisan:

Översättning till trailern:

0:55 サーマル! Thermal!
1:11 Hittade! (henne)
1:13 捕まろ Ta henne.
1:19 撃て Skjut (henne)
1:25 ミラー
1:27 こいつはボスを助けた Den här (bruden) räddade boss.
1:29 自分が助かりたかっただけだ Hon gjorde det bara för sitt eget bästa!
1:31 撃て Skjut!
1:33 独房に入れろ Lägg henne i en cell (isolerinscell)
1:36 ボス?! Boss?!
1:39 目を離すな Släpp inte ögonen (av henne)
1:42 よし All right!
1:44 連れていけ Ta henne dit! (order)
1:52 どうした? Vad väntar du på?
1:53 早くしよう Sätt igång!
2:21 ボス Boss!
2:25 取り返しのつかないことになるぞ (Detta) kan inte lösa sig.
2:26 あの女 Den där kvinnan..
2:27 そうだ Det stämmer. (Jag vet.)
2:28 彼女はこの場所を知った Hon kände till det här stället.
2:33 いずれにしろ いつかは殺すことになる Oavsett vad, så måste hon dö någon gång.
2:37 だが、まだだ今じゃない Men, inte ännu.
2:45 その時は Vid den tiden...
2:48 俺がやる ...så gör jag det.


signatur
Medlem

Skall bli ett köp på steam

Medlem

UJ UJ UJ UUUUUJ vad detta kommer att bli bra. Enda negativa är att det som vanligt i MGS-spel är lite för mycket "överdrivna" grejer.

Men så har det ju iofs alltid varit också så jag antar att det bara är att gilla läget.

Snygg grafik, men jag köper inte den tramsiga dramaturgin som MGS-spelen lider av.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Det var roligt när det vara lite mystiskt för nästan 2år sedan, nu känns det utdraget med alla teasers, trailers och gameplay så lång före lansering.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Detta är ett spel som ska spelas på konsol enligt mig - lika mycket som att jag anser att Battlefield ska spelas på PC. Men det är kanske bara min åsikt! ;o


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Detta är ett spel som ska spelas på konsol enligt mig - lika mycket som att jag anser att Battlefield ska spelas på PC. Men det är kanske bara min åsikt! ;o

Är ju bara att plugga in tv'n och en dosa, så har man konsol upplevelsen man jagar, fast bättre.

Skrivet av Loltron:
Skrivet av Tapiwen:

Detta är ett spel som ska spelas på konsol enligt mig - lika mycket som att jag anser att Battlefield ska spelas på PC. Men det är kanske bara min åsikt! ;o

Är ju bara att plugga in tv'n och en dosa, så har man konsol upplevelsen man jagar, fast bättre.

-
så får man troligtvis en konsollport som hackar och krashar, och har trasiga funktioner.. samt att man inte kan lämna tillbaks spel hur trasiga och felkodade dom än är.

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Tapiwen:

Detta är ett spel som ska spelas på konsol enligt mig - lika mycket som att jag anser att Battlefield ska spelas på PC. Men det är kanske bara min åsikt! ;o

Är ju bara att plugga in tv'n och en dosa, så har man konsol upplevelsen man jagar, fast bättre.

-
så får man troligtvis en konsollport som hackar och krashar, och har trasiga funktioner.. samt att man inte kan lämna tillbaks spel hur trasiga och felkodade dom än är.

Ojdå vad cynisk du var då, det återstår väl att se, senaste mgs spelet revengeance som finns portat klassas ändå av dom flesta som en bra port, så man får la hoppas på att dom gör det igen.
Tror verkligen inte att det blir en "dead rising3" eftersom det spelet gick som bajs blandat med sirap även på konsol releasen.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Tapiwen:

Detta är ett spel som ska spelas på konsol enligt mig - lika mycket som att jag anser att Battlefield ska spelas på PC. Men det är kanske bara min åsikt! ;o

Är ju bara att plugga in tv'n och en dosa, så har man konsol upplevelsen man jagar, fast bättre.

mgs är ett konsolspel, räknar inte med någon märkbar skillnad på pcn. har man pengar så kör man båda systemen


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Tapiwen:

Detta är ett spel som ska spelas på konsol enligt mig - lika mycket som att jag anser att Battlefield ska spelas på PC. Men det är kanske bara min åsikt! ;o

Är ju bara att plugga in tv'n och en dosa, så har man konsol upplevelsen man jagar, fast bättre.

mgs är ett konsolspel, räknar inte med någon märkbar skillnad på pcn. har man pengar så kör man båda systemen

Äh, har tillräckligt med pengar för att köpa ett ps4 eller xbone, men ärligt talat så ser jag inte en enda titel som får det att kittla till i magen och som ska kännas att det var värt med dom där 4-5 tusen, det var väl mgs 5 då.

Men nu kommer ju det till pc och jag slipper köpa en till låda som ska stå och damma framför tv'n när jag väl är klar med det *sneglar på ps3't*, det skulle ju vara slöseri på naturresurser, utrymme och pengar.

Faktumet att man sitter framför en tv, med en kontroller och spelar, är något som enbart konsoler har som ett privilegium, därför är det alltså ett spel ett "konsolspel" även om det släpps på pc, är det vad du menar ?

I övrigt gillar jag din norm gällande pengar, gör vad du vill med dina, kör på bara.

1
Skriv svar