Ja, du kan ha förstapersonssex i GTA V

Inaktiv
Skrivet av Raklödder:

Ingen feminist som ska klaga?

Jo Anita
https://twitter.com/femfreq/status/534781408422526977
https://twitter.com/femfreq/status/534779150716792833

Medlem
Skrivet av dimeyard:
Skrivet av Rwaat:

Nu kan inte jag svara för alla andra, men för mig personligen, och många andra, så handlar det inte om att jag(vi) tycker det är häftigt/coolt med våld och sex i spel, snarare finner jag(vi) det skrattretande att överlag så accepterar folk att man kan döda varandra i spel (Så länge det inte är för våldsamt, för då kommer moraltanterna) men så fort det finns antydan på sex så går folk i taket.

Nu har jag inte sätt klippet, eller "haft sex" i GTA för den delen heller, men baserat på kommentarerna + mina antaganden så får man inte se något naket, utan enbart höra tjejen stöna. Det är alltså OK att barn får se människor slå ner och skjuta ihjäl varandra, men det är inte ok att dem hör en tjej stöna? Det är lite fjantig moral i mina ögon, men har alltså ingenting med att jag skulle vara ett mentalt handikappat barn att göra.

Jag reagerade främst över hur man framställer kvinnor och att man i klippet avslutar det med att slå ner kvinnan genom ett slag i ansiktet och sen kör över henne med bilen. Att personer i detta forumet applåderade just det. Att det var coolt och häftigt. Tycker du att det också är coolt och häftigt? Du kanske skulle se klippet innan du uttalar dig och argumenterar?

Huruvida jag sätt klippet är helt irrelevant för den diskussionen som jag startade.
Det jag kommenterade var det faktumet att moraltanten tyckte du var "vuxen" som sa att det bara var massa mentalt efterblivna ungar som tycker detta är coolt. (Vad sen klippet i sig handlade om har ju då mindre betydelse) Samt ironin i att hon inte tyckte det var ok med sex i spel då ungar kan se det, men tyckte det var ok att dessa ungar kallades mentalt efterblivna.

Sen om jag ska vara ärlig (kan ju ha missat någon kommentar) så ser jag ingen som säger att klippet var coolt/häftigt. Snarare skrattade de flesta åt moraltanternas konstiga logik.

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Raklödder:

Ingen feminist som ska klaga?

Jo Anita
https://twitter.com/femfreq/status/534781408422526977
https://twitter.com/femfreq/status/534779150716792833

Haha, oväntat.... Suck


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Där tappade iallafall jag intresset för spelet, och så var det med det. Misslyckades totalt med att hitta spelglädjen som Rockstar lagt ner så mycket möda på att programmera in.

Medlem

Kallas fortplantning, nödvändigt för den mänskliga överlevnaden

Skribent
Skrivet av Raklödder:

Ingen feminist som ska klaga?

Jag skulle vilja klaga på hur tröttsamma sådana här kommentarer är. Det räcker väl med att en eller två uttrycker sin önskan att vi ska klaga eller gå i taket?

Skrivet av vuze2143:

Kallas fortplantning, nödvändigt för den mänskliga överlevnaden

Nu handlar väl kanske inte prostitution om fortplantning


signatur

I am the black wizards.

Medlem

fan vad wierd det låter när de sätter igång. typ 3 sek efter hon har börjat rida honom så börjar de båda att stöna i 3 sek, sen blir det knäppt tyst i 3 och sedan börjar de stöna igen osv..what=/..är det så där fejkande personer låter?

Inaktiv

Jag har klarat i princip alla GTA-spel (tror inte jag körde klart Vice City samt de bärbara) och har nog aldrig satt på en prostituerad vad jag minns. Har väl spårat ur då och då i spelet men på det stora hela har jag spelat "good guy" och inte mördat civila eller sysslat med sadism annat än i de uppdrag där man måste (tortyrscenen t.ex).

Det sköna med GTA-spelen är att du kan göra det men du måste inte göra det. Tycker snarare ni ska döma er själva före spelet om ni börjar klaga på att man kan knulla horor och sedan mörda dem med yxa. Ja man kan, men varför gör du det för?

Medlem

Glöm inte bort att berätta att man kan skjuta i förstapersonsvy också....

Medlem
Skrivet av Ender:

Där tappade iallafall jag intresset för spelet, och så var det med det. Misslyckades totalt med att hitta spelglädjen som Rockstar lagt ner så mycket möda på att programmera in.

Ingen kommer sakna dig om du ska vara så skitnödig.

Medlem
Skrivet av dimeyard:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Delcorona:

Absolut inget att visa på en sajt som denna. Många yngre som besöker sidan ska inte behöva se detta!!!!! Osmakligt av FZ att lägga ut sådan info. Spelet är från 18 år.

http://cdn.meme.am/instances/400x/50112839.jpg

Sex är det mest naturliga vi människor kan göra.

Menar du då att det mest naturliga är att köpa sex av en prostituerad och sen slå ner henne och köra över henne med bilen också? Förstår inte relevansen i din kommentar.

Får jag fråga, är du efterbliven eller? Vars i min kommentar ser du att jag tycker att sex är samma sak som att köpa sex av en prostituerad, sen slå ner henne och köra över henne med bilen?

Skärp dig för i helvete och börja kommentera när du har blivit torr bakom öronen.

Medlem

kul att se hur så lite kan uppröra så mkt. folk är inte så starka som dom tror sig vara


signatur

//monster

Medlem

Om inte filmen innehållit en sexuell referens, utan bara det vanliga psykopatiska övervåldet så hade det varit helt okej för barn att se verkar de flesta föräldrarna här inne att tycka.

Hade jag skaffat ungar så hade de inte fått spela GTA eller liknande överhuvudtaget innan de utvecklat lite hjärnsubstans.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Om inte filmen innehållit en sexuell referens, utan bara det vanliga psykopatiska övervåldet så hade det varit helt okej för barn att se verkar de flesta föräldrarna här inne att tycka.

Hade jag skaffat ungar så hade de inte fått spela GTA eller liknande överhuvudtaget innan de utvecklat lite hjärnsubstans.

så inte innan dom är minst 25 menar du?


signatur

//monster

KoP
Medlem

Sorry om jag måste göra några pöjkar ledsna nu. Men låtsas-sex räknas inte som att ha sex.

Medlem
Medlem

Så jävla töntigt, det är HELT OKEJ att döda folk, spränga folk i små bitar och knivhugga dem i ansiktet, men när det kommer till sex nääääääääääääää det är INTE OK! oj oj nej nej... FFS alltså hur orkar ni?

Medlem
Skrivet av dimeyard:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av dimeyard:

Kul också att artikelförfattaren "Tompa" helt plötsligt har tolkningsföreträde eftersom han är "tvåbarnsfar". Kul också att folk påstår att homosexualitet i spel borde kritiseras mer än när man kör över en prostituerad. Ännu kuligare är det nog ändå att vanligt sunt förnuft påstås vara ett uttryck för "feminazi" och liknande.

Du misstolkar mig rätt grovt. Jag gav min personliga åsikt, vilket borde framgå av "kan tänka mig" och "tycker jag".

Det står dig fritt att hålla med, men jag tycker du gör en rätt stor sak av det hela. Därför vill jag vara tydlig - jag tycker våldet och prostitutionen i GTA är okej eftersom det motiveras av handlingen och karaktärerna, men jag tycker inte på något vis det är okej i verkliga livet. Och det är mitt ansvar som förälder - ingen annans - att mina två barn inte tar del av sånt förrän jag anser dem vara mogna för det.

Den stora saken jag gör är hur illavarslande det är att personer tycker att det är coolt med ovan nämnda. Inte att det existerar i spelet. Kan inte folk förstå den enkla skillnaden?

Hur ska man framställa den kriminella världen menar du då? Kvinnor behandlas väldigt illa och män dödar varandra på löpande band där. Det är inget man hittar på, utan det är en skildring av verkligheten. Skulle verkligheten vara tvärtom så skulle kvinnor köpa män och mörda varandra i GTA istället.

Det är ingen som tycker det är "coolt" i verkligheten, men detta är ett spel. Det är fiktion. Det lustiga är att det inte är någon som klagar på maffiafilmer där detta förekommer, men så fort det är spel som skildrar känsliga ämnen, då jävlar.

Medlem

Oculus Rift - If you know what i mean

Medlem

Hehe, JA!! Dock har jag en känsla av att det inte kommer se särskilt smaskigt ut. Men det har puttat mig över kanten till att ska köpa GTA V framöver.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Ender:

Där tappade iallafall jag intresset för spelet, och så var det med det. Misslyckades totalt med att hitta spelglädjen som Rockstar lagt ner så mycket möda på att programmera in.

Ingen kommer sakna dig om du ska vara så skitnödig.

Förlåt, tänkte inte på att vissa individer kanske finner spelglädje i sådant iallafall. Child rape DLC nästa eller?

Redaktör
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Ender:

Där tappade iallafall jag intresset för spelet, och så var det med det. Misslyckades totalt med att hitta spelglädjen som Rockstar lagt ner så mycket möda på att programmera in.

Ingen kommer sakna dig om du ska vara så skitnödig.

