World of Warcraft – Fem spektakulära spelarhändelser

Medlem

Kommer ihåg i början av vanilla WoW när attackerna på Ironforge från horde duggade tätt (och så även serverkrasherna) Det va fina tider när hundratals pers väntade i ett långt led på en anstormade horde:)

Medlem

Riktigt kul läsning! Minns alltihop förutom begravningen i Winterspring.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Attacken på begravningen låter ju som taget ur ett Game of Thrones avsnitt!


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem

Nostalgi. Vanilla wow var grymt skoj. Sen blev det tråkigt när allt blev för uppsyrt och progress förstördes av varje ny tier gear eller expansion som släpptes.

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av AHTF:

Allt kommer ner till att de visste att ett gäng höll en ceremoni för någon som betydde något för dem. Vettiga människor avbryter ej sådant. Även om de själva tycker ceremoni e trams.

Visst är det taskigt att göra så men man får alltid räkna med i ett spel där PVP är en del av spelet och att spelare är från alla åldrar och olika kulturer där man inte alltid respekterar varandra lika bra som oss norrländska svenskar.

Nu skulle jag nästan våga påstå att just svenskar (inte bara norrläningar) är bland de sämsta på att respektera andra online enligt min subjektiva uppfattning

På tal om rövhål så kommer jag ihåg den här forumtråden.
http://forums.uniquehardware.ca/uploads/monthly_07_2008/post-...

Haha den minns jag! vi hade en sådan på våran server alla fick reda på det på horde sidan och förstörde det

så himla lamt haha

Medlem

Rolig artikel men kunde ni inte hitta lite mer lågupplösta klipp? Min CRT-tv klarade inte riktigt av den höga upplösningen...

Medlem

Kanske inte platsar på listan, men fortfarande en rejäl klassiker.

Medlem

Nu skall jag vara lite petig och rätta!

Kazzak-incidenten skedde inte under TBC utan i Vanilla av alliance-guilden Khadgar's Rage på Burning Legion EU. Detta var samtidigt som Nihilum spelade på Burning Legion och Khadgars Rage var Alliance svar på Nihilum som topguild.

Avstängd

Minnen för livet. Tyvärr kommer nog det inte bli så igen som det var under främst vanilla. Då det regelbundet var raider på huvudstäderna och strider i Ashenvale, The Barrens, Southshore mm. Det går fortfarande att anordna events så klart men poängen är att då skedde det i princip varje kväll. Jag minns hur jag lvla min första gubbe och varje kväll var det stora strider. Jag upplevde det också som mycket bättre sammanhållning på servern än vad det är nu. Nu har ju servern man spelar på ingen större betydelse heller.

Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Rwaat:

"Men det vi minns efteråt är ändå Serenity Nows svårslagna typ av omogen respektlöshet." Detta känns ändå så fruktansvärt löjligt. Att arrangera en begravning, i ett spel känns redan fruktansvärt oseriöst. Om en person gått bort så borde inte minnet av han/henne hedras i ett spel. Iaf i min åsikt.

Varför skulle man inte kunna uppmärksamma någons död i ett spel, idrottare gör det ju hela tiden i sportsammanhang, likaså andra organisationer och verksamheter.

För vissa är wow en stor del av livet, på gott eller ont, och några av deras bästa och närmaste vänner har de fått genom det. Jag förstår definitivt att de ville uppmärksamma detta även i spelet, dock är det naivt om man inte tror även ett sådant arrangemang kan bli förstört av andra spelare.

Men nog känns det som den som ursprungligen kläckt iden att attackera denna "begravning" måste vara väldigt ung eller svårt sakna empati.

Lite halv kluven antar jag: Å ena sidan är det fruktansvärt respektlöst att förstöra någons begravning/minnes ceremoni. Men det är ett spel, inte verkliga livet och av den anledningen kan jag inte riktigt tycka att det är omoget/respektlöst att förstöra ceremonin. Hade varit skillnad om dem höll ceremonin i verkliga livet, men kanske ändå i spelsamanhang. Så jag vet inte "är man med i leken får man leken tåla" och ska man rollspela så kan man ju inte klaga på att andra gör det samma, oavsett om de andra rollspelar skurkar som förstör ceremonier.

