Assassin's Creed Unity

Medlem

10/10

Medlem

Visst att alla får tycka olika. Men en recension är väl en vägledning för en konsument? Varför ska vi annars läsa dom?

Underligt att Dragon Age Inquistion fick 4/5 men hade samma "minus" som Assassins Creed Unity. Visst att dom inte är av samma typ men båda är uppföljare. Kan man verkligen säga att AssCreed har förbättrat allt till samma våglängd som DA?

Medlem

Så med andra ord så finns det personer här som säger att de inte hade accepterat ett bra betyg ifrån FZ på det här spelet, oavsett motivering. Och så anklagar ni FZ för att ha bestämt sig i förväg.

Ironin.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Tyvärr ännu en dålig port från ubishit, inte så förvånande ändå.
Men vad jag läst hittills lider PC versionen av extrema performance-problem som heter duga. Främst läst från Totalbisquid, inpoppande texturer/npcer, kan knappt pusha 60fps med dubbla 980's.

Blir nog inget köp här, och är definitivt inte värt 5/5.

Förslagsvis om du är sugen, håll koll på https://twitter.com/Totalbiscuit och kolla när han släppt sin WTF is... Inte värt att köpa på PC just nu i alla fall.

hehe...Totalbisquid.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag är "fanboy" samt recensionen är "riggad". Det är kul att ni är engagerade, men jag tycker sakliga argument är roligare än orimliga.

Here we go again: en recension är inte en sanning, förutom recensentens. Jag tar mina betyg och texter på största möjliga allvar. Att dela ut fem av fem gör jag inte utan att mena det.

Med det sagt: bilda er egna uppfattningar, väg olika åsikter mot varandra. I min värld är detta tillsammans med Brotherhood seriens höjdpunkt. Och vet du, alla kommer inte tycka som mig.

Det roliga är oxå anklagelserna att om du inte har upplevt & tar upp i din recension, buggar och problem som möjligtvis någon annan har upplevt (oavsett på vilken platform eller version det kan vara som kan skilja sig från din) så ja, då måste Du ju mörka problemen (för att FZ skulle få betalt av utgivaren för det?) Ha, så löjligt konspiratoriska vissa kan bli här! =D Och och om man gillar något så är man genast en dum och blind fanboi, ens åsikter är irrelevanta..

Det är en hård värld vi lever i, tyck inte vad du tycker, tyck som vi tycker att du ska tycka...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Faulisto:

5/5 ska ju vara något enormt episkt spel som man minns länge, men tyvärr så får ju nästan vilket spel som helst högt betyg. 4/5 ok, men får ett spel 5/5 så ska det vara något enormt imponerande, något man kommer minnas länge.

Påvisar ju svagheter med betygssystemet om du frågar mig.
5 grader är alldeles för lite kan man tycka.

Betygs skalor är menlöst i vilket fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

5/5 för ett årligt rehash? Nja ställer mig väldigt skeptisk till detta

Avstängd

Jag har inte tittat åt AC sedan den första titeln. Fruktansvärt dåligt spel, tråkigt och dålig kontroll.

Är AC idag värt att spela?

Medlem

Skuggorna ser sjukt snygga ut på streamen

Medlem

Oväntat! En 4:a till DA och 5:a till detta, blir väl att inhandla båda då.

Medlem
Skrivet av Farris:

Kollade på bilden och försökte klura ut vad det nu är för idiotisk meme eller rolig bild som börjar cirkulera nätet som man fattar nada av.... men så ser jag vad det är och blir en stor facepalm på mig själv.

Skrivet av Calez:

Jag har inte tittat åt AC sedan den första titeln. Fruktansvärt dåligt spel, tråkigt och dålig kontroll.

Är AC idag värt att spela?

Bättre har det blivit. Tycker Black Flag var ganska så roande även om det blev rätt enformigt mot slutet. Hade rätt många trevliga timmar i spelet och hade gärna fått ha lite längre story och mindre enformiga quests och sånt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Man börjar ju undra vad det är för fel på "folk" nuförtiden när det plötsligt är så många som inte kan acceptera ett betyg som sticker ut en aning från mängden. Är ett betyg för lågt så ser de någon slags konspiration eller "fanboyism" och är det för högt så måste det vara köpt.

Den enda gången några här skulle bli nöjda är om alla sajter satte exakt samma betyg.

