The Crew körs (nästan säkert) i 60 fps på pc

Medlem
Skrivet av Amilo:

Varför i helvete låser spelutvecklare fpsen till pc? Är det tryck från Sony/MS eller? Är de så jävla paranoida? Låt för f*n spelarna välja vad de vill spela på. Alla vet att PC alltid kommer vara master race så de kan sluta försöka bevisa motsatsen.

Ett tappert försök till att dölja att deras spel inte är särskilt bra optimerat till PC?

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av DeFeCT:

Av din kommentar att döma som du skrev först så förutsätter man nästan att du inte bryr dig ett dugg om det är låst till 30 FPS. Bra för dig, men får många andra är det inte ok.

Det enda hans kommentar tydliggör är att han tycker folk är för fixerade vid FPS. Resten är det du som läser in, och knappast något han kan lastas för.

Vilket i sin tur måste betyda att han INTE bryr sig om FPS, annars skulle man väl inte kommetnera "jävla fixering vid frames per second" eller?

Varför inte? Jag bryr mig om fps, men jag tycker också att det är en "jävla fixering vid frames per second"! Det är det nya 1080/4k/Megapixlar. Folk gillar att ha en högre siffra en andra


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av KennyMustDie:
Skrivet av Amilo:

Varför i helvete låser spelutvecklare fpsen till pc? Är det tryck från Sony/MS eller? Är de så jävla paranoida? Låt för f*n spelarna välja vad de vill spela på. Alla vet att PC alltid kommer vara master race så de kan sluta försöka bevisa motsatsen.

Ett tappert försök till att dölja att deras spel inte är särskilt bra optimerat till PC?

Kan ju vara så. Läste bara någonstans om spekulationer att Sony och MS "tvingar" utvecklare att göra så för att spelen inte ska vara bättre på PC.

Medlem

Opinion counts

Medlem

För mig handlar det mer om att om jag har en 144hz skärm och en burk som kan pumpa ut 144fps+ så vill jag ju självklart dra nytta utav det. Att konsolspelen är låsta till 30 för att ha stabilframerate förstår jag, Men när man faktiskt kan utnyttja högre framerates borde man få göra det.
Men det är min åsikt det. Får se hur spelet blir, kanske blir ett köp, kanske inte.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Wichita:

folk är så jävla fixerade på frame per seconds....

Det finns en anledning till det, om du inte förstår varför, eller inte vet/märker någon skillnad på 30 eller 60+ så var glad för det och njut av dina konsolspel.

Kör 22 fps i Warthunder på PC, funkar fint, är man gamer så fixar man låg fps.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Wichita:

folk är så jävla fixerade på frame per seconds....

Mitt främsta problem med FPS limitern är det att om man har betalat för en stark dator som kan punga ut 60 FPS så tycker jag att man borde få det man har betalt för. Att se utvecklare sedan själv begränsa det till 30 fps känns lite jävla surt med tanke på omständigheterna.

30 Fps märks också jävligt mycket mer på en PC skärm än vad det gör på tv just för att en PC skärm fångar bilderna annorlunda än vad en TV skärm gör.

Medlem
Skrivet av Perre80:

Min 2011 s80 d5 awd är tillbakahållen av pc spelarna då dom inte har råd att köpa en riktig bil. Sluta köp era bilarna era fyndtorget. Ni hämmar min bil genom era ruttna bilval.

Då jag har uppgraderat den med polestar opti och ett par fina fälgar så blev den lite bättre iaf. Polestar opti 9 k fälgar 19 k.

Mycket relevant! Neo geo power!

Fin synonym.....

Medlem
Skrivet av melos555:
Skrivet av Wichita:

folk är så jävla fixerade på frame per seconds....

Mitt främsta problem med FPS limitern är det att om man har betalat för en stark dator som kan punga ut 60 FPS så tycker jag att man borde få det man har betalt för. Att se utvecklare sedan själv begränsa det till 30 fps känns lite jävla surt med tanke på omständigheterna.

30 Fps märks också jävligt mycket mer på en PC skärm än vad det gör på tv just för att en PC skärm fångar bilderna annorlunda än vad en TV skärm gör.

