Lanseringstrailer för Dragon Rising

Medlem

Vet inte om jag kommer spela spelet, men en förbannat snygg logotyp har det i alla fall!

Medlem

Hmm, de verkar undvika att visa någon video där de faktiskt förstör något i omgivningen. Vill ju inte direkt ha väggar osv som tanks inte kan köra över.

Peer 2 Peer-mp känns rätt 90-tal imo.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Bara jag som tycker spelet ser medelmåttigt ut? Ser ingenting nytt eller något som är speciellt hätigare än det som redan finns? Mer än att slagfälten ser väldigt stora ut!

Animationerna ser halv taskiga ut och bildkvaliten på alla filmer de släppt ser suddig och oklar ut, hoppas verkligen inte det ser likadant ut i spelet! Sen att de har hypat spelet så mkt att att hela världens feta finniga små gamers där ute sitter med råstånd är ju lite kul!

Sådärja, HIT ME


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Det var på tiden, come to mama!

Inaktiv
Skrivet av Tommy_h:

Bara jag som tycker spelet ser medelmåttigt ut? Ser ingenting nytt eller något som är speciellt hätigare än det som redan finns? Mer än att slagfälten ser väldigt stora ut!

Animationerna ser halv taskiga ut och bildkvaliten på alla filmer de släppt ser suddig och oklar ut, hoppas verkligen inte det ser likadant ut i spelet! Sen att de har hypat spelet så mkt att att hela världens feta finniga små gamers där ute sitter med råstånd är ju lite kul!

Håller med, multiplayer delen är ju ett skämt för PC.. och fattar inte varför man skulle köpa det för SP då Operation Flashpoint alltid vart ultimata MP spel. Oj glömde att det är Codemasters nu.

Medlem

Förhandsbokat.
Nu kliar det verkligen på musen!

Skrivet av Tommy_h:

Bara jag som tycker spelet ser medelmåttigt ut? Ser ingenting nytt eller något som är speciellt hätigare än det som redan finns? Mer än att slagfälten ser väldigt stora ut!

Animationerna ser halv taskiga ut och bildkvaliten på alla filmer de släppt ser suddig och oklar ut, hoppas verkligen inte det ser likadant ut i spelet! Sen att de har hypat spelet så mkt att att hela världens feta finniga små gamers där ute sitter med råstånd är ju lite kul!

Sådärja, HIT ME

Shut up woman get up ma horse !!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Fin lunch trailer!

Men är spelet nåt att ha??

Ser mest fram emot COD:MW2

Medlem

Usch, hemskt tråkiga och fula skjutljud. Annars verkar detta kunna bli rätt najs. Deras sönderklippta och enformiga promovideos har ju inte gett någon vettig visning av spelet. Men det känns som att det ändå kan ligga ett ganska schysst spel bakom allt det där promo skitsnacket.

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Ååh! Jag har beställt det från play.com pga ekonomin, så jag får det inte förrens nästa vecka

Står ju på play.com's hemsida att spelet släppts redan idag för både PC och Xbox360, men ännu inte för PS3.
Kanske skrivfel dock, vad vet jag, men de håller på att drar pengar från mitt konto just nu ialla fall och det brukar betyda att de börjar packetera spelet inom några timmar.
Har jag tur får jag det på fredagen, har jag jävla tur redan på torsdag

Medlem

Lite störande att spelet finns klart och går att distributera via steam, men att dom väljer att inte göra det för att inte störa den fysiska handeln av spel...

Medlem

Nä men fan så tråkigt med multiplayer.
Man ska ju kunna röra sej fritt över hela kartan i MP och coop, det kunde man ju redan i OFP1.
Hur ska man kunna flyga helikopter i 2x2 km? Det är ju ingenting.

Känns som ett kliv bakåt i utvecklingen...


signatur

yolo

Medlem

fack, efter att ha läst på lite från andra forum så är det nu klart att detta spel inte är ett klan-spel
Synd, hade lyckats få några i min klan att vilja skaffa spelet, och nu måste jag säga åt dem att inte beställa spelet då vi inte kommer kunna spela klanmatcher
Man kan ju bara undra hur de tänkte när de valde att inte ha klan-support för spelet..

Medlem
Skrivet av X|Rolando:
Skrivet av Preed:

förhoppningsvis blir det ARMA med lite produktionsvärden.