Fundera på vad en "ceremoni" är, och säg mig vad det är för skillnad mot att trasha en "riktig" begravning. Förutom att människorna som träffas på en riktig begravning med största sannolikhet står offret närmare så är det inte så mycket känslomässigt som skiljer. Folk har förlorat en vän och vill göra en gest till minnet av denne, och blir spottade i ansiktet på det sättet...vidrigt.

Härlig artikel ändå, väcker många minnen.

Skribent

Jag saknar tiden med alla konstiga upptåg.


signatur

I am the black wizards.

Pansarknekt

Tycker Blizzard har patchat bort den formel som gjorde att såna här saker uppstod i spelet. Allt är så jäkla piece o' cake nuförtiden så det är sällan spelare verkligen måste interagera för att klara av momenten i spele (raider undantaget då). Vilket iofs denna eminenta artikel också kan reflektera då alla dessa events hände way back.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag saknar tiden med alla konstiga upptåg.

Då tycker jag du ska försöka skapa din Garrison, och plocka upp det första questet där...äventyr nog för en livstid :/

Medlem

Inte för att vara den, fast jag tyckte det var rätt skönt av gillet och rape:a begravningen. All respekt för den döda men det gav mig ett skönt leende på bussen nyss. Sånt är ju fruktansvärt kul... Är man så dum som det andra guildet får man fan skylla sig själv.

Medlem
Skrivet av robbis:

Inte för att vara den, fast jag tyckte det var rätt skönt av gillet och rape:a begravningen. All respekt för den döda men det gav mig ett skönt leende på bussen nyss. Sånt är ju fruktansvärt kul... Är man så dum som det andra guildet får man fan skylla sig själv.

Intressant inställning, lite som en sann mobbare.

Skribent
Skrivet av Ender:
Skrivet av Johan Olander:

Jag saknar tiden med alla konstiga upptåg.

Då tycker jag du ska försöka skapa din Garrison, och plocka upp det första questet där...äventyr nog för en livstid :/

Jojo, men det är inte samma sak. Nu har allt buggat ur och varenda jäkla kotte har transporterats till garnisonerna. Alla ser alla och det är skitkul. Ingen fattar något


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Johan Olander:

Jag saknar tiden med alla konstiga upptåg.

Då tycker jag du ska försöka skapa din Garrison, och plocka upp det första questet där...äventyr nog för en livstid :/

Jojo, men det är inte samma sak. Nu har allt buggat ur och varenda jäkla kotte har transporterats till garnisonerna. Alla ser alla och det är skitkul. Ingen fattar något

Roliga är att någon började skriva "/c Gazlow" och sådant, så nu tror alla som står i en urbuggad Garrison tillsammans med 700 andra att det är ett kommando för att targeta Gazlow så man kan lämna in questen...hela chatten är full av det, och har varit hela dagen....zzzz.

Skribent
Skrivet av Ender:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Johan Olander:

Jag saknar tiden med alla konstiga upptåg.

Då tycker jag du ska försöka skapa din Garrison, och plocka upp det första questet där...äventyr nog för en livstid :/

Jojo, men det är inte samma sak. Nu har allt buggat ur och varenda jäkla kotte har transporterats till garnisonerna. Alla ser alla och det är skitkul. Ingen fattar något

Roliga är att någon började skriva "/c Gazlow" och sådant, så nu tror alla som står i en urbuggad Garrison tillsammans med 700 andra att det är ett kommando för att targeta Gazlow så man kan lämna in questen...hela chatten är full av det, och har varit hela dagen....zzzz.

Haha, har det varit så hela dagen alltså? Slutade spela vid halv fyra ungefär. Då funkade det mesta bra


signatur

I am the black wizards.

12
Skriv svar