Höga minneskrav för Call of Duty: Advanced Warfare

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Blomman1337:

Var väl inte så farligt höga minneskrav? Finns flera andra spel att spela om man är konservativ och sitter på ett 32-bitars OS.

Vet inte om jag nånsin sett ett spel kräva mer än 4 GB RAM som minimum, så nog är 6 GB högt sett till det. Men sen lär de flesta ha RAM nog.

Även Ghosts krävde 6 GB RAM. Gick överhuvudtaget inte att starta med mindre.

Medlem

Det må vara måndag men, måste bara säga att kommentarsfältet spårade ur rätt fort!

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Icerock:

Vänta vänta vilken riktig gamer har fortfarande bara 4gig ram...skojar ni med mig eller!? har man fan inte över 12gig är man fan inte änns en causal gamer...

Nu är du bara elak.

aww am sorry :/ men seriöst på tanke hur lite minnen kostar idag har jag svårt att tro att folk fortfarande sitter på 4gig...


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av cinort:
Skrivet av Icerock:

Vänta vänta vilken riktig gamer har fortfarande bara 4gig ram...skojar ni med mig eller!? har man fan inte över 12gig är man fan inte änns en causal gamer...

Vad behöver du all minne till? Krävande singelplayer spel. Skulle vilja säga är det nån som är casual så är det du, som spelar singelplayerspel.

Sitter endast med 8 gig minne vilket räcker utmärkt i det spelet jag lirar.

Skrivet av zliddret:
Skrivet av Icerock:

Vänta vänta vilken riktig gamer har fortfarande bara 4gig ram...skojar ni med mig eller!? har man fan inte över 12gig är man fan inte änns en causal gamer...

Sen när har ram eller dator delar något med gamer att göra? Vad jag vet så är en gamer någon som uppskattar spel och spelar det dom tycker om, är du verkligen säker på att du ens är en eller är du en så kallad "prylbög" eller försökte du bara mäta e-penis?

Don't feed the troll...


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Inaktiv

Är smart nog att inte betala för konsolportar.

Medlem
Skrivet av Adex:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Blomman1337:

Var väl inte så farligt höga minneskrav? Finns flera andra spel att spela om man är konservativ och sitter på ett 32-bitars OS.

Vet inte om jag nånsin sett ett spel kräva mer än 4 GB RAM som minimum, så nog är 6 GB högt sett till det. Men sen lär de flesta ha RAM nog.

Även Ghosts krävde 6 GB RAM. Gick överhuvudtaget inte att starta med mindre.

Bara några dagar efter Ghost hade släppts så fanns ett modprogram som gjorde att man kunde starta och spela Ghost med endast 4GB Ram. Kollade du också aktivitetshanteraren så krävde spelet bara två.

Det handlade om kodade mjukvarukrav som gick att lura. Allt för att det skulle verka "Nytt och uppdaterat".


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Icerock:

Vänta vänta vilken riktig gamer har fortfarande bara 4gig ram...skojar ni med mig eller!? har man fan inte över 12gig är man fan inte änns en causal gamer...

Personligen sitter jag bara på 8GB bara för att jävlas.

Medlem

Som aktiv Cod hatare efter Morden Warfare så måste jag säga att Ghosts var jävligt bra och faktiskt bjöd på en hel del nytt så jag är väldigt intresserad av detta med, dock inte 60 euro intresserad..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

12
Skriv svar