Stöd för Mantle i Civ: Beyond Earth
AMD har släppt betadrivrutiner som låter dig bygga civilisationer med ett alternativt API.
#amd, #civilization-beyond-earth, #battlefield-4, #battlefield-hardline-5, #dragon-age-inquisition, #thief, #star-citizen, #sniper-elite-iii
Måste använda Mantle i Beyond för att få tillgång till 1080p i fullskärm.
Bra spel, men kunde ha buggtestats lite bättre.
Hmm, valde valet 'Mantle' när jag startade det i fredags utan att installera nya drivrutiner. Har fungerat bra. (7950).
Spelet känns lite buggigt ibland och det känns som att vissa funktioner har skuritsbort, typ mer varierade röster, endscreen/Just another round, De påhittade "Citaten" känns lite oserösa. Har även kommit till en jobbig bugg där workers arbetar oavbrutet vid huvudstan på en dome/farm loop. Dvs när det ena är klart så förstör de den direkt och börjar på den andra.
Det får mig att undra hur det kommer sig att DirectX inte har större konkurrens i Windows?
DirectX hade större konkurrens i windows innan. När DX var sämre, det fanns fler stora företag som gjorde grafikkort och innan nvidia helt började dominera.
När Unreal Tournament kom ut kunde jag i uppstart välja mellan DirectX, OpenGL, Glide och S3-MeTal, Software t ex.
Det kostar att utveckla en egen accelerator och AMD måste nog verkligen pusha för att få folk att köpa deras kort just pga att Mantle skulle vara bättre än DX, jag tycker inte jag ser det så mycket, men det beror nog på att få spel stödjer det.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Det får mig att undra hur det kommer sig att DirectX inte har större konkurrens i Windows?
Microsoft lade ner enorma summor pengar på att sponsra utvecklarna att koda för Direct3D istället för mer etablerade API'n.
Det kan naturligvis ha inneburit andra fördelar för utvecklare som redan använde andra funktioner i DirectX men jag tror inte det handlar om något annat än ekonomiska fördelar.
John Carmack, som är känd för sin integritet, har ju alltid föredragit OpenGL, vore Direct3D bättre på något sätt skulle även han ha dumpat alternativen.
Det får mig att undra hur det kommer sig att DirectX inte har större konkurrens i Windows?
Microsoft lade ner enorma summor pengar på att sponsra utvecklarna att koda för Direct3D istället för mer etablerade API'n.
Det kan naturligvis ha inneburit andra fördelar för utvecklare som redan använde andra funktioner i DirectX men jag tror inte det handlar om något annat än ekonomiska fördelar.
John Carmack, som är känd för sin integritet, har ju alltid föredragit OpenGL, vore Direct3D bättre på något sätt skulle även han ha dumpat alternativen.
Snarare att Microsoft mutat utvecklare att använda deras DX, och även försvårat för andra tekniker att användas.
Det får mig att undra hur det kommer sig att DirectX inte har större konkurrens i Windows?
Microsoft lade ner enorma summor pengar på att sponsra utvecklarna att koda för Direct3D istället för mer etablerade API'n.
Det kan naturligvis ha inneburit andra fördelar för utvecklare som redan använde andra funktioner i DirectX men jag tror inte det handlar om något annat än ekonomiska fördelar.
John Carmack, som är känd för sin integritet, har ju alltid föredragit OpenGL, vore Direct3D bättre på något sätt skulle även han ha dumpat alternativen.
Snarare att Microsoft mutat utvecklare att använda deras DX, och även försvårat för andra tekniker att användas.
Hur som helst så släpps DX12 nästa år, och förhoppningsvis så kan det ge Mantle på "käften".
Det får mig att undra hur det kommer sig att DirectX inte har större konkurrens i Windows?
Microsoft lade ner enorma summor pengar på att sponsra utvecklarna att koda för Direct3D istället för mer etablerade API'n.
