Coolast på Kickstarter

Redaktör
Coolast på Kickstarter

Svenska Kickstarter har öppnat, och det är dags att komma på de där idéerna som kan göra en flock givmilda medborgare villiga att kasta pengar över dig. Och det behövs inte så våldsamt mycket: det mest framgångsrika projektet på amerikanska Kickstarter är... en kylväska.

Coolest är, med upphovsmannens ord, "ett portabelt party förklätt till en kylväska". Förutom att hålla mat och dryck dryck kalla på stranden har den iskross, bluetooth-högtalare, usb-laddare, skärbräda, flasköppnare. Och hjul, extra breda.

Upphovsmannen Ryan Grepper ville ha 50 000 dollar för att realisera projektet. Insamlingen landade på 13,2 miljoner dollar, en bit över 90 miljoner kronor. Stretch-målen nådda.

Återstår att se om svenska kickstartare klämmer ur sig något lika lockande.

#blogg


signatur
Medlem
Coolast på Kickstarter

Dags att kickstarta ett projekt för undervattenssensorer i skärgården? Med ett stretchmål på ett undervattensregemente!

Redaktör

Stretchmål: ett svenskt försvar.


signatur
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Dags att kickstarta ett projekt för undervattenssensorer i skärgården? Med ett stretchmål på ett undervattensregemente!

Eller en kickstarter för att bygga miniubåtar och ha ett stretchmål att spionera på ryska fartyg!

Skägg.
10 Chambers

Stretchmål: tvinga trötta småbarnsfarsor ut i skogen för att hänga med likasinnade och skjuta automatvapen i sisådär 9-12 månader.


signatur
Medlem

FUCK!!! En nästan identisk idé förverkligades av mig och en arbetskollega för några somrar sen när vi skulle fira midsommar. Om jag vetat att jag kunde få 13,2 miljoner dollar för skiten hade jag ju naturligtvis sålt konceptet!

Nu hade vi ingen iskross men vi byggde en rejäl anläggning av en gammal säckkärra, en 12V kylväska, ett bilbatteri, lite udda exemplar av gamla datorhögtalare som låg i skrothögen på jobbet och en halvtrasig laptop.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Stretchmål: ett svenskt försvar.

Stretchmål: Med nerfguns


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag vill ha en. Makalös framgång.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av raexx:
Skrivet av 73mpl4R:

Dags att kickstarta ett projekt för undervattenssensorer i skärgården? Med ett stretchmål på ett undervattensregemente!

Eller en kickstarter för att bygga miniubåtar och ha ett stretchmål att spionera på ryska fartyg!

Hajar med spektakulära laserbestyckningar och armatur på huvudet, som har en bestämd, men väldigt artig ton mot eventuella angripare!

1
Skriv svar