Vad händer med Wildstar?

Medlem

Spelade betan och klarade inte av att spelet var så oerhört o-optimerat samt att gameplay inte var nyskapande någon stans. TERA kommer alltid ligga nära hjärtat trots att jag inte kör det längre.

Medlem

Jag tror mer på att antingen blir helt såld på en särskild stil och story i ett annat MMO, eller så spelar man WoW. MMO's idag är så sjukt lika varandra att det bara blir mer praktiskt att hålla sig till den som är störst.

Tror att EQ next/landmark eventuellt kan utmana, eller åtminstone locka till sig nya användare till MMO-formatet. När alla Minecraft-kids blir äldre kommer de Kräva att få kunna skapa eget innehåll.

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Kom på något nytt istället för att kopiera 90% av WoW och ändra några få saker

Vet inte riktigt var jag ska börja ta mig ann detta uttalande


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det finns två hopp på horisonten för mig:

1) EQ Next.

2) Drömmen, och viskandet, om raidsatsningar i GW2.

Jag spenderade många år med hardcoreraidande i WoW, och har sen dess testat det mesta. Men jag tror aldrig att ett spel, gång på gång, fått mig att känna saknad och längta tillbaka som GW2 gjort.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Medlem
Skrivet av jonis:

Det finns två hopp på horisonten för mig:

1) EQ Next.

2) Drömmen, och viskandet, om raidsatsningar i GW2.

Jag spenderade många år med hardcoreraidande i WoW, och har sen dess testat det mesta. Men jag tror aldrig att ett spel, gång på gång, fått mig att känna saknad och längta tillbaka som GW2 gjort.

1) Vore kul med ett BRA f2p MMO, it has still to be seen och jag är pessimistisk som vanligt.

2) Jag plöjde själv ner 3.2k timmar i Guildwars 2, jag hade mycket kul med det spelet och jag kommer alltid att tycka om det. Lirade bland annat i en mindre speedrunning-guild innan jag slutade.
Men raids i GW2 skulle bara bli knasigt. I brist (som jag strategiskt väljer att kalla det) på holy trinity så kommer det vara 10/20/40(!) pers som går bananas i en stor soppa av kaos. Aggron är all over the place, någon stackars guardian försöker hela en necro som skiter total i alla andra och en elementalist som skjuter en meningslös ice-bow på en boss vars defiance stacks hoppar mellan siffror likt en enarmad bandit.
Med tanke på allt tidigare material i spelet lär dessutom raiden gå att klara på 15 minuter.. med en tredjedel av rekommenderad grupp.

Medlem

Wildstar har en möjlighet att bli ett mycket bra spel, problemet i sig ligger inte så mycket i att det har vissa likheter med tex Wow utan snarare i att dom fortfarande inte verkar veta direkt vart dom vill att spelet ska gå och utvecklas till.

Wow ar lang ifrån ett perfect spel då deras tecknade spel still inte ar nagot att skryta över om man jamför med tex den grafik som RIFT och TERA bjuder på,plus att dom flesta Wow spelare nog stannar kvar mest för att deras polare spelar det och att dom har investarat for mycket tid i spelet isig för att sluta med det..och inte för att spelet är specielt bra.

WOW har liksom dom flesta spel kopierat massor från andra spel och är fortfarande rätt nytt i jämforelse med tex Everquest och dom spel som kom före Wow..så ge Wildstar ca 10 år som Wow har, så ska du snart se ett helt annat Wildstar spel

Medlem

Warlords of Draenor händer.


signatur

Nämen!

Medlem

Wildstar: NCSoft - 'nuff said. Dom jävlarna ska inte ha med MMO att göra. Paragon lives forever!

Medlem

MEN FÖR HELVETE,, TA ERT **VLA WOW OCH STOPPA UNDAN NGNSTANS DÄR SOLEN INTE SKINER,,, DET HAR PANDOR OCH ANDRA GULLIGA o äckliga perverterade SAKER, wow är för mig som wildstar det ser ut att vara gjort till ett barn på 10 bast(kanske mer invecklat än så såklart men vadå,,it looks crap,och extremly booriiiing!!!).,, skulle wow släppts tex idag istället,, och även om grafiken haft dagens standard hade folk bara pissat på spelet och det hamnat i free2play snabbt.,.. enda anledningen till att det blev så populärt,, var att det heter ja just det WARCRAFT, alla som hade en PC hade ju spelat warcraft, dock inte jag,eller jo lite grand så klart,,,men jag hade ingen pc hemma,jag fastnade aldrig i warcraft, så när jag testade wow när det var nytt så förstod jg inte vad dom hetsade upp sig över,,, men jag förstod att alla mina vänner som spelar/ade wow,självfallet spelat en jävla massa warcraft när det begav sig före wow, och redan där fastnade i ett spel som inte ens var släppt..
det finns flera spel därute som är bättre än wow överlag och framförallt inte har ngra äckliga könslösa hermafroditpandor

