Dayz – ät upp dina vänner och bli sjuk i huvudet

Moderator | Testpilot
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Pjotor:

Sanctuary for all
Community for all
Those who arrive survive

Blev tamejfan illamående av det avsnittet

Då vill du nog inte se hur man hanterar grisar och kossor då. Ganska likadant, fast då är det inte på lek.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av zliddret:
Skrivet av jonis:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av jonis:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av jonis:

Öööh, vet inte riktigt hur jag känner här faktiskt. Too far?

Zombies som äter människor är OK men du drar gränsen vid mänsklig kannibalism?

NPC zombies som jagar och vill äta upp dig är en sak. När spelare börjar jaga andra spelare för att flå, bena ur och käka varandra är något annat. Känner jag iaf, men jag ber om ursäkt om jag råkade kittla någon fanboi-nerv.

Det är bara ett spel...

Normalt håller jag med dig, och står inte på den här sidan av argumentet. Men Rapelay och också "bara ett spel". Man kan väl iaf få ventilera och diskutera bitar av spel som man känner ligger nära gränsen?

Kolla bara på en kille för några år sedan som kraschade med en helikopter eller vad det var, han åt upp sina vänner som hade dött för att dom hade ingen mat med sig så han hade inte precis något val.
.

Men nu handlar väl spelet om att man kan slå ihjäl mäninskor och äta dem, man har faktiskt ett val. Gentemot personen i ditt exempell som gjorde det för överlevnad kan man göra det lite hur man vill i spelet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vilket man har kunnat göra en längre tid i Breaking Point (Arma 3 mod som är 20 miljarder gånger bättre än DayZ).

Medlem

Man kan redan göra det i rust. Smakar kyckling.

Medlem

Rubriken fick mig att skratta högt. Helt klart i min smak!


signatur
Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av jonis:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av jonis:

Öööh, vet inte riktigt hur jag känner här faktiskt. Too far?

Zombies som äter människor är OK men du drar gränsen vid mänsklig kannibalism?

NPC zombies som jagar och vill äta upp dig är en sak. När spelare börjar jaga andra spelare för att flå, bena ur och käka varandra är något annat. Känner jag iaf, men jag ber om ursäkt om jag råkade kittla någon fanboi-nerv.

Det är bara ett spel...

Normalt håller jag med dig, och står inte på den här sidan av argumentet. Men Rapelay och också "bara ett spel". Man kan väl iaf få ventilera och diskutera bitar av spel som man känner ligger nära gränsen?

Givetvis får man det!

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av frexer:

Tänker på det senaste avsnittet av the walking dead när jag såg detta

Inte senaste, det är typ 2-3 avsnitt tidigare du syftade på

Senaste för mig är nya säsongen


signatur

Veni Vidi Vice

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Kane:

Brukar fråga i varje post om DZ, har de fixat "unforgivable bug" där zombies kutar genom väggarna? För mig är det omöjligt att spela ett så trasigt spel, det ger nästan Dice-vibbar.

Väntar ivrigt men tydligen väldigt länge på att detta ska åtgärdas och göra ett Kalle Anka spel till ett bra spel. Nån som vet om och om inte annat när det kan tänkas åtgärdas?

Trasigt spel? Har du hört talas om alpha? Det är mer tech-test än spel för tillfället.

Fortfarande ett spel, eller hur? Dessutom trasigt, inte minst för att det är alpha. Så vart hade jag det fel du kände att du behövde rätta?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Pjotor:

Sanctuary for all
Community for all
Those who arrive survive

Blev tamejfan illamående av det avsnittet

Då vill du nog inte se hur man hanterar grisar och kossor då. Ganska likadant, fast då är det inte på lek.

Har varit med på fårslakt och sedan styckat dem. Har inga som helst problem när det gäller djur. Fast det är låtsas-kannibalism i filmer och spel så är det nästan så att det vänder sig i magen.

Medlem

DayZ strävar efter ultrarealism, så jag förstår varför de har lagt till funktionen. Men, jag har länge tänkt att "DayZ är ett spel jag nog vill spela när det börjar bli klart", och har följt det en hel del på Twitch. Men nu vettetusan om jag ens vill titta på det längre.

Jag önskar mig nu istället ett zombiespel där man tvingas samarbeta för att överleva, ensam är svag.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Moderator | Testpilot
Skrivet av ibib:

DayZ strävar efter ultrarealism, så jag förstår varför de har lagt till funktionen. Men, jag har länge tänkt att "DayZ är ett spel jag nog vill spela när det börjar bli klart", och har följt det en hel del på Twitch. Men nu vettetusan om jag ens vill titta på det längre.

Jag önskar mig nu istället ett zombiespel där man tvingas samarbeta för att överleva, ensam är svag.

You were sayin?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Lägg in fordon istället för sånt här...

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Kane:

Brukar fråga i varje post om DZ, har de fixat "unforgivable bug" där zombies kutar genom väggarna? För mig är det omöjligt att spela ett så trasigt spel, det ger nästan Dice-vibbar.

Väntar ivrigt men tydligen väldigt länge på att detta ska åtgärdas och göra ett Kalle Anka spel till ett bra spel. Nån som vet om och om inte annat när det kan tänkas åtgärdas?

Trasigt spel? Har du hört talas om alpha? Det är mer tech-test än spel för tillfället.

Fortfarande ett spel, eller hur? Dessutom trasigt, inte minst för att det är alpha. Så vart hade jag det fel du kände att du behövde rätta?

