CCP förhindrar remake av Vampire: The Masquerade

Medlem

Fyfan vad ruttet av er CCP!!! Så länge det är en icke komersiell remake så borde väl det inte göra något?


signatur

Game long and prosper

varför inte fråga ccp om dom får göra det mot att ccp får alla intäcker osv


signatur

New life, New hope

Medlem

Fantastiskt spel, vore jättesynd om det inte kom mer!
Hade själv inga större problem med buggar, jag var väl en av dem som klarade mig. Tyckte utvecklarna var riktigt hyggliga också som fortsatte att stödja spelet även efter att företaget hade gått under. Det allena gör ju att jag skulle punga ut slantar en gång till för samma spel om de piffade upp det bara en smula.

*Håller tummarna*


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Ni som saknar Vampire: The Masquerade kan ju spana in TV-serien så länge. Faktiskt mycket äldre än spelen.

Kindred: The Embraced

Medlem

Började kolla på Kindred men tyckte den kändes B. Gav den aldrig en chans men kanske kommer tillbaks till den i framtiden. SKa sägas att jag började kolla på serien i ett av mina många Vampire Bloodlines ryck. Riktigt bra jävla spel !

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Började kolla på Kindred men tyckte den kändes B. Gav den aldrig en chans men kanske kommer tillbaks till den i framtiden. SKa sägas att jag började kolla på serien i ett av mina många Vampire Bloodlines ryck. Riktigt bra jävla spel !

Den bättrar sig fort, när skådespelarna blivit varma i kläderna. Stacy Haiduk som Lily Langtry stjäl ju hela serien

Medlem

Misstaget de flesta som gör remakes av spel gör är att de berättar vem de är. Håll er anonyma så kan ingen göra ett skit.

Medlem
Skrivet av Emyxia:

Misstaget de flesta som gör remakes av spel gör är att de berättar vem de är. Håll er anonyma så kan ingen göra ett skit.

Jo?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Emyxia:

Misstaget de flesta som gör remakes av spel gör är att de berättar vem de är. Håll er anonyma så kan ingen göra ett skit.

Jo?

Scene-grupper som släpper mängder av filmer klarar sig. Är man anonym på rätt sätt hittar dom inte vem du är, och då är det bara fortsätta utvecklingen av ditt spel.

Medlem
Skrivet av Emyxia:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Emyxia:

Misstaget de flesta som gör remakes av spel gör är att de berättar vem de är. Håll er anonyma så kan ingen göra ett skit.

Jo?

Scene-grupper som släpper mängder av filmer klarar sig. Är man anonym på rätt sätt hittar dom inte vem du är, och då är det bara fortsätta utvecklingen av ditt spel.

Tror det är svårt att nå ut med ett spel brett om det enda man hör om det är på flashback, det är väl inte som att fz skulle rapportera om ett spel som utvecklas olovligt - för att stödja det?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ett av de bästa spel jag spelat, och spelade det i begynnelsen med alla buggar. Första charen var malkavian, jag kommer aldrig glömma den upplevelsen.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Emyxia:

Scene-grupper som släpper mängder av filmer klarar sig. Är man anonym på rätt sätt hittar dom inte vem du är, och då är det bara fortsätta utvecklingen av ditt spel.

Tror det är svårt att nå ut med ett spel brett om det enda man hör om det är på flashback, det är väl inte som att fz skulle rapportera om ett spel som utvecklas olovligt - för att stödja det?

Posta spelet på reddit och 4chan. Ser det bra ut tar spridningen hand om sig själv. Det här är internet.

Medlem

Om de gjorde det som icke-standalone, att det "krävde" originalet, men helt förändrade det grafiskt, ny voice-overs, nya uppdrag osv, alltså egentligen en remake så borde de väl i och för sig kunna komma undan med det.

12
Skriv svar