The Evil Within – pc-versionen låst till 30 fps

Medlem
Skrivet av snoeppen:

Spela fritt i 30 dagar?? Finns väl få SP-spel som räcker mer än en veckas slöspelande?

Under PCs golden age of gaming fick man en hel episod med demot.
Tex. med Doom, Quake, Duke3D, Blood osv fick man hela första episoden av totalt 3 till 4.
Demon kunde man spela multiplayer vilket gjorde det till fantastiska spel att köra tillsammans med polare över lan.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Testpilot

Hear hear!!

PC gamer släppte nyligen en artikel där man som utgivare borde läsa NOGGRANT innan man släpper sin sunkiga PC port!

http://www.pcgamer.com/the-features-pc-gamers-wantan-open-let...

Medlem

30 fps?! omg idioter....

Medlem

Man kanske inte har kompetensen för att göra bättre portning.

Medlem

30fps i ett spel som the evil within är inget att gråta över. Hade vart en annan sak ifall battlefield eller cs hade vart låst till 30fps ^^

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Phobo:

För jävligt, här har man tjackat sig en 144 gigahertz skärm helt i onödan!

144Ghz skärm shiieett. Vad fick du ge för den högtechsmojängen?

Haha, tror han menar 144hz,
Har också en med 144, men kör 120 pga kollar på mycket film och anime.
Nice shit.

Jag skulle aldrig sälja min själ och köpa en TFT eller VA för att titta anime. Färger och bildkvalitet är viktigt och köper man sig en sketen benq med va-panel eller liknande får man tråkiga urvattnade färger.
PG278Q är nog den enda skärmen som jag känner till som har bra bildkvalitet men den kostar ju också lite väl mycket.

Well, det är en BenQ XL2411T, LED TN panel.
Bra gamma, bra kontrast. och färgerna är bra tycker jag, och du kan ställa in det via ... du använder nog Nvidia... så via deras kontrollpanel.

Och sen använder jag den inte bara för anime....120hz är dock bra för mycket, använder du reclock, så ska du ha jämn hz som kan dubblas. som 60hz, eller 120hz.... och super skönt om du vill köra frame interpolation ^^

Sitter och spelar rätt mycket också-....Det är största skälet varför jag köpte den. ..."Duh!"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av IceMan:

_amatörer_ 2001 så vägrade jag sitta vid CRT skärmar som var under 90hz, och FPS var tvungen att vara då minst 90, annars såg det för det första ut som skit, och för det andra får man ont i huvet.
Idag 2014 kommer det spel låsta till 30fps? vad är det för en jävla skit, jag har ALLTID sagt detta och DETTA är ett tydligt bevis:
KONSOLLER _förstör_ PC spelen.

Rätt enkelt, köp inte spel till pc som också släpps till konsol, då får dom inga pengar och slutar släppa spelen till pc.

Förstår inte på alla som klagar som fjortisar på att spelen inte är anpassade för datorer för att sedan springa med veckopengen till butiken för att köpa spelet.

Hörru du lilleman på min tid så..bla
Bla bla för i tiden så..bla. Bla bla osv..

Så jag å alla andra normala uber-pc lirare vet vad vi pratar om och hur mycket konsoller förstör pc spel.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Rätt enkelt, köp inte spel till pc som också släpps till konsol, då får dom inga pengar och slutar släppa spelen till pc.

Förstår inte på alla som klagar som fjortisar på att spelen inte är anpassade för datorer för att sedan springa med veckopengen till butiken för att köpa spelet.

Mja... På sätt och vis förstår jag hur du tänker, men det vore väl samtidigt synd om PC-scenen helt gick miste om intressanta "multiplattformstitlar".

Det bästa PC-köparna kan göra är att klaga och göra sina röster hörda. Det finns ett intresse för spelen trots allt, och att tyst pirata ner en fulversion eller helt strunta i spelen skickar fel signaler.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av IceMan:

_amatörer_ 2001 så vägrade jag sitta vid CRT skärmar som var under 90hz, och FPS var tvungen att vara då minst 90, annars såg det för det första ut som skit, och för det andra får man ont i huvet.
Idag 2014 kommer det spel låsta till 30fps? vad är det för en jävla skit, jag har ALLTID sagt detta och DETTA är ett tydligt bevis:
KONSOLLER _förstör_ PC spelen.

Rätt enkelt, köp inte spel till pc som också släpps till konsol, då får dom inga pengar och slutar släppa spelen till pc.

Förstår inte på alla som klagar som fjortisar på att spelen inte är anpassade för datorer för att sedan springa med veckopengen till butiken för att köpa spelet.

Hörru du lilleman på min tid så..bla
Bla bla för i tiden så..bla. Bla bla osv..

Så jag å alla andra normala uber-pc lirare vet vad vi pratar om och hur mycket konsoller förstör pc spel.