Jag påstod inte att du hade fel, jag påpekade blott att "spelet" i sitt nuvarande tillstånd liknar ett tech-test mer än något annat.

Jag antar att du menade "var" och inte "vart"?

Medlem

Tainted meat!!! TAINTED meat!!!!!!1111!!!!111!

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Kane:

Brukar fråga i varje post om DZ, har de fixat "unforgivable bug" där zombies kutar genom väggarna? För mig är det omöjligt att spela ett så trasigt spel, det ger nästan Dice-vibbar.

Väntar ivrigt men tydligen väldigt länge på att detta ska åtgärdas och göra ett Kalle Anka spel till ett bra spel. Nån som vet om och om inte annat när det kan tänkas åtgärdas?

Trasigt spel? Har du hört talas om alpha? Det är mer tech-test än spel för tillfället.

Fortfarande ett spel, eller hur? Dessutom trasigt, inte minst för att det är alpha. Så vart hade jag det fel du kände att du behövde rätta?

Skaparen har sagt att han avråder folk att köpa det innan det är klart.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Draug:

Trasigt spel? Har du hört talas om alpha? Det är mer tech-test än spel för tillfället.

Suck.. att det finns folk som fortfarande försvarar de här klåparna med det argumentet..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Draug:

Trasigt spel? Har du hört talas om alpha? Det är mer tech-test än spel för tillfället.

Suck.. att det finns folk som fortfarande försvarar de här klåparna med det argumentet..

Fast spelet är i Alpha/Early Access fortfarande


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av ibib:

DayZ strävar efter ultrarealism, så jag förstår varför de har lagt till funktionen. Men, jag har länge tänkt att "DayZ är ett spel jag nog vill spela när det börjar bli klart", och har följt det en hel del på Twitch. Men nu vettetusan om jag ens vill titta på det längre.

Jag önskar mig nu istället ett zombiespel där man tvingas samarbeta för att överleva, ensam är svag.

You were sayin?
http://s4.discshop.se/img/front_large/28669/pokemon_2_ensam_a...

Haha, jo, håller med när det gäller Pokémon!


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av jonis:

Öööh, vet inte riktigt hur jag känner här faktiskt. Too far?

Zombies som äter människor är OK men du drar gränsen vid mänsklig kannibalism?

NPC zombies som jagar och vill äta upp dig är en sak. När spelare börjar jaga andra spelare för att flå, bena ur och käka varandra är något annat. Känner jag iaf, men jag ber om ursäkt om jag råkade kittla någon fanboi-nerv.

Fanboi? Haha, jag äger inte spelet och har inget som helst intresse att göra så heller. Jag bara tyckte ditt inlägg var märkligt.


signatur

I drank what?

Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av jonis:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av jonis:

Öööh, vet inte riktigt hur jag känner här faktiskt. Too far?

Zombies som äter människor är OK men du drar gränsen vid mänsklig kannibalism?

NPC zombies som jagar och vill äta upp dig är en sak. När spelare börjar jaga andra spelare för att flå, bena ur och käka varandra är något annat. Känner jag iaf, men jag ber om ursäkt om jag råkade kittla någon fanboi-nerv.

Det är bara ett spel...

det va verkligheten för många ryssar under ww2

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av jonis:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av jonis:

Öööh, vet inte riktigt hur jag känner här faktiskt. Too far?

Zombies som äter människor är OK men du drar gränsen vid mänsklig kannibalism?

NPC zombies som jagar och vill äta upp dig är en sak. När spelare börjar jaga andra spelare för att flå, bena ur och käka varandra är något annat. Känner jag iaf, men jag ber om ursäkt om jag råkade kittla någon fanboi-nerv.

Det är bara ett spel...

det va verkligheten för många ryssar under ww2

Zombies?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

hjälper inte laga köttet...tänk galna ko sjukan med med människor


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

hjälper inte laga köttet...tänk galna ko sjukan med med människor

Jag såg en dokumentär om kannibaler för ett par år sedan där de åt sina egna döda för att de skulle leva vidare. Hela stammen höll på att dö ut pgr av sjukdom som de fick i sig från sina "offer". Intressant dokumentär.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kuru: The Science and The Sorcery: http://youtu.be/vw_tClcS6To

Bra dokumentär om Kuru. Dock är inkubationstiden upp till 10 år, så utvecklarna har snabbat upp processen å det grövsta

Medlem

Jag måste säga att de första två-tre veckorna jag testade DayZ var en av de bästa Spelupplevelser jag haft på ett bra tag.

Men jag måste säga att DayZ standalone är en Besvikelse. Visst det är alfa, men det har Varit det nu i två år. För lite har hänt, iaf långt under vad jag har förväntat mig. Avsaknanden av fungerande zombies och bristen på saker att göra får folk att bara PvPar.

Hoppas verkligen det börjar hända saker, kannibalism och sjukdommar är intressant men hjälper inte särskilt mycket när spelets stora grundfunktioner är så trasiga.

Medlem

Disclaimer: Detta är en early access post. När du läst hela har du också accepterat alla eventuella fel och brister den har. Har du valt att läsa texten under så får du den "as is". Förändringar i texten här under kan, under en ospecificerad tidsplan, göras.

Förbaskat bekvämt att ligga kvar i "alpha" och "early release". Allt man inte levererar kan alltid åberopa "early access". Spännande att detta spel går så långsamt framåt med tanke på att det bara är 1-2 personer som jobbar med det på sin fritid. Oh right...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

12
Skriv svar