World of Warcraft: Warlords of Draenor

Medlem
Skrivet av Prixm:

Inte för att vara sådan, men du kan inte ha varit speciellt uppmärksam om du inte vet att det heter "garrison" och inte "garnison"

Are you for real? Snacka om att skjuta sig i foten... Ett försök till att läxa upp någon och det blir så fel.. Ack..Ack..Ack..

Medlem
Skrivet av Fezk:

220+ minuter kö

Kön går upp istället för ner. Stormscale är vidrigt just nu

Mhm, tänkte jag skulle få lite spelat i natt men ser dåligt ut, vid halv elva var det 6000+ i kön.... nu är jag nere på endast 4500

Medlem

Blev det en trea?

Medlem
Skrivet av Alx_83:

Försökt spela några gånger men varje gång jag varit inne har det tyvärr slutat med "disconnected" eller så mycket lagg att jag inte kan röra mig:'( Men det var kanske väntat?

Det är dock dåligt att det är så varje gång det släpps en expansion. Draenor har då varit värst enligt mig. När pandaria och cataclysm släpptes så märkte då inte jag av så mycket problem med lagg eller att komma in på serverna. Nu är det horribelt att logga in då man har typ 3000 spelare före sig i kön och tiden att vänta går mellan 70 min till 280, jag menar kom igen blizzard skärp er!


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av bushkalle:

Detta är helt klart den sämsta WoW expansion's release någonsin, helt sjukt hur de kan fucka upp så mycket med servrarna. Sure, många som kom tillbaka till spelet inför WoD etc, men det är ändå mindre folk nu än när Wrath kom och det minns jag inte hade ens i närheten så mycket problem.

De har haft preorders i 8 månader, beta i 7 månader och vissa quests och items är ju helt buggade, fattar inte vad de gjort ibland. Riktigt uselt just nu och förbannad blir man helt klart!

Du spelade inte när TBC kom märker jag.

Inte ens i TBC var det så här kasst så här länge efter release. 24 timmar efter release var det smålaggit på Frostmane (highpop vid tillfället) men varken enorma köer eller i närheten av det problem man ser nu.

Det här är tom värre än stresstesten under ESO beta.

Och vad där Blizzards lösning? Sänker max-pop på servrarna så att köerna blir ännu längre. Sitter med 3000 pers före i kön andra dagen i rad. När man väl är inne laggar det så hård att man knappt kan questa över huvud taget. Och gör man misstaget att gå nära sin garnison eller flyga med flight path så är det stor risk att man fastnar i en halvtimme, eller mer. Detta börjar bli oursäktligt. Jag kan fatta att spelet inte funkar exakt vid release eller ens 24 timmar efter, men detta är Blizzards 5:e expansion och vi sitter nu med ett spel som inte funkat i 3 dagar.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av bushkalle:

Detta är helt klart den sämsta WoW expansion's release någonsin, helt sjukt hur de kan fucka upp så mycket med servrarna. Sure, många som kom tillbaka till spelet inför WoD etc, men det är ändå mindre folk nu än när Wrath kom och det minns jag inte hade ens i närheten så mycket problem.

De har haft preorders i 8 månader, beta i 7 månader och vissa quests och items är ju helt buggade, fattar inte vad de gjort ibland. Riktigt uselt just nu och förbannad blir man helt klart!

Du spelade inte när TBC kom märker jag.

Inte ens i TBC var det så här kasst så här länge efter release. 24 timmar efter release var det smålaggit på Frostmane (highpop vid tillfället) men varken enorma köer eller i närheten av det problem man ser nu.

Det här är tom värre än stresstesten under ESO beta.

Och vad där Blizzards lösning? Sänker max-pop på servrarna så att köerna blir ännu längre. Sitter med 3000 pers före i kön andra dagen i rad. När man väl är inne laggar det så hård att man knappt kan questa över huvud taget. Och gör man misstaget att gå nära sin garnison eller flyga med flight path så är det stor risk att man fastnar i en halvtimme, eller mer. Detta börjar bli oursäktligt. Jag kan fatta att spelet inte funkar exakt vid release eller ens 24 timmar efter, men detta är Blizzards 5:e expansion och vi sitter nu med ett spel som inte funkat i 3 dagar.

Jag spelade på en normal-pop server och jag kunde inte spela på en vecka.. när man väl kom in så föll man rakt igenom marken bara man attackerade en mob.
Att du hade turen att inte få några problem under TBC launchen betyder inte att det var en bra launch... med den logiken borde ju WoD vara en rätt bra release eftersom det finns de som lyckats bli lvl 100 och börjat geara upp för raids som kommer om ett par veckor.

Att säga att det är den värsta, då överdriver man och ser endast till sig själv, men faktum är att TBC releasen var minst lika kass som releasen utav WoD har varit.