"fångar bilderna annorlunda"


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Wichita:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Wichita:

folk är så jävla fixerade på frame per seconds....

Det finns en anledning till det, om du inte förstår varför, eller inte vet/märker någon skillnad på 30 eller 60+ så var glad för det och njut av dina konsolspel.

Vet mycket väl vad det är för skillnad, det jag menade var att det verkar inte duga med 60 fps för folk. och så fort det är en frame under 60 ja, då suger plötsligt hela spelet.

Klart det är skillnad att göra 30 och 60 fps. 60 är mycket najsare men gör 30 gör inte att ett spel suger. Kul att du försöker trycka ner en och säga att man spelar konsol bara för man har en annan åsikt, jao du pojk. Sitt ner och håll käft.

^ Mad cuz bad :]

Medlem

Hur hade de tänkt fixa att spelet suger

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av melos555:
Skrivet av Wichita:

folk är så jävla fixerade på frame per seconds....

Mitt främsta problem med FPS limitern är det att om man har betalat för en stark dator som kan punga ut 60 FPS så tycker jag att man borde få det man har betalt för. Att se utvecklare sedan själv begränsa det till 30 fps känns lite jävla surt med tanke på omständigheterna.

30 Fps märks också jävligt mycket mer på en PC skärm än vad det gör på tv just för att en PC skärm fångar bilderna annorlunda än vad en TV skärm gör.

"fångar bilderna annorlunda"

Tv-Apparater har en viss tendens att spela in FPSen annorlunda och därför visas bilderna på TV'n på något som verkar smidigare, speciellt eftersom en TV är uppknarkad med massvis av bildprocesseseringsfunktioner. Detta resulterar i att du som tittare inte märker av de nedsatta FPSen som en 25 fps sändning eller film visar, utan den verkar i stort sett vara smidig.

Däremot saknar en PC monitor dessa bildprocesseringsfunktioner just för att kunna punga ut en snabbare responstid. Detta resulterar i att om du ser på något som är 30 FPS så kommer du att märka av alla hacken i spelet just för att PC monitorer är inte gjorda för att visa 25 FPS filmer eller dylikt, utan de är gjorda för spel som flyter på i 60 fps eller mer.

Jag kan även tillägga att en TV-apparat ser riktigt bra ut i 60 fps det med, men det är inte lika märkvärdigt på TV som det är på en PC monitor just för att en TV-Apparat gör ett sådant bra jobb i att få bilden att se smidig ut.

Vidare har jag hört att 120 fps på en 144hz Monitor ser till och med bättre ut på en dator, men att det ända sättet att märka av det är genom att jämföra och uppleva det själv.

Medlem
Skrivet av melos555:
Skrivet av autograph:
Skrivet av melos555:
Skrivet av Wichita:

folk är så jävla fixerade på frame per seconds....

Mitt främsta problem med FPS limitern är det att om man har betalat för en stark dator som kan punga ut 60 FPS så tycker jag att man borde få det man har betalt för. Att se utvecklare sedan själv begränsa det till 30 fps känns lite jävla surt med tanke på omständigheterna.

30 Fps märks också jävligt mycket mer på en PC skärm än vad det gör på tv just för att en PC skärm fångar bilderna annorlunda än vad en TV skärm gör.

"fångar bilderna annorlunda"

Tv-Apparater har en viss tendens att spela in FPSen annorlunda och därför visas bilderna på TV'n på något som verkar smidigare, speciellt eftersom en TV är uppknarkad med massvis av bildprocesseseringsfunktioner. Detta resulterar i att du som tittare inte märker av de nedsatta FPSen som en 25 fps sändning eller film visar, utan den verkar i stort sett vara smidig.

Däremot saknar en PC monitor dessa bildprocesseringsfunktioner just för att kunna punga ut en snabbare responstid. Detta resulterar i att om du ser på något som är 30 FPS så kommer du att märka av alla hacken i spelet just för att PC monitorer är inte gjorda för att visa 25 FPS filmer eller dylikt, utan de är gjorda för spel som flyter på i 60 fps eller mer.

