Medlem
Skrivet av aegd:
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Adex:
Skrivet av Cane:

Återigen spelet är gjort i Japan av japaner. Detta är inget konstigt i Japan och anses inte på något sätt eller vis vara sexistiskt.

Säger ni på Fz att ni bara gillar västerländsk kultur? Är ni emot andra kulturer? Ogillar ni japaner för att de har en annan kultur? Är ni rent ut sagt rasister på Fz?

Fast recensionen är här och inte i Japan. Att japanerna tycker inzoomade arslen och skrev är en viktig del av spelupplevelsen är inte relevant för oss som köper spel i väst.

Och? Ger det oss rätt att attackera en annan kultur bara för vi inte gillar den?

Nu letar du ju efter bråk bara, ingen har attackerat japansk kultur. Vad som påpekas i recensionen och i kommentarsfältet är att en del av oss här inte finner något intresse eller får ut något nöje av spelets försök att visa upp den kvinnliga kroppen. Det tillför inte min(!) spelupplevelse något.

Om det inte tillför din spelupplevelse något, varför spenderar man då tid för att argumentera emot det? Blir du lika provocerad av halv-nakna män? Anser du att en kvinna i spandex är mer sexuellt laddad än en man? Varför kritiserar inte Fragzone hjältar som Batman, Spiderman eller Superman?

Om jag skulle tycka om resten av spelet men hindras från att lira det för att det är en massa tråkiga filmsekvenser utan ordentlig handling hela tiden är det väl klart att jag kommer säga ifrån.
Ja om batmanspelen konstant zoomade in på hans rumpa / klädde av honom istället för att fokusera på striderna och handlingen skulle jag också bli frustrerad. För mig handlar det inte om det sexuella, det handlar om billiga och tråkiga trick för att dra ut på tiden i spelet utan att ge mig något nöje.

Medlem
Skrivet av Striva:
Skrivet av SnelHest:
Skrivet av Ztreek:

Bra recension, men att någonting är sexistiskt är en subjektiv kommentar som inte hör hemma i en recension, man bör hålla sig så objektiv som möjligt.

Hur ska man hålla sig objektiv när själva definitionen på en recension är ens egna åsikt om något? För övrigt, så många idiotiska, korkade och ignoranta inlägg. Folk (män i största sannolikhet) beter sig som religiösa fanatiker skulle gjort om någon hade sagt att gud inte finns.

detta är definitionen:
data (vanligen en text eller en muntlig framställning) innehållande en persons kommentarer (såväl objektiva som mer subjektiva) angående en produkt (såsom en bok eller en film)

Precis! Tack.

Medlem
Skrivet av Marxon:
Skrivet av john92:
Skrivet av Marxon:

Och jag skulle vilja ta upp en annan sak. Jag vill inte starta något bråk alls, och menar inte detta som kritik mot någon men ska inte en recensent vara objektiv? Jag trodde att en recensents jobb var att Informera folk om hur spelet är så att folk kan använda det som referens till om dem vill köpa spelet eller inte.
Så att informera om "sexismen" är ok, men borde man inte låta läsaren och konsumenten själv bestämma om nakenheten är bra eller dåligt i ens egen smak?

Du har helt rätt i att det är en recensents jobb att informera folk om spelet. på samma sätt tycker jag att det är folks ansvar att inte tro att recensenten har ensamrätt på att berätta vad du ska gilla. Ta denna recension t.ex bryr du dig inte om att Bayonetta porträtteras på ett visst sätt i spelet så är det bara att ignorera det Frost skrev om portreteringen och således ta bort ett minus från betyget

Det kan jag absolut göra, men vad säger det om Frost som recensent?

Som jag tolkar hans text tycker han att det är onödigt att bayonettas intimare delar fokuseras på vid tillfällen. Varför han tycker det kan jag ju bara spekulera om. Det kan ju vara så att han har en agenda att han vill försöka ändra synen på kvinnor i spel. Det kan också vara att han blir äcklad av det. en tredje anledning kan vara att han hellre skippar den tiden som går åt för att visa hennes kropp för att kunna spela istället.


signatur
Medlem

Onödigt sexistiskt? Till skillnad ifrån nödvändigt sexistiskt?

Medlem
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av aegd:
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Adex:
Skrivet av Cane:

Återigen spelet är gjort i Japan av japaner. Detta är inget konstigt i Japan och anses inte på något sätt eller vis vara sexistiskt.