Värt att veta ifall man är intresserad av multiplayer:

Citat:

Thank you for submitting your recent request to Codemasters Customer Services concerning Operation Flashpoint: Dragon Rising.

Operation Flashpoint: Dragon Rising does not support dedicated servers unfortunately. The game, at launch will be peer to peer only.

http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=35877...

At launch there will be 2 MP maps for each of the two game-modes (Annihilation & Infiltration) making a total of 4 MP maps.

http://community.codemasters.com/forum/showpost.php?p=5641161...

Multiplayer map max size will be 2x2 km with 32 players (16vs16).

PC users will be able to move the square play area...

http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?p=56194...

Due to technical constraints the tether distance in co-op is 275m.

http://community.codemasters.com/forum/showpost.php?p=5524168...

!

Vad är det här för skit?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Allt detta kommer dom troligtvis fixa i senare patchar till PC! Konsol skiter jag i hur det går för. Detta spelet ska man spela på PC! Inget annat!

Precis som originalet och expansionerna!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Har beställt spelet men har lagt vantarna på en version (xbox) hos en kompis, kört 2 första missions.. Graffen är bra, med tanke på hur långt man ser. Vapen ljuden, MYCKET bättre än i filmerna vi sett. känns realistiska och har skön punch. (surre rekomenderas).. Kontrollerna fungera kanon på xbox, ovant med lite knappar i ofp

Natt mission är ju hur grymt som helst! Ai;n faktiskt helt bra.. Jag vart skjuten av sniper, låg och vänta på medic så sköt han medic snubben. Tog hold team, vänta en stund. Och ropa på medic igen så en annan kom med first aid och så vart han skjuten, hallå full metal jacket någon

De försöker flanka, flyr om dom är i underläge mm.

Bullet ballistic, riktigt trevligt! Underbar känsla när man tar en snubbe på 500m håll.

Alla ni som beställt kommer nog inte att bli besvikna, iaf inte på co-op storyn.

Medlem

Ett demo hade suttit som en smäck


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Skrivet av BurnoutBjorn:

Förhandsbokat.
Nu kliar det verkligen på musen!

Lustigt precis vad min tjej sade imorse.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av BurnoutBjorn:

Förhandsbokat.
Nu kliar det verkligen på musen!

Lustigt precis vad min tjej sade imorse.

Låter som om hon borde uppsöka läkare isf. Kliande är ju antagligen inte något bra.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Skrivet av Dumlen:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av BurnoutBjorn:

Förhandsbokat.
Nu kliar det verkligen på musen!

Lustigt precis vad min tjej sade imorse.

Låter som om hon borde uppsöka läkare isf. Kliande är ju antagligen inte något bra.

Äsch bara vanlig klåda. Tjejer får sånt ibland. Olika Ph värde etc.


signatur
Inaktiv

vilka rysningar man får äntligen ett spel där Rambo inte är huvudkaraktär hehe detta vill jag ha

Inaktiv
Skrivet av Jonber:

det släpps den 8:e vilket är torsdag....så fredag vet jag inte vad ni fått ifrån

Flera sidor som säljet det såsom webhallen så är det release torsdag!

Kolla upp detta!

om du kollar på trailern så står det nionde oktober. vad du fått 8 ifrån kan man ju istället undra

Medlem

bästa militär spel jag spelat, intressanta uppdrag och bra känsla.

Inaktiv

Som jag skrev från flera sidor och känner folk som faktiskt fick spelet redan igår.....men men whatever jag har fått mitt idag från webhallen...hämta du ditt imorn om du nu ska köpa det

Inaktiv

Har spelat skiten i tre timmar nog och besvikelsen vet inga gränser. Samma skitstyrning som i Arma2. Idiotisk spar-funktion.
Blir till o spela originalspelet i 8 år till antar jag

Medlem
Skrivet av Majorass:

Samma skitstyrning som i Arma2.:-(

Ja samma styrning som de flesta FPS alltså (även OFP), du siktar och skjuter med musen och går med tangentbordet.

Inaktiv

När jag menar skitstyrning pratar jag inte om tangent eller musstyrningen, känslan eller saknad av det är det jag tycker suger..tacka vet jag org Flashpoint...det var en fröjd

12
Skriv svar