Jag kan även tillägga att en TV-apparat ser riktigt bra ut i 60 fps det med, men det är inte lika märkvärdigt på TV som det är på en PC monitor just för att en TV-Apparat gör ett sådant bra jobb i att få bilden att se smidig ut.

Vidare har jag hört att 120 fps på en 144hz Monitor ser till och med bättre ut på en dator, men att det ända sättet att märka av det är genom att jämföra och uppleva det själv.

Haha någon mer som bara känner hur fantasin flödar?

Medlem
Skrivet av Wichita:
Skrivet av melos555:
Skrivet av autograph:
Skrivet av melos555:
Skrivet av Wichita:

folk är så jävla fixerade på frame per seconds....

Mitt främsta problem med FPS limitern är det att om man har betalat för en stark dator som kan punga ut 60 FPS så tycker jag att man borde få det man har betalt för. Att se utvecklare sedan själv begränsa det till 30 fps känns lite jävla surt med tanke på omständigheterna.

30 Fps märks också jävligt mycket mer på en PC skärm än vad det gör på tv just för att en PC skärm fångar bilderna annorlunda än vad en TV skärm gör.

"fångar bilderna annorlunda"

Tv-Apparater har en viss tendens att spela in FPSen annorlunda och därför visas bilderna på TV'n på något som verkar smidigare, speciellt eftersom en TV är uppknarkad med massvis av bildprocesseseringsfunktioner. Detta resulterar i att du som tittare inte märker av de nedsatta FPSen som en 25 fps sändning eller film visar, utan den verkar i stort sett vara smidig.

Däremot saknar en PC monitor dessa bildprocesseringsfunktioner just för att kunna punga ut en snabbare responstid. Detta resulterar i att om du ser på något som är 30 FPS så kommer du att märka av alla hacken i spelet just för att PC monitorer är inte gjorda för att visa 25 FPS filmer eller dylikt, utan de är gjorda för spel som flyter på i 60 fps eller mer.

Jag kan även tillägga att en TV-apparat ser riktigt bra ut i 60 fps det med, men det är inte lika märkvärdigt på TV som det är på en PC monitor just för att en TV-Apparat gör ett sådant bra jobb i att få bilden att se smidig ut.

Vidare har jag hört att 120 fps på en 144hz Monitor ser till och med bättre ut på en dator, men att det ända sättet att märka av det är genom att jämföra och uppleva det själv.

Haha någon mer som bara känner hur fantasin flödar?

Var något jag hade lärt mig när jag gick på media i gymnasiet... fast jag kan erkänna att det hela är lite vagt eftersom det var ett jävla tag sen. Fast jag försökte så gott jag kan. Det minsta du hade kunnat göra här är att helt enkelt påstå att jag hade fel och kanske förhoppningsvis visat mig vart och varför, och på det viset hade vi båda lärt oss något nytt, men jag antar att ironi fungerar lika bra och medför lika mycket. Det säger trots allt att man ska vara kritisk! Men as far as I know så ligger det en viss vikt och grund i det jag har sagt, dvs, lite utav det är rätt. Kan inte citera exakt vilken bok jag läste det ur, men minns till viss del vad den handlade om.

Medlem
Skrivet av Wichita:

folk är så jävla fixerade på frame per seconds....

I bilspel har det faktiskt betydelse. I vanliga spel också, men i synnerhet bilsimulatorer. Nu vet jag att detta är ett arkadspel, men det ligger ändå mycket i det.
Om du tittar på Project CARS så pollar det bilfysiken 600 gånger per sekund. Om du då kör på 60 fps så får du alltså uppdateringar varje 10-dels sekund visuellt vilket har en jäkla betydelse när du kör i 250 km/h i en GT3-bil. 1/10 sekund kan betyda att du klarar att träffa APEX eller inte. Det finns en artikel (var det här på FZ?) där Slighty Mad berättar bakgrunden till varför de var tvugna att nå 60fps gränsen på XO och PS4.

Själv ligger jag runt 100fps.. men det är ju på PC.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

12
Skriv svar