Star Citizen tjänar pengar för snabbt

Medlem

Jag har visserligen inte följt utvecklingen av SC mer än enstaka nyheter jag sett om det, men orka fortsätta göra stretch goals vid det här laget. Jag tycker att det känns lite obekvämt med sådant när crowdfundade projekt ligger på typ InXile eller Double Fines nivåer, men här? Det är ju bara löjligt. Fokusera på spelet som det är planerat i stället. Gör klart det, och arbeta sedan vidare från det. Att bara lägga till fler och fler mål låter som en väldigt dålig idé.

Medlem
Skrivet av motionfield:

Måste finnas väldigt många som senare kommer inse hur mycket pengar de slängt i sjön när nån fjortis åker och köper spelet för 1000 ingame-pengar som de lagt 200 dollar på

Ok du hade en smiley där. Det är bra, för annars hade jag nog trott att du totalt missat poängen med sponsring.

Den enda anledningen till att jag sponsrat SC är för att jag tror att det kan bli ett toppenspel.

Om någon fjortis i framtiden får chansen att spela SC och betalar en bråkdel av vad jag sponsrat spelet med så spelar det ingen som helst roll. Det bjuder jag på!

Medlem

men för i hela världen. både ED och SC ser ju fantastiska ut! lägg ner fanboytramset. antagligen kommer majoriteten av de som spelar ett av dem att spela även det andra. det är inte direkt som att rymdspelen står som spön i backen.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Jag tror spelet kommer floppa hårt, de kommer vilja för mycket men inte riktigt bli klart med något. Kommer sluta med ett mediokert spel om det ens blir släppt

För tidigt för att säga men jag oroas också över detta.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Spelet kommer aldrig bli klart.
Eller så blir det ett spel som släpps "färdigt" men som saknar mängder med innehåll som kommer "senare".

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Spelet kommer aldrig bli klart.
Eller så blir det ett spel som släpps "färdigt" men som saknar mängder med innehåll som kommer "senare".

Definiera "färdigt"

Chris Roberts har sagt att de gärna vidareutvecklar och bygger ut SC konstant under lång tid.

Citat:

To me it's like an ever-evolving game. Maybe at one point it will have every feature, but there's a lot of other things that I'd like to see in it, and it'll take some more money and time.

Citatet ovan är från den här intervjun.

Inaktiv

Det som ger mig dåliga vibbar är att allt man hör om Star Citizen är alla features som kommer finnas. Allt man kommer kunna göra.
Det spelar ingen roll hur mycket man kan göra om allt man gör i spelet är tråkigt.
Det viktigaste är att gameplayet är roligt, utan det kommer inte spelet någonstans.

Hittills har jag inte sett någonting av hur gameplayet kommer fungera förutom Arena Commander som verkligen inte ser speciellt ut.

Hur ska de binda ihop alla delar? Varför ens ha ett FPS-mode? Om FPS-läget är tråkigare än andra FPS på marknaden finns det ju ingen anledning till att spela det om man nu inte vill grinda ihop experience eller nåt annat i SC.
Folk köper en massa virtuella skepp till ett spel som inte finns? Jag förstår verkligen inte.

Medlem

Jag tror personligen att SC kommer att bli bra men att väldigt många kommer att bli besvikna när det inte är vad de förväntat sig.
Det släpps tidigast om TVÅ ÅR och det är en alldeles för lång tid för att man ska kunna uttala sig för mycket om slutprodukten.

Spelet kommer inte att floppa för att det redan nu har sålt ofantligt många kopior och det går redan med vinst eftersom digitala skepp säljs som sjutton för dyra pengar utan att det ens finns ett spel mer än några demobanor.

Jag har backat både SC och ED och i nuläget är det ED som jag tror jag kommer att fastna mest för. Den typen av spel som SC siktar på att bli är inte riktigt min kopp te.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Stelefan:

Spelet kommer aldrig bli klart.
Eller så blir det ett spel som släpps "färdigt" men som saknar mängder med innehåll som kommer "senare".

Definiera "färdigt"

Chris Roberts har sagt att de gärna vidareutvecklar och bygger ut SC konstant under lång tid.

