Rykte: Tuffa systemkrav för Assassin's Creed: Unity

Medlem

Återigen en dålig PC port. Verkar vara trenden nu med Xbone/PS4 portar att man inte ens försöker.

Spel som ser för jävliga ut och kräva 4GB VRAM osv.

Medlem

Det skulle ju bli enklare att porta spel med x86.......


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Cane:

Återigen en dålig PC port. Verkar vara trenden nu med Xbone/PS4 portar att man inte ens försöker.

Spel som ser för jävliga ut och kräva 4GB VRAM osv.

Helt riktigt. Dålig portning. Jämför med spec från konsolerna, dvs en pc från 2010. Säger sig självt.

Medlem
Skrivet av Cane:

Återigen en dålig PC port. Verkar vara trenden nu med Xbone/PS4 portar att man inte ens försöker.

Spel som ser för jävliga ut och kräva 4GB VRAM osv.

Konsolerna har bättre optimerat system där man använder det mycket snabbare vram till resurser istället för vanligt ram. Bara positivt att utvecklarna pressar på grafikkortstillverkarna att göra kort med mer vram. Då kommer utvecklingen gå snabbare fram.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Dom där specarna verkar inte ta med optimala upplösningen heller, chickens

På min burk all upplösning över 1920x1080,kräver drastisk sänkning av grafiken. Däremot kör jag i 1920x1080 så ligger det bra till.

Har
i7-4790 CPU @ 3.60GHz/16gb ram/GTX 780 vr4gb/ o os på ssd


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Cane:

Återigen en dålig PC port. Verkar vara trenden nu med Xbone/PS4 portar att man inte ens försöker.

Spel som ser för jävliga ut och kräva 4GB VRAM osv.

Konsolerna har bättre optimerat system där man använder det mycket snabbare vram till resurser istället för vanligt ram. Bara positivt att utvecklarna pressar på grafikkortstillverkarna att göra kort med mer vram. Då kommer utvecklingen gå snabbare fram.

Säkert... eller så är det tvärtom, att next-gen drar ner utvecklingen istället iom att hårdvaran är så pass svag. 30fps och knappt hd kvalitet, undrar hur det skulle se ut om systemet inte vore "optimerat". Bara undrar.

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Cane:

Återigen en dålig PC port. Verkar vara trenden nu med Xbone/PS4 portar att man inte ens försöker.

Spel som ser för jävliga ut och kräva 4GB VRAM osv.

Konsolerna har bättre optimerat system där man använder det mycket snabbare vram till resurser istället för vanligt ram. Bara positivt att utvecklarna pressar på grafikkortstillverkarna att göra kort med mer vram. Då kommer utvecklingen gå snabbare fram.

Säkert... eller så är det tvärtom, att next-gen drar ner utvecklingen istället iom att hårdvaran är så pass svag. 30fps och knappt hd kvalitet, undrar hur det skulle se ut om systemet inte vore "optimerat". Bara undrar.

Det som drar ner utvecklingen till pc är att mer än hälften av alla som sitter och spelar har en bärbar dator med Intel gma till grafikkort.

Som du ser är det många här som också drar ner utvecklingen och det är i det här fallet alla som sitter på gamla datorer och grafikkort.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av totte1015:

Vafan.... Ligger illa till med processorn :/

Har 2500k, OCd till 4.20Ghz :/

Dom höftar bara. För det mesta har de ingen koll alls på hur processorn fungerar längre. Idag så är det mest grafikkortet som gör allt arbete. Processorn arbetar mera med Ai:n och om man ska dömma efter tidigare AC spel så kan du vara lugn för den brukar suga rätt hårt.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Gaara:

Eller så skaffar men en Ps4 för denna generation så slipper man tänka på systemkrav

På PC kan man ju i alla fall sänka inställningarna för att det ska flyta på bra, även om man inte har den bästa hårdvaran, lycka till med det, på konsol får man snällt acceptera vad tillverkaren anser är ok grafik och FPS

Folk är Grafik kåta nowadays.

Väljer att spela Assassins Creed på konsol pga att känslan är 1000 ggr bättre än på PC.. slutade spela det efter 2:an på PC. Det bästa jag gjort, spyr av tanken hur äckligt det är att spela tredje persons spel på PC.


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem
Skrivet av RobbinC:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Gaara:

Eller så skaffar men en Ps4 för denna generation så slipper man tänka på systemkrav

På PC kan man ju i alla fall sänka inställningarna för att det ska flyta på bra, även om man inte har den bästa hårdvaran, lycka till med det, på konsol får man snällt acceptera vad tillverkaren anser är ok grafik och FPS

Folk är Grafik kåta nowadays.

Väljer att spela Assassins Creed på konsol pga att känslan är 1000 ggr bättre än på PC.. slutade spela det efter 2:an på PC. Det bästa jag gjort, spyr av tanken hur äckligt det är att spela tredje persons spel på PC.

Det där får du gärna utveckla lite, vad är skillnaden? Förutom att du har bättre grafik och mer FPS på PCn? Det går att spela med handkontroll och även koppla in i en TV om man skulle vilja det. Och ändå ha alla fördelar med PCn mot konsol.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av RobbinC:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Gaara:

Eller så skaffar men en Ps4 för denna generation så slipper man tänka på systemkrav

På PC kan man ju i alla fall sänka inställningarna för att det ska flyta på bra, även om man inte har den bästa hårdvaran, lycka till med det, på konsol får man snällt acceptera vad tillverkaren anser är ok grafik och FPS

Folk är Grafik kåta nowadays.

Väljer att spela Assassins Creed på konsol pga att känslan är 1000 ggr bättre än på PC.. slutade spela det efter 2:an på PC. Det bästa jag gjort, spyr av tanken hur äckligt det är att spela tredje persons spel på PC.

Det där får du gärna utveckla lite, vad är skillnaden? Förutom att du har bättre grafik och mer FPS på PCn? Det går att spela med handkontroll och även koppla in i en TV om man skulle vilja det. Och ändå ha alla fördelar med PCn mot konsol.

Som sagt, det är vad jag föredrar och hur jag tycker det är. Har hellre en PS4 vid min tvn än en stor tuggande dator vid sidan om
Skiter i Grafiken och FPS helt och hållet så länge spelet är körbart utan buggar och känslan i spelet är i topp så är jag nöjd..

Är ingen som sitter och drar i E-penisen bara för jag får ut 60 FPS i 4K upplösning

Klart man kan koppla in en handkontroll till datorn, men det känns fortfarande inte rätt i mina ögon just sayin


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem
Skrivet av erazerswe:

Minimum GTX 680 stämmer. Ubisoft själva har släppt detta nyss:
http://blog.ubi.com/assassins-creed-unity-pc-specs/

Så kul att läsa tråden på den sidan.

Medlem

Jag vill kunna spela detta och jag tror inte det ska vara några problem.
Jag sitter på en laptop, MSI GS60 Ghost Pro med i7 4710HQ och GTX870M.

Grafikkortet motsvarar ett stationärt 760 ungefär men hur är det med processorn?
Hur står den sig mot en stationär i7 3770??

12
Skriv svar