Dragon Age: Inquisition – karaktärsskaparen har fått ett lyft
Jävligt imponerande, blir till att spendera ÄNNU mer tid åt att skapa dom perfekta hjältarna.
haha varför blir alltid skägg så jävla fula i alla spel! ser ut som det är påklistrat? jag håller tummarna detta är pga dom demosterar på konsol, annars blir det spela skägg lös tyvärr
Värsta jag vet är påklistrat skägg, tom wow har ett skägg som ser mindre påklistrat ut haha
Ser fram emot spelet något fruktansvärt!
Haha eller hur?
"Vi har nextgen lighting med specular ambilight quadrouple flexametric shading, varje ögonbryn är varsamt handmodellerat och varenda pormask kastar sin egen skugga... mustaschen däremot är två sprites som vi bara slängde rakt i fejset på modellerna.. du har två att välja på, båda ser ut som skit.. deal with it."
haha bra jag inte är ensammen med den tanken började tro det vart något fel på mig eftersom ingen annan poängterade detta
Förstår fortfarande inte vad de rökte när de beslutade att radikalt förändra utseendet på qunari i DA2.. va ju iofs inte det ända bottennappet i det spelet men ändå. iaf.. Kommer vänta å se innan jag köper detta spel. Blev så besviken på 2an även om detta ser mycket intressant ut.
Köper man deras förklaring så är det enkelt att dra slutsatsen att förändringarna inte varit radikala alls. Jag antar att du tänker på deras horn, då det är den största förändringen, och enligt utvecklarna har hornen alltid varit en del av designen men ej fanns med i Origins pga att de inte hittade någon lösning på hjälmar åt Sten. Någon annan qunari att jämföra med har vi inte alls.
Spelar ju ingen roll vilken förklaring de har, de ändrade på rasen, så enkelt var det. Är ju ingen jätte grej men det irriterade mig i 2an. Men det fanns en miljon andra saker jag störde mig mer på där
Jag vet inte om jag köper det faktiskt. Vi fick se en, och uteslutet en enda, qunari i hela första spelet. Om deras förklaring stämmer så innebär det snarare att tekniska begränsningar gav en felaktig bild i ettan, än att designen faktiskt förändrats senare.
Visst ser det bra ut men en sak jag inte förstår - varför i hela friden väljer man att placera frisyrer, skägg och så vidare på en "slider" istället för en meny där man kan se hur de ser ut istället för att dra runt i en mätare och försöka hitta något man gillar?
Skyrim hade detta problemet också. Flera gånger jag drog runt i mätare och sedan tappade bort vad det var jag ville ha. Förstår inte tänket kring det.... T.om The Sims har det bättre organiserat!
T.o.m? The Sims 4 är väl ett ypperligt exempel på hur bra karaktärsskapande, med noll fokus på sliders.
Haha, syftade mer på tidigare spel. Håller med dig för övrigt.