Medlem
Skrivet av roftg:

MEN FÖR HELVETE,, TA ERT **VLA WOW OCH STOPPA UNDAN NGNSTANS DÄR SOLEN INTE SKINER,,, DET HAR PANDOR OCH ANDRA GULLIGA o äckliga perverterade SAKER, wow är för mig som wildstar det ser ut att vara gjort till ett barn på 10 bast(kanske mer invecklat än så såklart men vadå,,it looks crap,och extremly booriiiing!!!).,, skulle wow släppts tex idag istället,, och även om grafiken haft dagens standard hade folk bara pissat på spelet och det hamnat i free2play snabbt.,.. enda anledningen till att det blev så populärt,, var att det heter ja just det WARCRAFT, alla som hade en PC hade ju spelat warcraft, dock inte jag,eller jo lite grand så klart,,,men jag hade ingen pc hemma,jag fastnade aldrig i warcraft, så när jag testade wow när det var nytt så förstod jg inte vad dom hetsade upp sig över,,, men jag förstod att alla mina vänner som spelar/ade wow,självfallet spelat en jävla massa warcraft när det begav sig före wow, och redan där fastnade i ett spel som inte ens var släppt..
det finns flera spel därute som är bättre än wow överlag och framförallt inte har ngra äckliga könslösa hermafroditpandor

Jag vet inte ens hur man ska bemöta eller svara på ditt inlägg, det går inte få någon klarhet i det.

Du har inte spelat Warcraft, eller jo lite?
Tycker du spelet är dåligt eller bra, då du förstår dina vänner som spelar det?
Hur fastnar man i ett spel som inte ens var släppt?
Om det hade namnet att tacka för sin framgång, varför hade det varit skillnad om spelet släppts idag?
Vad har grafiken med betalningsmodellen att göra?
På vilket sätt är ett spel som har åldersbegränsningen 12 år och uppåt designat för 10 åringar?
Vad exakt är perverterande med Pandor, och vad mer tycker du är perverst inom WoW?
Hur kan tvåkönade (hermafrodit) pandor vara könslösa?
Vilka spel inom samma Genré (MMORPG) är bättre än WoW överlag, och varför?
Kan du ge mig ett exempel på ett sådant spel, som har mer betalande aktiva kunder?


signatur

Nämen!

Medlem

Jag håller inte med att "Man spelar WoW eller inget MMO alls", det var aldrig min grej med WoW och gillade varken vanilla eller mist of pandaria, min favorit är SWTOR och det har jag spelat sedan release (folk borde ge det fler försök än vad vid launch).

Sedan F2P blev verklighet i SWTOR så har det blivit så mycket bättre och folk borde ta chansen nu när dem höjer level cap och 12x exp på class missions om någon skulle vilja testa end-game men orkade aldrig levela till 55


signatur

"All that's left of proud Tristram, are ghosts and ashes."

Medlem
Skrivet av xorpen:

1) Vore kul med ett BRA f2p MMO, it has still to be seen och jag är pessimistisk som vanligt.

The Secret World är grymt. Bra f2p-modell dessutom.

Medlem

Jag kanske börjar bli för gammal för sånt här men Wildstar var det första MMO som jag spelade till maxlevel utan att göra ett enda dungeon. Inte för att jag inte ville, utan snarare på grund av det själlösa system som parade ihop en inför dungeons och alla skräckexempel på hur folk bara lämnar gruppen efter att ha spenderat otroligt lång tid bara för att de inte fick guld- eller silverstatus på uppdraget. Det konstiga är att felet inte låg i group findern vilket är ett verktyg jag vill ha i alla MMOn, SWTOR har gjort en otroligt bra jobb gällande just group findern exempelvis. Men jag kan inte sätta ord på felet, det känns som att allt var fel på ett eller annat sätt....

