• Framsida
  • Tester
  • Forum
  • Om oss
  • Heart of Darkness
  • Index
  • Aktiva trådar
  • Obesvarade trådar
  • Följda trådar
  • Skapade trådar
  • Lästa trådar
  • Citat
  • Regler
  • Sök i forumet
Nytt i forumet
  • Favorit-explosioner i spel 0
  • Ny Venom-trailer - med Venom! 2
  • Retrolan 2015 i mitt kök 0
  • Nintendo Switch & dockan - undvika skärmrepor 14
  • Stora humortråden 38
  • Är spelomslagen döda? 15
  • The Swords of Ditto, Officiella tråden, Info / Guide / Frågor / Allmän diskussion 20
  • Battlerite 5
  • Free Fly-helg i Star Citizen 52
Nya recensioner
  • Recension - Football Manager 2018 Touch 2
  • Recension – God of War 109
  • Recension – Sea of Thieves 33
  • Testpilot: 240Hz-skärm från AOC Agon testpilotas, ingen anade vad omdömet skulle bli! 18
  • Recension – Far Cry 5 vet inte hur man har tråkigt 67
  • Recension – Sea of Thieves 65
  • Recension - När A Way Out är som bäst gör det saker vi aldrig sett i spel förut 65
  • Recension – Ni no Kuni II: Revenant Kingdom 21
  • Recension – Warhammer: Vermintide 2 33
  • Recension – Qube 2 5
Nya medlemsrecensioner
  • Shadow of the Colossus 1
  • Return to Return to castle Wolfenstein 2
  • Far Cry 5 - Spoilerfria Recensionen. 10
  • Fighters Anthology - 18 år senare 10
  • Call of Juarez: Bound In Blood 5
  • Analogue Super NT - intryck efter en vecka 5
  • Snabbrecension av Kirby: Star Allies 5
  • Guide till att skriva recensioner i forumet 9
  • 30 timmar med Ni No Kuni II 8
Externa nyheter
Hårdvarunytt från SweClockers
  • Testpilot: Ergotech Freedom Arm - flexibelt bordsfäste för datorskärmen Igår
  • AMD slutar sälja flera äldre Ryzen-modeller Igår
  • Razers slimmade speldator Blade Stealth går nu att beställa till Sverige Igår
  • Quiz om processorsocklar svårast hittills Igår
  • Sharp lanserar den första 8K-upplösta TV:n för den europeiska marknaden 22 / 4
  • Microsoft lägger till 120 Hz-stöd för Xbox One 22 / 4
  • EK Water Blocks äntrar marknaden för färdigbyggda datorer 21 / 4
  • AMD lanserar strömsnåla Ryzen 5 2400GE och Ryzen 3 2200GE 21 / 4
  • Teknikstund: Ska skärmen vara böjd? 21 / 4
  • Miljontals användare drabbade av skadliga annonsblockerare 20 / 4
Digitalt vardagsliv med 99.se
  • Snart kan du ringa med Apple Watch i Sverige Idag
  • Android och innovationer – meningarna går isär Igår
  • Så funkar Icloud Igår
  • Spotifys hemliga vapen 22 / 4
  • #227: Du är också en idiot på nätet 21 / 4
  • Hur paket magiskt når dig 20 / 4
  • Galaxy S9 – Snubblande nära succé 20 / 4
  • Google Chat ska lösa meddelanden på Android – igen 20 / 4
  • Snart har du SL-kortet i mobilen 20 / 4
  • 14 tips som gör dig till Spotify-proffs 19 / 4
Forum
Nyhetskommentarer
Tråd

Ex-minister: Assassin's Creed: Unity en travesti

1
2
Skriv svar
2014-11-19 11:21
Permalänk
Nyhet
Robot
❤
  • Plats: 127.0.0.1

Fransk politiker upprörs över Assassin's Creed: Unitys bild av den franska revolutionen.

#assassins-creed-unity, #ubisoft

► Läs hela artikeln här

Anmäl Redigera Citera Svara
2014-11-19 11:37
Permalänk
Rakoon
Medlem
❤

Assassins creed har väl aldrig riktigt utgett sig för vara historiskt korrekta?

Det är bara fantasi.

2014-11-19 11:50
Permalänk
Castor.T
Medlem
❤

Alltid någon som blir upprörd.

www.twcenter.net/forums

2014-11-19 11:50
Permalänk
MacNille
Medlem
❤

HA! Jag studera historia och jag kan säga, att den här snubben är så fylld av skit. Har han aldrig hört tals om Regin of terror under Robespierre? Där flera tusen blev av med huvudet på grund av sina politiska åsikter eller på grund av sin börd?

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

2014-11-19 11:55
Permalänk
telison
Medlem
❤
Skrivet av Rakoon:

Det är bara fantasi.

