Blizzard presenterar helt nytt spel!

Medlem

"Oväntat, överraskande, intressant" är några av orden som surrar genom skallen just nu. Kul att dom vågar sig på något helt nytt, som HearthStone, fast ännu mer av det "nya". Oväntat att det skulle bli något i FPS-genren, men det ska bli riktigt kul att prova, det är ett som är säkert. Tar det som det kommer

Medlem
Skrivet av Dralion:

1. Blizzard skulle aldrig presentera både in-game footge, film, namn samt när beta startar om de inte vore seriösa om detta. Denna titel kommer att dyka upp, var så säker.

Det är väl ganska självklart att det kommer? Låter som att du tolkar detta som ett rykte?

Medlem
Skrivet av Dralion:

1. Blizzard skulle aldrig presentera både in-game footge, film, namn samt när beta startar om de inte vore seriösa om detta. Denna titel kommer att dyka upp, var så säker.

Någon kommer inte ihåg Starcraft: Ghost, ser jag

Medlem
Medlem

När Blizzard för en gångs skull gör ett nytt IP är det ett fjolligt äventyr med tråkiga karaktärer som har överdrivna frisyrer. Blizzard kan inte göra nytt tydligen, och deras uppföljare är bara tråkiga. Dom kanske skulle börja göra filmer på heltid istället.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Seriöst, varför gör inte Blizzard film??

Tycker verkligen Blizzard skulle satsa på att göra långfilmer.

Hur kan man undgå att ha hört om att de just gör precis det?
www.imdb.com/title/tt0803096/
Att döma av Chris Metzens kommentar, har man kommit väldigt långt inom CG-animeringsutvecklingen. Han ramlada av stolen när de körde en visning för Blizz-folk.
Super-upplösning ner på hårstrå-nivå tydligen.
Regissören nämnde något om en korsning mellan Sagan om ringen och Avatar...

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Hammond:
Skrivet av Blackwolfe:

Seriöst, varför gör inte Blizzard film??

Tycker verkligen Blizzard skulle satsa på att göra långfilmer.

Hur kan man undgå att ha hört om att de just gör precis det?
www.imdb.com/title/tt0803096/
Att döma av Chris Metzens kommentar, har man kommit väldigt långt inom CG-animeringsutvecklingen. Han ramlada av stolen när de körde en visning för Blizz-folk.
Super-upplösning ner på hårstrå-nivå tydligen.
Regissören nämnde något om en korsning mellan Sagan om ringen och Avatar...

Det är ju just det de gör. Warcraftfilmen är på g ju. Kommer 2016.

Medlem
Skrivet av skoeldpadda:
Skrivet av Dralion:

1. Blizzard skulle aldrig presentera både in-game footge, film, namn samt när beta startar om de inte vore seriösa om detta. Denna titel kommer att dyka upp, var så säker.

Någon kommer inte ihåg Starcraft: Ghost, ser jag

Sant. Men Overwatch känns mer klart än tex Ghost, folk på Blizzcon får ju till och med spela det. Redan nu kunde man signa upp sig för beta, minns inte om Ghost nånsin kom så långt.

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av zliddret:

Till er andra som gnäller, jag tycker synd om er som inte kan acceptera att blizzard vill pröva något nytt än bara mmos och rts.

Hahaha, pröva nått nytt. *torkar skratttårarna*

Aha, du menar kopierar något nytt. D v s TF2 i det här fallet.

(Det ser dock rätt skoj ut.)

Det är ju ändå att pröva något nytt, säg mig när gjorde blizzard något annat än rts och mmos sist? (räkna bort lost vikings och vissa andra spel) Aldrig, dom tänkte göra starcraft ghost som skulle skilja sig lite från vad dom brukade men det lades ner.
Annars har dom bara nu hållt sig till mmo och retser, att göra något i första person blir nog detta det första spelet som är från dom.

Alltså något nytt, så ja torka tårarna för du skämde ju just ut dig själv, det spelar ingen roll om dom kopierat vissa saker från ett annat spel. Det kallar snarare för att dom tog inspiration.

