500 betanycklar till Warlords of Draenor

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Lasrod:

Hmm... klurigaste frågan hittills. Hoppas jag svarade rätt!

Äsch, lite Google och lite Wikipedia så hittar man till slut svaret

Inga spoilers!

Vad fan... nu fattar jag! Trodde det var en fråga på riktigt och att jag skickade in utan att svara på frågan.


signatur

IDKFA

Inaktiv
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Segas:

Gräddfil för supportrar, vad menas med det? Garanterad nyckel?

Nej, men betydligt större chans att få en.

Okay, så om FZ-Supporters har större chans att vinna saker, då är det inte fel att använda adblock då?, för ni får pengar via ads.

För det är så dyrt att vara supporter...

Nej, men det är en principsak. Jag betalar inte för en sida som redan är nedöst med reklam. Frågan är om dessa nycklar är OK att dela ut till medlemmar som betalar för att få en större chans att vinna. I grund och botten är varje vinsttillfälle för en supporter, ett säljande av nycklar.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Segas:

Gräddfil för supportrar, vad menas med det? Garanterad nyckel?

Nej, men betydligt större chans att få en.

Okay, så om FZ-Supporters har större chans att vinna saker, då är det inte fel att använda adblock då?, för ni får pengar via ads.

För det är så dyrt att vara supporter...

Nej, men det är en principsak. Jag betalar inte för en sida som redan är nedöst med reklam. Frågan är om dessa nycklar är OK att dela ut till medlemmar som betalar för att få en större chans att vinna. I grund och botten är varje vinsttillfälle för en supporter, ett säljande av nycklar.

Som supporter så har du alternativet att ta bort reklamen. Är begreppet "reklamfinansierad" så krångligt verkligen? Eftersom du skriver på FZs forum och antagligen läser deras nyheter och artiklar så antar jag att du vill fortsätta med det, eller? Fast vi kan ju alla "Ad-blocka" för att det är så jobbigt att se lite reklam i bakgrunden tills FZ inte har råd att fortsätta...skulle du bli nöjd då?

Jag vet inte ifall Supportrarna har större chans på dessa 500, eller ifall de har ytterligare (säg 200) nycklar som lottas ut för dem, som det gjort tidigare. Det är helt enkelt en Supporterförmån, precis som att du kan få saker som Minecraft-boken, tidningsprenumerationer och musmattor när du blir Supporter.

Jag kanske läser in för mycket i din korta text, men jag har för mig att du tidigare nämnt att du använder Adblock, och det känns bara så fel (för att uttrycka mig ovanligt milt) att inte kunna "stå ut" med lite reklam som betalning för allt du får utav FZ.

Frågan är inte ifall det är OK av FZ att dela ut extranycklar till FZ Supportrar, utan ifall det är OK av FZ att dela ut nycklar till till folk som inte gör sig förtjänt av dom genom att använda skit som Adblock.

Medlem

Underbart ju. Can't wait for the new expansion!

Inaktiv
Skrivet av Ender:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Segas:

Gräddfil för supportrar, vad menas med det? Garanterad nyckel?

Nej, men betydligt större chans att få en.

Okay, så om FZ-Supporters har större chans att vinna saker, då är det inte fel att använda adblock då?, för ni får pengar via ads.

För det är så dyrt att vara supporter...

Nej, men det är en principsak. Jag betalar inte för en sida som redan är nedöst med reklam. Frågan är om dessa nycklar är OK att dela ut till medlemmar som betalar för att få en större chans att vinna. I grund och botten är varje vinsttillfälle för en supporter, ett säljande av nycklar.

Som supporter så har du alternativet att ta bort reklamen. Är begreppet "reklamfinansierad" så krångligt verkligen? Eftersom du skriver på FZs forum och antagligen läser deras nyheter och artiklar så antar jag att du vill fortsätta med det, eller? Fast vi kan ju alla "Ad-blocka" för att det är så jobbigt att se lite reklam i bakgrunden tills FZ inte har råd att fortsätta...skulle du bli nöjd då?

Jag vet inte ifall Supportrarna har större chans på dessa 500, eller ifall de har ytterligare (säg 200) nycklar som lottas ut för dem, som det gjort tidigare. Det är helt enkelt en Supporterförmån, precis som att du kan få saker som Minecraft-boken, tidningsprenumerationer och musmattor när du blir Supporter.

