Ny konsol och Digital nedladdning

Medlem
Ny konsol och Digital nedladdning

Jag hade tänkt att vänta med en Xbox One tills det kom en intressant exklusiv titel, men så blev det inte. Jag var helt enkelt tvungen att ha en till pryl hemma (läs, jag var uttråkad). Inte hade jag tänkt mycket på skillnaden mellan Sony och MS innan köpet, men ser man till det fysiska när de står bredvid varandra undrar jag ju hur MS tänkte. En enorm klump bredvid den smärtare PS4.an. Det ser inte bra ut. Och så tillkommer X1 stora nätagg. på golvet. Ytterligare en stor miss är att den inte kan stå upp, den måste horisontellt på möbeln annars går det inte att läsa skivorna. Något jag bara av en tillfällighet provade innan jag var på väg att reklamera den. Mycket märkligt.

Nåväl, på köpet följde AC: Unity i form av digital nedladdning. Jag påbörjade förladdningen några dagar innan släpp och det tog säkert 24 timmar att få ned den. Nu var väl det ok att vänta på eftersom spelet ändå inte var släppt, men barnen klagade på att de inte kunde streama på sina mobiler för att det gick för långsamt. Väl på releasedagen eller egentligen dagen efter, då jag tänkte prova spelet började den installera spelet. Varför har det tagit mig 10 timmar att installera spelet? Den är nu på 62% och nu går det faktiskt att starta spelet utan att det är klart, MEN jag skulle ALDRIG köpa ett spel digitalt om jag var tvungen att vänta 2 dygn på att spela det. Det är för mig helt oacceptabelt och det absolut största problemet för mig att gå från fysiska till digitala spel. Jag har tidigare kvällar suttit i soffan och tänkt spontanköpa ett spel när jag inte haft något roligt att spela men inte gjort det pga av väntetiden. Istället har det då blivit något indiespel. Vilket iofs har varit kul och bra.

Ska det verkligen ta dagar att ladda ned ett spel? Visst jag fattar att det är en stor mängd GB som ska ned till de nya konsolerna, men det gör ju att jag går till butiken istället. Sedan har vi ju problemet med priset, jag vill ju inte betala samma eller mer för ett digitalt spel än en boxad version som jag sedan kan byta in. X1.an kom med 500GB och är nu till 28% fylld efter ETT spel. Ännu ett i raden av I-landsproblem.

Det tog inte lika lång tid att ladda ner de nya banorna till Mario Kart 8. Unity får helt enkelt vänta, jag har viktigare och roligare saker att göra... Wrooom wrooom!

#blogg

Medlem
Ny konsol och Digital nedladdning

Normalt tar det väl ca 30-60min på en xbox one . att ladda ner sen runt samma tid att installera.

Sen att starta spelet innan det är färdig installerat är inget jag rekommenderar det är mer en pr pryl mest irriterande när man fastar nånstans i spelet pgr av att det inte är färdig installerat.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Testpilot

Tar ju en stund att tanka men där hänger det ju på vilken lina man har och om servrarna som skall ge dig ditt spel maxar din lina eller inte.

Medlem

Jag tycker ju 30-40 Mbit borde räcka.

1
Skriv svar