Nominering: vilket är det bästa skräckspelet?

Medlem

Amnesia för den psykologiska skräcken. Outlast för den adrenalinstinna terrorn. Och F.E.A.R. för sin kombination av dessa två egenskaper.

1#: Amnesia

2#: Outlast

3#: F.E.A.R.

Skribent

Silent Hill 2 är så klart rätt svar.

Medlem

Phantasmagoria på pc. Läskigt på många sätt.

Medlem

AVP 1 marine


signatur

Intel I6800K, Geforce 1080gtx, 16GB RAM, Vattenkylning processor + grafik-kort, 65 Tums 4k TV

Medlem

Doom 1 var jävligt läbbigt de första gångerna man testade spelet..


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Utan tvekan Outlast och Amnesia! bästa Skräckspelen Som någonsin Släpts enligt mig. väldigt olika spel fast jävligt Kusligt!

Medlem

Alien vs. Predator (Marine) eller FEAR, spelar dock inte så mycket läskiga spel

Medlem

Waxworks är nog det spel på listan som gjort mig mest skräckslagen. Vilken oerhört intensiv upplevelse när det begav sig. Att minsta snedsteg leder till en fruktansvärd död som visas i grafisk detalj sätter sina spår när man är liten. Favoritdelen är gruvan, helt mardrömslik, och så bränslet till ens vapen som inte räcker till alla monster heller

Elvira 1, 2 & Waxworks var trots en hel del brister riktigt ambitiösa. Hade varit kul med en remake som tar bort alla dead-ends och irriterande spelmoment. Grafiken skulle de givetvis behålla dock.

Alone In The Dark var också fantastiskt. Enkel polygongrafik, men fantasin fyllde i resten. Vill även slå ett slag för Gabriel Knight 2, som trots sin dassiga FMV-grafik lyckades bygga upp en riktigt tät spänning när man kom till jaktstugan. Minns att jag inte vågade se klart vissa filmklipp när det blev för intensivt.

Nuförtiden är man ganska avtrubbad tyvärr.

Medlem

Kan inte påstå att jag spelat överdrivet många skräckspel. Kanske för att jag tycker att de skräckspel jag sett påminner för mycket om de skräckfilmer jag tycker är just den sämsta sortens skräckfilmer. Att de ska tilltala de allra mest moderna mainstreamarna. Skinnflådda monster, amerikanska unga vuxna.

Resident Evil 1 tyckte jag var ganska respektabelt men i övrigt är det dåligt ställt.

Det kan jämföras med skillnaden mellan amerikanska The Ring och japanska Ringu, då den förstnämnda är modern och o-hemsk och den sistnämnda respektabel och hemsk. Spelen är liksom bara amerikanska The Ring.

Skriv svar