Säger ni på Fz att ni bara gillar västerländsk kultur? Är ni emot andra kulturer? Ogillar ni japaner för att de har en annan kultur? Är ni rent ut sagt rasister på Fz?

Fast recensionen är här och inte i Japan. Att japanerna tycker inzoomade arslen och skrev är en viktig del av spelupplevelsen är inte relevant för oss som köper spel i väst.

Och? Ger det oss rätt att attackera en annan kultur bara för vi inte gillar den?

Nu letar du ju efter bråk bara, ingen har attackerat japansk kultur. Vad som påpekas i recensionen och i kommentarsfältet är att en del av oss här inte finner något intresse eller får ut något nöje av spelets försök att visa upp den kvinnliga kroppen. Det tillför inte min(!) spelupplevelse något.

Om det inte tillför din spelupplevelse något, varför spenderar man då tid för att argumentera emot det? Blir du lika provocerad av halv-nakna män? Anser du att en kvinna i spandex är mer sexuellt laddad än en man? Varför kritiserar inte Fragzone hjältar som Batman, Spiderman eller Superman?

Om jag skulle tycka om resten av spelet men hindras från att lira det för att det är en massa tråkiga filmsekvenser utan ordentlig handling hela tiden är det väl klart att jag kommer säga ifrån.
Ja om batmanspelen konstant zoomade in på hans rumpa / klädde av honom istället för att fokusera på striderna och handlingen skulle jag också bli frustrerad. För mig handlar det inte om det sexuella, det handlar om billiga och tråkiga trick för att dra ut på tiden i spelet utan att ge mig något nöje.

Sant, men saken är den att halvnakna män i spel framhävs som superhjältar och legender, men kvinnor porträtteras oftast som vackra saker i bakgrunden. Jag har inget problem med ett spel där du har en halvnaken man eller kvinna som huvudkaraktär så länge de inte just zoomar inte på diverse kroppsdelar och bara slösar med min tid (det är vad jag använder internet för).

Medlem

Måndagsrecension! Varför kunde inte FZ ge spelet till en recensent som klarar av boobs n butts?

Medlem
Skrivet av Cane:

Återigen visar Fz att man inte gillar olika och att man föraktar japansk kultur.

Jag älskar japanska spel, i stort sett alla mina favoritspel är japanska, och trots det är det inget av dem som har bröst och rumpa i fokus. Menar du att all japansk kultur bottnar i objektifiering av kvinnor och deras behag?

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Måndagsrecension! Varför kunde inte FZ ge spelet till en recensent som klarar av boobs n butts?

Varför kunde inte NeoWeo klara av att Mattias Frost har andra åsikter än NeoWeo?

Medlem

Trist att man nu inte ens kan läsa en spelrecension utan en massa vänsterdravel.

10/10 på Gamespot, 9.5/10 på IGN. Jag litar mer på deras omdöme.

Medlem

Jag tycker om vackra kvinnor, så mig gör det inget. Mer lättklätt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Stelefan:

Om spelrecensenter kunde sluta leka SJW så skulle alla bli glada.
Jag tycker folk borde börja använda AdBlock på FZ i bästa fall sluta besöka sidan tills de lägger av med sådant här. Finns inget värre än folk som skriker efter censur och klankar ner på någonting just för att det inte stämmer in i Deras världsbild.?

Peka gärna ut var i texten det skriks efter censur.

Skrivet av dmn:

Tycker FZ borde införa läsarbetygsättning av recensionerna, vore intressant.

Jag tycker vi borde börja recensera medlemmar

Skrivet av heximeth:

Har verkligen tröttnat på allt jävla moraltjafs... Jag tror inte ni på fz vet vad sexism egentligen innebär. Varför skrev ingen av er att Dante i nya Dmc var sexistisk när han i inledningen av spelet kubbar upp ur sängen halvnaken tex... Skäms

Jag skulle gärna läsa stycket i recensionen där vi säger att vår åsikt är den absoluta sanningen och att ingen borde spela detta.

Skrivet av aegd:

Vad är då sexism?

Problemet med Fragzone är att skribenterna inte förstår vad sexism är. Fragzone misslyckas totalt, och de visar snarare bara att de är för puritanism och en dubbelstandard av vad som är acceptabelt för män och kvinnor.

Lyssnar man på folk som Anita Sarkeesian så blir det bara fel...