Det kan naturligvis ha inneburit andra fördelar för utvecklare som redan använde andra funktioner i DirectX men jag tror inte det handlar om något annat än ekonomiska fördelar.
John Carmack, som är känd för sin integritet, har ju alltid föredragit OpenGL, vore Direct3D bättre på något sätt skulle även han ha dumpat alternativen.
Snarare att Microsoft mutat utvecklare att använda deras DX, och även försvårat för andra tekniker att användas.
Hur som helst så släpps DX12 nästa år, och förhoppningsvis så kan det ge Mantle på "käften".
Varför hejar du på DX ist för mantle? Det bästa vore väl om OpenGL blev standard? Det tycker jag iaf.
Det får mig att undra hur det kommer sig att DirectX inte har större konkurrens i Windows?
Microsoft lade ner enorma summor pengar på att sponsra utvecklarna att koda för Direct3D istället för mer etablerade API'n.
Det kan naturligvis ha inneburit andra fördelar för utvecklare som redan använde andra funktioner i DirectX men jag tror inte det handlar om något annat än ekonomiska fördelar.
John Carmack, som är känd för sin integritet, har ju alltid föredragit OpenGL, vore Direct3D bättre på något sätt skulle även han ha dumpat alternativen.
Snarare att Microsoft mutat utvecklare att använda deras DX, och även försvårat för andra tekniker att användas.
Hur som helst så släpps DX12 nästa år, och förhoppningsvis så kan det ge Mantle på "käften".
Varför hejar du på DX ist för mantle? Det bästa vore väl om OpenGL blev standard? Det tycker jag iaf.
Kul att ni spånar vidare på min frågeställning! Det vore kul med lite källor, typ bloggar eller intervjuer med kodare. Annars får man intrycket att det är konspirationsteorier och åsikter som regerar.
Jag har hittat lite tekniskt prat med John Carmack angående OpenGL, han lyckas dock inte riktigt förklara det på en nivå där en icke-kodare ska hänga med.
Det får mig att undra hur det kommer sig att DirectX inte har större konkurrens i Windows?
Microsoft lade ner enorma summor pengar på att sponsra utvecklarna att koda för Direct3D istället för mer etablerade API'n.
Det kan naturligvis ha inneburit andra fördelar för utvecklare som redan använde andra funktioner i DirectX men jag tror inte det handlar om något annat än ekonomiska fördelar.
John Carmack, som är känd för sin integritet, har ju alltid föredragit OpenGL, vore Direct3D bättre på något sätt skulle även han ha dumpat alternativen.
Snarare att Microsoft mutat utvecklare att använda deras DX, och även försvårat för andra tekniker att användas.
Hur som helst så släpps DX12 nästa år, och förhoppningsvis så kan det ge Mantle på "käften".
Varför hejar du på DX ist för mantle? Det bästa vore väl om OpenGL blev standard? Det tycker jag iaf.
DX funkar lika bra med både Nvidia och AMD kort, mantle funkar bäst för AMD och är en så länge endast AMD exklusive. OpenGL får gärna vara ett fortsatt alternativ.
Det får mig att undra hur det kommer sig att DirectX inte har större konkurrens i Windows?
Microsoft lade ner enorma summor pengar på att sponsra utvecklarna att koda för Direct3D istället för mer etablerade API'n.
Det kan naturligvis ha inneburit andra fördelar för utvecklare som redan använde andra funktioner i DirectX men jag tror inte det handlar om något annat än ekonomiska fördelar.
John Carmack, som är känd för sin integritet, har ju alltid föredragit OpenGL, vore Direct3D bättre på något sätt skulle även han ha dumpat alternativen.
Snarare att Microsoft mutat utvecklare att använda deras DX, och även försvårat för andra tekniker att användas.
Hur som helst så släpps DX12 nästa år, och förhoppningsvis så kan det ge Mantle på "käften".
Varför hejar du på DX ist för mantle? Det bästa vore väl om OpenGL blev standard? Det tycker jag iaf.
Jag med, openGL _borde_ vara det bästa
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.