Jag kanske läser in för mycket i din korta text, men jag har för mig att du tidigare nämnt att du använder Adblock, och det känns bara så fel (för att uttrycka mig ovanligt milt) att inte kunna "stå ut" med lite reklam som betalning för allt du får utav FZ.

Frågan är inte ifall det är OK av FZ att dela ut extranycklar till FZ Supportrar, utan ifall det är OK av FZ att dela ut nycklar till till folk som inte gör sig förtjänt av dom genom att använda skit som Adblock.

Du skriver att du inte vet om supportrarna har större chans, så du har inte ens brytt dig om att läsa det du kommenterar. Jag har inte skrivit att jag använder adblock - jag skrev att jag använder mig utav en sida som är nedöst med reklam...det är en ganska distinktiv skillnad.

Av någon anledning har du ett enormt begär att motargumentera med alla - om allt. Jag vet inte riktigt vad det är för några anomala tvångbegär du lider av, men jag tycker verkligen synd om dig.

Medlem
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Rätt svar är Nej hörrni! Det är en kuggfråga och kikar man i htmlphpmysqlflipflop173-koden

Half-Life 3 confirmed!!!

Medlem
Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Segas:

Gräddfil för supportrar, vad menas med det? Garanterad nyckel?

Nej, men betydligt större chans att få en.

Okay, så om FZ-Supporters har större chans att vinna saker, då är det inte fel att använda adblock då?, för ni får pengar via ads.

Jag förstår inte retoriken. Supporters betalar för att slippa reklam och samtidigt stödja FZ, som belöning för sin support (utöver att vara fri från reklam) så får vi lite extrasaker som större chans i utlottningar.

Att dom som inte betalar på något sätt skall bli kompenserad för det som ni inte får på grund av att ni inte betalar, är bara konstigt tankesätt... fast det är väl samma personer som gnäller över att betalande spelare i ett F2P får mer saker än dom och vill ha en kompensation för det...

Är det dagens ungdomar som inte vill betala för sig och få allt gratis eller är det bara att man märker av dom mer nu för tiden?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Segas:

Gräddfil för supportrar, vad menas med det? Garanterad nyckel?

Nej, men betydligt större chans att få en.

Okay, så om FZ-Supporters har större chans att vinna saker, då är det inte fel att använda adblock då?, för ni får pengar via ads.

Jag förstår inte retoriken. Supporters betalar för att slippa reklam och samtidigt stödja FZ, som belöning för sin support (utöver att vara fri från reklam) så får vi lite extrasaker som större chans i utlottningar.

Att dom som inte betalar på något sätt skall bli kompenserad för det som ni inte får på grund av att ni inte betalar, är bara konstigt tankesätt... fast det är väl samma personer som gnäller över att betalande spelare i ett F2P får mer saker än dom och vill ha en kompensation för det...

Är det dagens ungdomar som inte vill betala för sig och få allt gratis eller är det bara att man märker av dom mer nu för tiden?

Om du kallar mig för "dagens ungdom" så bugar och tackar jag ödmjukast. Om du läser vad jag skrivit istället för att försöka dömma personen bakom, så kanske du förstår mitt tankesätt. Om inte; gör dig inte besvär att dementera innehållet.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Segas:

Gräddfil för supportrar, vad menas med det? Garanterad nyckel?

Nej, men betydligt större chans att få en.

Okay, så om FZ-Supporters har större chans att vinna saker, då är det inte fel att använda adblock då?, för ni får pengar via ads.

Jag förstår inte retoriken. Supporters betalar för att slippa reklam och samtidigt stödja FZ, som belöning för sin support (utöver att vara fri från reklam) så får vi lite extrasaker som större chans i utlottningar.

Att dom som inte betalar på något sätt skall bli kompenserad för det som ni inte får på grund av att ni inte betalar, är bara konstigt tankesätt... fast det är väl samma personer som gnäller över att betalande spelare i ett F2P får mer saker än dom och vill ha en kompensation för det...

Är det dagens ungdomar som inte vill betala för sig och få allt gratis eller är det bara att man märker av dom mer nu för tiden?

Om du kallar mig för "dagens ungdom" så bugar och tackar jag ödmjukast. Om du läser vad jag skrivit istället för att försöka dömma personen bakom, så kanske du förstår mitt tankesätt. Om inte; gör dig inte besvär att dementera innehållet.

Om du hade läst det lite noggrannare så kanske hade du sett att det var riktat till Godofcheese och inte dig. Men visst, om du blir glad av att bli kallad "ungdom" så varsågod.

