Assassin's Creed Unity

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=-PkzIGSyjLQ

100/5

GOTY / FZ

Inte undra på att man tappar tron på speljournalister idag då detta spel alltså får maxpoäng..
Tur att man inte längre förlitar sig på FZ's recensioner när det kommer till spel.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tompa:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av Joakim Bennet:

Hörrni haters, kollade ni in vår Unity-stream ikväll? Om inte, kika på reprisen och bedöm själva. Laggigt? Buggigt? Trist? You'll be the judge. Men lägg av med mutsnacket, det är så töntigt och gammalt.

OBS, vi streamade på PS4.

Personlig reflektion från en som inte spelat mer än 5-6 timmar av något AC-spel pga tristess: det här känns mycket bättre, fantastisk parkour, mer helgjutet, många sidouppdrag. MEN, har mest utforskat och gjort sidouppdrag, inte mycket main quest.

Förresten, vars kan man kolla på denna repris? Skulle gärna vilja se den

Här.

Skit bra, men finns det något sätt att man kan få videon att ladda fortare? Känns som jag har suttit och försökt få den ladda samt starta i över 10 minuter. Jag ringde in och skulle viljat titta på det bara. Mest problem när jag försöker hoppa i klippet. Hade varit grymt om ni kunde lägga just de delarna på Youtube eller något, mer så när det var första gången.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Riktigt jävla useldåligt av er att inte ge minus på det faktum att asen på Ubisoft har lagt in mikrotransaktioner i skiten, Customization delen är ju för fan full av "Buy Helix credits now!"
Dessutom kostar alla uppgraderingar riktiga pengar ju?

TOTALT jävla äckligt är detta, det förstörde typ halva spelet för mig

Redaktör
Ponny
Skrivet av totte1015:

Riktigt jävla useldåligt av er att inte ge minus på det faktum att asen på Ubisoft har lagt in mikrotransaktioner i skiten, Customization delen är ju för fan full av "Buy Helix credits now!"
Dessutom kostar alla uppgraderingar riktiga pengar ju?

TOTALT jävla äckligt är detta, det förstörde typ halva spelet för mig

Nej men nej. Man kan ju hur jäkla busenkelt som helst tjäna in den valutan genom att utföra assassin-grejer (döda från luften, döda från ett hörn, etc). Mitt "problem" var snarare att jag hade för mycket av den valutan mot slutet av spelet.

Sedan finns möjligheten att ta genvägar via mikrotransaktioner, men att det skulle besudla hela interfacet tycker jag är en rejäl överdrift. Visst, jag hade föredragit ett spel utan Uplay, mikrotransaktioner o.s.v. Men i det här fallet är det lätt att ge blanka faen i det och jobba själv för att tjäna in valutan som behövs.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Sally00074:

@Fredrik: När man har kollat videos innan release har det känts som om detta är det första riktiga next gen spelet. T.ex. alla npc´s i rörelse, coop, grafik, hus med insidor etc
Så min fråga är: Tycker du att det är det?

Nu har jag inte spelat så värst många nya nextgen-titlar (läs: currentgen-titlar). Har det ens kommit så många? Det enda jag kan konstatera är att det för mig tog den klassiska Assassin's Creed-formulan till nästa generation och gjorde den lyskraftig igen.

Att kunna sömlöst rusa genom staden, in och ut ur hus, är en sån detalj som är värd väldigt mycket. Det gör staden till en stad och inte längre en kuliss. Och det är väldigt, väldigt vackert.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av totte1015:

Riktigt jävla useldåligt av er att inte ge minus på det faktum att asen på Ubisoft har lagt in mikrotransaktioner i skiten, Customization delen är ju för fan full av "Buy Helix credits now!"
Dessutom kostar alla uppgraderingar riktiga pengar ju?

TOTALT jävla äckligt är detta, det förstörde typ halva spelet för mig

Nej men nej. Man kan ju hur jäkla busenkelt som helst tjäna in den valutan genom att utföra assassin-grejer (döda från luften, döda från ett hörn, etc). Mitt "problem" var snarare att jag hade för mycket av den valutan mot slutet av spelet.