Citat:

To me it's like an ever-evolving game. Maybe at one point it will have every feature, but there's a lot of other things that I'd like to see in it, and it'll take some more money and time.

Citatet ovan är från den här intervjun.

Exakt! När är färdigt? När det kommer till detta spel kommer det nog bli svårt att definiera. Med tanke på allt de har utlovat så ska det bli intressant att se när spelet släpps först som icke-beta och vad det innehåller.

Medlem
Skrivet av mapamapa:

Det som ger mig dåliga vibbar är att allt man hör om Star Citizen är alla features som kommer finnas. Allt man kommer kunna göra.
Det spelar ingen roll hur mycket man kan göra om allt man gör i spelet är tråkigt.
Det viktigaste är att gameplayet är roligt, utan det kommer inte spelet någonstans.

Hittills har jag inte sett någonting av hur gameplayet kommer fungera förutom Arena Commander som verkligen inte ser speciellt ut.

Hur ska de binda ihop alla delar? Varför ens ha ett FPS-mode? Om FPS-läget är tråkigare än andra FPS på marknaden finns det ju ingen anledning till att spela det om man nu inte vill grinda ihop experience eller nåt annat i SC.
Folk köper en massa virtuella skepp till ett spel som inte finns? Jag förstår verkligen inte.

Det kommer aldrig att finnas någon XP i Star Citizen, så glöm XP-grinding.

Spelare kommer att kunna förbättra egenskaper hos karaktär och skepp med hjälp av olika prylar de kan skaffa i spelet. Resten är upp till spelarnas skicklighet.

Ingen har sett annan gameplay än Arena Commander än så länge och AC är under konstant utveckling, så man kan gott vänta ett tag till innan man drar några slutsatser av SC.

FPS-delen kan bli något i hästväg om de lyckas med sina planer. De har en del intressanta idéer på gång som jag inte sett i något annat spel. Tillsammans med rymdskeppen kan det bli riktigt skoj gameplay till slut.

Medlem

Var såå nära att köpa ED i ren flickskriksanda efter dom klipp jag sett men always online-tramset fick mig att rygga.
Det blir en rejäl kontroll av reviews osv. innan jag ens överväger en potentiell "error 37" chansning.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag känner också pengar för snabbt! (sa jag aldrig någonsin)

Känner?

Du kanske kan gissa och använda din fantasi istället för att ordbajsa.......

Medlem

Företag tjänade pengar för snabbt…Vad som hände sedan var Otroligt!

Medlem
Skrivet av humancentipede:

han kan väl lägga endel av pengarna på en ferrarri ,, ett stort hus .. och en swimmingpool full med blondiner

Jag föredrar en swimminpool full med vatten.


signatur

I drank what?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MutatedElk:

Företag tjänade pengar för snabbt…Vad som hände sedan var Otroligt!

Det var min alternativrubrik


signatur
Medlem

Snälla, läs på lite...

Jag har en känsla av att Star Citizen kommer floppa. Det känns bara som om projektet är alldeles för stort för att utvecklarna ska kunna göra något bra av det.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av JonteMyra:

Snälla, läs på lite...

Upplys oss, o du upplyste upplysare!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av JonteMyra:

Snälla, läs på lite...

Upplys oss, o du upplyste upplysare!

Kan ju börja med att läsa det senaste "Letter from the chairman" kanske för att belysa varför det står "coming soon" och hur de hanterar dessa "goals".

Sen till de som säger detta bara är "money grab" eller "aldrig kommer komma". Finns massor av info hos dom, till och med prova spela nu. Gillar du det inte, fine, upp till dig.

EDIT:
De har nyss uppdaterat sina goals Golas

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av JonteMyra:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av JonteMyra:

Snälla, läs på lite...

Upplys oss, o du upplyste upplysare!

Kan ju börja med att läsa det senaste "Letter from the chairman" kanske för att belysa varför det står "coming soon" och hur de hanterar dessa "goals".

Sen till de som säger detta bara är "money grab" eller "aldrig kommer komma". Finns massor av info hos dom, till och med prova spela nu. Gillar du det inte, fine, upp till dig.