Medlem
Skrivet av Dominus:

Jag spelade på en normal-pop server och jag kunde inte spela på en vecka.. när man väl kom in så föll man rakt igenom marken bara man attackerade en mob.
Att du hade turen att inte få några problem under TBC launchen betyder inte att det var en bra launch... med den logiken borde ju WoD vara en rätt bra release eftersom det finns de som lyckats bli lvl 100 och börjat geara upp för raids som kommer om ett par veckor.

Att säga att det är den värsta, då överdriver man och ser endast till sig själv, men faktum är att TBC releasen var minst lika kass som releasen utav WoD har varit.

Du kan också svänga det helt om för hur du säger det nu, jag hade inte heller några problem under TBC, och bara för att du hade problem under den så finns det inget som säger att TBC är en sämre release än WoD.

Kollar man på forumen är de flesta överens om att WoD är den sämsta release från Blizzard förutom Vanilla då.
Sure hade man tur som en del och hamnade före andra in i Draenor medan andra inte ens kom in i Blasted Lands och kunde questa innan allt lagg kom till zonerna är det inte konstigt att de är 100. En del har till och med använt exploits för att aldrig behöva logga av spelet.

Ragnaros har iaf varit ett riktigt klusterfuck senaste dagarna, det tragiska är att de hade problem i betan med Garrisons som gjorde servrarna instabila tills de stängde av det, då blev de stabila som vanligt. Problemet har alltså funnits sedan betan... vi har haft lagg och dc's sedan 6.0 kom kontinuerligt och det väljer först nu när jag skriver detta att uppdatera server hårdvaran vilket skulle ha gjorts INNAN release.

Medlem

Fortfarande bara MP och inge SP, så man vill sitta grina i ett hörn och gunga med överkroppen fram & tillbaks, prenumererar hellre på nytt innehåll än att betala för att vara online och bli hånad och trakasserad och ledsen.. EQ1 har bottar man kan hyra om man vill göra dungeons, borde alla rpgs ha!. super expansion i övrigt detta.


signatur

hur tjattar man

Medlem

Levla en allt thats all im saying


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tycker att det har funkat bra hela helgen.
Väldigt trevlig expansion!

Medlem

lullos, haft otaliga dc o annat skoj:)


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Förstår inte hur alla klagar över disconnects o massa lagg. Själv spelar jag på kazzak o väntade visserligen på 3000 i que men när jag väl kom in funka det felfritt. Sen spelar jag också på Saurfang och där är det low pop från början o inga problem där heller. Enda som jag har hört är att i Gorgrond Lumber Mill/Sparring Arena inte ska funka men har själv inte kommit dit än så kan inte uttala mig om det. Min vanliga garrison funkar o har som sagt inte märkt några som helst problem

Medlem
Skrivet av oscar.backenson:

Förstår inte hur alla klagar över disconnects o massa lagg. Själv spelar jag på kazzak o väntade visserligen på 3000 i que men när jag väl kom in funka det felfritt. Sen spelar jag också på Saurfang och där är det low pop från början o inga problem där heller. Enda som jag har hört är att i Gorgrond Lumber Mill/Sparring Arena inte ska funka men har själv inte kommit dit än så kan inte uttala mig om det. Min vanliga garrison funkar o har som sagt inte märkt några som helst problem

Så din slutsats är att det inte laggar någon annan stans och alla andra bara ljuger?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Ok, igår så kunde jag äntligen köra hyffsat felfritt på aszune servern var väl första gången sen launch:)

Var ingen kö och medium pop, men jag misstänker många har lagt spelet på hyllan tills det lugnat ner sig:)
eller rage quittat


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skrivet av Naraccas:
Skrivet av oscar.backenson:

Förstår inte hur alla klagar över disconnects o massa lagg. Själv spelar jag på kazzak o väntade visserligen på 3000 i que men när jag väl kom in funka det felfritt. Sen spelar jag också på Saurfang och där är det low pop från början o inga problem där heller. Enda som jag har hört är att i Gorgrond Lumber Mill/Sparring Arena inte ska funka men har själv inte kommit dit än så kan inte uttala mig om det. Min vanliga garrison funkar o har som sagt inte märkt några som helst problem

Så din slutsats är att det inte laggar någon annan stans och alla andra bara ljuger?

Nej, det säger jag inte men däremot kan jag tänka mig att folk överdriver. Men självklart så är det ju antagligen något fel med tanke på att det är så många som ändå klagar. Själv har jag som sagt inte upplevt några problem på en av de större servrarna på EU.

Medlem

tja här om dagen så gick det inte att logga in för flertalet personer på min server ifall man loggat ut i garrison.

Så verkar onekligen som det har en del optimering att önska.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar