Fem spelbara karaktärer i Game of Thrones-spelet

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av ifeelnothing:

Inte heller omskolning för män är någon realitet (även om du verkar behöva en rejäl omskolning) (Fi) backar om omskolningsprogram för män

Tanken var inte direkt dålig. Skulle behövas lite skolning för både män och kvinnor i ämnet (alltså inte bara män). Första steget man skulle kunna ta är förbjuda alla privata personbilar i städerna för att minska påverkan på miljön för det finns trots allt fullt fungerade lokaltrafik att nyttja i större svenska städer.

Tanken var god, precis som du säger så behövs utbildning i denna typen av frågor. Om det stämmer att det bara skulle gälla män så var det ett klumpigt klavertramp även fast det dock är män som sammanlagt ställer till mest miljöpåverkan (om man ska tro på statistiken jag inte gått igenom).

Att förbjuda personbilar i storstäderna skulle vara nyttigt men mer eller mindre ogenomförbart, då det hade blivit ett himla liv. Däremot så har man ju haft viss framgång med trängselavgifter som fått många fler att använda cykeln eller lokaltrafiken. Det verkar som att det kommer bli en ännu större miljöbonus för de som väljer miljöbilar samt skattelättnader. Men med en sådan svag regering så lär det inte bli stora ändringar då Sverigedemokraterna inte direkt är ett miljöparti...
Kul att du också verkar bry dig om miljön

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av ifeelnothing:

Jag tycker dessutom du är jättebarnslig som drar alla över en kam och varför låter du enskilda idioter stå för alla andra inom liknande beteckning?

Gör mig en tjänst och läs igenom samtliga av mina poster i denna tråden och kom sedan och säg mig vad som fick dig att tro att jag försvarar folk som beter sig som idioter?

Barnslig? för jag och flertalet andra tycker feminism har gått för långt i dagens samhälle? Till och med flickvännen med tycker feminism inte längre går efter dom mål feminism ska hålla sig till, men justja vi är ju barnsliga

Barnslig, naiv, ignorant och en smula okritisk. Så upplever åtminstone jag ditt argumenterande och ditt synsätt på hur man klumpar ihop en åsikt med ett helt begrepp som omfattar miljoner människor.
Jag tror inte att en ansvarstagande vuxen person med ändamålet att argumentera sin sak hade skrivit något sådant här utan att ha varken källor, länkar eller bakgrundsfakta:

Citat:

Jag undrar om du läst partiets mål eller valde du att blunda för vad feminism står för nu?
Sexualkunskap för treåringar? Vad jag vet undrar knappt någon treåring sånt där, och omskolning för män?

Sen att du vågar ifrågasätta om jag har läst något som du uppenbarligen själv inte ens sneglat åt eller har gjort minsta ansträngning att sätta dig in i gör ju att jag ej kan ge dig någon annan etikett än något i stil med barnslig.

Jag uppmanar dig fortfarande att läsa mina tidigare kommentarer i tråden då du fortfarande ej har förstått ett skvatt av vad min ursprungliga poäng var att det finns väldigt många olika typer av feminister. Om du fortfarande inte har en aning om vad jag menar så återkom så kan jag förklarade det på ett så barnsligt enkelt sätt att t.o.m min hund förstår. Men nu ska hunden ut och rastas så puss och kram

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av ifeelnothing:

Jag tycker dessutom du är jättebarnslig som drar alla över en kam och varför låter du enskilda idioter stå för alla andra inom liknande beteckning?

Gör mig en tjänst och läs igenom samtliga av mina poster i denna tråden och kom sedan och säg mig vad som fick dig att tro att jag försvarar folk som beter sig som idioter?

Barnslig? för jag och flertalet andra tycker feminism har gått för långt i dagens samhälle? Till och med flickvännen med tycker feminism inte längre går efter dom mål feminism ska hålla sig till, men justja vi är ju barnsliga

Barnslig, naiv, ignorant och en smula okritisk. Så upplever åtminstone jag ditt argumenterande och ditt synsätt på hur man klumpar ihop en åsikt med ett helt begrepp som omfattar miljoner människor.
Jag tror inte att en ansvarstagande vuxen person med ändamålet att argumentera sin sak hade skrivit något sådant här utan att ha varken källor, länkar eller bakgrundsfakta:

Citat:

Jag undrar om du läst partiets mål eller valde du att blunda för vad feminism står för nu?
Sexualkunskap för treåringar? Vad jag vet undrar knappt någon treåring sånt där, och omskolning för män?

Sen att du vågar ifrågasätta om jag har läst något som du uppenbarligen själv inte ens sneglat åt eller har gjort minsta ansträngning att sätta dig in i gör ju att jag ej kan ge dig någon annan etikett än något i stil med barnslig.

Jag uppmanar dig fortfarande att läsa mina tidigare kommentarer i tråden då du fortfarande ej har förstått ett skvatt av vad min ursprungliga poäng var att det finns väldigt många olika typer av feminister. Om du fortfarande inte har en aning om vad jag menar så återkom så kan jag förklarade det på ett så barnsligt enkelt sätt att t.o.m min hund förstår. Men nu ska hunden ut och rastas så puss och kram

http://nyadagbladet.se/inrikes/fi-backar-om-omskolningsprogra...

Bevis nog för att odm är äckliga? visst dom backade men det fanns med, jag undrar vem som haft bättre koll, men sedan har jag som safgt pratat med fi själva som du inte verkar ha gjort lilla gubben hur känns det? svider det för dig att jag hade rätt?

