At War With Reality

Medlem
At War With Reality

En av årets för mig mest efterlängtade skivor har släppts, At War With Reailty, skivan som aldrig skulle släppas.
Men jag ska erkänna att jag varit väldigt försiktig angående hype då Slaughter Of The Soul, At The Gates senaste platta från mitten av nittotalet, ligger i topp bland mina absoluta favoritskivor genom tiderna.

Men har blivit riktigt positiv överraskad faktiskt, sitter med ett leende på läpparna fortfarande efter 20+ gånger på repeat.

Alla spår håller förvånansvärd hög kvalité och jag sitter fortfarande med gåshud i avslutningsparitierna av låtar som Eater of Gods, The Book of Sand, The Circular Ruins och The Night Eternal.
Experiment i form av låten Order From Chaos och lite The Haunted (Gamla) influenser i Upon Pillars Of Dust och ovan nämnda Eater Of Gods.
Introriffet i Conspiracy Of The Blind förmedlar starka Slaughter Of The Soul-vibbar.
Lustigt nog är den första officiella videon, Death And The Labyrinth, skivans svagaste spår enligt mig.

Med At War With Reality gör At The Gates helt rätt i att inte försöka kopiera succén med Slaughter Of The Soul, det är en mantel den aldrig skulle klara av att hålla uppe, utan den lyckas ypperligt att stå på egna ben.

Årets bästa skiva!

http://open.spotify.com/album/5cBynm0jngOdwnEzRVbiYx

#blogg

Medlem
At War With Reality

Instämmer. Makalöst bra med tanke på pressen, och tiden som gått.

Jag är positivt förvånad genomgående. Hela skivan är klockren!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar