Få ut det mesta av ditt pc-spelande med ny guide
The era of diminishing returns. Tycker det blir allt svårare att se skillnaden grafiskt mellan PC och next gen-konsolerna. Är grafiken verkligen så viktig?
THIS. Också anledningen till att voxeldemot som cirkulerade för några år sedan var så skrattretande. Polygoncount är inte längre ett stort problem.
Jo, men det alla gick igång på gällande voxeldemot var väl ändå att det var löst ihopsatta atombitar och inte modellerat? Dvs. istället för olika delar i modeller länkade med varandra/alternativa modeller så kunde man slänga in en modell av tegelstenar och ett träslagträ och tillföra dom vissa attributer och sedan stå och slå hela eftermiddagen tills det inte var något kvar av grejerna och en flishög med tegelsand/grus/bitar fanns på backen. Typ som ett extremupplöst minecraft, right?
Edit: Rätt frän voxelpryl, den här tekniken vill jag se i en hel fet värld
https://www.youtube.com/watch?v=VhCygJowGNc
The era of diminishing returns. Tycker det blir allt svårare att se skillnaden grafiskt mellan PC och next gen-konsolerna. Är grafiken verkligen så viktig?
60fps och uppåt är väl den största anledningen. Sen om du gillar att spela utan kantutjämning och en massa andra godsaker så är det ditt val. Men att säga att det inte märks någon skillnad mellan PC och konsoler är bara larvigt. Och enligt mig så spelar grafiken en stor roll, jag finner det lättare att leva mig in när det är så snyggt som möjligt.