Sedan finns möjligheten att ta genvägar via mikrotransaktioner, men att det skulle besudla hela interfacet tycker jag är en rejäl överdrift. Visst, jag hade föredragit ett spel utan Uplay, mikrotransaktioner o.s.v. Men i det här fallet är det lätt att ge blanka faen i det och jobba själv för att tjäna in valutan som behövs.

Åh... Well damn, det sa inte "tutorialen" något om, verkade som det var så jäääkla hett på mikrotransaktioner så därav ragen, får la spela vidare lite och se

Redaktör
Ponny
Skrivet av sharko:

Bra recension, gillade den. Jag tycker dock att ni borde ta upp att spelet har mikrotransaktioner (eller snarare makrotransaktioner) och att spelet låser vissa funktioner för dom som inte använder en kompanion app.

http://www.ign.com/blogs/jdavisign/2014/11/11/8-real-things-i...

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=930892

Tack för berömmet! Mikrotransaktionerna tog ett bra tag innan jag ens såg, och de är således lätta att bortse från (läs ett par inlägg högre upp).

Nja, appen låser inga funktioner, men du kan samla in extra kistor och utföra ett slags minispel med appen - om du vill. Jag tycker om appen, men bara som karta. Det extra lullullet hade jag gärna sluppit.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

Jag tänkte också tillägga: Jag tycker inte alltid som alla andra. Det gör säkert inte du/ni heller, och det tycker jag är bra. Det berikar. JAG stirrar mig inte blind på bildrutor per sekund. Faktum är att ett roligt spel och något som estetiskt tilltalar mig väger så mycket tyngre. Och i det fallet tycker jag Unity är förbannat fantastiskt. Om du tycker som jag är chansen att du kommer tycka om Unity.

Och nej, i mitt fall dippade det ALDRIG så mycket att det blev "hej, kom och hjälp mig"-jobbigt. Det störde aldrig min upplevelse.

Om du däremot prioriterar 60 fps, och det är inget fel med det, så finns det andra spel där ute. Jag njuter däremot av en rafflande story, bra skådespeleri och en värdig arvtagare till det klassiska Assassin's Creed-konceptet. Jag trodde inte Unity skulle bli bra, Black Flag fick mig att tro att det där med asscreed-parkour och dylikt var över. Jag är glad att jag hade fel. Men det är ju också min högst personliga upplevelse.

Och det är skitbra att diskutera, men jag tycker faktiskt det är roligare med saklighet än ren trollning. Bra kritik tar jag alltid in. Skrik om "mutor", "fanboyism" och "riggade recensioner" däremot... näää. Det känns så gjort. Okej?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Kan någon som vet säga hur exakt jag lätt tjänar dom "wannabee köp pengarna" Eller aka Helix Credits

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag är "fanboy" samt recensionen är "riggad". Det är kul att ni är engagerade, men jag tycker sakliga argument är roligare än orimliga.

Here we go again: en recension är inte en sanning, förutom recensentens. Jag tar mina betyg och texter på största möjliga allvar. Att dela ut fem av fem gör jag inte utan att mena det.

Med det sagt: bilda er egna uppfattningar, väg olika åsikter mot varandra. I min värld är detta tillsammans med Brotherhood seriens höjdpunkt. Och vet du, alla kommer inte tycka som mig.

Fan vad dryg du låter.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av Joakim Bennet:

Hörrni haters, kollade ni in vår Unity-stream ikväll? Om inte, kika på reprisen och bedöm själva. Laggigt? Buggigt? Trist? You'll be the judge. Men lägg av med mutsnacket, det är så töntigt och gammalt.

OBS, vi streamade på PS4.

Personlig reflektion från en som inte spelat mer än 5-6 timmar av något AC-spel pga tristess: det här känns mycket bättre, fantastisk parkour, mer helgjutet, många sidouppdrag. MEN, har mest utforskat och gjort sidouppdrag, inte mycket main quest.

Förresten, vars kan man kolla på denna repris? Skulle gärna vilja se den

Här.