Medlem
Skrivet av zliddret:

http://nyadagbladet.se/inrikes/fi-backar-om-omskolningsprogra...

Bevis nog för att odm är äckliga? visst dom backade men det fanns med, jag undrar vem som haft bättre koll, men sedan har jag som safgt pratat med fi själva som du inte verkar ha gjort lilla gubben hur känns det? svider det för dig att jag hade rätt?

Vänta lite nu, sakta i backarna och dra i handbromsen!

Du summerade precis alla dina kommentarer i den här diskussionen. Inga fakta, argument från medeltiden, ingen vilja att läsa vad jag skriver i mina svar eller länkar jag postat som underlag. Bara ditt tjatande om hur du "pratat" med någon från Fi. Vem var det? Vad sa personen/personerna? Hade de något att säga till om i partiet? Hotade dom dig för att du var man? Fick du fly för att inte bli tillfångatagen och förd till Gudrun Schymans koncentrationsläger för män?
Detta som du sedan baserar dina argument(?) på borde beskrivas mycket mer detaljerat för att ens kunna bemötas.

Snälla gör dig själv en tjänst och läs mina inlägg innan du svara på dem.

Du använder t.o.m samma länk som grund för ditt "dom är äckliga argument" till samma artikel i Nya Dagbladet som jag redan länkade till i början av diskussionen för att visa på faktafel i dina påståenden:

Svara på mina frågeställningar och/eller kom med motargument och en riktig källa eller två. Inte bara trams om hur äckliga du tycker "de" är. "De" är nämligen miljontals olika människor som du klumpar ihop under ett epitet, som du ej ens mäktar med att sätta dig in i varför eller vad som ligger till grund för dessa åsikter.

Skrivet av pezit:

Du förstår inte varför vissa blir trötta/arga när en agenda de inte håller med om förs på en sida som behandlar deras hobby? Det är väldigt enkelt att vara accepterande om du delar åsikten.

Skrivet av zliddret:

Du vet väl hur feminism fungerar i dagens sverige? Inte alls som den borde göra

Du koncentrerar dig på promillen idioter och extremister som kommer med dumma uttalanden och som jag kan lova dig att majoriteten av det du kallar feminister ej står bakom det minsta. Det är precis som om du på riktigt tror att din världsbild är under attack och på väg att förändras totalt. Du ser alla som utger sig för att vara feminister, även folk med "fel" åsikter som du väljer att kallar feminister, "äckliga" inkräktare. Inkräktare som invaderar ditt luftslott. Istället för att utbilda dig själv om dina "äckliga" fiender och faktagranska deras argument så väljer du att hissa portarna och sätta dig på din tron och bolla idéer med dina egna allierade låtsaskungar runt om i samma fantasivärld.

Det finns dock ingen anledning till oro. Så länge du ej väljer att utbilda dig och utvecklas, våga trotsa din egna inbillning, utmana dina egna fördomar, då kommer ditt luftslott aldrig att sprängas. Verkligheten kommer dock att springa ifrån dig och ju längre tid du spenderar i fantasin desto svårare blir det att hinna ikapp verkligheten om upplysningen och förnuftet skulle komma på statsbesök i ditt sandslott.
Se ej detta som ett fientligt drag gentemot dig. Om du känner dig provocerad så har jag lyckats och kan bara hoppas på att du läser lite mer historia och kanske t.o.m lyssnar på argument trots att du programmerats till att avsky vissa saker oavsett hur rimligt eller orimligt det låter. Vi behöver konfrontation av idéer och synsätt inte hjärndöda "jag hatar dig för att du tillhör en gruppering som jag hatar därför att jag hatar den" debatter.

Tycka vad man vill om Feministiskt Initiativ, dom har iaf skapat debatt och samtal kring faktiska problem i samhället. Precis som Sverigedemokraterna skapat debatt och det som Miljöpartiet gjorde på 80-talet. Politikerna behöver missnöjespartier och folkrörelser för att röra om i grytan och skapa diskussioner som i slutändan för det mesta gynnar den breda massan och driver civilisationen framåt. Franska revolutionen, medborgarrättsrörelsen, emancipationsproklamationen, rösträttsrörelsen och så vidare borde vara bevis nog på att om en stor del av befolkningen känner sig försummade, diskriminerade eller orättvist behandlade så bör förändring ske om man ska kunna kalla sig ett demokratiskt samhälle med mänskliga rättigheter som grundpelare.

Svara mig nu din levande nidbild av den krassa underforumsdebattören och rada upp dina argument och dina fakta som styrker din ståndpunkt att "dom är äckliga"

Skrivet av DrDoom:

Jag skulle hävda tvärtom, GoT är inte onödigt sexistiskt för nakenheten i den PASSAR IN i sammanhangen. Folk har sex - naket. De är på bordell - naket. Folk är i badet - naket, osv.
Däremot är de fullt påklädda på slagfälten och går inte runt i ringbrynjebikini och åmar sig sexigt medans blodet flyter.
Stor skillnad på naket och sexism.

Kan bara hålla med!

Spel är inte något som tillhör en viss grupp människor. Spel är mitt, ditt, hon, hen och deras. Alla har åsikter men ingen har äganderätt. Spel är konst och spel är konstigt. Spel kan bygga och förstöra. Spel kan lära och förtära. Klart som satan att vi kan och ska diskutera ALLT som vi upplever negativt/positivt med spel. Precis som resten av det som påverkar oss världen. Hur trivialt det än må vara för den enskilda individen.

12
Skriv svar