Mja, om man använder namngivna historiska händelser och personer är det ju lite enkelt att komma undan med "det är bara fantasi".

Däremot är det ju inte okomplicerat att historiskt säga vilka som var onda eller goda i franska revulotionen, eller i vilken politisk händelse som helst. Folk på vänsterkanten har givetvis en annan uppfattning än folk på högerkanten.

Att kalla Robespierre för en "befriare" är nog inte okontroversiellt nånstans. Visst han var en ledande figur i avsättandet av monarkin och den medfödda makten. Men det han gjorde sen efter maktskiften kan nog ingen se som hjältedåd...

2014-11-19 11:59
Permalänk
brandter
Medlem
❤
Skrivet av telison:
Skrivet av Rakoon:

Det är bara fantasi.

Mja, om man använder namngivna historiska händelser och personer är det ju lite enkelt att komma undan med "det är bara fantasi".

Däremot är det ju inte okomplicerat att historiskt säga vilka som var onda eller goda i franska revulotionen, eller i vilken politisk händelse som helst. Folk på vänsterkanten har givetvis en annan uppfattning än folk på högerkanten.

Att kalla Robespierre för en "befriare" är nog inte okontroversiellt nånstans. Visst han var en ledande figur i avsättandet av monarkin och den medfödda makten. Men det han gjorde sen efter maktskiften kan nog ingen se som hjältedåd...

Det är fiktion, att något bygger på verkliga händelser eller baseras på verkliga händelser gör det inte direkt historiskt korrekt. Tror ju inte riktigt att Leonardo Da Vinci arbetade med att göra vapen åt lönnmördare, men jag kan ju ha fel :>.

2014-11-19 11:59
Permalänk
Deli
Medlem
❤
Skrivet av Rakoon:

Det är bara fantasi.

Utöver Assassin-storyn och hur den implementeras försöker dom väl i så stora drag som möjligt vara historiskt korrekta när det gäller såväl platser, händelser och personer med ganska ordentlig research att bygga på.

Robespierre var ju absolut ingen trevlig människa åtminstone inte sedan han blev en del av förtrycket under revolutionen.

Förmodligen är nog politikern som gnäller kring AC:U som dom flesta politiker, totalt ignoranta i allt dom pratar om.

GTA Online Crew: SWAG - Swedish Ass Gurus http://socialclub.rockstargames.com/crew/swedish_ass_gurus

2014-11-19 12:02
Permalänk
Dalthor-san
Medlem
❤

Han måste ha missat att detta är fiction och inte en dokumentär.

2014-11-19 12:07
Permalänk
Deli
Medlem
❤
Skrivet av brandter:
Skrivet av telison:
Skrivet av Rakoon:

Det är bara fantasi.

Det är fiktion, att något bygger på verkliga händelser eller baseras på verkliga händelser gör det inte direkt historiskt korrekt. Tror ju inte riktigt att Leonardo Da Vinci arbetade med att göra vapen åt lönnmördare, men jag kan ju ha fel :>.

Fast tar man bort vapen åt lönnmördare så var han ju faktiskt en duktig uppfinnare, och en visionär utöver konstnär!

GTA Online Crew: SWAG - Swedish Ass Gurus http://socialclub.rockstargames.com/crew/swedish_ass_gurus

2014-11-19 12:22
Permalänk
boota
Medlem
❤
Skrivet av brandter:
Skrivet av telison:
Skrivet av Rakoon:

Det är bara fantasi.

Fiktion är inte det samma som intetsägande. Om ett fiktivt verk skulle framställa tillexempel Pol Pot och röda khmererna som godhjärtade samhällsbyggare skulle det vara smaklöst och historierevisionistiskt oavsett om berättelsen var påhittad eller inte. (all historierevisionism är ju, per definition fiktion.)

sen kan jag tycka att vår käre franske exminister målar ut robespierre på ett felaktigt sätt.

2014-11-19 12:23
Permalänk
Fevolas
Medlem
❤

Vågar sätta pengar på att han inte rört spelet, utan reagerar på andrahandsinformation. Inte för att jag heller har spelat det, men det här känns mest som ett sätt att få uppmärksamhet och lite billiga poäng på hemmafronten genom att försvara revolutionen.

2014-11-19 12:24
Permalänk
SgtBlack
Medlem
❤

Står det inte i början av spelet kort och gott att det är baserat på verkliga händelser och en del av historien skall vara fiktiv och skildrad (skildra= avbilda, framställa, beskriva) på deras egna tolkningar?

Chassi: Silverstone FT02 PSU: Corsair HX1000i Moderkort: Asus Z170 Deluxe CPU: i7 6700K@4,5Ghz Kylare: Noctua NH-D15S Minnen: Corsair Dominator Platinum 32GB DDR4 3000MHz GFX: EVGA GTX 1080 Ti FTW3 Hårddisk: Samsung 950 Pro: 512GB / Samsung 850 Pro: 1TB Skärm: Acer XB271HU / LG OLED55B6V T-Bord: Logitech G810 Mus: Logitech G900 Headset: Steelseries Siberia 840 VR: HTC Vive Högtalare: Harman Kardon GLA-55 Konsol: PS4 Pro / Xbox One X Scorpio / Nintendo Switch

2014-11-19 12:41
Permalänk
HappyPie
Medlem
❤
Skrivet av Rakoon:

Det är bara fantasi.

"Bara fantasi"? Trodde Franska revolutionen var ett faktum

2014-11-19 12:47
Permalänk
Notumforce
Medlem
❤
  • Plats: Stockholm

Bästa är att från början var Robespierre helt emot dödstraff.

http://500px.com/jax999

2014-11-19 12:58
Permalänk
Tomas Helenius
Redaktör
❤
  • Plats: Flyter i rymden

Det centrala här är väl hur verkliga personer porträtteras (vilket Mélenchons upprördhet visar). Det blir alltid någon form av vinkliing eller urval när en människa återges av någon annan, medvetet eller ej. Och Mélenchon tolkar uppenbarligen det hela med poitiskt färgade glasögon på sig.

Tomas Helenius –Facebook –Twitter

2014-11-19 13:01
Permalänk
Bennii
Medlem
❤
  • Plats: Ard Skellig
Skrivet av Notumforce:

Och i slutändan blev han själv avrättad. Ödets ironi.

2014-11-19 13:07
Permalänk
Morlizer
Medlem
❤

Vem är god och vem är ond, även Anakin Skywalker trode han var god

2014-11-19 13:23
Permalänk
Kimpur
Medlem
❤
  • Plats: Dalarna

Bon bon? Baguette! C'est la vie! Pommes frites?

Du har kommit till Tele2's kundservice, Karin. Kan jag ställa till med något?

2014-11-19 13:28
Permalänk
Azureye
Medlem
❤
Skrivet av Rakoon:

Det är bara fantasi.

Exakt min tanke. It's a GAAAAAAME!

i7 6700K | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti | 16GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270G Gaming | EVGA G3 650W | Samsung 950 Pro M.2 NVMe 256GB | Samsung 840 Pro 256GB | Cooled by Noctua

2014-11-19 13:40
Permalänk
Puscifer
Medlem
❤
Skrivet av Rakoon:

Det är bara fantasi.

Det var min första tanke redan när jag läste rubriken. Det står väl t.o.m. i början av spelet att är spelet fiktivt, och baserat på historiska händelser?

"I intend to live forever, or die trying."

2014-11-19 13:48
Permalänk
Tomas Helenius
Redaktör
❤
  • Plats: Flyter i rymden
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Rakoon:

Det är bara fantasi.

Det var min första tanke redan när jag läste rubriken. Det står väl t.o.m. i början av spelet att är spelet fiktivt, och baserat på historiska händelser?

Jo, men han kritiserar ju just hur de historiska händelserna/personerna framställs.

Tomas Helenius –Facebook –Twitter

2014-11-19 14:09
Permalänk
Bojkott
Medlem
❤

Det är väl mycket man blir upprörd över med Unity. Buggig AI och frame drops bland annat.

Typiskt att en fransman ska vara för patriotisk för att inse att storyn är fiktiv. Jag tror till och med att det stod det i början av spelet.

2014-11-19 14:09
Permalänk
Alexraptor
Medlem
❤

Mmmm Revulotionens Skräckvälde där huvuden flög kors och tvärs, och ett tag efter det fick ju Robespierre storhetsvansinne och skapade en kult och försökte upphöja sig själv till gud.

Revolutionen var ju rena slakten, då adelsmän förföljdes och avrättades enbart för att dom hade "ärvt" titel och förmögenhet.
Dom avrättade också medlemmar av kungafamiljen på falska anklagelser, bland annat påstods att Marie Antionette hade begått äktenskapsbrott och förgripit sig sexuellt på sina barn.

Så jag har svårt att se hur Revolutionen eller Robespierre skulle kunnas porträtteras som något.... positivt.
Sen så banade den ju också väg för Napoleon till makten, som ville ha världsherravälde och eventuellt utropade sig själv till kejsare.

2014-11-19 14:13
Permalänk
freakball
Medlem
❤

Det är iaf reklam för AssCreed Ubisoft-1, gnällig politiker-0.(förutsatt att han inte lämnar in en stämnings ansökan för skit som hände för 200+ år sedan.)

2014-11-19 14:27
Permalänk
Ercarret
Medlem
❤
  • Plats: Stockholm

Det är lite intressant hur vissa länder kan ha ett sådant starkt band till sitt förflutna. Jag har svårt att föreställa mig hur en svensk politiker skulle gå ut och kritisera ett spel som framställde, jag vet inte, typ Gustav Vasa som en tyrann eller så.

Fast fatta vilket coolt Assassin's Creed-spel det skulle vara.

Twitter I Spelvärldspareringar

2014-11-19 14:37
Permalänk
Landelusen
Medlem
❤
Skrivet av Kimpur:

Bon bon? Baguette! C'est la vie! Pommes frites?

*plopp* La mer!

2014-11-19 14:55
Permalänk
Lavrentivs
Medlem
❤

Att säga att det "bara är ett spel" funkar ju inte när det placeras under en historisk epok och använder sig av historiska karaktärer. Använder man sig av faktiska personer, så bör de ju spegla deras riktiga jag (så långt som möjligt).

Det skulle antagligen bli ramaskri om ett Andra världskrigsspel avbildade Hitler som en heroisk hjälte som skyddade sitt folk från de hemska polackerna och fransmännen. Eller Abraham Lincoln som en rabiat galning som våldtog boskap och åt barn.

2014-11-19 14:56
Permalänk
Fevolas
Medlem
❤
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Notumforce:

Och i slutändan blev han själv avrättad. Ödets ironi.

Jag vågar mig på en gissning att de flesta som är på väg mot avrättning är emot dödsstraff...

2014-11-19 15:22
Permalänk
Sillgam
Medlem
❤
Skrivet av Lavrentivs:

Att säga att det "bara är ett spel" funkar ju inte när det placeras under en historisk epok och använder sig av historiska karaktärer. Använder man sig av faktiska personer, så bör de ju spegla deras riktiga jag (så långt som möjligt).

Det skulle antagligen bli ramaskri om ett Andra världskrigsspel avbildade Hitler som en heroisk hjälte som skyddade sitt folk från de hemska polackerna och fransmännen. Eller Abraham Lincoln som en rabiat galning som våldtog boskap och åt barn.

Du kan vända och vrida på historien hur du vill så länge det framgår att det rör sig om fiktion och inte faktisk historia.

2014-11-19 15:29
Permalänk
boota
Medlem
❤
Skrivet av Lavrentivs:

Abraham Lincoln som en rabiat galning som våldtog boskap och åt barn.

Är inte det sant då?

1
2
Skriv svar
Heta nyheter

Aktuella nyhetsdiskussioner

• Igår Influencer streamade Everspace för 50 000 kr/tim – spelade "som en jävla idiot" 44
  • 20 / 4 Nederländerna säger aja baja till loot-lådor 33
  • 21 / 4 Skådespelerskan Nina Bergman låter meddela att en ny Doom-film är på väg 30
  • 20 / 4 Fredagsquiz - Spelgudar! 26
  • 20 / 4 Se oss dö i Dark Souls: Remastered 25
  • 20 / 4 Fräcka Fredag live 14:00 – ställ dina frågor nu! 22
  • 22 / 4 Valve köper upp studion bakom Firewatch 20
  • Igår Star Citizen når två miljoner spelare 17
  • Igår PUBG – assault rifles för kraftiga, kommer göras klenare 16
  • Igår Veckans stream – rösta fram spelet nu! 15
Nytt i forumet

Aktiva diskussionstrådar

Aktiva
  • Ny Venom-trailer - med Venom! 2
  • Nintendo Switch & dockan - undvika skärmrepor 14
  • Stora humortråden 38
  • Är spelomslagen döda? 15
  • The Swords of Ditto, Officiella tråden, Info / Guide / Frågor / Allmän diskussion 20
  • Battlerite 5
  • Free Fly-helg i Star Citizen 52
  • Ben Brode lämnar Blizzard 1
Obesvarade
  • Dark souls Switch försenat. 0
  • [SÅLT] 4 PS4-spel och guide, superskick och billigt 0
  • Quake Champions: DOOM Edition (2018) 0
  • 100kr för KSP, DR4, Ruiner mfl i nya Humble Monthly(ref-länk) 0
  • Sista backlog recensionen 2017 - Middle Earth: Shadow of war. 0
  • TordFish Presents: Ae'Ra - Sunburn 0
  • Köpes: Koder till World Of Warships 0
  • Silent Thunder 0
Att synas på FZ

Är du medlem eller annonsör och har tips på kommersiella produkter eller kampanjer som kan tillföra FZ-communityt något bra och som uppskattas? Spana då in statistik och kontaktvägar här under.

Annonsinfo
Feedback

Tipsa oss som i FZ-crew om intressanta produkter, nyheter, spel vi borde testa eller lämna några rader feedback kring vad som helst öppet till communityt genom forumet.

• Feedback-forum
Kontakta FZ-crew
RSS

Håll dig uppdaterad med senaste nytt från FZ.se.

• Nyheter och artiklar
  • Forum
  • Om FZ.se
  • Teknisk info och cookies

Copyright © 1996—2018 Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.

Mobilversion