Medlem
Skrivet av erazerswe:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av reaver:
Skrivet av totte1015:

Roliga är att Far Cry 4 har jag inga prestandaproblem med, dock så har jag ett jävla problem med musens rörelser, verkar inte vara helt Raw Input där, utan någon skit som gör så att en jämn musrörelse IRL blir till halvjämnt i spelet :S

Det är nog musaccelerationen som spökar, tydligen måste man stänga av den manuellt i någon .xml-fil (knappen för att stänga av det i spelet fungerar inte)

Gjort det med .xml filen men det stänger inte av den helt. Totalbrit säger även det i sin analys av spelet att man säger av det "mesta" av acceleration
Och stängt av alla stränger som innehåller "smooth", funkar fortfarande inte felfritt

Läste någonstans att efter att man stängt av smoothness och sparat den, ska man även välja egenskaper på filen o markera i "read only". Annars ställs det tydligen tillbaka igen. Har inte testat detta själv än dock...

Naa, tittade just nu och alla nummer är som dom var sist (och jag spelade emellan) så...

Äh, det stör mig inte så mycket längre faktiskt, har vant mig nu

Medlem
Skrivet av magma:

Ni som har amd kort kan ju prova dra ner http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/AMDCatalyst14-...

Vilket enligt amd själva ska ge:

Far Cry 4 performance optimizations
- Up to 50% performance increase over Catalyst™ 14.11.1 beta in single GPU scenarios with Anti-Aliasing enabled.

Tack för tipset! Mäktig jump i performance om det går som de säger. Egentligen hade jag kunnat strunta i det, då jag får hem min nya GTX 970 imorgon, men vad fan!

Medlem

Ruskigt bra SP än så länge (20%). Hilarious (på ett dåligt sätt) att det fick sämre betyg än AC:Unity. Fiasko recensioner!

Medlem
Skrivet av Fisse:

Ruskigt bra SP än så länge (20%). Hilarious (på ett dåligt sätt) att det fick sämre betyg än AC:Unity. Fiasko recensioner!

Mjo, håller faktiskt med där, har mer QL med Far Cry än Unity.

Och om jag bortser från prestandaproblemen så tror jag ändå att Far Cry är bättre då all denna jääääävla integreringen med appen och Initiates och den skiten förstörde så extremt mycket i Unity.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MaxH:
Skrivet av Sapiens:

Vad är det för specs på testriggarna ni kört med?

^^ What he said

Dator 1: Intel Core i7-3960X, Geforce GTX 680 (344.65 WHQL-drivers), 16 GB RAM
Dator 2: Intel Core i7-2600K, Radeon HD 7970 (Catalyst 14.11.1 beta), 16 GB RAM

Skrivet av Kleptoman:

Tack för att du (recesenten) spoilar Far Cry 3..

Hoppsan, trodde inte att någon som är intresserad av FC4 inte lirat igenom FC4.

Skrivet av Fisse:

Ruskigt bra SP än så länge (20%). Hilarious (på ett dåligt sätt) att det fick sämre betyg än AC:Unity. Fiasko recensioner!

Allvarligt?


signatur
Medlem

förvånansvärt högt betyg.
bortsett från grafiken så tyckte jag att spelet mest var tråkigt.
visst, lite nämnvärda pang pang ställen och mycket att utforska, men i längden så blev det tråkigt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mangemani:

förvånansvärt högt betyg.
bortsett från grafiken så tyckte jag att spelet mest var tråkigt.
visst, lite nämnvärda pang pang ställen och mycket att utforska, men i längden så blev det tråkigt.

Jag tror helt enkelt att den här typen av spel blir bättre om man spelar lite som ett svin. Ja, jag tände eld på paraden i #Postal 2 också


signatur
Skrivet av totte1015:
Skrivet av erazerswe:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av reaver:
Skrivet av totte1015:

Roliga är att Far Cry 4 har jag inga prestandaproblem med, dock så har jag ett jävla problem med musens rörelser, verkar inte vara helt Raw Input där, utan någon skit som gör så att en jämn musrörelse IRL blir till halvjämnt i spelet :S

Det är nog musaccelerationen som spökar, tydligen måste man stänga av den manuellt i någon .xml-fil (knappen för att stänga av det i spelet fungerar inte)

Gjort det med .xml filen men det stänger inte av den helt. Totalbrit säger även det i sin analys av spelet att man säger av det "mesta" av acceleration
Och stängt av alla stränger som innehåller "smooth", funkar fortfarande inte felfritt

Läste någonstans att efter att man stängt av smoothness och sparat den, ska man även välja egenskaper på filen o markera i "read only". Annars ställs det tydligen tillbaka igen. Har inte testat detta själv än dock...

Naa, tittade just nu och alla nummer är som dom var sist (och jag spelade emellan) så...

Äh, det stör mig inte så mycket längre faktiskt, har vant mig nu

Märkte inte ens av att det var nån acceleration, kanske placebo då jag visste att jag stängde av det i menyn innan jag startade spelet för första gången


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

bra att ni testar pc-verisionerna på genomsnittliga datorer som kan representera så många användare som möjligt .. blir ganska oinressant när tester är gjorda på datorer med 3 grafikkort och överklockade processorer.

Medlem

Jävla skitspel. Man kan inte ens ändra FOV!.........!!!!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jävla skitspel. Man kan inte ens ändra FOV!.........!!!!

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20141119/problem-med-far-cr... ?

Eller skulle det vara roligt?


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av Bojkott:

Jävla skitspel. Man kan inte ens ändra FOV!.........!!!!

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20141119/problem-med-far-cr... ?

Eller skulle det vara roligt?

Det var ett skämt

Har inte vågat skaffa det än. Har läst om att det kryllar av buggar. Men så fort de mesta är fixat och man kan garantera en någorlunda felfri spelupplevelse så blir det ett köp.

Medlem

Testat det på PC, fungerar alldeles utmärkt att köra på en i5:a å ett AMD R9 290 4GB, inte sett några fula texturer eller märkt av prestandaproblem, så förstår inte varför det skulle få minus för det?

Medlem

Hur är gameplayet? Bra känsla i att panga på så att säga..?!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag ger ett STORT MINUSAVDRAG på grund av alla irriterande CUTSCENES som ej går att skippa. Blir så less på alla spel där man inte kan hoppa förbi dem. :rant:

KoP
Medlem

Fan vad jag nästan sket på mig i början av spelet då jag släppte lös en inburad snöleopard i en liten by så den kunde ta ut fienderna. Eftersom jag stod på ett litet hustak så trodde jag att jag var säker.. men icke! Den fan klättrade upp. Jahapp, så nu kan dom det också?

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Hur är gameplayet? Bra känsla i att panga på så att säga..?!

Inte världar ifrån hur det är i Far Cry 3. Gillade du trean kommer du älska fyran med största sannolikhet. Jag gillar känslan och ljuden i vapnen, speciellt känslan i pilbågen.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av Bojkott:

Jävla skitspel. Man kan inte ens ändra FOV!.........!!!!

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20141119/problem-med-far-cr... ?

Eller skulle det vara roligt?

Det var ett skämt

Har inte vågat skaffa det än. Har läst om att det kryllar av buggar. Men så fort de mesta är fixat och man kan garantera en någorlunda felfri spelupplevelse så blir det ett köp.

Vart fan har du hört det?

Förvånansvärt få buggar för min del, och jag har spelat till 20% nu, närmare sagt NOLL buggar i sig, inget jag har sett som är "WTF" moment alls

Medlem

många gör misstaget att ge spelet betyg efter hur tidigare far cry var, detta är 4an av samma spel, vad förväntar ni er? något helt nytt eller mer av det som lyckats tidigare? detta spel är Bra, det funkar bra, inga buggar (för mig iaf), flyter bra, fantastisk grafik och är roligt. massor av ren action, det är ett bra spel. oavsett om ni jämför med tidigare versioner eller ej


signatur

//monster

spelade i går stog vid ett radio torn med getingar i lassar in en molotow..står och tittar hur skiten brinner då en grävling blir galen..och ska nita mig..men vips kommer en bil i full ös kör över stackaren ur hoppar en drös soldater samtidigt som ett karma event drar i gång och en örn atackerar...

bara stog och hängde med hakan över den totala kaosen som uppstog...efter några minuter får en flock rådjur för sig kuta rakt in och en hippi liknande bil drar över dom med i kaoset...förståa gången jag blir mål lös över totalt kaos

på tal om anant ljudet i signatur vapnet som ser ut som en m60 med sikte overkligt nice


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

spelade i går stog vid ett radio torn med getingar i lassar in en molotow..står och tittar hur skiten brinner då en grävling blir galen..och ska nita mig..men vips kommer en bil i full ös kör över stackaren ur hoppar en drös soldater samtidigt som ett karma event drar i gång och en örn atackerar...

bara stog och hängde med hakan över den totala kaosen som uppstog...efter några minuter får en flock rådjur för sig kuta rakt in och en hippi liknande bil drar över dom med i kaoset...förståa gången jag blir mål lös över totalt kaos

på tal om anant ljudet i signatur vapnet som ser ut som en m60 med sikte overkligt nice

Kanske lite mindre far cry 4 och lite mer svenskalektioner

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Castor.T:

Hur är gameplayet? Bra känsla i att panga på så att säga..?!

Inte världar ifrån hur det är i Far Cry 3. Gillade du trean kommer du älska fyran med största sannolikhet. Jag gillar känslan och ljuden i vapnen, speciellt känslan i pilbågen.

Precis. Inte supertung men helt okej känsla. Pilbågen är bra men inte riktigt i #Tomb Raider-klass


signatur
k3m
Medlem
Skrivet av reaver:

Trevlig recension, tråkigt nog så fungerar spelet knappt alls på PC. Spelet kraschar direkt om man råkar ha någon typ av USB-kontroll inkopplat på PC, samt även med vissa andra USB-enheter som typ ljudkort eller tangentbord.
Trött på alla dessa jävla day1-patcher och spel som inte fungerar från Ubisoft, Assassin's Creed: Unity fungerar ju inte det heller men det var tydligen AMD's fel. Far Cry 4 & AC:U är kassa konsolportar på sin höjd.

det var inte AMDs fel, utan ubisofts fel.

Medlem

Är det någon annan som tycker mus-känsligheten är litekonstig?

Jag har känsligheten på max och ingen acc. men ändå är det lite segt. Jag menar inte att det laggar eller så, det tar tid att börja vända sig. Känns lite fel, inte så direkt som jag vill ha det.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Castor.T:

Hur är gameplayet? Bra känsla i att panga på så att säga..?!

Inte världar ifrån hur det är i Far Cry 3. Gillade du trean kommer du älska fyran med största sannolikhet. Jag gillar känslan och ljuden i vapnen, speciellt känslan i pilbågen.

Okej, har iofs inte spelat trean än. Men låter fint


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av heviom:
Skrivet av kalle.lindestrom:

spelade i går stog vid ett radio torn med getingar i lassar in en molotow..står och tittar hur skiten brinner då en grävling blir galen..och ska nita mig..men vips kommer en bil i full ös kör över stackaren ur hoppar en drös soldater samtidigt som ett karma event drar i gång och en örn atackerar...

bara stog och hängde med hakan över den totala kaosen som uppstog...efter några minuter får en flock rådjur för sig kuta rakt in och en hippi liknande bil drar över dom med i kaoset...förståa gången jag blir mål lös över totalt kaos

på tal om anant ljudet i signatur vapnet som ser ut som en m60 med sikte overkligt nice

Kanske lite mindre far cry 4 och lite mer svenskalektioner

Kanske rätt tänkt men ord poliser är inte trevliga inslag när folk försöker dela med sig av en upplevelse. Jag läste och förstod allt även om det inte var grammatiskt helt hundra.
Det går ju att hoppa över något man inte gillar att läsa.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

k3m
Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av heviom:
Skrivet av kalle.lindestrom:

spelade i går stog vid ett radio torn med getingar i lassar in en molotow..står och tittar hur skiten brinner då en grävling blir galen..och ska nita mig..men vips kommer en bil i full ös kör över stackaren ur hoppar en drös soldater samtidigt som ett karma event drar i gång och en örn atackerar...

bara stog och hängde med hakan över den totala kaosen som uppstog...efter några minuter får en flock rådjur för sig kuta rakt in och en hippi liknande bil drar över dom med i kaoset...förståa gången jag blir mål lös över totalt kaos

på tal om anant ljudet i signatur vapnet som ser ut som en m60 med sikte overkligt nice

Kanske lite mindre far cry 4 och lite mer svenskalektioner

Kanske rätt tänkt men ord poliser är inte trevliga inslag när folk försöker dela med sig av en upplevelse. Jag läste och förstod allt även om det inte var grammatiskt helt hundra.
Det går ju att hoppa över något man inte gillar att läsa.

Jag uppskattar folk som rättar andra. Det är en bra sak. Fler borde göra det. Fast påpekar man fel, borde man även informera om vad som är rätt/fel.

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av Bojkott:

Jävla skitspel. Man kan inte ens ändra FOV!.........!!!!

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20141119/problem-med-far-cr... ?

Eller skulle det vara roligt?

Det var ett skämt

Har inte vågat skaffa det än. Har läst om att det kryllar av buggar. Men så fort de mesta är fixat och man kan garantera en någorlunda felfri spelupplevelse så blir det ett köp.

Vart fan har du hört det?

Förvånansvärt få buggar för min del, och jag har spelat till 20% nu, närmare sagt NOLL buggar i sig, inget jag har sett som är "WTF" moment alls

Krascher, flimrande bild, att Uplay hänger sig m.m. Det som oroar mig mest är att ovanligt många har rapporterat att spelet kraschar, något som Ubisoft jobbar på att lösa, men det känns bara onödigt att skaffa det nu om man råkar vara en av dem som drabbas av krascher. Då blir det ju ändå att man får vänta med att spela.

Medlem

Har spelat i 8-10 timmar och det har fungerat fint och flutit på bra med undantag när en by brann. Då blev det rätt skapliga FPS-drop, men ingenting jag inte kunde leva med. Jäkligt ovärt dra ned grafikinställningarna för enbart sådana tillfällen då spelet/vyerna i det övriga är jäkligt läckert att titta på.

Enda buggen jag stött på är när de där tigerfiskarna simmade på torra land. Skaplig panik när en flock hängde med dig överallt, upp på hustak och stegar.

Sen välter gyrocoptern alldeles för enkelt....jag har nog haft ihjäl mig själv med rotorbladen mer gånger än vad tigrarna, elefanterna, kungliga armén, fiskarna, örnarna (FU) och jägarna tillsammans mördat mig.
Men det tar ju alldeles för lång tid om man skall parkera noga


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Blir sista gången jag köper spel så här tidigt (blir 3 månaders väntetid från och med detta köp). Får svartskärm...vilket visserligen fixas imorrn men fy 17 vilken usel lansering.

http://far-cry.ubi.com/en-US/news/live-updates-detail.aspx?c=...

Edit: Spelet slukar RAM minne. Ha helst av inte mindre än 8GB RAM och stäng av övriga applikationer.

Edit: Svartskärms problemet löstes genom att koppla loss monitorns USB-hubb. Inte direkt konstigt att spelet inte flyter på bra när det påverkas av sådana saker.

123
Skriv svar