Final Fantasy XIII ute till PC – låst till 720p
Först låses Evil Within till 30FPS och nu låses Final Fantasy XIII till 720p. Snart förlorar vi tangentbord och mus!
Hoppas det går att ordna med lite knep och knåp i ett par filer...
Edit: Råkat lägga ett citat på fel inlägg. Whops!
Först låses Evil Within till 30FPS och nu låses Final Fantasy XIII till 720p. Snart förlorar vi tangentbord och mus!
Hoppas det går att ordna med lite knep och knåp i ett par filer...
Och PS4-versionen av Assassin's Creed: Unity skalas ned till 900p för att ligga jämt med Xbox One. Jag tror Need for Speed: Rivals PC-port var begränsad till 30 FPS också.
Vad är det för fel på spelutvecklare?
Inget ovanligt att japanska spel är dåligt portade dock.
Vilket är precis lika dåligt som vilket annat företag oavsett.
Först låses Evil Within till 30FPS och nu låses Final Fantasy XIII till 720p. Snart förlorar vi tangentbord och mus!
Hoppas det går att ordna med lite knep och knåp i ett par filer...
Och PS4-versionen av Assassin's Creed: Unity skalas ned till 900p för att ligga jämt med Xbox One. Jag tror Need for Speed: Rivals PC-port var begränsad till 30 FPS också.
Vad är det för fel på spelutvecklare?
Detta har jag missat! AAAAAAAAAHH!!
Först låses Evil Within till 30FPS och nu låses Final Fantasy XIII till 720p. Snart förlorar vi tangentbord och mus!
Hoppas det går att ordna med lite knep och knåp i ett par filer...
Och PS4-versionen av Assassin's Creed: Unity skalas ned till 900p för att ligga jämt med Xbox One. Jag tror Need for Speed: Rivals PC-port var begränsad till 30 FPS också.
Vad är det för fel på spelutvecklare?
Det är nog inte utvecklarna utan förläggarna.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Haha, ja det vore synd att leverera ett grundläggande stöd för olika upplösningar på en plattform med just inget annat än olika upplösningar, till råga på det så slår dom till på en idag rätt udda upplösning (Nej 720p är inte vanligt på dagens skärmar).
Visst kan man spara pengar på att bara kasta ut en portning men det finns väl ändå gränser kan man tycka.
Känns som att dessa konsoler som skulle vara såååååå bra, numera skapar ett kontraproduktiv steg i utvecklingen. Alla andra blir lidandes för att konsolerna levererar halvtaskig prestanda.
Sen är jag aningen trött på "konsolportningar" varpå resultatet oftast är värre än medelmåttigt utfört...
Det tråkiga är att det dessutom är dåligt optimerat. FPSen är låst till 60 men hoppar ibland ner till 30 strecket under fajter. Att CGI är låst till 30 är normalt och gör inget.
Tur att spelet bara kostade nån hundring. Dock kan jag säga att det är fullt spelbart och jäkligt kul På TVn syns det inte så mkt att det är 720p.
Alltså jävla japaner dom kanske ska sluta släppa spel till pc, det verkar inte direkt vara deras starka sida... alltid är det jävla fps caps och annat trams som drar ner.
Ajajaj dra 127 miljoner Japaner över en kam
Japanerna är mästare på göra riktigt bra rpgn, tactical espionage action, ävetyr och platformspel, men dom kan inte göra spel till datorn för fem öre.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Inget ovanligt att japanska spel är dåligt portade dock.
Vilket är precis lika dåligt som vilket annat företag oavsett.
Först låses Evil Within till 30FPS och nu låses Final Fantasy XIII till 720p. Snart förlorar vi tangentbord och mus!
Hoppas det går att ordna med lite knep och knåp i ett par filer...
Och PS4-versionen av Assassin's Creed: Unity skalas ned till 900p för att ligga jämt med Xbox One. Jag tror Need for Speed: Rivals PC-port var begränsad till 30 FPS också.
Vad är det för fel på spelutvecklare?
Detta har jag missat! AAAAAAAAAHH!!
Please. 900p eller 1080p. Man ser knappt skillnaden. Men det är ju lätt att irritera sig då man så att säga vet om det. Spelet blir säkert jättebra ändå ska ni se.
Här finns ett hack för att låsa upp högre resolutions http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?p=133646285
Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart
hur fan tänkte dom, men vill ju köra sin skärm i nativ upplösning, och i dagens läge lär dom flesta sitta på 1080p.
ser ju bedrövligt ut om man kör 720p.
spelade det på ps3 när det kom, och det va fan den sämsta skiten jag testat, borde inte få kallas final fantasy.
i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"
Inget ovanligt att japanska spel är dåligt portade dock.
Vilket är precis lika dåligt som vilket annat företag oavsett.
Först låses Evil Within till 30FPS och nu låses Final Fantasy XIII till 720p. Snart förlorar vi tangentbord och mus!
Hoppas det går att ordna med lite knep och knåp i ett par filer...
Och PS4-versionen av Assassin's Creed: Unity skalas ned till 900p för att ligga jämt med Xbox One. Jag tror Need for Speed: Rivals PC-port var begränsad till 30 FPS också.
Vad är det för fel på spelutvecklare?
Detta har jag missat! AAAAAAAAAHH!!
Please. 900p eller 1080p. Man ser knappt skillnaden. Men det är ju lätt att irritera sig då man så att säga vet om det. Spelet blir säkert jättebra ändå ska ni se.
Aldrig, när spel får 30 fps eller 720p blir de automatiskt skit.
/sarcasm
Det bästa med PC är att även om det är en usel port så är det ändå den bästa versionen, förutsatt att spelet är stabilt förstås.
FFXIII ser riktigt bra ut i downsampled 4k upplösning, något som förvånade mig var texturerna som var helt klart för detaljerade för konsoler som bara klarar 720p native, lite samma som för FFXII, där kan man inte heller riktigt uppskatta alla detaljer på grund av upplösningen.
Hellre i 720p till pc inte alls till pc, vilket säkerligen var det andra alternativet som fanns.
Nej, då får dem gärna ha det exklusivt till konsol marknaden så dem slipper göra folk upprörda för att dem failar på en så simpel sak som att låta en användare välja en vettig upplösning.
Är inte en portning just en portning? Det vill säga målet är att nå samma standard som orginalet? Åtminstone gissar jag att det är det som utveckling teamet fått budget och tid för att göra?
Känns som att många av dom som klagar egentligen ville ha en remastered version? Vilket nog är BETYDLIGT dyrare att göra samt att det tar längre tid.