Jag genomled ett par dungeons till slut och jag kan ärligt talat säga att det var det tråkigaste jag har gjort på länge i ett MMO. För att inte tala om vilket slöseri på tid det hela visade sig att vara med tanke på obefintlig belöning. Nej Carbine, NEJ, jag skiter fullständigt i hur casual eller hardcore ni gör spelet, men om jag spenderar tre timmar av min vardagskväll åt att springa runt i en dungeon, då jävlar vill jag få någon form av belöning för det. Ska det vara så jävla svårt att förstå?

Jag tror har Carbine har satt Wildstar på en pedestal och har fått för sig att endast genom att spendera löjligt mängd tid och energi på spelet så får man någon form av en belöning. Det de glömt bort i träsket är det faktum att detta inte tycks tilltala många, absolut inte mig i alla fall. Det finns inte tid för sådant helt enkelt, speciellt med tanke på all konkurrens men även med tanke på alla andra typer av spel som släpps.

Nej Carbine, jag vet inte vad jag ska säga längre, men gör om och gör rätt för guds skull.

Medlem

Jag vill älska Wildstar. Jag har spelat det sedan beta och fortsätter att spela, även om spelstunderna blir kortare och allt längre mellan dom.
Jag vet inte vad det är men motivationen försvinner långsamt. Ändå gillar jag grafiken, jag gillar känslan, älskar free form targeting, älskar housing. Det känns dock ändå som jag inte har något att göra. Dagliga quest är jobbigare än i WoW och dungeons är nästan omöjliga att klara om man inte har riktiga vänner att spela med. PUGs är en mardröm både till utförande men framför allt till ev loot.

WoW får mig bara att må illa. Varje gång jag startar upp det så får jag den äckliga smaken av magsaft i munnen, och jag loggar ut. Jag har ändå spenderat enormt med tid i WoW (över ett år i /played) och det var spelet i mitt liv i åtta år. Men nu känns det som att sätta sig och spela Sega Megadrive när man har en PS4.

Oddsen är väl ändå stor att när WoD kommer så köper jag skiten, sväljer min egen spya och spelar skiten.

Trots att jag älskar..... VILL ÄLSKA Wildstar....

Just nu ser jag inget ljus i mörkret. Kanske borde sluta spela och börja med knyppling eller något istället....

Medlem
Skrivet av fixarjocke:

Jag håller inte med att "Man spelar WoW eller inget MMO alls", det var aldrig min grej med WoW och gillade varken vanilla eller mist of pandaria, min favorit är SWTOR och det har jag spelat sedan release (folk borde ge det fler försök än vad vid launch).

Sedan F2P blev verklighet i SWTOR så har det blivit så mycket bättre och folk borde ta chansen nu när dem höjer level cap och 12x exp på class missions om någon skulle vilja testa end-game men orkade aldrig levela till 55

SWTOR hade kunnat bli hur bra som helst men när spelmotorn är så extremt dålig blir man rätt snabbt less.

Tycker dom borde föra över spelet till en ny spelmotor och jobba vidare därifrån och då kanske jag är villig att spela det igen.
Tyckte spelet i överlag var bra men all ability delay blev över tid frustrerande.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

MEG
Medlem

Förstår inte riktigt hur man kan jämföra Secret World (Horror) med Wildstar (science fiction), tycker att det är helt olika typer av MMO, men det är kanske något jag inte förstår
Har återigen startat Old republik, älskar singelplayer uppdragen, storyn är riktigt bra. Nu är inte det ett perfekt spel men enligt mitt tycke ett av de bättre science fiction MMO, extra kul med Strongholds....


signatur

Death is only the beginning

Gen
Medlem

Köpte 15 dagar gametime men insåg snabbt att spelet fortfarande inte var något för mig, det måste bara kännas bra.

GW2 däremot är plötsligt superkul och råkade spela bort 6h i söndags. Megaservers gör verkligen skitmycket.

Medlem

Ni som gett SWTOR en andra chans. Visst FAN är det så mycket bättre nu än när det släpptes? Jag fastnade helt när jag började igen kring förra julen och det blev så pass allvarligt, med hur mycket tid jag la ner på det, att jag var tvungen att lägga det på hyllan igen. Men åh vad jag längtar tillbaka =(

Medlem

Någon som är chockad? Dom ända som jag sett säga nått bra om detta spel är FZ recensionen. Men antar att ni fick pengar i ficka för att ge höga betyg.

12
Skriv svar