Skit bra, men finns det något sätt att man kan få videon att ladda fortare? Känns som jag har suttit och försökt få den ladda samt starta i över 10 minuter. Jag ringde in och skulle viljat titta på det bara. Mest problem när jag försöker hoppa i klippet. Hade varit grymt om ni kunde lägga just de delarna på Youtube eller något, mer så när det var första gången.

Twitch verkar ha borkat playbacken, har kontaktat supporten. Det står 54 timmar, när det borde vara kring tio, som exempel.

Skrivet av Nause:
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag är "fanboy" samt recensionen är "riggad". Det är kul att ni är engagerade, men jag tycker sakliga argument är roligare än orimliga.

Here we go again: en recension är inte en sanning, förutom recensentens. Jag tar mina betyg och texter på största möjliga allvar. Att dela ut fem av fem gör jag inte utan att mena det.

Med det sagt: bilda er egna uppfattningar, väg olika åsikter mot varandra. I min värld är detta tillsammans med Brotherhood seriens höjdpunkt. Och vet du, alla kommer inte tycka som mig.

Fan vad dryg du låter.

Har du reflekterat över din egen ton?


signatur
Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag tänkte också tillägga: Jag tycker inte alltid som alla andra. Det gör säkert inte du/ni heller, och det tycker jag är bra. Det berikar. JAG stirrar mig inte blind på bildrutor per sekund. Faktum är att ett roligt spel och något som estetiskt tilltalar mig väger så mycket tyngre. Och i det fallet tycker jag Unity är förbannat fantastiskt. Om du tycker som jag är chansen att du kommer tycka om Unity.

Och nej, i mitt fall dippade det ALDRIG så mycket att det blev "hej, kom och hjälp mig"-jobbigt. Det störde aldrig min upplevelse.

Om du däremot prioriterar 60 fps, och det är inget fel med det, så finns det andra spel där ute. Jag njuter däremot av en rafflande story, bra skådespeleri och en värdig arvtagare till det klassiska Assassin's Creed-konceptet. Jag trodde inte Unity skulle bli bra, Black Flag fick mig att tro att det där med asscreed-parkour och dylikt var över. Jag är glad att jag hade fel. Men det är ju också min högst personliga upplevelse.

Och det är skitbra att diskutera, men jag tycker faktiskt det är roligare med saklighet än ren trollning. Bra kritik tar jag alltid in. Skrik om "mutor", "fanboyism" och "riggade recensioner" däremot... näää. Det känns så gjort. Okej?

Du borde göra något annat än att recensera spel för det är helt klart något du inte bör syssla med.
Hur du än försöker gömma dig bakom "individualismens" sköld så kommer du inte undan faktumet att ge detta spelet full pott borde vara omöjligt (detta förusätter givetvis att man har någon form av tillstymmelse till moral och integritet). Din recension är en lögn, och det är inte den första som FZ publicerat...

Medlem

Fisse: Hur kan du tolka att en recension är en lögn, om det nu är baserat på en personlig upplevelse? Är dina upplevelser när du spelar spel också lögner?

Istället för att hoppa på Fredrik och hans karriärsval kan ni åtminstone säga varför ni anser att han gett ett felaktigt betyg och vara konstruktiva i sakfrågan.

Det är klart som fan att man ska kunna kritisera varandra, men det blir så fruktansvärt barnsligt när man kör med "du borde sluta ditt jobb, du suger" och dylikt. Vi är alla människor med känslor, så att bete oss därefter vore en poäng.

Medlem
Skrivet av Sir! Sir!:

Fisse: Hur kan du tolka att en recension är en lögn, om det nu är baserat på en personlig upplevelse? Är dina upplevelser när du spelar spel också lögner?

Istället för att hoppa på Fredrik och hans karriärsval kan ni åtminstone säga varför ni anser att han gett ett felaktigt betyg och vara konstruktiva i sakfrågan.

Det är klart som fan att man ska kunna kritisera varandra, men det blir så fruktansvärt barnsligt när man kör med "du borde sluta ditt jobb, du suger" och dylikt. Vi är alla människor med känslor, så att bete oss därefter vore en poäng.