Så du och alla andra normala uber-pc lirare slänger pengarna i sjön hela tiden. Dom gånger då ni köper spel vill säga.

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

30fps i ett spel som the evil within är inget att gråta över. Hade vart en annan sak ifall battlefield eller cs hade vart låst till 30fps ^^

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Ztreek:

Inget köp alltså.

Blir det att spela så piratar man det

Varför pirata tycker du verkligen att det är ok? Tycker jag är en konstig inställning..

Piratar faktiskt inga spel alls numera, då de flesta spel faktiskt är relativt anpassade numera.
spel som ej säljs längre piratar jag dock.
Sista spelet jag piratade på releasen var nog Amnesia, köpte det dock efter att ha spelat det några timmar.

Är nog inte ensam att pirata när man är skeptisk och vill testa ett spel Finns ju inga demos på PC längre.

Håller med att demos var seriöst bra. Så att pirata för att testa är förståeligt i min bok. Marknaden hade förr testa hela spelet i 30 dagar sedan köp eller det delitades. Det tycket jag var bra. Men som vanligt fanns det idioter som knäckte den koden o sabbade detta. Jäla synd tycker ja. Vi kunde haft 15 eller 30 dagars test så slapp man alla idiot köp.

Nog första gången jag läst ordet "delitades".

Fö. Hur bra skulle det funka om man fick 30 dagars test :S Spelindustrin hade ju krashat på 2 månader. Visst att demos saknas men 30 dagars demo är lite väl att ta i. Jag kan dock förstå att vissa singleplayer spel inte har några demos. Men fan alla MP borde ha, och om ett SP spel har MP tillgängligt så ska det finnas som demo som för. Borde vara en industri standard.

Medlem

Det brukar ta ett par år innan de feta cheferna till slut inser vad folk vill ha. Nej det är inte supersampleultralightshadowreflextiondynamicturdparticle utan flyt och bra storry!

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av marcus8958:

Rätt enkelt, köp inte spel till pc som också släpps till konsol, då får dom inga pengar och slutar släppa spelen till pc.

Förstår inte på alla som klagar som fjortisar på att spelen inte är anpassade för datorer för att sedan springa med veckopengen till butiken för att köpa spelet.

Mja... På sätt och vis förstår jag hur du tänker, men det vore väl samtidigt synd om PC-scenen helt gick miste om intressanta "multiplattformstitlar".

Det bästa PC-köparna kan göra är att klaga och göra sina röster hörda. Det finns ett intresse för spelen trots allt, och att tyst pirata ner en fulversion eller helt strunta i spelen skickar fel signaler.

Att klaga och sedan köpa eller pirata ger tillverkarna tecken på att det finns en marknad som vill ha spelen även om dom inte är fullt dugliga.

Att klaga och låta bli att köpa ger utvecklarna intrycket att det finns en marknad men som inte nöjer sig med något halvfärdigt. Då får utvecklarna helt enkelt överväga om det är värt att lägga ner mer tid och pengar för att göra spelet bättre eller helt enkelt skita i att släppa spelet.

Det bästa vore om man slutade helt med multiplatformstitlar och PC spelarna endast fick exklusiva spel.
PC spelarna skulle få bättre optimerade spel och konsolspelarna skulle få mindre nerdummade titlar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Är utvecklarna så keffa så dom inte ens kan få 60 fps på PC?

Medlem

Jag bryr mig faktiskt inte om jag kör ett spel i 30 eller 100 fps så länge det känns stabilt; däremot så blir man inte inspirerad att tro att man jobbat speciellt hårt på en PC-version då man läser det.

Skrivet av Phr0z:

Är utvecklarna så keffa så dom inte ens kan få 60 fps på PC?

Man undrar ju om det är en dålig port eller något annat. Kanske kräver konsolltillverkarna att spelupplevelsen inte ska vara bättre till PC?

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Ztreek:

Inget köp alltså.

Blir det att spela så piratar man det

Varför pirata tycker du verkligen att det är ok? Tycker jag är en konstig inställning..

jo man vill ju verkligen kasta ut pengar på något dom förstör för oss pc spelare, din inställning är konstig. Själv piratar jag bara om jag är osäker på ett spel, då testar jag kanske minst 20 minuter eller lite mer beroende på hur lång tid det krävs för att veta. är det bra så köper jag men är det dåligt så tar jag bort det och vägrar ens kasta ut ett öre.

Hade fler demos funnits så hade man inte laddat ner men nu får faktiskt spelföretagen skylla sig själv på sätt och vis, sedan vad jag vet så är det väl redan bevisat att dom inte förlorar så mycket för att folk laddar ner via andra sätt.

Får en feting bonus till julen, funderar på att köpa hem den fetaste speldatorn i världen då så jag också kan vara med och gnälla...

