Modern Warfare 2 - ingen demo innan release
Äh, det kommer ut tillräckligt många trevliga grejer nu i Rocktober så jag tror vi klarar oss. Det är enligt mig många gånger bättre att de finslipar fullversionen istället för att ödsla tid på ett demo som folk kör en vecka innan release. What's the point?
EDIT: Visst ja, man kanske vill testa och se om spelet ifråga är bra. Äsch, lite risker får man allt ta här i livet!
They went shopping, now they're rotten.
Dödstraktor. Sveriges hårdaste radioprogram. Måndagar 20 - 21.
EDIT: Visst ja, man kanske vill testa och se om spelet ifråga är bra. Äsch, lite risker får man allt ta här i livet!
Ja precis, jag köper iallafall inte spel jag inte testat, litar nämligen inte på recensenter. Dåligt att så få spelutvecklare inte släpper demon i samband med eller innan release, tror det skulle minska piratkopieringen en del faktiskt.
ingeT demo.. svenskan verkar bli sämre och sämre nu för tiden.. gu så "skämmigt"... -.-
"en demonstration". samma historia med guild, där "en guild" är korrekt, men det ofta är förekommande med att folk gör försvenskningar till t-ord då det "låter mer rätt".
Det demonstrationet. Jaså, jaså.
Äh, går ingen nöd på mig, bara jag får testa det innan jag köper det. När jag köper det kvittar, bara jag vet vad jag köper när jag väl gör det.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
ingeT demo.. svenskan verkar bli sämre och sämre nu för tiden.. gu så "skämmigt"... -.-
- En demoversion. Den demoversionen.
- Ett demoversion. Det demoversionet?
Ett demo. En version. En demoversion.
--
Synd. Nåja, piracy, here I come! Spelet borde ju leverera i vilket fall som helst, så jag kommer nog till sist köpa det. Synd och snålt av utvecklare att på senare tiden inte göra demos före spelsläpp. Minns en tid då det alltid gjordes.
Värkar som spel blir förkorta för en demo, man kan ju inte släppa 1/5 av spelet som demo. Sen värkar det som att utvecklare hellre tar risken att spel säljer på PR istället för trail, hur lång tid tar det att snickra ihop en demo? några veckors arbete tops?
Det här med fancy trailers och ingen demo är bara ruttet.
The definition of insanity?
Synd och snålt av utvecklare att på senare tiden inte göra demos före spelsläpp. Minns en tid då det alltid gjordes.
Förr i tiden så var det nog också enklare då spelen inte var lika avancerade och kanske lättare att bryta ut till ett demo. Frågan är ju om en så stor serie som CoD behöver ett demo för att locka köpare eller om det i slutändan bara är att kasta pengarna i sjön då de säljer så pass bra ändå. Sen kan man ju alltid hoppas på ett demo i efterhand när de är klara med det viktiga, dvs det fulla spelet.
/ LordDaimos
- En demoversion. Den demoversionen.
- Ett demoversion. Det demoversionet?
Ett demo. En version. En demoversion.
--
Synd. Nåja, piracy, here I come! Spelet borde ju leverera i vilket fall som helst, så jag kommer nog till sist köpa det. Synd och snålt av utvecklare att på senare tiden inte göra demos före spelsläpp. Minns en tid då det alltid gjordes.
Själv minns jag en tid då man fick försöka lägga vantarna på någon importerad Amigatidning för att komma åt ett par coverdiskar med 3-4 demos av kommande spel. Innan man skaffade modem då. Så ifrån mitt perspektiv har det blivit långt mycket bättre.
För ett väl-hypat spel kan en demoversion vara mer skadlig än att inte släppa en.
Se bara så många som förhandsbokat utan att ha testat...
De har ju inte sagt (?) att de inte kommer släppa en demo senare, som i så fall de som vill testa kan prova.
Så: För ett väl-hypat spel så kan det löna sig att släppa demo efter release av fullversionen.
En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.
Buuu