Angående den misstänkt ryska u-båten

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag är inte orolig för ryssen. Vi har 4 fulltankade JAS på Gotland och inom 6-8 veckor kan vi fixa fram piloter till planen om det krävs.

Glöm inte att det finns några Stridsvagn 122 i någon förvaringslokal där nere också. Rena "Fästning Gotland", ryssen kommer inte ha en chans.


signatur

Can it wait for a bit? I'm in the middle of some calibrations.

Medlem
Skrivet av cyzed:
Skrivet av chopper:

cyzed " De som tillverkar vapen som används för att döda människor är mördare!" Så fabriks arbetaren är mördare för att de jobbar där? Woow. Så undrar du viken verklighetsuppfattning jag har.

Du är lite för extrem för mig. Ledsen men det känns inte som att det är värt tiden att diskutera med dig om detta.

Mina tankar är ganska enkla. Man kan jobba för att göra världen bättre eller för att göra världen sämre. Gör man vapen som är till för att döda människor så tycker iaf jag att man gör världen sämre. Skulle vilja höra ett bra argument för att göra vapen som är till för att döda människor. Kan du ge ett bra argument innan du slutar diskussionen?

Två människor kan aldrig komma överens om en bestämmer. Ungefär så känns det att försöka diskutera med dig om synen på vapen.
Det jag föreslår kommer du inte att gilla så du slipper. Men vapen skapades först för jakt för att föda människan. Men det är väl inget du kan godta för du ger inte mycket utrymme med dina typiska vapenfri värld klyschor.

Det är snudd på att var godtroget patetisk om man tror att världen blir bättre utan vapen. Människan hittar alltid andra vägar att utöva makt. Så din bättre värld blir nog inte vad du tror det visar bara vad lite du vet om mänskligt beteende.
Tar du bort vapnen så dödar folk på andra sätt. Och vapen kan vara mycket tex din sko Så ta bort skorna?
Tror inte du blir bättre barfota.

Ledsen men det känns inte som att det är värt tiden att diskutera med dig om detta. Medlem i Svenska fred kanske? Du låter som en hippie på 70talet make love not war. Du tillför inget du bara rabblar...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Vi kan skicka in några HBTQ:are också till ryssen, Ukraina och ner till ISIS i Syrien/Irak. Låter som en bra idé, eller hur? Alltså vänstern och FI...

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag är inte orolig för ryssen. Vi har 4 fulltankade JAS på Gotland och inom 6-8 veckor kan vi fixa fram piloter till planen om det krävs.

Glöm inte bränslet vi köper in från Ryssland med expressleverans. Kommer förmodligen bara ta högst 10 veckor innan vi har några timmars flygning levererat.

12
Skriv svar