World of Warcraft: Warlords of Draenor är släppt

Medlem

Nej f*ck this får bli fredags lir med Assassins Creed o hoppas på bättre lycka imorgon.

Medlem

Tänker du spela WoW: Warlords of Draenor?

Ja
Nej <---------
Har inte bestämt mig än

Hade spelat om gick!

Medlem

Får bli till helgen eller nästa vecka. Känns ändå som det är som vanligt vid varje exp. Fast denna verkar ha fått tillbaka en massa folk!

Blir så trött på folk som gnäller om disconnect osv. det har varit så vid alla exp så varför gnälla nu? vänta 2-3 dagar att spela. Ni hinner inte först till något ändå.

Medlem
Skrivet av zammeman:

Får bli till helgen eller nästa vecka. Känns ändå som det är som vanligt vid varje exp. Fast denna verkar ha fått tillbaka en massa folk!

Blir så trött på folk som gnäller om disconnect osv. det har varit så vid alla exp så varför gnälla nu? vänta 2-3 dagar att spela. Ni hinner inte först till något ändå.

vi gnäller för att efter 10 år så är det fortfarande samma gamla visa varje ny patch =_= still not as bad as AQ tough


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Jag var tidigare kluven för att jag inte kunde spela under release-dagen på grund av kommande tentamen. Av någon anledning så blir man alltid bländad av hypen och tänker att "Jag ska bannemig in när spelet öppnar portarna" (pun intended) när man ändå bara sitter i flera timmar och väntar på att lagget avtar.

Denna gången tänker jag fokusera allt på mina tentor, få ett bra resultat, sedan lugnt och sakta bege mig ner i träsket igen och nå level 100 i en njutbar hastighet.

EDIT: och ja, jag förstår känslan att vara online med alla samtidigt trots lagget. Det är en underbar känsla. Minns fortfarande när TBC släpptes och det var Blood elves bokstavligen på hela skärmen.


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Medlem

Spelat sen vanilla och det här är lätt den värsta release jag varit med om, 28 timmar och dom har inte löst någonting.
VAnilla var kasst men över en längre tid, hade det varit i närheten av det här hade jag antagligen inte skrivit det här utan aldrig spelat wow och haft ett liv mer eller mindre utan datorn idag ;P

Medlem

Himmelskt vackra sköna miljöer!!!

MEN! SWTOR (star wars mmo spelet) har gjort det ospelbart därför att jag har vant mig vid det så EXTREMT mycket bättre quest system som det spelet har.

en bra TV serie där man själv har huvudrollen eller läsa en bok typ på varje quest? valet är lätt för mig men gillar man att läsa så...


signatur

hur tjattar man

Medlem
Skrivet av Petrik:

Spelat sen vanilla och det här är lätt den värsta release jag varit med om, 28 timmar och dom har inte löst någonting.
VAnilla var kasst men över en längre tid, hade det varit i närheten av det här hade jag antagligen inte skrivit det här utan aldrig spelat wow och haft ett liv mer eller mindre utan datorn idag ;P

nästan så man börjar tro att iliidan har hand om servrarna ;D WE ARE NOT PREPARED


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Petrik:

Spelat sen vanilla och det här är lätt den värsta release jag varit med om, 28 timmar och dom har inte löst någonting.
VAnilla var kasst men över en längre tid, hade det varit i närheten av det här hade jag antagligen inte skrivit det här utan aldrig spelat wow och haft ett liv mer eller mindre utan datorn idag ;P

Känns som du glömt hur det var på launch när wow släpptes
Dag 1 kom jag inte in dag 2 var det rätt fet väntetid
Och iaf den server jag var på hade rätt fet lag.

Allt fungerade sjusst efter ca en vecka då var det bara långa väntetider att komma in typ ca 1timma


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Rhilfen:

Det tog 45 min innan man kom in och då möttes man av en epics questline! Har inte ens hunnit spela klart första delen!

Hittills galet bra!

Fick plocka upp legendary questen nu innan maintenancen, satta followers på missions och staratade work orders I AM PREPARED!

Medlem
Skrivet av zammeman:

Får bli till helgen eller nästa vecka. Känns ändå som det är som vanligt vid varje exp. Fast denna verkar ha fått tillbaka en massa folk!

Blir så trött på folk som gnäller om disconnect osv. det har varit så vid alla exp så varför gnälla nu? vänta 2-3 dagar att spela. Ni hinner inte först till något ändå.

