Twitch förtydligar regler kring sexuellt utmanande klädsel
"Låt oss fokusera på spelen" uppmanar streamingsajten och förbjuder nakna överkroppar och suggestiva klädval.
Är det någon som verkligen har kläder på sig när de spelar? Jag kan nog inte minnas när jag hade mer än ett par kalsonger på mig. Visserligen strömmar jag inte ut min nakenhet, men en video med mig i proper klädsel skulle inte representera mitt riktiga spelande på ett autentiskt vis.
Alltid förvånande och underhållande sådana här saker.
Hälften jublar för att snygga tjejer som lockar och säljer med sitt utseende försvinner. Hälften blir förbannade för att främst tjejer missunnas av åtstramning utav reglerna.
Inte lätt att alltid veta vilken sida som är mest PK och man "bör stå på".........
Go for it - ALL or Nothing!
Så man får inte längre vara naken under kläderna?
Nej, sluta med det!
bra, äntligen!
finns enormt bra kanaler man kan titta på, men bläddrar man lite så dyker det alltid upp någon kanal där det är någon tjej som verkar göra allt annat än att spela, typ slänger med håret, försöker att posera i smyg men som failar stort och har på sig en klädsel som är helt onödig att spela i och som uppenbart bara är till för att verka sexig i...för mig blir det bara tröttsamt, jag vill se människor spela när jag kikar på twitch, inte se in i någons urringning, vill jag se tuttar och hud så finns det gott om andra sidor.
Haha varför ska dom sitta på twitch och hålla på med sån där lite på gränsen soft.
Finns väll andra siter och kanaler dom kan vända sig till och sen gå all in med sitt xxxcam.
Antar att det är nån form av "nördporr"
Nah det blir ganska löjligt när några försöker enbart sälja sitt socker och inte avsedd entertainment för sidan.
I många tillhåll så är nog många bara intresserade av chatten och inte vad streamaren gör, om man nu får lov och spinna lite på kakan. Fast det är väl en del utav den komiska biten med sidan och lite utav nöjet.
Ok, är väl bra , Kollar dock inte på några streams där jag råkat ut för utmanade kläder.
Men som vissa säger vissa verkar bara vara intresserade av chatt delen och ställer dom mest udda frågor som har noll med vad personen som streamer gör.
quod similis saporem blandeque coruscant
Ni som reagerar och tycker att detta är negativt kanske kan förklara för oss andra varför någon som sitter i mer eller mindre underkläder och har 100% av streamytan webcam och inte ens visar game client på streamen. Twitch är ju till för gaming och gamingrelaterade saker.
Jag tror detta i slutändan stödjer och hjälper de flesta gaming-tjejer som är intresserade i gaming och inte i att bara göra pengar på sin kropp. Bra! Jag är säker på att det finna andra sidor på internet som är till för exploatering av kroppar och twitch är inte en av dem.
har nog aldrig sett någon halvnaken, helnaken eller skumnaken på twitch men det hänger säkert på vilka streams man följer och kunde inte bry mig mindre. Men e väl bra om man försöker styra upp sin tjänst om man upplever att den missbrukas.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Tits'n'ass i all ära, men det är bara att följa de regler som Twitch nu satt upp. Kan tänka mig att de inte valt dessa regler för att djävlas med de som streamar, utan reglerna är till för att skydda barn och ungdomar som annars kanske riskerar att få se mer än vad de borde.
En kan dock undra varför de inte nöjt sig med ett vuxen-filter dock för de kanaler som nu vill visa upp sig.
Tits'n'ass i all ära, men det är bara att följa de regler som Twitch nu satt upp. Kan tänka mig att de inte valt dessa regler för att djävlas med de som streamar, utan reglerna är till för att skydda barn och ungdomar som annars kanske riskerar att få se mer än vad de borde.
En kan dock undra varför de inte nöjt sig med ett vuxen-filter dock för de kanaler som nu vill visa upp sig.
det finns faktiskt, dock är det upp till användarna att markera det som "mature". Efter ett visst antal tror jag att du får en varning varje gång du försöker gå in ´på kanalen att den faktiskt är för äldre tittare.
Förövrigt tycker jag att detta är jättebra av twitch. Jag är emot begränsningar i mångt och mycket men det är fruktansvärt irriterande när man landar på en sida och inser att det inte är en gamer utan en exhibionist. Har sett män som sitter och flexar mer än vad de faktiskt spelar. Har även sett, så sent som förra veckan, en kvinna som ständigt var och lekte med "cleavage" som var, som en person ovanför skrivit, ner till knävecken. Pinsamt är bara förnamnet för dessa streamers.