Utbilda oss! Vad är sexism, och vad är inte sexism, i dina ögon. Ge exempel, argumentera, upplys oss!

Skrivet av Cane:

Återigen spelet är gjort i Japan av japaner. Detta är inget konstigt i Japan och anses inte på något sätt eller vis vara sexistiskt.

Är vi i Japan nu? Har Japan en annan syn på dessa saker? Har de problem med kameratelefoner som inte ger ifrån sig ljud i kommunaltrafiken? Resten av inlägget är rent trollande.


signatur
Medlem
Skrivet av dmn:

Tycker FZ borde införa läsarbetygsättning av recensionerna, vore intressant.

Där sa du något jävligt bra!

Medlem

Tack FZ för att ni tar upp saker som sexism osv. Det finns faktiskt dem som uppskattar det även om de som hörs mest är de som klagar på det, såklart. Självklart ska en sak som sexism kunna dra ner betyget. Det är nog flera som har kommenterat denna recension som skulle dra ner betyget på ett spel där spelet i tid och otid hamrade in genusbudskap väldigt tydligt osv. (och reaktionerna på denna recension är nog bevis nog på detta).

I allmänhet så tycker jag att många här överreagerar löjligt mycket, framförallt med tanke på att artikeln avslutas med meningen:

"Som helhet når Bayonetta 2 därför inte hela vägen fram. Men slagsmålen i sig är så pass bra att det ändå kan vara värt att se mellan fingrarna och samarbeta med den kaxiga och ofta halvnakna häxan. Att smiska helvetets och himlens bestar är, problemen till trots, en lika underhållande som spektakulär sysselsättning."

Att sitta och tjafsa och bete sig som att recensionen uttryckte att spelet var helt värdelöst och att ingen bör spela det eller sitta och prata om "censur" och "yttrandefrihet" är enligt mig bara fånigt, hur kan det vara så jävla jobbigt att en recensent ogillar sexism och därför kritiserar ett spel för det? Om det nu inte är några problem att bortse från saker man ogillar såsom sexism osv. borde det ju inte heller vara några problem att bortse från de delarna i recensionen.

Medlem

Många som hörs mest här på FZ.se läser inte ens artiklarna i sin helhet.

Bra recension, men väldigt bra poänger. Uppskattar att även annat än pixlar tas upp och resoneras kring. Fortsätt så FZ!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Har de problem med kameratelefoner som inte ger ifrån sig ljud i kommunaltrafiken?

Det är ett globalt problem och i Japan som värnar om privatlivet blev det ett större problem. Därför infördes det en lag eller förslag på att alla telefoner skulle ha obligatoriskt ljud när en bild tas.

Därför får man intrycket att det var värre i Japan än i andra delar av världen medans Japan var det enda landet som gjorde något åt problemet.

Senaste 5 åren i USA har man bollat med samma problem där allt och alla tar bilder på kvinnor och barn på offentliga platser (stränder, badhus, gym, tunnelbanan).
Men det är först nu när allmänheten kan köpa billiga quadrokoptrar och filma personer i deras egna hem som man börjar ta fotandet på allvar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja spelet är löjligt sexistisk pga gubbsjuk japankultur.
Men man är inte förvånad. Spelet är dock bra har spelat 1an men har ingen wiiu så detta skippas

Vem är du som dömer Japansk kultur? Kliv ner från dina höga hästar och din rasistiska syn på omvärlden, tack.

Medlem

Det räcker med att ta definitionen av sexism

"Sexism or gender discrimination is prejudice or discrimination based on a person's sex or gender.[1] Sexist attitudes may stem from traditional stereotypes of gender roles,[2][3] and may include the belief that a person of one sex is intrinsically superior to a person of the other.[4] A job applicant may face discriminatory hiring practices, or (if hired) receive unequal compensation or treatment compared to that of their opposite-sex peers.[5] Extreme sexism may foster sexual harassment, rape and other forms of sexual violence.[6]"

Men säger ni på fragzone, det handlar ju om objektifiering!

"Objectification is treating a person, usually a woman, as an object.[110] By being objectified, a person is denied agency.[111] Sexual objectification is where a person is viewed primarily in terms of sexual appeal or as a source of sexual gratification. This is sometimes regarded as a form of sexism.[112] Nussbaum[113] has identified the seven features of treating a human as an object as the following:

instrumentality: treating the object as a tool for the objectifier’s purposes
denial of autonomy: treating the object as lacking in autonomy and self-determination-
inertness: - treating the object as lacking in agency
fungibility: - treating the object as interchangeable with other objects
violability: - treating the object as lacking in boundaries-integrity
ownership: - treating the object as something that is owned by another (can be bought or sold);
denial of subjectivity: treating the object as something whose experiences and feelings (if any) need not be taken into account."

