Riktigt fina betyg till Shadow of Mordor

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av TheRob:
Skrivet av Remus:

Tack för tipstacket!

Jag är så himla exalterad! Jag vaknade kl 7 av någon lustig känsla och surfa på mobilen, var tvungen att gå in på Shadow of Mordor twitter sidan och där stod alla recensioner. Då kunde jag inte sova längre.

Har förbokat till PC.

Räkna med att det inte är spelbart på en vecka. Då det förmodligen blir en horribel portning till PC.

Var har du fått den informationen ifrån? Dom har själva sagt att dom är "fans" av PC gaming och gör sitt bästa för att optimera det till PC. Dom har ju även streamat PC gameplay som ser bra ut.

Ok, det verkar vara fantastiska nyheter. Är så van att spel som t.ex. Dead Rising 3, Watch Dogs och andra over-hypade spel blir så dåliga första dagarna till PC. Så jag ursäktar för min negativa ton

Medlem
Skrivet av Oneone:

Ok, så där ska en Options-meny se ut.

Nu blev jag plötsligt intresserad. Well played.

Medlem

6GB för de högsta texturupplösningen känns ju sådär lagom...

Ingen FOV, men det är ju inget FPS, så det behövs inte.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Xepheros:

Peppen lever! Det här är spelet jag aldrig vågat vänta på! Ett BRA Sagan om Ringen spel med fräsch story och spelmekanik!

Nja, det mesta har vi sett förr, men gör man det bra är det alltid kul.

Absolut, men det var bra längesedan ett bra spel baserat på Tolkien kom, speciellt om vi bortser från Battle for Middle-Earth som är en helt annan sorts spelupplevelse än denna på alla plan.

Medlem

Jag tycker inte att spelet ser så intressant ut, men Monolith har en speciell plats i mitt hjärta, så jag kanske borde ge det en chans.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Ingen FOV, men det är ju inget FPS, så det behövs inte.

Du kanske kan spela med 3 skärmar och högre FOV på PC.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Andyrew:

Skulle inte vilja hålla med helt och hållet. IGN gav exempelvis Destiny 7.8, vilket är lägre än flera större sajter som gav runt 8.

Är inte 7,8 runt 8? I övrigt är det väl klart att inte VARENDA spel IGN recenserar faller inom ramen för vad som beskrevs tidigare. Då hade inte en kotte läst där idag.

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av walter_iego:

Ingen FOV, men det är ju inget FPS, så det behövs inte.

Du kanske kan spela med 3 skärmar och högre FOV på PC.

FOV:en sköter väl sig själv när man byter upplösningen till jätte brett?!


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av Sisyr:
Skrivet av aholman:

Är det bara jag som förblir skeptisk då vissa av de där sidorna fasiken ger alla AAA-spel full pott?

Antar att du syftar på IGN, och där håller jag med, men Polygon är tillsammans med Destructoid (som ju bara gav 6/10), Rock, Paper, Shotgun och Strategy Informer de sidor vars recensioner jag har störst tillit för, av den enkla anledningen att de är de som oftast stämmer överens med min egna åsikt.

Fan jag insåg plötsligt en sak.

Jag litar/bryr mig inte om alls vad en recensent ger för betyg rent objektivt (eller subjektivt) utan går nästan helt på egen känsla (och försvarar gärna spel jag tror ska vara bra, även om te.x FZ ger det dåligt betyg) även om jag läser och ser vad ni tycker så utgår jag från videos på gameplay till nästan alla spel.

Sen får man bittert ångra vissa spel som special edition av Far Cry 2 haha

Men ta t.e.x Watch Dogs eller Hitman Absolution så försvarar jag dom till graven, även om båda kunde vara mycket bättre

Inget ont menat till alla grejhöjta FZ recensenter


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av walter_iego:

Ingen FOV, men det är ju inget FPS, så det behövs inte.

Du kanske kan spela med 3 skärmar och högre FOV på PC.

FOV:en sköter väl sig själv när man byter upplösningen till jätte brett?!

Det gör det i flesta fallen. Men ibland händer det att man måste fixa till det bättre om spelet tillåter.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av aholman:

Är det bara jag som förblir skeptisk då vissa av de där sidorna fasiken ger alla AAA-spel full pott?

Antar att du syftar på IGN, och där håller jag med, men Polygon är tillsammans med Destructoid (som ju bara gav 6/10), Rock, Paper, Shotgun och Strategy Informer de sidor vars recensioner jag har störst tillit för, av den enkla anledningen att de är de som oftast stämmer överens med min egna åsikt.

Fan jag insåg plötsligt en sak.

Jag litar/bryr mig inte om alls vad en recensent ger för betyg rent objektivt (eller subjektivt) utan går nästan helt på egen känsla (och försvarar gärna spel jag tror ska vara bra, även om te.x FZ ger det dåligt betyg) även om jag läser och ser vad ni tycker så utgår jag från videos på gameplay till nästan alla spel.

Sen får man bittert ångra vissa spel som special edition av Far Cry 2 haha

Men ta t.e.x Watch Dogs eller Hitman Absolution så försvarar jag dom till graven, även om båda kunde vara mycket bättre

Inget ont menat till alla grejhöjta FZ recensenter

Det är väl rätt logiskt att man försvarar spel man själv gillar även om recensenterna inte gör det. Watch Dogs är för mig en av höjdpunkterna i år så här långt. Däremot kan jag tycka att man gör sig själv en björntjänst om man inte alls lyssnar på kritikerkårens utlåtanden innan man kastar iväg sina slantar.

Medlem

Han som kommenterar låter lite som Liam Neeson, om det inte är han då...

Förbeställt för 352 spänn på Greenman
Trodde det släpptes 7 okt men det står 30 sep


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Tur man har PC, förbokat för 220kr

Skrivet av DeFeCT:

Tur man har PC, förbokat för 220kr

Ahh din sumpmuffla


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av DeFeCT:

Tur man har PC, förbokat för 220kr

Ahh din sumpmuffla

Strumpluffa.

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av DeFeCT:

Tur man har PC, förbokat för 220kr

Ahh din sumpmuffla

Strumpluffa.

Ingen aning om vad det är, men tack?

Inaktiv

Vänta är det Monolith som gjort detta? !
Blood, Shogo, NOLF 1 & 2, TRON 2.0, FEAR
<3

Medlem
Skrivet av mapamapa:

Vänta är det Monolith som gjort detta? !
Blood, Shogo, NOLF 1 &amp; 2, TRON 2.0, FEAR
&lt;3

Glöm inte Condemned!

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av DeFeCT:

Tur man har PC, förbokat för 220kr

Ahh din sumpmuffla

Strumpluffa.

Ingen aning om vad det är, men tack?

=D

Inaktiv

Ser fram emot detta, blir på PS4:an dock. Fast det är nästan 400:- dyrare

12
Skriv svar