Jag gnäller inte så mycket, har hunnit till lvl 98 men sen igår fick jag character not found problemet i flera timmar. Lite synd att jag inte han ta 100 innan det hände

Medlem
Skrivet av storm72:
Skrivet av Tassel:

Det är rätt märkligt att Blizzard inte lärt sig något på tio år. Samma sak vid varje expansion.
Jag kommer att spela, när Kazzak vaknar upp.

Tycker de är märkligare att folk fortfarande tror att något företag optimera sina spel för något som bara håller i sig några dagar.

Eh, va? Activision Blizzard har en net worth på långt över 10 biljoner dollar.. de skulle utan någon större förlust ha köpt in serverkraft för att de första dagarna ska gå så smärtfritt som möjligt.

De kan även HYRA(!!) molnservrar, som de kan använda för att minska belastningen på deras fysiska servrar.

Det borde vara självklart år 2014.

Edit: Med det sagt så vill jag bara tillägga att WoD hittills slår deras tidigare expansioner med hästlängder när det kommer till själva questandet.

Skrivet av ghola:

Himmelskt vackra sköna miljöer!!!

MEN! SWTOR (star wars mmo spelet) har gjort det ospelbart därför att jag har vant mig vid det så EXTREMT mycket bättre quest system som det spelet har.

en bra TV serie där man själv har huvudrollen eller läsa en bok typ på varje quest? valet är lätt för mig men gillar man att läsa så...

Jag skulle knappast kalla ett par meningar som förklarar vad som hänt, samt vart man ska gå för en bok.. men ok.

Medlem

Sänkte mig själv totalt och köpte expansionen, och började spela. Kom igenom portalen, gjorde några quest på andra sidan innan jag kom till Shadowmoon Valley, och sedan tog sagan slut.
Super lagg, efter att lyckats slutföra tre quest på straxt över en timme fastnade jag på att jag inte kunde phasa in i min garrison. Efter ytterligare tre timmar med "Aborted: Instance not found" så betämde jag mig att logga ut, vilket naturligtvis inte heller gick, då det fick bli alt+f4.
Hoppas att någon på Blizzard skäms för en totalt ur ursel launch.

Kanske tittar in igen om ett par veckor eller så när hypen lagt sig och det är spelbart igen.
Kände dock att Wildstar har helt förstört det för mig. Saknar Free form targeting, och jag vet inte hur många gånger jag försökte dodge eller sprinta.

WoW känns så gammalt...

Medlem
Skrivet av krythorian:
Skrivet av zammeman:

Får bli till helgen eller nästa vecka. Känns ändå som det är som vanligt vid varje exp. Fast denna verkar ha fått tillbaka en massa folk!

Blir så trött på folk som gnäller om disconnect osv. det har varit så vid alla exp så varför gnälla nu? vänta 2-3 dagar att spela. Ni hinner inte först till något ändå.

Jag gnäller inte så mycket, har hunnit till lvl 98 men sen igår fick jag character not found problemet i flera timmar. Lite synd att jag inte han ta 100 innan det hände

OJ ja du spelar på en helt annan nivå än mig. Precis kommit igång och gått 30% in på 90 haha. Men skynda lagom. Barn hemma gör inte saker lättare heller

Medlem

Launchen är ju faildeluxe av blizzard satt i perspektiv till att de är ett av få företag som med en massiv fansakra kan bära en subfee fortfarande på ett mmo och i relation till hur länge det har beta testats så är det väl bara pinsamt.

Det sagt så plockade jag upp wow igen bara för expansionen efter ett uppehåll på flera år, drog mig genom pandaria för att levla min warrior som levt sen spelets första år.

Hann bara nosa på expansionen kl4 på morgonen efter launch och av det jag hunnit med är det bland det bästa jag sett i WoW. Jag är inte hardcore, jag är ingen nötare, så jag baserar det på det jag tycker är mysigt, story, events, musik.

Hoppas bara de får ordning på det som borde vara fixat för flera veckor sedan så att man faktiskt kan njuta av det de skapat.

Medlem

Och för att tillägga tror inte folk gnäller så mycket över lagg det är som sagt väntat vid expansions release.
Folk gnäller för att det är en trasig produkt, saker som varit problem under betan är fortfarande problem men på en massivt större skala eftersom det är på live servrar.
Och tycker man har rätt att faktiskt ta illa upp när ett företag som blizzard agerar på det sättet.

Att de sen försöker lösa det med lägre caps på servrar är ju som att hälla bensin på elden. När det tom är nästan en dags väntetid att komma in på lowpop servrar då kan jag garantera dig att betalande kunder, som betalar för speltid, kommer bli förbannade.

123
Skriv svar