Därför är Watch Dogs som det första Assassin's Creed
Ubisoft erkänner att Watch Dogs inte nått sin fulla potential, men hoppas att tvåan kan göra "en Assassin's Creed".
#ubisoft, #watch-dogs, #ubisoft-montreal, #assassins-creed, #assassins-creed-ii, #assassins-creed-brotherhood, #watch-dogs-2
Vad jag minns så var mottagande av AC1 ganska bra, men det krävdes en uppföljare för att folk skulle inse bristerna. Dock gjorde detta inte AC1 till ett dåligt spel, utan snarare 2an till ett bättre spel.
De flesta verkade hata WD redan från dag 1, och en uppföljare lär bemötas på samma sätt.
Problemet jag hade med WD var "one trick pony" syndromet spelet har. Allt är länkat till den förbannade mobiltelefonen. Visst det är coolt att styra trafikljuset och blockader. Men för fan tvinga inte spelaren att göra bara det. Varför kan man inte använda nåt vapen när man sitter en bil eller på en motorcykel? Det blir som en 3D version av Chase H.Q (för dom som minns det).
Grafiken var en miss, men det påverkade inte gameplay på något större vis.
Huvudpersonen var lika intressant som en tegelsten på tippen.
Man brydde sig knappt alls om honom. Han var bara en skitstövel och jag hade riktigt svårt att finna sympati för han.
Ska bli intressant hur de lyckas putsa fram guld under allt skit.
Vad jag minns så var mottagande av AC1 ganska bra, men det krävdes en uppföljare för att folk skulle inse bristerna. Dock gjorde detta inte AC1 till ett dåligt spel, utan snarare 2an till ett bättre spel.
De flesta verkade hata WD redan från dag 1, och en uppföljare lär bemötas på samma sätt.
Då minns vi det olika, för mitt minne är att AC 1 togs emot på samma sätt som Watch Dogs (minus förbannelsen över en gammal E3-video som inte stämde med spelet, då). Mycket snack om att spelet var för oerhört repetivt etc. Aja, det är väl rätt ointressant egentligen.
En sak jag gillade med Watch Dogs var emellertid att huvudkaraktären var ett praktarsel. Folk klagar alltid på det, men det är inte försvarbart att ha en ens hyfsat "schysst" kille i spelets roll där denne dödar folk kors och tvärs, inklusive poliser och civila, på samma sätt som Trevor var den enda "trovärdiga" karaktären i GTA V.
Vad gäller första AC så var det nog först en rejält 'wow' upplevelse. För att efter några timmar sakta med säkert börja dala när man insåg man gjorde samma saker om och om och om igen. En stor värld där det knappt inte fanns ett jota att göra mer än, som artikeln skriver, sitta på bänkar och ha sig.
I och med watch dogs släppet så har nog många, som bekantat sig med ubisofts assassins creed franchise, i ett mycket tidigare skede listat ut att Watch Dogs är ganska förutsägbart i vad man ska och inte ska göra.
Detta verkar vara ubisofts lille signum dock vad gäller de här stora mainstream spelen. De verkar göra sådant här medvetet för att sedan se till att nästa spel i serien får mycket mer saker att göra och vips så har man fångat människors intresse igen.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Watch Dogs var inte komplett. I och med en sån stor värld så krävs det mycket, kolla bara på GTA V, alltså krävs det förmodligen mer tid och kreativitet, spel med öppna världar, speciellt Ubisoft måste sluta upp med repeterande uppgifter, till slut så känns det bara som billig utfyllnad, copy och paste. Använd GTA V som en mall, de vet hur man ska göra för att undvika att upprepa saker.
Inte nog med att staden var platt med en enda uppgift hacking, grafiken var kass, skjut mekaniken var dålig och allt kändes väldigt arkadigt. Motorcyklar som står i luften utan stöd, vatten spridare som går igenom bilen, väldigt märklig fysik och bilkänsla i spelet. Märklig stuttering.
Ska Watch Dogs 2 ha någon chans så måste dom fylla spelet ännu mer, och göra de mycket mer kreativt, och göra det bättre mekaniskt, hackingen måste få flera lager så det inte bara känns som en grej, kanske mer avancerat. Lite mer realism i spelet kanske istället för det där arkadiga skiten.
Jag gillade Pearce, inte den gladaste av dom alla men han var faktiskt tredimensionell. Om man tyckte han var tråkig, vad är då Max Payne? Max Payne är dock coolare, han kan man inte prata skit om.
Watch Dogs var inte komplett. I och med en sån stor värld så krävs det mycket, kolla bara på GTA V, alltså krävs det förmodligen mer tid och kreativitet, spel med öppna världar, speciellt Ubisoft måste sluta upp med repeterande uppgifter, till slut så känns det bara som billig utfyllnad, copy och paste. Använd GTA V som en mall, de vet hur man ska göra för att undvika att upprepa saker.
Inte nog med att staden var platt med en enda uppgift hacking, grafiken var kass, skjut mekaniken var dålig och allt kändes väldigt arkadigt. Motorcyklar som står i luften utan stöd, vatten spridare som går igenom bilen, väldigt märklig fysik och bilkänsla i spelet. Märklig stuttering.
