Ingen bild / rosa skärm efter uppdatering PS4

Medlem
Ingen bild / rosa skärm efter uppdatering PS4

Hej,
Startade mitt playstation igår efter en lång tids vila och fick en prompt om att uppdatera. Sagt och gjort, körde igenom och playstationet startade om. När de sedan startade igen så fick jag ingen bild.. Jag hör bakgrundsmusiken men bilden är svart och flimrar till lite då och då. Provade med en annan kabel men samma problem.
Bytte istället tv, då den jag använder är en äldre variant (HD-ready, 1 HDMI-port), till en nyare (Full HD, flera portar osv). Där möttes jag istället av en rosa bild liknande denna http://playstationna.i.lithium.com/t5/image/serverpage/image-...
Hela tiden hör jag menymusiken samt att playstationet lyser med ett vitt sken.

Provade olika portar och kablar återigen, startade om playstationet utan resultat. När jag sedan drog ur strömsladden till tvn och stoppade i den igen så startade den som vanligt. Återställde playstationet och ställde in mitt konto på nytt, kopplade ur den och stoppade i den i min tv igen och möts av samma problem. Har försökt starta i "safe mode" men det gör ingen skillnad.

Är det någon som varit med om liknande, och hur löste ni det? Kan tilläggas att jag mailat playstationsupporten men då jag antar att de inte kommer svara inom det närmaste seklet så försöker jag så långt det går själv.

Edit: verkar vara min tv som spökar då det fungerar hur bra som helst på den andra.

Medlem

så du får ingen bild i safemode?

1
Skriv svar