Du, testa att svara på vad personer säger istället för att vara nedlåtande mot dem. Man måste inte trycka ner folk för att de uttrycker än annan åsikt.


signatur
Medlem

Jag ser att det har blivit ett jävla liv pga denna sexscenen. Har tyvärr inte orkar läsa alla kommentarer, men enklare än så här blir det inte: köp inte spelet till era barn. Alla vet att GTA är våldsamt. Det borde inte bli ett sådant jävla liv när FZ lägger upp ett klipp på hemsidan där det inte visas något naket ens. Om ni klagar på att ungar besöker sidan osv, det är nog inte så svårt för de att hitta något mer naket än detta. Ni borde förbjuda era barn att använda internet helt enkelt. FZ har även varnat i texten "Däremot bör du som ogillar antytt sex, prostitution och våld undvika både spelet och filmen nedan."

Inaktiv
Skrivet av Ender:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Ender:

Där tappade iallafall jag intresset för spelet, och så var det med det. Misslyckades totalt med att hitta spelglädjen som Rockstar lagt ner så mycket möda på att programmera in.

Ingen kommer sakna dig om du ska vara så skitnödig.

Förlåt, tänkte inte på att vissa individer kanske finner spelglädje i sådant iallafall. Child rape DLC nästa eller?

Fast detta kunde man ju göra i det 13 år gamla GTA 3. Enda skillnaden är att det är mer grafiskt nu.

Inaktiv
Skrivet av rustax:

Jag ser att det har blivit ett jävla liv pga denna sexscenen. Har tyvärr inte orkar läsa alla kommentarer, men enklare än så här blir det inte: köp inte spelet till era barn. Alla vet att GTA är våldsamt. Det borde inte bli ett sådant jävla liv när FZ lägger upp ett klipp på hemsidan där det inte visas något naket ens. Om ni klagar på att ungar besöker sidan osv, det är nog inte så svårt för de att hitta något mer naket än detta. Ni borde förbjuda era barn att använda internet helt enkelt. FZ har även varnat i texten "Däremot bör du som ogillar antytt sex, prostitution och våld undvika både spelet och filmen nedan."

Exakt. Det är inte FZ jäkla ansvar att uppfostra andra människors ungar. Skärp er på den fronten själva så slipper vi barn som blir psykopater vid vuxen ålder.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Ender:

Där tappade iallafall jag intresset för spelet, och så var det med det. Misslyckades totalt med att hitta spelglädjen som Rockstar lagt ner så mycket möda på att programmera in.

Ingen kommer sakna dig om du ska vara så skitnödig.

Förlåt, tänkte inte på att vissa individer kanske finner spelglädje i sådant iallafall. Child rape DLC nästa eller?

Är du seriös? Jämställer prostitution med barnvåldtäkt? Tycker du ska läsa på om prostitution isf.

https://www.youtube.com/watch?v=73hnG_JfJ_k

Medlem
Skrivet av Delcorona:

Absolut inget att visa på en sajt som denna. Många yngre som besöker sidan ska inte behöva se detta!!!!! Osmakligt av FZ att lägga ut sådan info. Spelet är från 18 år.

Eh va?
Men det är OK att visa alla våldsspel där man mördar folk? För sex är ju så onaturligt och farligt, antar jag?

Medlem

Till alla som menar att det här är sex - det är kvinnohandel. Det är inte sex på något sett.

På vilket sätt är det är naturligt? Hur tänker ni för att göra förnedring av kvinnan, att ta betalat för hennes kropp endast för att tillfredställa er sexuella lust något naturligt?

Naturligt vore att bygga ett liv med kvinnan och uppfostra en familj. Om vi pratar naturligt så måste ju människans fortplantning och överlevnad vara grunden för den naturliga driften att ha sex.

Inaktiv
Skrivet av isma:

Till alla som menar att det här är sex - det är kvinnohandel. Det är inte sex på något sett.

På vilket sätt är det är naturligt? Hur tänker ni för att göra förnedring av kvinnan, att ta betalat för hennes kropp endast för att tillfredställa er sexuella lust något naturligt?

Naturligt vore att bygga ett liv med kvinnan och uppfostra en familj. Om vi pratar naturligt så måste ju människans fortplantning och överlevnad vara grunden för den naturliga driften att ha sex.

DET ÄR INTE PÅ RIKTIGT.

Du borde tas in på psyket om du inte kan skilja på spel och verklighet.

dmn
Medlem
Skrivet av darkthunder:

Spelet har 18-årsgräns. Barnen ska inte ens spela spelet. Vad är felet, fröken Moraltant?

Nej, spelet har en åldersrekommendation som är 18 år, det finns inga åldersgränser på spel.

Skriv svar