Ska Watch Dogs 2 ha någon chans så måste dom fylla spelet ännu mer, och göra de mycket mer kreativt, och göra det bättre mekaniskt, hackingen måste få flera lager så det inte bara känns som en grej, kanske mer avancerat. Lite mer realism i spelet kanske istället för det där arkadiga skiten.
Jag gillade Pearce, inte den gladaste av dom alla men han var faktiskt tredimensionell. Om man tyckte han var tråkig, vad är då Max Payne? Max Payne är dock coolare, han kan man inte prata skit om.
Håller med allt du skrev och ville bar tillägga att GTA V inte är det enda spelet som lyckats, Sleeping Dogs är ett annat som fått lite uppmärksamhet men som gjort många rätt (dock lite för mycket fajting för min smak).
Skulle inte förboka Watch Dogs 2 ens om det kostade 20kr. Kan inte minnas sist ett spel gjort mig så upprörd som Watch Dogs. Ingenting funkade och supporten var absolut botten. Reviews var köpta och nämnde inga av problemen du skrev om. Så...eventuellt köp blir det bara efter reviews från normalt folk som Total Biscuit eller eventuellt Angry Joe (iofs är han knappt normal men men).
Det tråkiga med Watch Dogs enligt mig var inte storyn eller hacking delen utan grafiken, bilarna och bilfysiken. Det kändes inte som att det var ett next-gen spel som de hade utlovat utan mer eller mindre ett spel som enbart var gjort för ps3 och xbox 360. Jag spelade visserligen på en PS4:a men vad jag har hört så ska inte grafiken där skilja något direkt nämnvärt med PC.
Det var ett repetitivt spel som fort blev tråkigt och som kändes omodernt trots sin modernitet.
Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"
Tydligen så ska dagens patch på WD fixa mycket av stutteringen...
Gött men jag undrar varför det tog ett halvår innan den kom. Borde varit Day 1 patch...
Dom kanske inte lyckas lista ut vad för kombo som gjorde strutteringen, går liksom inte att fixa på en dag?!
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Tydligen så ska dagens patch på WD fixa mycket av stutteringen...
Gött men jag undrar varför det tog ett halvår innan den kom. Borde varit Day 1 patch...
Dom kanske inte lyckas lista ut vad för kombo som gjorde strutteringen, går liksom inte att fixa på en dag?!
Nej men under ett halvår iallafall.
Ska starta upp skräpet nu får vi se vad som händer (eller inte händer)
Watch_Dogs är plottrigt och har en FOV på 25 till PC. Det är hopplöst dåligt till PC och känns som ett spel knepat ihop av amatörer. Kanske är konsolversionen bättre.
Första AssCreed var snyggt och funkade bra med mus och keyboard. Spelet tog sig mot slutet, men då hade många redan slutat spela.
Jag tycker personligen att AC1 hade mycket som jag saknar i de nyare AC spelen. Jag gillade storyn och tidsperioden! Särskilt storyn och jag känner att de aldrig riktigt fortsatte i samma anda vilket är synd. Särskilt besviken blev jag nu när det visar sig att filmskaparna går samma väg då filmen kommer utspela sig under AC2 med Ezio i huvudrollen...
AC1 var ju riktigt kul när det kom, mycket roligare än tvåan som bara upprepade allt.
Känns inte som vi spelat samma spel. Vad med "bara upprepa allt" menar du? Har spelat ut både ettan och tvåan och jag upplever det precis tvärtom därför jag frågar.
Jag tyckte del två var exakt samma spel som del ett. I princip identiskt gameplay. Jag upplevde det bara som en upprepning. Kändes som när man spelar ett nytt FIFA eller NHL året efter föregående. Lite nya detaljer men samma spel. Kan inte beskriva det bättre än så.
Gillade Black Flack dock, det tyckte jag var riktigt roligt. Men det kom ju undan med mycket tack vare det underbara söderhavstemat.
va, nu måste jag ha missat något då jag har plöjt igenom WD 3 gånger och klarat ut AC1 2 gånger, men WD är väl inte ens i närheten utav att vara som AC1=/? vad är liknelsen? att springa omkring i en öppen värld?
Ta det inte så bokstavligt. WD kommer vara för WD serien vad AC 1var för AC serien.
D.v.s att utvecklarna hade en vision som de inte nådde fram till. Men de lärde sig mycket på vägen.
Så om WD 2 är lika bra som AC 2 var så kommer iaf jag vara nöjd som faen
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
va, nu måste jag ha missat något då jag har plöjt igenom WD 3 gånger och klarat ut AC1 2 gånger, men WD är väl inte ens i närheten utav att vara som AC1=/? vad är liknelsen? att springa omkring i en öppen värld?
Ta det inte så bokstavligt. WD kommer vara för WD serien vad AC 1var för AC serien.
D.v.s att utvecklarna hade en vision som de inte nådde fram till. Men de lärde sig mycket på vägen.
Så om WD 2 är lika bra som AC 2 var så kommer iaf jag vara nöjd som faen
jahaa, det var så de menade, ok, då förstår jag:)