Men för att svara på ditt inlägg så jo, "gräddfil" kan man väl på sätt och vis säga. Även om det inte är en markant större chans att vinna så är den ändå lite större. Garanterad nyckel är det bara om det finns nycklar som är explicit reserverade för supporters, vilket det inte var frågan om i detta fallet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Segas:

...

Nej, men det är en principsak. Jag betalar inte för en sida som redan är nedöst med reklam. Frågan är om dessa nycklar är OK att dela ut till medlemmar som betalar för att få en större chans att vinna. I grund och botten är varje vinsttillfälle för en supporter, ett säljande av nycklar.

Som supporter så har du alternativet att ta bort reklamen. Är begreppet "reklamfinansierad" så krångligt verkligen? Eftersom du skriver på FZs forum och antagligen läser deras nyheter och artiklar så antar jag att du vill fortsätta med det, eller? Fast vi kan ju alla "Ad-blocka" för att det är så jobbigt att se lite reklam i bakgrunden tills FZ inte har råd att fortsätta...skulle du bli nöjd då?

Jag vet inte ifall Supportrarna har större chans på dessa 500, eller ifall de har ytterligare (säg 200) nycklar som lottas ut för dem, som det gjort tidigare. Det är helt enkelt en Supporterförmån, precis som att du kan få saker som Minecraft-boken, tidningsprenumerationer och musmattor när du blir Supporter.

Jag kanske läser in för mycket i din korta text, men jag har för mig att du tidigare nämnt att du använder Adblock, och det känns bara så fel (för att uttrycka mig ovanligt milt) att inte kunna "stå ut" med lite reklam som betalning för allt du får utav FZ.

Frågan är inte ifall det är OK av FZ att dela ut extranycklar till FZ Supportrar, utan ifall det är OK av FZ att dela ut nycklar till till folk som inte gör sig förtjänt av dom genom att använda skit som Adblock.

Du skriver att du inte vet om supportrarna har större chans, så du har inte ens brytt dig om att läsa det du kommenterar. Jag har inte skrivit att jag använder adblock - jag skrev att jag använder mig utav en sida som är nedöst med reklam...det är en ganska distinktiv skillnad.

Av någon anledning har du ett enormt begär att motargumentera med alla - om allt. Jag vet inte riktigt vad det är för några anomala tvångbegär du lider av, men jag tycker verkligen synd om dig.

Då mitt Supporter medlemsskap just gått ut så kan jag inte se vart "Supporter länken" leder, men tidigare har det varit så att Supportrar haft extra nycklar att tävla om, vilket alltså innebär att du som icke supporter inte har mindre chans att vinna en av de 500 utlottade nycklarna. Så mycket för att "inte läsa".

inlägg från 2011

Skrivet av Segas:

Låter hemskt, men adblock är min räddning. Jag ser bakgrundsreklamen för Battlefield 3, men besväras inte av missklickningar, reklamer i filmer (räcker med F5 för att slippa den).

Kan reklam inte läggas upp på ett schysst sätt, kommer besökerna att vidta egna åtgärder för att sidan ska bli ett behagligt besök.

Vidare så HAR du sagt att du använder Adblock, i mer än en tråd. Har ingen aning om ifall du gör det nu, men som jag sa så antyder inlägget från dig, som jag kommenterade, att du fortfarande gör det. Ifall du tagit dig i kragen och slutat snylta med Adblock så ber jag om ursäkt ifall jag felaktigt antagit att du fortfarande gjorde det.
Hoppas i så fall att du kan ta mitt inlägg som informativt angående FZs behov av reklamintäkter, Supporterstatus och dess förmåner, istället för att bara utgå ifrån att jag är konfliktsökande.

Medlem

Skickade in svaret ca kl 13.59.55. Hann iallafall! xD

Medlem

Någon som vill ha min kod? Skicka pm. Först till kvarn.

Medlem

Ugh, krävs att man är betalande kund för att komma åt betan, känns ju jättevettigt.

Kanske jag hade blivit intresserad om jag fått testat det, men rätt liten chans att jag slänger ut en månadskostnad bara sådär.

Medlem

Har inte fått någon kod än...
Varken i mailen eller i meddelande.

Medlem

Istället för att börja jaga alla som vill ge bort nycklar.
Till de som vill ge bort en nyckel, först till kvarn. Jag väntar.


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Medlem

Tack så mycket!

Medlem

Jag tar väldigt gärna en key om någon här fick en och inte tänker använda den.

12
Skriv svar