Medlem

Tycker det är modigt att Bethesda Softworks vågar ta ut svängarna lite, och gå mot strömmen. Bra att man låser till 30 fps, och att man även har krav på ett minne som 4 GB vram ;-). Det är ju faktiskt lika häftigt och genomtänkt som att köpa en Ferrari för att köra i 80 km/h med. Finfint.

Medlem
Skrivet av Phobo:

För jävligt, här har man tjackat sig en 144 gigahertz skärm helt i onödan!

Då är det ingen skärm, utan en mikrovågsugn.

Medlem

Det är inte konsoler som förstör

Skrivet av IceMan:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av IceMan:

_amatörer_ 2001 så vägrade jag sitta vid CRT skärmar som var under 90hz, och FPS var tvungen att vara då minst 90, annars såg det för det första ut som skit, och för det andra får man ont i huvet.
Idag 2014 kommer det spel låsta till 30fps? vad är det för en jävla skit, jag har ALLTID sagt detta och DETTA är ett tydligt bevis:
KONSOLLER _förstör_ PC spelen.

Rätt enkelt, köp inte spel till pc som också släpps till konsol, då får dom inga pengar och slutar släppa spelen till pc.

Förstår inte på alla som klagar som fjortisar på att spelen inte är anpassade för datorer för att sedan springa med veckopengen till butiken för att köpa spelet.

Hörru du lilleman på min tid så..bla
Bla bla för i tiden så..bla. Bla bla osv..

Så jag å alla andra normala uber-pc lirare vet vad vi pratar om och hur mycket konsoller förstör pc spel.

Det är inte konsoler som förstör för PC-spelare, det är utvecklarna till spelen som gör det. Det kan bero på resurser prioriteras, att det finns bra mycket mer människor som äger en konsol gentemot en dyr PC. De tänker väl att flesta PC-spelarna köper spelet ändå eller så laddar de hem det, vilket PC-spelarna förlorar på i längden att göra.

Det är tråkigt att det är så men så är världen just nu. Jag tycker att spel skall optimeras till alla format, det skall vara den generella normen. Men det är lätt att ta billigare genvägar. Trött på folk som skyller på konsoler istället för på företagen för det självaste spelet.

Medlem

Recept för ett bra spel: Genomtänkt UI utan en massa onödiga menyer mm, smart AI (eller hyfsad iaf), bra story, inget PK, ingen grind rail eller onödiga transporter för att dryga ut spelet, grafik där flytet går i första hand.

Ska det va så jävla svårt?

Medlem

fail is fail.

Medlem
Skrivet av Phobo:

För jävligt, här har man tjackat sig en 144 gigahertz skärm helt i onödan!

https://www.youtube.com/watch?v=GXAxGOKnEUs

Medlem

Detta är inte bra för den "casual" gamern

KoP
Medlem

Äsch.. vad är man för mjäk till gamer om man inte kan hantera spel som flyter på i ned till 30 fps? Har inga problem med sådana petitesser vilket således ger mig nöje då jag inte unviker spel pga sådana orsaker. Men men.. synd för alla gamer primadonnor där ute.

Medlem

Oj oj... pinsamt Bethesta. Nu går utvecklingen bakåt.... Säg för tusan inte att de implementerat spelet så att det är FPS-beroende? "Designed to be played at 30fps".
Om de inte lyckats få till en naturlig motion blur (dvs effekten av en lite längre slutartid) och går efter en filmisk look, så finns det ingen vettig anledning att låsa FPSen sådär..

Vi vet ju alla hur det gick med Need For Speed...

edit: eller gör de kanske sånadär korkade implementeringar för att ha något att skylla på när konsolerna bara kan köra det i 30fps?

Medlem

Kan lika väl skrivas dålig portning på direkten.

Medlem
Skrivet av Katana:

Oj oj... pinsamt Bethesta. Nu går utvecklingen bakåt.... Säg för tusan inte att de implementerat spelet så att det är FPS-beroende? "Designed to be played at 30fps".
Om de inte lyckats få till en naturlig motion blur (dvs effekten av en lite längre slutartid) och går efter en filmisk look, så finns det ingen vettig anledning att låsa FPSen sådär..

Vi vet ju alla hur det gick med Need For Speed...

https://www.youtube.com/embed/eDA37BmvNwM

edit: eller gör de kanske sånadär korkade implementeringar för att ha något att skylla på när konsolerna bara kan köra det i 30fps?

ojoj, tragiskt vad ska man säga.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Den här e ju skön också , jämför spel med film.

"hahahahaha jag dör.

http://www.ign.com/articles/2014/10/...mes-per-second

""At Ubisoft for a long time, we wanted to push 60 fps," he said. "I don't think it was a good idea because you don't gain that much from 60 fps, and it doesn't look like the real thing. It's a bit like The Hobbit movie, it looked really weird."

......suck Kan de inte bara erkänna? konsolerna är för kassa för att pusha 60 fps? är det så jävla svårt?

123
Skriv svar