Det blir lite extra absurt när de flesta som klagar inte har spelat själv utan bara jämför med andra recensioner.

Medlem

FZ i en nötskal... 5/5 till en skräphög i <30 FPS men 4/5 till Da:Inquisition. Bra där. (Tompa citera mig inte denna gång!)

Medlem
Skrivet av Sanazin:

FZ i en nötskal... 5/5 till en skräphög i &lt;30 FPS men 4/5 till Da:Inquisition. Bra där. (Tompa citera mig inte denna gång!)

Vad får du dina 30 fps ifrån?
Jag har sett folk som spelar på hårdvara under minimum på medium settings och fortfarande får ut 40 fps+.
Du verkar bortskämd och förväntar dig att kunna maxa allting på gammal hårdvara.

Medlem

Älskar recensionskommentarer på FZ ^_^
Det enda som saknas är Michael Jackson som äter popcorn och lite gnäll om hur allt var bättre förr.

Ger FZ lågt betyg till ett efterlängtat spel = FZ är inkompetenta som ger lägre betyg än genomsnittet (om alla gav samma betyg vore väl om något ett tecken på korruption)

Ger FZ högt betyg till ett efterlängtat spel = FZ är mutade, och det "bevisas" genom att andra sidor gett lägre betyg i genomsnitt.

..... kanske kan istället vara recensentens personliga åsikt vi ser? Nu råkade mannen bakom detta verk älska spelet, då blir det 5/5 i betyg. Betyder det att spelet är underbart och älskas av alla? Nej.

Drive Angry är en riktig B-film jag skulle ge 5/5 i betyg för att den var riktigt underhållande och levererar vad den lovar. Puckad action och världens bästa sex/actionscen. Är det en av världens bästa filmer? Definitivt inte. Men jag älskar den.

Recensioner är subjektiva.

Och ja, jag är en fanboy av AC-spelen, men älskar inte alla av de.

AC1 = 3/5
AC2 = 5/5
AC:B = 5/5
AC:R = 4/5
AC3 = 2/5
AC4 = 5/5

Ettan var en "beta", älskade Ezio och renässansen vilket gör att jag värderar de spelen högt. 3an hade tråkig huvudperson och setting, 4an med pirates var awesome miljö igen.

Poängen med detta? Äh vete fan *äter popcorn*
... låt folk ha sina egns åsikter om spel. Argumentera varför spelet är bra eller dåligt. Låt bli personangrepp och anklagelser om mutor.

FZ i mina ögon har en bra track record med att ge hyllade spel lägre betyg och vissa mindre hyllade spel högre betyg.
Vissa verkar tycka det är något fel om en spelsida inte tycker samma som majoriteten. Jag tycker det är BRA och så det ska vara. Man ska stå för sin åsikt.
Vore det bättre om FZ bara kollade snittet på metacritic och satte betyget efter det?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av WardonE:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av WardonE:

Hm, alla andra recensioner har gett AC Unity jävligt dåliga betyg. :/ Känns som att man ska ta denna med en nypa salt

Har inte sett ett enda sådant. Lust att länka några? I övrigt ska man ta alla recensioner med en nypa salt.

http://www.reddit.com/r/Games/comments/2lzbfp/assassins_creed...

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag är "fanboy" samt recensionen är "riggad". Haha! Det är kul att ni är engagerade, men jag tycker sakliga argument är roligare än orimliga.

Here we go again: en recension är inte en sanning, förutom recensentens. Jag tar mina betyg och texter på största möjliga allvar. Att dela ut fem av fem gör jag inte utan att mena det.

Om vi säger såhär då. Ifall man gillade de förra spelen i AC serien, kommer man tycka om det här då? Om man inte har tekniska problem d.v.s

Så jag hade alltså rätt? Var ju inte ett enda jättedåligt betyg där. Skulle vara Kotakus, då. Men det är ju dem som är undantaget och inte FZ...

Medlem

Så PC-versionen är fylld av krångel, XBO-versionen segar och PS4 har jag inte. Får nog vänta ett tag innan jag köper Unity, fortsätter maxa Bayonetta 2 sålänge Go Nintendo!

Medlem

Har inte spelat Black Flag ännu, men efter det ska det här definitivt bli ett köp!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Zalcore:
Skrivet av Sanazin:

FZ i en nötskal... 5/5 till en skräphög i &lt;30 FPS men 4/5 till Da:Inquisition. Bra där. (Tompa citera mig inte denna gång!)