Tack!


signatur
Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Turbodog:

Kan dom inte bara... anställa fler?
På så sätt jämna ut flödet.
Borde ju gå fortare i utvecklingen oxå då.

Ser hellre att de lanserar spelet 2020 än gör som Elite: Dangerous och släpper en produkt som verkar vara långtifrån klar.

Elite: Dangerous är inte släppt än så hur menar du och vad är det du förväntar dig som du tror kommer att saknas när det släpps?

Frontier Development sade att Gamma skulle vara "feature complete", och att den enda skillnaden mot det som släpps den 16:e december skulle vara lite bugfixar, och att de lägger in storyn.

Det största problemet är att spelet hela tiden har marknadsförts som ett MMO, men det saknar stöd för de mest grundläggande MMO-features. I livestreamen den 22:a november så använde de skriptade sekvenser som fick det att se ut som att saknade features finns, vilket mycket väl kan vara olagligt enligt brittisk och europeisk lagstiftning.

Några exempel på vad som saknas:

- Wings, Elites motsvarighet till ett party i WoW eller valfritt MMO. Det finns inget sätt att sple Open Play och vara säker på att man kan spela med sina vänner.

- Party instances. Om man har tur och lyckas hitta sina vänner i spelet (och färdas 200 ljusår så att man är på samma ställe) så kan man undersöka en "Unknown Signal Source" tillsammans, men skillnaden mot att göra det ensam är 0.

- Dela "loot". Det finns inget sätt att dela på belöningen för ett uppdrag med sina vänner, och i dagsläget finns det inget sätt att föra över krediter, vad jag vet. Det skall komma.

- Ett bra sätt att navigera på. Galaxkartan är bedrövlig. Visst, man kan välja start och slutmål, men när man hoppat till nästa system så har datorn glömt bort det, och man måste göra om det hela igen. Om målet då är 30, 40 eller 50 system bort så blir det väldigt jobbigt. Det enda alternativet är att skriva ner hela rutten med papper och penna, vilket är lagom jobbigt om man t.ex. har Oculus Rift.

- Djup. De har nyligen sagt (i början av veckan) att de flesta saker är väldigt rudimentära, nästan placeholders. Ta mining till exempel. När det diskuterades hur mining skulle genomföras i designforumet så fanns det MASSOR av bra förslag, till exempel att man skulle kunna scanna asteroider för att veta vad de innehåller, att man skulle kunna skicka ut små probes som samlade in de små bitar man skjuter loss, och MYCKET mer. Av det har INGET implementerats än, förutom att skjuta på asteroiden och sedan åka runt och samla in klumparna.

Jag skulle kunna gå igenom spelmekaniken del för del, och det ser likadant ut. Tyvärr tror jag att Elite kommer att floppa hårt, men Metacritic-score någonstans mellan 50 och 60, för recenscenter kan ju bara bedöma vad som säljs, inte hur spelet ser ut om två eller tre år. Tyvärr, måste jag säga, för potentialen finns ju där, och jag ser fram emot att kunna landa på planeter. Frågan är bara om de har nog med pengar för att fortsätta driva utvecklingen framåt, eller om spelet är dött om två år.

Se vad som hände med andra spel som lovade saker de inte kunde hålla: Elder Scrolls Online och Wildstar, till exempel.

FD borde ha sagt "tyvärr har vi inte tid att fixa allt vi vill ha med i spelet innan jul, så vi skjuter på release ett par månader".

Skrivet av lime1998:

Jag har en känsla av att Star Citizen kommer floppa. Det känns bara som om projektet är alldeles för stort för att utvecklarna ska kunna göra något bra av det.

jo , det känns lite som han redan har haft sina 15 minutes of fame med wing commander-serien

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av lime1998:

Jag har en känsla av att Star Citizen kommer floppa. Det känns bara som om projektet är alldeles för stort för att utvecklarna ska kunna göra något bra av det.

jo , det känns lite som han redan har haft sina 15 minutes of fame med wing commander-serien

Samtidigt säger Chris att han aldrig haft så kul spelprojekt som nu. Det bådar gott! Och han vet ju onekligen hur man gör ett bra spel, han har gjort det flera gånger förr och kan göra det igen.