Äh lägg ner det där med den "personliga" upplevelsen och individualism skitet. Ja vi har alla olika preferenser men som recenscent får man väl ta och reflektera över spelet lite mer än just vad fan man själv gillar. Man får väl sträva efter objektivitet när man skriver sådan som är ämnat att delge andra människor information. Problemen med spelet är många, min version på PC beter sig exakt likadant som de videos som finns på nätet för PS4 och Xbox One. Det är inte ett lokalt problem utan spelet är som sådant. Jag har just nu igång spelet i bakgrunden här när man i tidigt skede är i en stor sal med en stor folksamling. Detta för att spela in en video över roligheterna.
För att ta det kort.
8 NPCer står på varandra, 5 st står på en pelare varav samtliga clippar genom varandra (står på samma ställe).
Varje gång man panorerar runt kameran (står mellan två grupper) så laddar den in högsta LODen på texturerna, närmsta först vilket resulterar i vad man skulle kunna kalla texturdomino. Dessutom så går NPCerna från en stående ställning med händerna längs med kroppen till en ställning där man lutar sig mer på ena benet och sträcker ut det andra och har händerna knutna tryckandes mot sidorna av kroppen i höjd med magen. Detta händer ca 1 sekund efter man panorerat dit vilket givetvis ser jävligt underhållande ut. Detta är bara en specefik händelse som var extra misslyckad utav många på den korta tid jag spelat.
Konstant texture pop-in på nära håll och de här animerings-LODarna (vetefan vad jag ska kalla det) är något spelet dra med hela tiden. Detta nämns inte ens i recensionen, inget negativt nämns vilket (okej då) kanske inte är en lögn men iaf undanhållande av viktig information vilket jag anser är minst lika illa.
Det finns gott om saker som totalt förstör inlevelsen, gång på gång vilket borde göra ett toppbetyg en ren omöjlighet. I övrigt är spelet helt okej.

Varför recensionen är skit har jag skrivit i en annan tråd tillhörande en annan AC:Unity nyhet.

Medlem
Skrivet av Sir! Sir!:

Fisse: Hur kan du tolka att en recension är en lögn, om det nu är baserat på en personlig upplevelse? Är dina upplevelser när du spelar spel också lögner?

Ger mig in i denna intressanta debatten, även om jag är övertygad om att Fisse kan svara själv. Klart som korvspad att alla recensioner är baserade på personliga upplevelser. Därför kan de aldrig per definition vara en "lögn" i vanlig bemärkelse. Jag reagerade även på att spelet fick full pott, då många verkar upplevt rejäla dippar i bilduppdatering, rapporter som kommit in om runt 20 fps och liknande. Däremot tror jag ändå på herr Eriksson när han säger att han inte upplevt detta. Vad det sen kan bero på kan man bara spekulera i. Tekniska varianser eller vad det nu må vara.
MEN faktum kvartstår: Många verkar uppleva problem med just detta i spelet, och dessa försvinner ju inte bara för att en del inte verkar upptäcka/märka av dem. Gamereactor t ex beskrev problem med den undermåliga spelkontrollen såhär: "Arno ska föreställa en smidig, väggklättrande lönnmördare. Ändå är han ungefär lika smidig som mig, vilket är ett kasst betyg. Spelkontrollen i Assassin's Creed har aldrig varit känd för sin precision, men i Unity når irritationen sin kulmen. Arno hoppar konstant upp på små, små bänkar och stolar. Han krånglar när jag ska hoppa över ett fönsterbräde. Han trycker sig mot fel vägg ideligen." Dipparna i bilduppdateringen beskrev man på följande vis: "Under några segment började även spelet hacka rejält. När jag klättrade runt på väggarna inne på Notre Dame sjönk bilduppdateringen så kraftigt att en rasslig diabildsprojektor hade presterat bättre. Samma sak under en bossfight. Väldigt märkligt då det var en simpel 'en mot en'-strid utan en massa grafiskt lullull i bakgrunden."
Jag tycker personligen det är av yttersta vikt att man som recensent är ärlig fullt ut, och upptäcker man tekniska missar och problem (under 20 fps på sk nextgen-konsoller måste anses som en besvikelse) så berättar man om dessa. Då får konsumenten själv avgöra om man är villig att lägga sina surt förvärvade slantar på ett spel eller inte.

Medlem

Precis som devilrat är inne på här så kan jag även instämma med vad Gamereactor skriver. Har spelat samtliga av de tidigare AC spelen. Visst ibland har det hänt att en karaktär fäster sig på något konstigt objekt men det har överlag känts som man ändå har hyffsad kontroll och smidighet. Men i denna uppföljaren är det något jag märkte direkt och som stör något oerhört. Aldrig tidigare har en karaktär varit så bångstyrig och gjort så mycket man inte vill i ett AC spel. Han känns dessutom oerhört sävlig, tung och klumpig. Detta i ett spel där smidighet och parkouren är självaste essensen. Det är helt sjukt att han inte ens nuddar det i recensionen. Jag begripper det verkligen inte...

Medlem

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=SgpzT5V5Mgs&list=UUy1Ms_5qBTawC-k7PVjHXKQ

Köp EJ , detta spel förtjänar kanske 2 max av 5...]

Medlem

PC versionen ska ni absolut inte köpa. Var inne på Steam: http://store.steampowered.com/app/289650/ - finns inte vad jag kan se någon som rekommenderar detta spel. Och då är det 100+ personer som inte är nöjda. Ubisoft har överträffat sig själva när det gäller att ge ut trasiga spel på PC-marknaden. Jäkligt tråkigt . Tyckte faktiskt att Black Flag var/är ett riktigt bra och underhållande spel.

Gratulerar Ubisoft för ännu ett superjobb.

- The only thing that was assassinated was this game every time I tried to run it. -

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av FZappa:

PC versionen ska ni absolut inte köpa. Var inne på Steam: http://store.steampowered.com/app/289650/ - finns inte vad jag kan se någon som rekommenderar detta spel. Och då är det 100+ personer som inte är nöjda. Ubisoft har överträffat sig själva när det gäller att ge ut trasiga spel på PC-marknaden. Jäkligt tråkigt . Tyckte faktiskt att Black Flag var/är ett riktigt bra och underhållande spel.

Gratulerar Ubisoft för ännu ett superjobb.

- The only thing that was assassinated was this game every time I tried to run it. -

AMD-datorer verkar vara värst drabbade, skriver Ubisoft i en forumpost. Vi ska testa pc-prestandan idag på två olika Nvidia-kort, och eventuellt AMD.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av FZappa:

PC versionen ska ni absolut inte köpa. Var inne på Steam: http://store.steampowered.com/app/289650/ - finns inte vad jag kan se någon som rekommenderar detta spel. Och då är det 100+ personer som inte är nöjda. Ubisoft har överträffat sig själva när det gäller att ge ut trasiga spel på PC-marknaden. Jäkligt tråkigt . Tyckte faktiskt att Black Flag var/är ett riktigt bra och underhållande spel.

Gratulerar Ubisoft för ännu ett superjobb.

- The only thing that was assassinated was this game every time I tried to run it. -

AMD-datorer verkar vara värst drabbade, skriver Ubisoft i en forumpost. Vi ska testa pc-prestandan idag på två olika Nvidia-kort, och eventuellt AMD.

Bra där. Tänkte köpa detta spel men när det ser så illa ut med alla kommentarer för PC plattformen så avstod jag tillsvidare. För min del så består burken av Intel och nVidia prylar så jag/andra ser fram mot eran test och vem vet det kanske blir ett köp.

Medlem

Är personligen rätt less på AC serien, gillade dock Black flag då det var mer sjöstrider än i trean, lätt roligaste inslaget i serien. Men Unity har inga alls så jag skippar den här delen helt.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

Ta del av paris i 19fps, hur kan optimering inte vara en del av betyget. dags att man drar upp byxorna och säger nej.

Inte bara det, varför inte ta del av Paris, buggens Paris då!
Har inte lyckats hitta ett enda spel i serien med fler buggar än detta. Verkar onekligen vara ett ofärdigt spel. Hur man ens kunnat släppa denna sörjan är ett mysterium...
Dagens skratt: https://www.youtube.com/watch?v=-PkzIGSyjLQ
Ännu ett bevis på varför man INTE ska förboka spel. Kanske något att fundera på nästa gång?

Skrivet av totte1015:

Borde man gå på main story uppdragen helt först, eller sidouppdrag?
Det är alltid något jag har funderat på i AssCreed serien, vilket man borde göra först

jag brukar göra sidouppdragen först,eller iallafall så brukar jag klättra upp på alla punkter jag kan först

Medlem

Konstruktiv kritik:
Vad är motiveringen till varför man nästan helt blundat för prestandaproblemen och buggarna för just den här produkten/recensionen? Det ger en felaktig fantasibild och skildrar inte hur spelet är i verkligheten. Det kan uppfattas som att delta i falsk marknadsföring likt hur Ubisoft hållt på det senaste året gällande det här spelet.

Att skydda sig med att recensioner är baserade på personliga åsikter och subjektiva tycker jag är tråkigt i det här fallet även om det är sant, eftersom om produkten hyllas höjs förväntan av läsaren och skapar större intresse.

När en läsare sedan köper produkten baserat på en recension som saknar viktig fakta som kan påverka upplevelsen av produkten negativt kan de bli lurade. Fortfarande konsumentens fel som inte gjort tillräckligt med research innan köpet, men man bidrar till ett missnöje och uppmuntrar företag att släppa produkter för tidigt när de borde stannat i QA ett par månader till. De får ju sina pengar och höga betyg ändå - de behöver ju inte ens göra klart spelet numera......

Sedan att Ubisoft pekar på AMD och PC är ju en intressant ursäkt med tanke på att både Xbox One/PS4 använder AMD komponenter....

Förhoppningsvis har de patchat bort majoriteten av buggar och prestandaproblem om ett par månader, men att t.ex. skriva såhär i nuläget:

Citat:

"Ett lika tekniskt som estetiskt storverk"

är inte fakta med tanke på alla bevis och bör strykas från recensionen.

(Bilderna nedan är från PS4, samma plattform som användes för recensionen.)

Källa:
[http://kotaku.com/assassins-creed-unity-has-the-best-glitches...]

Håller tummarna att Far Cry 4 håller måttet annars får det vara nog med Ubisoft för min del.

Medlem

Förstår inte hur det kan få maxbetyg. Om vi bortser från alla glitchar: Så är det gameplay-mässigt samma som föregångarna. De har inte tillfört något nytt, då ska det vara svårt att uppnå maxbetyg.

Ti.
Medlem

Fredrik Eriksson, jag litar inte längre på din åsikt. Förtroendet för dig som spelrecensent tog en rejäl törn iom. detta. Den överväldigande kropp av kritik som detta spel får kontinuerligt för att vara ett tekniskt hafsverk gör din 5: a tom och din åsikt förefallande okritisk och okunnig. Tack för de gångna åren. Trist att det blev såhär.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Ti.:

Fredrik Eriksson, jag litar inte längre på din åsikt. Förtroendet för dig som spelrecensent tog en rejäl törn iom. detta. Den överväldigande kropp av kritik som detta spel får kontinuerligt för att vara ett tekniskt hafsverk gör din 5: a tom och din åsikt förefallande okritisk och okunnig. Tack för de gångna åren. Trist att det blev såhär.

Det är tråkigt att du känner så. Att jag, i ett fall, inte tycker som alla andra och plötsligt är okunnig och okritisk. Måste alla tycka lika? Kan alla ens ha exakt samma upplevelse? Måste alla sälla sig i ledet?

Och som jag sagt gång efter en annan: jag har varken haft problem med framerate eller lustiga (för kom igen, de ser ju helt vansinniga ut!) grafikglitchar och buggar. Inte mer än att vissa människor rör sig fånigt ibland, och det tog jag ju upp. Skelett-creepy karaktärer har jag aldrig sett.

