FZ:s Shadow of Mordor-recension är på gång

Inaktiv

Stämmer det att spelet kräver 6GB vram för ultra?

Medlem

Valde nya Forza över detta. Det är coolt med Sagan om Ringen men jag fick för mycket Arkhams Creed-vibbar.

Kanske ångrar mig och köper digitalt när FZ släppt omdömet.

Medlem
Skrivet av Ercarret:
Skrivet av Ricomaniac:
Skrivet av Darkmage1971:

Fick upp ögonen sent för detta spel...men det ser grymt lovande ut. Monolith kanske har skapat något bra...för första gången på länge. Ge oss N.O.L.F. 3 snart!!!

Trodde fan inte att nån kom ihåg gamla Kate Archer. Så jävla bra var det.

Det var ju någon nyhet för några månader sedan om att någon äntligen lyckats brotta till sig rättigheterna till NOLF-serien (eller iaf möjligheten att licensiera dem) efter att de varit MIA i flera år. Förhoppningsvis leder det till ett GOG-släpp av originalen, och förhoppningsvis leder DET till ett tredje spel.

Åh, vad jag älskade de första spelen.

*edit*

De får iofs göra ett tredje spel direkt också, men jag vill verkligen kunna spela igenom originalspelen igen. Jag har en vag aning om var jag kan ha de gamla skivorna, men det vore mycket enklare att bara köpa på nytt via GOG.

De första två (optimist!) ligger högt upp i listan av mina all-time-favorites. Spelade igenom NOLF1/2 så sent som för ett par år sedan, fick bygga en gammal burk för ändamålet. Men det var ändå en kraschbuggig historia tyvärr.

Spelen är helt suveräna, men sålde tyvärr alltför dåligt. Hoppas dock på en uppfräschning och GOG-release, det om nått kanske kan ge prov på ett rejält intresse hos fansen!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Tror tyvärr att det är stridssytemet som kommer göra att jag slutar lira i slutändan, låter ju roligt att skapa interna konflikter och lönnmörda men annars ser det ju i princip ut som vilket annat stridssystem som helst. Kommer säkert vara roligt i en vecka eller två men inte mer än så.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:
Skrivet av Darkmage1971:

Fick upp ögonen sent för detta spel...men det ser grymt lovande ut. Monolith kanske har skapat något bra...för första gången på länge. Ge oss N.O.L.F. 3 snart!!!

Trodde fan inte att nån kom ihåg gamla Kate Archer. Så jävla bra var det.

Inte glömmer man Kate Archer. N.O.L.F. var så satans bra på sin tid


signatur

I drank what?

Medlem

kan tipsa er om att 20 min gameplay från det här spelet ligger ute på youtube. Det är Boogie som spelar det till PC för den som är intresserad. http://www.youtube.com/watch?v=d4ePthwHcqg&list=UU4_bwov47Dse...


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Har 4 timmar klockade än så länge. Ett praktexempel på ett spel där en specifik "gimmick" gör att det lyfts en hel del ovanför mängden!

Ett riktigt kul och bra spel overall men det enda som gör det riktigt unikt är just "Sauron's Army" mekaniken, med officerare som slåss och kivas om influensen och spelarens roll i det hela. Extra kul är att om man blir dödad så kommer det också läggas i ekvationen: Fienden som slog ihjäl dig kommer att bli befordrad och skryta om ditt nederlag nästa gång ni ses. En kul mekanik som inte riktigt är logisk i storysammanhang (I ett storydrivet spel borde väl varje spelardöd ses som non-canon?) men vafan, kul är det!

Medlem

Håller inte alls med.. Tröttnade efter 2 timmar.. Well 249:- kan jag leva med men det är fan repretivt.. Hade hoppats på så mycket mer :/

Medlem
Skrivet av eCore:

Håller inte alls med.. Tröttnade efter 2 timmar.. Well 249:- kan jag leva med men det är fan repretivt.. Hade hoppats på så mycket mer :/

Får ta tillbaka vad jag skrev tidigare om stridssystemet, visst att det är lätt men det är ju "roligt".
Och om du bara har spelat i två timmar har du ju inte ens kommit till delarna som gör spelet till vad det är!

Medlem
Skrivet av loerk:
Skrivet av eCore:

Håller inte alls med.. Tröttnade efter 2 timmar.. Well 249:- kan jag leva med men det är fan repretivt.. Hade hoppats på så mycket mer :/

Får ta tillbaka vad jag skrev tidigare om stridssystemet, visst att det är lätt men det är ju "roligt".
Och om du bara har spelat i två timmar har du ju inte ens kommit till delarna som gör spelet till vad det är!

Nä så här i efterhand så får jag nog omvärdera vad jag skrev, det var mycket roligare när man väl kommit halvvägs och kunde dominera etc.. Helt klart köpvärt spel men inget 10/10 spel imo..

Samt slut fighterna var väldigt besvikande.. Annars så var det jävligt roligt att ett hyffsat rått spel med ett rätt coolt nemesis system! Hoppas fler spel tar efter det helt klart..

En annan grej jag tyckte sög med var att i början fick jag spö som fan ända till jag insåg att fienderna tappar bort dig bara du springer runt ett hörn i stort sett vilket till slut gjorde att man aldrig dog..

Tack o hej

12
Skriv svar