Vad gäller utvecklingstiden så har CIG jobbat på Star Citizen i ca 2 år hittills. Jämför det med vilken AAA-studio som helst - det brukar ta 4-6 år för att klämma fram en monsterhit. SC är alltså knappt halvvägs i utvecklingen. Ändå sitter folk och tycker att de redan ska vara klara. Reality check, lol?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Jag tror spelet kommer floppa hårt, de kommer vilja för mycket men inte riktigt bli klart med något. Kommer sluta med ett mediokert spel om det ens blir släppt

Med tanke på att mannen bakom spelet stått bakom ett antal tidigare spel som Star Citizen i grunden baseras på så är det nog ingen tvekan om att spelet i faktum kommer att släppas, Alpha/beta release av "persistent universe" är räknat till någon gång nästa år.
Spelet har 2-3 studios som arbetar på spelet med mer än 200 anställda som jobbar hårt varje dag för att göra detta spelet till nästa spelgenerations mästerverk.

Det är ingen tvekan om att spelet kommer att släppas, både bla-bla 42 och Star Citizen kommer att släppas i sin goda tid, med förhoppning även inom ramen de själva sagt blir.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Om dom inte hinner med kanske det är dags att avsluta donera delen och ta in mer kapital längre fram om det behövs

Annars blir ju spelet aldrig klart.

Från att ha börjat med mindre än 10 pers som startade kickstarter projektet för Star Citizen till med miljontals dollar bakom sig ha ett team på över 200 anställda som jobbar med spelets utveckling så är det nog ingen risk att de får för mycket pengar över, om något så verkar det som man bara anställer fler och fler ju mer pengar man har, för att färdigställa spelet och utföra vad man lovat på Kickstarter.

Skrivet av Nemo:
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av lime1998:

Jag har en känsla av att Star Citizen kommer floppa. Det känns bara som om projektet är alldeles för stort för att utvecklarna ska kunna göra något bra av det.

jo , det känns lite som han redan har haft sina 15 minutes of fame med wing commander-serien

Samtidigt säger Chris att han aldrig haft så kul spelprojekt som nu. Det bådar gott! Och han vet ju onekligen hur man gör ett bra spel, han har gjort det flera gånger förr och kan göra det igen.

Vad gäller utvecklingstiden så har CIG jobbat på Star Citizen i ca 2 år hittills. Jämför det med vilken AAA-studio som helst - det brukar ta 4-6 år för att klämma fram en monsterhit. SC är alltså knappt halvvägs i utvecklingen. Ändå sitter folk och tycker att de redan ska vara klara. Reality check, lol?

vad har han gjort sen wing commander på 90talet? jobbat på burger king ? hoppas iaf det här blir bra, för jag gillar hans tidigare spel.

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av lime1998:

Jag har en känsla av att Star Citizen kommer floppa. Det känns bara som om projektet är alldeles för stort för att utvecklarna ska kunna göra något bra av det.

jo , det känns lite som han redan har haft sina 15 minutes of fame med wing commander-serien

Samtidigt säger Chris att han aldrig haft så kul spelprojekt som nu. Det bådar gott! Och han vet ju onekligen hur man gör ett bra spel, han har gjort det flera gånger förr och kan göra det igen.

Vad gäller utvecklingstiden så har CIG jobbat på Star Citizen i ca 2 år hittills. Jämför det med vilken AAA-studio som helst - det brukar ta 4-6 år för att klämma fram en monsterhit. SC är alltså knappt halvvägs i utvecklingen. Ändå sitter folk och tycker att de redan ska vara klara. Reality check, lol?

vad har han gjort sen wing commander på 90talet? jobbat på burger king ? hoppas iaf det här blir bra, för jag gillar hans tidigare spel.

Han tog en paus från spelskapandet och jobbade som filmproducent. När han kände att tekniken var mogen för Star Citizen så tog han upp spelskapandet igen.

http://www.imdb.com/name/nm0730932/?ref_=nv_sr_1

12
Skriv svar