Det går inte att göra multiplayer-kartor i Far Cry 4

Robot
Det går inte att göra multiplayer-kartor i Far Cry 4
Det går inte att göra multiplayer-kartor i Far Cry 4

Det är bättre de ser till att göra ett stabilt spel än att det ska vara ett modverktyg.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Varken det första eller sista du skrev där kommer bli verklighet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av Hipshot:

Varken det första eller sista du skrev där kommer bli verklighet.

Antagligen


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

KoP
Medlem

Personligen bryr jag mig inte nämnvärt då det är singelplayer upplevelsen jag är ute efter. Trist för alla som vill/orkar pilla med mp kartor dock.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Vanligtvis så brukar map editorn som släpps till spel vara samma som de själva använder till att göra banorna. Antingen så använder de två olika editors eller så har de bara låst den funktion för att.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Visste inte ens att man kunde spela egna kartor i Far Cry MP.
Det är var ju iaf bättre än Battlefield.

Lustigt att det är något som först nu försvinner från Far Cry och att det inte gjorde det med 3an och Uplay.

Medlem

Jag älskade Far Cry 3, men jag hade älskat det mycket mer om man kunde få leka runt med en kompis i hela spelets miljö istället för "kartor"..


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Så härligt att se fler utvecklare anamma EA's prisade begränsningar i t ex Battlefield-serien. Finns det något vi spelare uppskattar så är det möjligheten att inte få göra egna banor, utan köpa dyra DLC's istället.

Medlem
Skrivet av Ender:

Så härligt att se fler utvecklare anamma EA's prisade begränsningar i t ex Battlefield-serien. Finns det något vi spelare uppskattar så är det möjligheten att inte få göra egna banor, utan köpa dyra DLC's istället.

Hoppas verkligen på att du är sarkastisk


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Ender:

Så härligt att se fler utvecklare anamma EA's prisade begränsningar i t ex Battlefield-serien. Finns det något vi spelare uppskattar så är det möjligheten att inte få göra egna banor, utan köpa dyra DLC's istället.

Hoppas verkligen på att du är ironisk

Det tror jag nog Ender är
Och helt rätt, förr i tiden (usch vad gammal jag känner mig) gick alla spel att modda. Det innebar inte bara oändliga möjligheter utan även en stadig ström av nytt material till populära spel

Men såklart, då var utvecklare stolta över att deras spel spelades, även om det berodde på mods som de själva inte fick några pengar för.
Idag är det kotym att släppa ett halvfärdigt spel för att sedan "fixa det" mot betalning.

Nä fyfaan, tekniken må gå frammåt men spelbranschen har verkligen inte bara blivit bättre.

[/gammal]


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Geeks Gaming

Ytterligare ett spel som kommer falla offer för dlc's och microtransactions. Rip

Medlem

Om jag inte minns fel ,så var allt farcry 2 och framåt hade, en in-game sandboxad editor. Dvs. inga direkta mod tools, eller någon riktigt editor heller för den delen.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Ender:

Så härligt att se fler utvecklare anamma EA's prisade begränsningar i t ex Battlefield-serien. Finns det något vi spelare uppskattar så är det möjligheten att inte få göra egna banor, utan köpa dyra DLC's istället.

Hoppas verkligen på att du är ironisk

Kan det ens bli mer uppenbart att han är sarkastisk?

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Ender:

Så härligt att se fler utvecklare anamma EA's prisade begränsningar i t ex Battlefield-serien. Finns det något vi spelare uppskattar så är det möjligheten att inte få göra egna banor, utan köpa dyra DLC's istället.

Hoppas verkligen på att du är ironisk

Kan det ens bli mer uppenbart att han är sarkastisk?

Han kanske var seriös, man vet aldrig.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv

Köp inte spelet!

Medlem

Känns väldigt konstigt. Jag minns att PC Gamer körde en lång artikel som fokuserade extremt mycket på kartverktyget. Jag tyckte att den var rätt tråkig, eftersom jag inte är intresserad av verktyget, men det känns som att verktyget måste ha blivit rejält nedprioriterat sedan dess. Jag kan inte tänka mig att skribenten var så exalterad över det, som det ser ut nu.

Å andra sidan: ska man prioritera bort något ska man väl prioritera bort det där. Jag har inget problem med det.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Ender:

Så härligt att se fler utvecklare anamma EA's prisade begränsningar i t ex Battlefield-serien. Finns det något vi spelare uppskattar så är det möjligheten att inte få göra egna banor, utan köpa dyra DLC's istället.

Hoppas verkligen på att du är ironisk

Kan det ens bli mer uppenbart att han är sarkastisk?

Han kanske var seriös, man vet aldrig.

Jorå, lyssna på Sisyr

Medlem

Spelade FC4 en timme ungefär sen spydde jag över hela spelet och avinstallerade det direkt. Nya toppskurken var intressant men spelet är så jävla sönderportat ifrån konsol så man blir rädd. Största problemet är att det är Far Cry 3 ytterligare en gång, miljontals återanvända animationer som man ännu en gång måste tvinga sig igenom så fort man t.ex. bara ska plocka en växt. I början är det kanske lite flashigt men du får se efter du plockat ett par hundra växter och flått några djur hur kul det är. Sen kan man inte skippa cinematics och sånt man inte vill se/redan har sett heller och bara en sån sak tycker jag är självklar och gör mig riktigt irriterad. Jag vill spela spelet på mitt sätt och vill inte att spelet ska spela mig

1
Skriv svar