Bayonetta faller inte in i rollen som någon sexuell stereotyp eller objekt

Hon har snarare attribut som styrka, snabbhet, intelligens, kunskap, självsäkerhet, osv, osv. Hon är dessutom väldigt vacker, och en kvinna.

Fragzone hänger upp sig på att hon är vacker och en kvinna. Det är inte grund för sexism. Sexism genom "objektifiering" ska vara något som stärker existerande könsroller, som att visa en kvinna i köket eller en man som tittar på fotboll framför TV:n, med en öl i handen.

Det finns också sexism genom objektifering som man grundar bara på sex och det sensuella, utmanade posering, lättklädda bilder, osv.

Bayonetta kan då falla under Sexism om man anser att Bayonetta som karaktärer blir ett "sexuellt objekt" och det är endast på punkten "instrumentality: treating the object as a tool for the objectifier’s purposes" som är tänkbart. Fast det är bara tänkbart om man ska se det som att Bayonetta är ett objekt för spelaren. Bayonetta utsätts inte för någon sexism i spelets kontext, Det är snarare männen som har det svårt i Bayonetta.

Om man sen tror att objektifiering av Bayonetta av spelare skulle vara relevant eller ett problem.... Då börjar ni vara inne på grumligt vatten.


signatur

???????????????

Medlem
Skrivet av Esse666:
Skrivet av Cane:

Återigen visar Fz att man inte gillar olika och att man föraktar japansk kultur.

Jag älskar japanska spel, i stort sett alla mina favoritspel är japanska, och trots det är det inget av dem som har bröst och rumpa i fokus. Menar du att all japansk kultur bottnar i objektifiering av kvinnor och deras behag?

Objektifiering? Man kan lika gärna se det hela med andra glasögon och kalla det en hyllning till kvinnokroppen. Det är därför just såna här diskussioner blir skeva.

Medlem

Fight!!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Utvecklare: "-Hehehe mums en snorkråka!... Omnomonomonom :P"

Journalist: "-Usch! Såg ni?! Han åt upp en snorkråka!"

Spelar 1: "-Han hade faktiskt rätt att äta upp den snorkråkan!"

Spelar 2 "-Jag håller med! Är väl ingen som dött av lite snor?!"

Spelar 3 "-Tycker det är rätt att vara kritisk gentemot snorkråkeäteri!.

Tycker ovanstående kommentarer är lite löjliga. "

(Det jag vill säga är att det är ett barnsligt spel och ni är allihop så barnsliga att jag nästan skäms, fast jag skrattar mest )

Medlem

Så vi är inte i Japan och får då alltså kritisera japansk kultur? Men vi är inte i Mellanöstern men får inte kritisera sådan kultur?

Kan ni vara lite konsekventa?

Medlem

Haha helt otroligt, hur fan orkar ni.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Cane:

Så vi är inte i Japan och får då alltså kritisera japansk kultur? Men vi är inte i Mellanöstern men får inte kritisera sådan kultur?

Kan ni vara lite konsekventa?

Vem ska vara konsekvent om vad? Jag förstår ingenting.


signatur
Medlem

Bra recension! Fortsätt skriv i samma anda, mvh 30-plussare.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Stelefan:

Om spelrecensenter kunde sluta leka SJW så skulle alla bli glada.
Jag tycker folk borde börja använda AdBlock på FZ i bästa fall sluta besöka sidan tills de lägger av med sådant här. Finns inget värre än folk som skriker efter censur och klankar ner på någonting just för att det inte stämmer in i Deras världsbild.?

Peka gärna ut var i texten det skriks efter censur.

Skrivet av dmn:

Tycker FZ borde införa läsarbetygsättning av recensionerna, vore intressant.

Jag tycker vi borde börja recensera medlemmar

Skrivet av heximeth:

Har verkligen tröttnat på allt jävla moraltjafs... Jag tror inte ni på fz vet vad sexism egentligen innebär. Varför skrev ingen av er att Dante i nya Dmc var sexistisk när han i inledningen av spelet kubbar upp ur sängen halvnaken tex... Skäms

Jag skulle gärna läsa stycket i recensionen där vi säger att vår åsikt är den absoluta sanningen och att ingen borde spela detta.

Skrivet av aegd:

Vad är då sexism?

Problemet med Fragzone är att skribenterna inte förstår vad sexism är. Fragzone misslyckas totalt, och de visar snarare bara att de är för puritanism och en dubbelstandard av vad som är acceptabelt för män och kvinnor.

Lyssnar man på folk som Anita Sarkeesian så blir det bara fel...

Utbilda oss! Vad är sexism, och vad är inte sexism, i dina ögon. Ge exempel, argumentera, upplys oss!

Skrivet av Cane:

Återigen spelet är gjort i Japan av japaner. Detta är inget konstigt i Japan och anses inte på något sätt eller vis vara sexistiskt.

Är vi i Japan nu? Har Japan en annan syn på dessa saker? Har de problem med kameratelefoner som inte ger ifrån sig ljud i kommunaltrafiken? Resten av inlägget är rent trollande.

Recensera era medlemmar? Skämtar du? Är ni alltid lika passivt aggressiva här på fz mot era läsare? Eller föraktar ni erat levebröd eller gamers som vi heter? för att ni står över dem? Sen förstår jag inte allas höga hästar här inne, ingen av er yttrade er om sexism innan det blev det nya "inne" ordet.

Skrivet av rekvim:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av rekvim:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av rekvim:

Okej, ursäkta mig. Men en recension är väl i grund och botten recensentens betyg och upplevelse. Om då recensenten upplever det som "onödigt sexigt" (håller med till hundra procent på den) så är det väl upp till honom att tycka det, samt dra ner betyget på grund av detta? För om alla recensenter ska tycka som ni i kommentatorsfältet, vad i helvetet är då poängen med en recension? Läs recensionen, spela spelet. Tycker ni inte likadant så fine, men låt Mattias Frost ha sin åsikt om spelet.

Det är ingen som säger att han inte får tycka det.
Det är många som kritiserar hans sätt att tänka kring genusdebatten samt kritiserar hans sätt att ge spelet betyg.

Det du i grund och botten säger är att Frost ska ha rätten att skriva vad han tycker men att ingen annan har rätten att kritisera det. Dubbla budskap...

Ursäkta mig, ni har självklart rätt till er åsikt. Jag blir bara väldigt lätt stött då det kommer till att folk tar sexism med en "rycka på axlarna" attityd. Han prisar ju som sagt gameplay och tycker man att sexism inte finns eller inte betyder något för en så kan man ju kanske bortse från det minuset då.

Personligen så tror jag inte att folk hade klagat speciellt mycket på om protagonisten i fråga hade varit mer påklädd, eller ifall kameravinklarna hade varit mer smickrande. Vilket för mig gör det väldigt svårt att förstå varför man måste försvara sexismen så jävla hårt då den dyker upp?

Finns väl ingen som tycker att den här typen av syn på kvinnliga karaktärer är nödvändig eller? För ni måste medge att denna sexistiska syn är ganska övergripande just för kvinnliga protagonister...

Återigen, ber om ursäkt ifall jag uttryckte mig klumpigt tidigare!

Sexigt är inte samma sak som sexism.

Problemet är inte folk som rycker på axlarna när dom här ordet sexism utan det är alla som inte gör det så fort dom hör ordet sexigt och tror att det är sexism.

Ett enkelt sätt att ta reda på om något är sexistiskt eller inte är att byta ut könen. Se om ett manlig karaktär kan ta en kvinnas plats och se om det fortfarande är galet fel.
Nu råkar det vara så att vi har två serier av spel i samma genre med manliga karaktärer, God of War och Devil May Cry.
I båda serierna (sista DMC) så är båda manliga karaktärerna hel och halvnakna genom hela spelet och har MINDRE kläder än Bayonetta. Men varför ger man inte några minuspoäng till spelen och bara när det är en kvinnlig huvudkaraktär?

Svaret är rätt enkelt och det är att synen på sexism är galet fel och så fort en kvinna är sexig så är det automatiskt sexism och när en kille är det så är det accepterat.

Så nu förklarar för mig varför Bayonetta är sexistiskt men GoW och DMC inte är det.

EDIT:
Här skriver Hanna Söder precis om det jag ville komma fram till.
http://gothbarbie.se/politik/2012/allt-sexigt-ar-inte-sexisti...

och hon har en viktig poäng:

Skrivet av Hanna Söder:

Sexism förväxlas med sexigt så fort det handlar om tjejers sexualitet. Tjejer får inte vara sexuella. De ska vara pryda små prinsessor som kniper med benen och bara har sex när dom är genuint kära i någon. DET är sexism.

Nu var det ju så att ordet "sexigt" var en felstavning från min sida. Har poängterat detta i ett tidigare inlägg, samt borde varit underförstått.

Självklart finns det sexism för båda könen. Men bara för att det finns tillfällen där även männen porträtteras sexistiskt så är det inte underlag för att ignorera det hela. Det är ju fortfarande ett problem eller hur?

Ja, jag tycker som sagt att det finns manlig sexism. He-Man är väl ett ganska bra exempel. Men sexism är något som kvinnor utsätts för betydligt mer frekvent för än just män. Speciellt i verkliga livet, utanför spelets värld. Sen att DMC ska vara ett exempel mer på manlig sexism än kvinnlig så, njaa. De enda kvinnor som är med i det spelet är väl tillfredställa honom sexuellt om jag inte missminner mig. Hur som helst tycker jag att vi båda verkar tycka att sexism är ett problem, och då borde väl det diskuteras och kämpas emot, inte för.

Sedan är det ju jävligt bakåtsträvande att bara tänka "äsch, det finns ju tillfällen där män också blir sexistiskt behandlade, då skiter vi i det hela". Sexism handlar ju inte bara om hur ett visst kön är till utseendet sett, utan även till hur denne behandlas.

Då har du missat att det finns en väldigt viktig person i spelet som är kvinna och som dessutom hänger med på dantes utveckling ifrån att vara slyngel till mer man. Dante skulle för övrigt aldrig klarat det han gör i spelet utan henne och hon är aldrig på något sätt nästan naken.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Kan förövrigt passa på att påpeka att Bayonetta är en riktig sexist. Bara en halvtimme in i spelet har hon utsatt både Loki och Enzo för sexism. OMG... dags för bojkott?!?!?!

Här är lite tips för den som inte kan göra kopplingen

denial of subjectivity: treating the object as something whose experiences and feelings (if any) need not be taken into account."

fungibility: - treating the object as interchangeable with other objects

denial of autonomy: treating the object as lacking in autonomy and self-determination

Poängen är, man kan hitta sexism i det mesta.

Fattar ni inte varför det är sexism på "riktigt" så kan jag förklara mer i detalj.


signatur

???????????????

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av sirme91:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av dmn:

Tycker FZ borde införa läsarbetygsättning av recensionerna, vore intressant.

Jag tycker vi borde börja recensera medlemmar

Recensera era medlemmar? Skämtar du? Är ni alltid lika passivt aggressiva här på fz mot era läsare? Eller föraktar ni erat levebröd eller gamers som vi heter? för att ni står över dem? Sen förstår jag inte allas höga hästar här inne, ingen av er yttrade er om sexism innan det blev det nya "inne" ordet.

Nej, det finns inga planer på att recensera medlemmar. Föraktar gamers, som "ni heter", låter märkligt. Dels är vi själva gamers och jag kan inte läsa in något förakt någonstans. Vi har kritiserat spel sedan 90-talet och många av oss har också vuxit upp på den här sajten. Jag kan med säkerhet säga att ingen av våra skribenter skriver utifrån vinklar som är på modet utan från sina egna personliga vinklar. Däremot är ordet "strössla" väldigt populärt i speltexter just nu, vilket börjar störa mig.

Första gången vi skrev om naket i en negativ bemärkelse var nog The Witcher-recensionen från 2007, cirka sju år innan Gamersgate-debaklet som jag gissar att du syftar på. Nu är det kanske inte vår vassaste text i arkivet men vad jag minns var de porriga samlarkorten på tapeten då.


signatur
Medlem

10/10 från resten av pressen MÅSTE ju vara för att det är typ den enda som finns till WiiU

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

I Mattis Frost idealvärld klär kvinnor så här.

http://www.atatak.com/burkabandfotos/bandfront.jpg

för det är ju så fruktansvärt hemskt med sexiga tuffa kvinnliga actionhjältar i VUXEN spel/film

Mm ett vuxet spel som är exlusivt till en konsol/platform som i huvudsak riktar sig till barn...:P

Skriv svar