Strafe blir extra kladdigt med blodtekniken Über-Gore
Första Soldier of Fortune fokuserade också på blodet men där kunde man även skjuta av armar och ben. Fortfarande inte spelat hela spelet utan bara demot. Soldier of Fortune 2 har fått en hel del kritik för just blodet men det verkar vara ett bättre spel och personligen gillade jag SoF 2 och AI´n är rätt så imponerande trots att spelet släpptes för många år sedan.
Första Soldier of Fortune fokuserade också på blodet men där kunde man även skjuta av armar och ben. Fortfarande inte spelat hela spelet utan bara demot. Soldier of Fortune 2 har fått en hel del kritik för just blodet men det verkar vara ett bättre spel och personligen gillade jag SoF 2 och AI´n är rätt så imponerande trots att spelet släpptes för många år sedan.
Ett av mina favoritspel. Även tvåan är bra...synd att man förstörde serien sen.
Men ta och kör igenom ettan, funkar fortfarande om man tar det för vad det är. + du får stats på hur många ggr. du skjutit folk i halsen...och skrevet. Bara en sån sak
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Den här nyheten + den här nyheten http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20141124/forlora-i-spel-bli...
=
Massive blood loss!
Första Soldier of Fortune fokuserade också på blodet men där kunde man även skjuta av armar och ben. Fortfarande inte spelat hela spelet utan bara demot. Soldier of Fortune 2 har fått en hel del kritik för just blodet men det verkar vara ett bättre spel och personligen gillade jag SoF 2 och AI´n är rätt så imponerande trots att spelet släpptes för många år sedan.
Ett av mina favoritspel. Även tvåan är bra...synd att man förstörde serien sen.
Men ta och kör igenom ettan, funkar fortfarande om man tar det för vad det är. + du får stats på hur många ggr. du skjutit folk i halsen...och skrevet. Bara en sån sak
Det må varit mycket gore i det spelet. Men det var också rätt detaljerat. Sköt man en skurk i benet så stod de och hoppade på ett ben. Jag håller med att det var synd att de förstörde spelserien. Men jag tycker första spelet var långt mycket bättre än 2an. 3an var ju bara en fokus på gore. Och resten var bara mediokert :/
Jag förstår fortfarande inte varför man inte har SoF 2-fysik i typ zombie-spel. Tanken är ju att man ska kunna skjuta av lemmar och grejer på zombies utan att dom dör, men så funkar det ju inte i t.ex L4D osv.
I SoF2 kunde man ju skjuta av bitar av ansiktet och grejer, riktigt groteskt och skojigt.
SoF 1 minns jag att jag lirade demot om och om igen, det var så jävla ballt. Hela spelet var ju underbart och helt banbrytande för sin tid. Minns fortfarande hur man sköt piloten i helikoptern i början när man åkte på ett tåg osv.
MER GORE!
Jag förstår fortfarande inte varför man inte har SoF 2-fysik i typ zombie-spel. Tanken är ju att man ska kunna skjuta av lemmar och grejer på zombies utan att dom dör, men så funkar det ju inte i t.ex L4D osv.
I SoF2 kunde man ju skjuta av bitar av ansiktet och grejer, riktigt groteskt och skojigt.
SoF 1 minns jag att jag lirade demot om och om igen, det var så jävla ballt. Hela spelet var ju underbart och helt banbrytande för sin tid. Minns fortfarande hur man sköt piloten i helikoptern i början när man åkte på ett tåg osv.
MER GORE!
Har du sett devbloggarna från #Killing Floor 2? De satsar på precis just det - att gibba zombies.
Jag förstår fortfarande inte varför man inte har SoF 2-fysik i typ zombie-spel. Tanken är ju att man ska kunna skjuta av lemmar och grejer på zombies utan att dom dör, men så funkar det ju inte i t.ex L4D osv.
I SoF2 kunde man ju skjuta av bitar av ansiktet och grejer, riktigt groteskt och skojigt.
SoF 1 minns jag att jag lirade demot om och om igen, det var så jävla ballt. Hela spelet var ju underbart och helt banbrytande för sin tid. Minns fortfarande hur man sköt piloten i helikoptern i början när man åkte på ett tåg osv.
MER GORE!
Har du sett devbloggarna från #Killing Floor 2? De satsar på precis just det - att gibba zombies.
Det ser riktigt smaskigt ut ja, men det som saknas är att dom fortfarande ska kunna leva om man skjuter/hugger av lemmar. Har man en yxa och köttar av en arm så ska monstret/zombien fortfarande slåss vidare med andra armen samtidigt som det rinner blod.
Jag förstår fortfarande inte varför man inte har SoF 2-fysik i typ zombie-spel. Tanken är ju att man ska kunna skjuta av lemmar och grejer på zombies utan att dom dör, men så funkar det ju inte i t.ex L4D osv.
I SoF2 kunde man ju skjuta av bitar av ansiktet och grejer, riktigt groteskt och skojigt.
SoF 1 minns jag att jag lirade demot om och om igen, det var så jävla ballt. Hela spelet var ju underbart och helt banbrytande för sin tid. Minns fortfarande hur man sköt piloten i helikoptern i början när man åkte på ett tåg osv.
MER GORE!
Har du sett devbloggarna från #Killing Floor 2? De satsar på precis just det - att gibba zombies.
Det ser riktigt smaskigt ut ja, men det som saknas är att dom fortfarande ska kunna leva om man skjuter/hugger av lemmar. Har man en yxa och köttar av en arm så ska monstret/zombien fortfarande slåss vidare med andra armen samtidigt som det rinner blod.
Din kommentar får mig att tänka på:
Jag förstår fortfarande inte varför man inte har SoF 2-fysik i typ zombie-spel. Tanken är ju att man ska kunna skjuta av lemmar och grejer på zombies utan att dom dör, men så funkar det ju inte i t.ex L4D osv.
I SoF2 kunde man ju skjuta av bitar av ansiktet och grejer, riktigt groteskt och skojigt.
SoF 1 minns jag att jag lirade demot om och om igen, det var så jävla ballt. Hela spelet var ju underbart och helt banbrytande för sin tid. Minns fortfarande hur man sköt piloten i helikoptern i början när man åkte på ett tåg osv.
MER GORE!
Har du sett devbloggarna från #Killing Floor 2? De satsar på precis just det - att gibba zombies.
Det ser riktigt smaskigt ut ja, men det som saknas är att dom fortfarande ska kunna leva om man skjuter/hugger av lemmar. Har man en yxa och köttar av en arm så ska monstret/zombien fortfarande slåss vidare med andra armen samtidigt som det rinner blod.
Det finns spel med den "featuren". Kolla in Dead Island.