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av shelter:

Hade jag varit 17 kanske.. men nu är jag betydligt äldre så jag ska grina till mig som en riktig surgubbbe och säga att nja, en shooter i disneystil från Blizzard klarar jag mig utan.

Nu skulle jag nog snarare tro att det är just killar i 15-20 års åldern som har svårast för cartoon-stil då det är "töntigt".
När man blir lite äldre så spelar stilen mindre roll imo

Tur då att jag och flickvännen min och vissa andra av våra vänner är som er då, jag tycker såna här spel är coola och spelar dom gärna, blivit kallad mes flertalet gånger men vet inte vad det mesiga är att spela ett lir som har cartoon grafik. En gamer ska kunna njuta av allt

Medlem

Gud vilken tråkig skit. Vad fan har hänt med blizzard? var är dom bra spelen. varför har dom ersatts av barnspel?

Hearthstone = dålig version av magic
Heroes of the storm = dålig dota kopia

och nu släpper dom en dålig TF2 kopia. Fyfan va blizzard har gått ner sig.

Medlem

Ghost hade ju egen sajt med detaljerad information, trailers, bildgalleri mm. Rätt oväntad nedläggning.

Medlem

Ännu ett helt ointressant spel från världens tråkigaste utvecklare. De har inte gjort något intressant eller innovativt sedan Diablo.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Blackwolfe:

Seriöst, varför gör inte Blizzard film??

Vi har ju Michael Bay...

har jag länge undrat också. deras filmer är ju bättre än allt hollywood producerar.

Medlem

Pixarklass på trailern, spelet kan bli intressant. Man kan aldrig räkna ut Blizzard. Att förfina redan existerande koncept har alltid vart vad de gjort bäst (undantaget Diablo då kanske, fast det var ju Blizzard North).

trailern gav mig huvudvärk .. av uttråkning.. gillade starcraft 1 , och diablo 2 .. nu gör det inget om dom går i konkurs.

Medlem
Skrivet av Catweazle:

Team fortress 3!

Nej men seriöst, hoppas att det är F2P.

Hur kan man hoppas att ett spel blir f2p?

Medlem

Det där såg inte så jätte kul ut


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kan inte mer än skratta åt era jävla dumma åsikter många av er har.

Det här spelet såg fett episkt ut punkt


signatur

FUBAR

Medlem

[quote=noorthan]Kan inte mer än skratta åt era jävla dumma åsikter många av er har.

Det här spelet såg fett episkt ut punkt[/quo

Skrivet av noorthan:

Kan inte mer än skratta åt era jävla dumma åsikter många av er har.

Det här spelet såg fett episkt ut punkt

Finns inte dumma åsikter här..bara olika åsikter.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av noorthan:

Kan inte mer än skratta åt era jävla dumma åsikter många av er har.

Det här spelet såg fett episkt ut punkt

Vad är det som ser episkt ut? alla pastellfärger? de faktum att dom har snott konceptet rakt från TF2? att folk skriker om ett WC4 och blizzard släpper barnspel istället ? (hots/hearthstone och nu detta)

Om du är 10 år förstår jag att du tycker det ser spännande ut.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av jonis:
Skrivet av zliddret:

Till er andra som gnäller, jag tycker synd om er som inte kan acceptera att blizzard vill pröva något nytt än bara mmos och rts.

Hahaha, pröva nått nytt. *torkar skratttårarna*

Aha, du menar kopierar något nytt. D v s TF2 i det här fallet.

(Det ser dock rätt skoj ut.)

Det är ju ändå att pröva något nytt, säg mig när gjorde blizzard något annat än rts och mmos sist? (räkna bort lost vikings och vissa andra spel) Aldrig, dom tänkte göra starcraft ghost som skulle skilja sig lite från vad dom brukade men det lades ner.
Annars har dom bara nu hållt sig till mmo och retser, att göra något i första person blir nog detta det första spelet som är från dom.