Vad får du dina 30 fps ifrån?
Jag har sett folk som spelar på hårdvara under minimum på medium settings och fortfarande får ut 40 fps+.
Du verkar bortskämd och förväntar dig att kunna maxa allting på gammal hårdvara.

Är du hög eller? Var har jag skrivit att JAG får <30 FPS?
Var har jag skrivit att jag förväntar mig att maxa allting och hur i hela friden gör du antagandet att jag sitter med gammal hårdvara eller ens har inhandlat spelet till PC?

Herregud, trolleri på hög nivå utan något vett i skallen din...

Har du endast skräp och ordbajseri att komma med så bör du låta bli att citera någon istället för att förlöjliga dig själv som du har lyckats med du.

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Zalcore:
Skrivet av Sanazin:

FZ i en nötskal... 5/5 till en skräphög i &lt;30 FPS men 4/5 till Da:Inquisition. Bra där. (Tompa citera mig inte denna gång!)

Vad får du dina 30 fps ifrån?
Jag har sett folk som spelar på hårdvara under minimum på medium settings och fortfarande får ut 40 fps+.
Du verkar bortskämd och förväntar dig att kunna maxa allting på gammal hårdvara.

Är du hög eller? Var har jag skrivit att JAG får <30 FPS?
Var har jag skrivit att jag förväntar mig att maxa allting och hur i hela friden gör du antagandet att jag sitter med gammal hårdvara eller ens har inhandlat spelet till PC?

Herregud, trolleri på hög nivå utan något vett i skallen din...

Har du endast skräp och ordbajseri att komma med så bör du låta bli att citera någon istället för att förlöjliga dig själv som du har lyckats med du.

Jadu... Det kan ju vara så att du faktiskt skrev: "5/5 till en skräphög i 30 FPS"
Jag vet inte vad du anser, men detta pekar på att du menar att spelet är skit och att det körs i 30 fps.
Med detta i åtanke så är det ganska lätt att dra dom förutsättningarna.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag är "fanboy" samt recensionen är "riggad". Det är kul att ni är engagerade, men jag tycker sakliga argument är roligare än orimliga.

Here we go again: en recension är inte en sanning, förutom recensentens. Jag tar mina betyg och texter på största möjliga allvar. Att dela ut fem av fem gör jag inte utan att mena det.

Med det sagt: bilda er egna uppfattningar, väg olika åsikter mot varandra. I min värld är detta tillsammans med Brotherhood seriens höjdpunkt. Och vet du, alla kommer inte tycka som mig.

Ett betyg ska inte spegla dina åsikter utan ska vara en gissning på vad vi läsare vill att det ska vara!!!

Skämt åsido, ta inte åt dig all skit. Det är väl samma gamla visa varenda gång det är recensionsdags? Du säger 5/5, en annan säger kanske 3/5 och en tredje 2/5. Då får man helt enkelt försöka bilda sig en uppfattning av den information som finns tillgänglig, eller spela spelet själv.

Är man inget fan av AssCreed (jag personligen har väldigt delad uppfattning), ja då kanske inte Unity är något att hänga i granen? Men är man ett troget fan så är det ju utan tvekan ett bra spel.

Medlem
Medlem
Skrivet av Zalcore:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Zalcore:
Skrivet av Sanazin:

FZ i en nötskal... 5/5 till en skräphög i &lt;30 FPS men 4/5 till Da:Inquisition. Bra där. (Tompa citera mig inte denna gång!)

Vad får du dina 30 fps ifrån?
Jag har sett folk som spelar på hårdvara under minimum på medium settings och fortfarande får ut 40 fps+.
Du verkar bortskämd och förväntar dig att kunna maxa allting på gammal hårdvara.

Är du hög eller? Var har jag skrivit att JAG får <30 FPS?
Var har jag skrivit att jag förväntar mig att maxa allting och hur i hela friden gör du antagandet att jag sitter med gammal hårdvara eller ens har inhandlat spelet till PC?

Herregud, trolleri på hög nivå utan något vett i skallen din...

Har du endast skräp och ordbajseri att komma med så bör du låta bli att citera någon istället för att förlöjliga dig själv som du har lyckats med du.