Jag håller inte med om att Unity är ett tekniskt hafsverk, långt därifrån. I mina ögon är Unitys Paris bedårande. Löjligt vackert. Så till den milda grad att jag fortfarande återvänder efter cirka 35 timmar. Men främst är det givietvis ett estetiskt storverk, och jag bryr mig mer om sånt än framerate.

Om jag upplevt oflyt och att det hade stört mig hade jag givetvis tagit upp det. Jag far inte med lögner, även om många lite lagom onyanserat påstår det. Enligt mig är Unity ett klassiskt Assassin's Creed, som förfinar originalkonceptet med bättre parkour och betydligt mer rafflande lönnmord.

Jag tycker att det måste vara okej att tycka olika, att somliga kritiker tycker si och somliga tycker så. Den här gången stack jag ut, och jisses som jag fick sota för det!

Någon tekniknörd kommer jag aldrig bli, men jag kommer däremot risa spel när de inte ger mig något och rosa när de ger mig väldigt mycket.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av dreamlock:

Konstruktiv kritik:
Vad är motiveringen till varför man nästan helt blundat för prestandaproblemen och buggarna för just den här produkten/recensionen? Det ger en felaktig fantasibild och skildrar inte hur spelet är i verkligheten. Det kan uppfattas som att delta i falsk marknadsföring likt hur Ubisoft hållt på det senaste året gällande det här spelet.

Att skydda sig med att recensioner är baserade på personliga åsikter och subjektiva tycker jag är tråkigt i det här fallet även om det är sant, eftersom om produkten hyllas höjs förväntan av läsaren och skapar större intresse.

...

Hej Dreamlock. Jag svarade Ti ovan och har även nämnt min inställning till spelets framerate högre upp.

Jag tycker inte att man "skyddar sig" med att kritik bygger på personliga åsikter, för det är just vad de är: åsikter. Åsikter är ju i sin natur subjektiva. Ibland tycker många lika, men i Unity-fallet tycks åsikterna spreta åt alla slags håll. Därför gör man rätt i att fråga sig vad man vill ha av spelet och sedan utgå ifrån vad kritiker och spelarna skriver och visar.

Och kanske snöar in sig mindre på siffror. De säger ju trots allt inte så mycket om innehållet.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Underligt nog så verkar FPS-problemen (i alla fall på PS4) försvinna om man går "offline".

http://www.reddit.com/r/assassinscreed/comments/2m521i/puttin...

Kanske en anledning till att olika personer upplever FPS-problemen på olika sätt? Spelet hämtar och skickar troligen data från Ubisoft vilket segar ned spelet.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Margy:

Underligt nog så verkar FPS-problemen (i alla fall på PS4) försvinna om man går "offline".

http://www.reddit.com/r/assassinscreed/comments/2m521i/puttin...

Kanske en anledning till att olika personer upplever FPS-problemen på olika sätt? Spelet hämtar och skickar troligen data från Ubisoft vilket segar ned spelet.

This!

Jag fortsatte spela ikväll och upptäckte *gasp* att det hackade betydligt mer. Vafalls? Så jag testade det senaste rönet: satte konsolen i offline-läge. Och det funkar (läs: PS4)

Nej, det är såklart inte 60 fps (teknikvurmare är varnade) men nu är det som när jag recenserade. Med andra ord: min spelupplevelse störs inte. Det flyter på och skaver icke.

När jag recenserade hade jag konsolen mestadels offline (förutom mot slutet, när jag jagade co-op), då utgivare i allmänhet inte vill att achievements ska läcka ut. Då var ju inte heller Uplay, appen o.s.v igång. Nu kör jag ju online och då är AC Initiates, co-op-sökning, companion-appen, Uplay, fan och hans moster igång.

Om det är rimligt att det stör spelets fps lämnar jag till teknikgurus, men i praktiken hjälper det i alla fall mig avsevärt.

Så: offline är det nya svarta. Åtminstone just nu.


signatur

En Bamseponny av folket

Skriv svar