Alltså något nytt, så ja torka tårarna för du skämde ju just ut dig själv, det spelar ingen roll om dom kopierat vissa saker från ett annat spel. Det kallar snarare för att dom tog inspiration.

Allt är relativt, antar att det här anses som modigt av Blizzard relativt företagets uppfinningsrikedom genom historien. Fabriker i Kina är förresten bra på att "ta inspiration". De plagierar hej vilt, och känner sig nog väldigt inspirerade av andras design rent allmänt.

Det krävs lite mer än att golfklappa åt Blizzard för att "skämma ut sig" Zliddret. Som jag skrev tidigare, det ser kul ut men knappast något "nytt" även om Blizzard inte kopierat inom den här genren tidigare.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av BlaKer:
Skrivet av Catweazle:

Team fortress 3!

Nej men seriöst, hoppas att det är F2P.

Hur kan man hoppas att ett spel blir f2p?

När det släpps från samma företag som gav oss HearthStone (för att nämna ett lyckat f2p)

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av noorthan:

Kan inte mer än skratta åt era jävla dumma åsikter många av er har.

Det här spelet såg fett episkt ut punkt

Vad är det som ser episkt ut? alla pastellfärger? de faktum att dom har snott konceptet rakt från TF2? att folk skriker om ett WC4 och blizzard släpper barnspel istället ? (hots/hearthstone och nu detta)

Om du är 10 år förstår jag att du tycker det ser spännande ut.

Menar du att Blizzard har stulit FPS-konceptet? o_O

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av noorthan:

Kan inte mer än skratta åt era jävla dumma åsikter många av er har.

Det här spelet såg fett episkt ut punkt

Vad är det som ser episkt ut? alla pastellfärger? de faktum att dom har snott konceptet rakt från TF2? att folk skriker om ett WC4 och blizzard släpper barnspel istället ? (hots/hearthstone och nu detta)

Om du är 10 år förstår jag att du tycker det ser spännande ut.

Vad är din poäng med grafikvalet? Varför är det ett barnspel? är det för att det ser lite "tecknat" så är kan ett spel inte vara för vuxna...eller dom som tror dom är vuxna? Det val dom gått med Overwatch är ju helt klockrent samt karaktärerna ser sjukt intressanta ut.

Men gnällde du min herre lika mycket när du såg Borderlands, är det också för 10åringar? World of warcrat? Warcraft3 i sig ser ju för fan mer barnsligt ut än detta om detta ska vara såkallat "barnsligt". Och Wind Waker som är ett mästerverk, suger det spelet också för att det är "tecknat", eller var det spelet även bara för 10åringar?

Visst det är likt TF2 men är inte ALLA spel i vilken kategori vi än pratar om MER eller MINDRE lika ALLA andra i samma kategori?


signatur

FUBAR

Medlem
Skrivet av Ankh:

Finns inte dumma åsikter här..bara olika åsikter.

Det finns jättemånga dumma åsikter. Som att kvinnor skulle vara mindre värda än män eller att färgvalet avgör om ett spel är för barn.

Medlem
Skrivet av Dralion:
Skrivet av Hammond:
Skrivet av Blackwolfe:

Seriöst, varför gör inte Blizzard film??

Tycker verkligen Blizzard skulle satsa på att göra långfilmer.

Hur kan man undgå att ha hört om att de just gör precis det?
www.imdb.com/title/tt0803096/
Att döma av Chris Metzens kommentar, har man kommit väldigt långt inom CG-animeringsutvecklingen. Han ramlada av stolen när de körde en visning för Blizz-folk.
Super-upplösning ner på hårstrå-nivå tydligen.
Regissören nämnde något om en korsning mellan Sagan om ringen och Avatar...

Det är ju just det de gör. Warcraftfilmen är på g ju. Kommer 2016.

Jo Warcraft filmen har jag koll på, tänkte mer i övrigt.

Medlem

Wildstar möter Action Force.


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem
Skriv svar