Jadu... Det kan ju vara så att du faktiskt skrev: "5/5 till en skräphög i 30 FPS"
Jag vet inte vad du anser, men detta pekar på att du menar att spelet är skit och att det körs i 30 fps.
Med detta i åtanke så är det ganska lätt att dra dom förutsättningarna.

Har du inget bättre för dig att citera andras åsikter och trolla? Skräphög är en åsikt.
Vad du anser i övrigt skiter jag fullständigen i, förstår du. <30 = / = 30. Wtf.
Dra vilka förutsättningar du vill, att man aldrig lär sig att inte mata trollet -.-
GL. HF..

SoL
Medlem

Det har varit så många 3:or på sista tiden så de e dags o dela ut lite högre

Nu till det seriösa. Jag har fått en känsla av att fredrik är ett fan av ac serien så jag blir lite skeptisk när den får 5/5 han är ju typ jävig!
Borde inte någon oberoende recensera spel så det blir så rättvisst som möjligt?

Jag har försökt ge serien en chans o tänkt att det här ac kommer vara roligt men nej har tröttnat lika fort varenda gång.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Zalcore:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Zalcore:
Skrivet av Sanazin:

FZ i en nötskal... 5/5 till en skräphög i &amp;lt;30 FPS men 4/5 till Da:Inquisition. Bra där. (Tompa citera mig inte denna gång!)

Vad får du dina 30 fps ifrån?
Jag har sett folk som spelar på hårdvara under minimum på medium settings och fortfarande får ut 40 fps+.
Du verkar bortskämd och förväntar dig att kunna maxa allting på gammal hårdvara.

Är du hög eller? Var har jag skrivit att JAG får &lt;30 FPS?
Var har jag skrivit att jag förväntar mig att maxa allting och hur i hela friden gör du antagandet att jag sitter med gammal hårdvara eller ens har inhandlat spelet till PC?

Herregud, trolleri på hög nivå utan något vett i skallen din...

Har du endast skräp och ordbajseri att komma med så bör du låta bli att citera någon istället för att förlöjliga dig själv som du har lyckats med du.

Jadu... Det kan ju vara så att du faktiskt skrev: "5/5 till en skräphög i 30 FPS"
Jag vet inte vad du anser, men detta pekar på att du menar att spelet är skit och att det körs i 30 fps.
Med detta i åtanke så är det ganska lätt att dra dom förutsättningarna.

Har du inget bättre för dig att citera andras åsikter och trolla? Skräphög är en åsikt.
Vad du anser i övrigt skiter jag fullständigen i, förstår du. &lt;30 = / = 30. Wtf.
Dra vilka förutsättningar du vill, att man aldrig lär sig att inte mata trollet -.-
GL. HF..

Bra du vet spelet är en skräphög utan att ens ha spelat det iallafall. Skulle vilja ha sådana krafter.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av SoL:

Det har varit så många 3:or på sista tiden så de e dags o dela ut lite högre

Nu till det seriösa. Jag har fått en känsla av att fredrik är ett fan av ac serien så jag blir lite skeptisk när den får 5/5 han är ju typ jävig!
Borde inte någon oberoende recensera spel så det blir så rättvisst som möjligt?

Jag har försökt ge serien en chans o tänkt att det här ac kommer vara roligt men nej har tröttnat lika fort varenda gång.

Bör väl vara närmast omöjligt att få tag i en person som kan skriva en bra spelrecension och som inte har några som helst tidigare åsikter om den väldigt stora spelserie som är AC

Medlem

Wow, Ps4 var nere i 18fps ! o.O

Frilansare

Hörrni haters, kollade ni in vår Unity-stream ikväll? Om inte, kika på reprisen och bedöm själva. Laggigt? Buggigt? Trist? You'll be the judge. Men lägg av med mutsnacket, det är så töntigt och gammalt.

OBS, vi streamade på PS4.

Personlig reflektion från en som inte spelat mer än 5-6 timmar av något AC-spel pga tristess: det här känns mycket bättre, fantastisk parkour, mer helgjutet, många sidouppdrag. MEN, har mest utforskat och gjort sidouppdrag, inte mycket main quest.

Medlem

Jag lyssnar på TB, jag väntar innan det är fixat.

Medlem

Herregud vad sorgligt det är att läsa kommentarerna här på fz ibland....skärp er för tusan!

Skriv svar