Need for Speed: Shift

Redaktör
Skrivet av natogundalf:

Och att recensionen ger PLUS för fysiken är faktiskt ett jävla skämt. SKÄRPNING! Tomas, du har recenserat GTR: Evolution också och även gett detta plus för "riktigt bra körkänsla". [...]

Jag var otydlig om fysiken. Krockfysiken i Shift är kass, men bilarnas köregenskaper (olika beteende beroende på bil, däckens grepp med mera) är i mitt tycke riktigt bra. För mycket gas eller för hög fart i kurvor straffar sig, samma sak om man bromsar för hårt och svänger samtidigt, och så vidare. Jag gillar det, du gör det uppenbarligen inte.


signatur
Medlem

Det här är inte ens Need for speed längre.. då de lämnade sitt koncept för 7-8 år sedan men om jag ska bedöma det ur "Simulatorarkad" synvinkel så suger det rent utsagt. Spelet är högst overkligt.

Du kan få bilar att accelerera på 1.7sekunder ..
Somliga bilar rör knappt på sig trots att de har över 400 hästar..
Fysiken, som redan nämnts är även kass den med.

Om ni gillar overkliga spel och skiten need for speed släppt efter 2002, Så köp ..

Medlem

Bara jag som stör mig på att motorljuden inte stämmer och att man aldrig får starta bland de första bilarna hur bra man än är?! Sjukt irriterande att ta sig förbi 6 bilar de första varven när men ställer upp svårigheten lite!

Medlem

Skit demot crashar en liten stund in i ett lopp varje gång eller redan innan menyn hinner komma upp:S

Medlem

Det här var nog bland de sämsta racingliren jag spelat! Detta är rent skräp.

simulator realistiskt? my ass!
Arkad kul? Inte ett dugg!

Om man gillar realistiska racingspel, köp valfri Simbim release.

Om man gillar att arkadgasa, köp Flatout!

Inaktiv

Enormt skönt spel , trodde inte att jag skulle få se ett sånt här bra spel från Nfs igen men här är verkligen vändningen efter alla år med löjligt holywood flashande.

Spelet har ju en helt enormt skön körkänsla och det känns verkligen realistiskt. Helt klart värt att jämföras med Simbins senare simulatorer.

Själv kör jag med en Logitech momo ratt och jag måste säga att force feedback'en i spelet gör verkligen en stor del, den arbetar på ett annat sätt jämför i gtr spelen och känns mer detaljerad på nått vis.

Har inte hunnit lira så mycket så bör inte skriva för mycket , återkommer sen när jag är längre in i spelet!

/GurraX

Medlem

Vet inte om det är sagt innat, har inte läst igenom alla poster än, men spelet är minst, om inte bättre framför tv:n på en ps3:a med G25 än på pc, kanske har med skärmstrorleken att göra, men att konsollversion skall vara sämre (som jag har för mig stod i recensentionen) vill jag inte påstå.

Har spelet till både pc å ps3.

Det ända jag saknar är ett läge som inte sparar stats (finns det ett så har jag inte hittat det än) då brorsan hoppar in ibland å står för 9 av 10 förluster

#drunken edit

Medlem

Men finns det inte rattar som man kan använda till PS3 också?


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av gudorian:

Vet inte om det är sagt innat, har inte läst igenom alla poster än, men spelet är minst, om inte bättre framför tv:n på en ps3:a med G25 än på pc, kanske har med skärmstrorleken att göra, men att konsollversion skall vara sämre (som jag har för mig stod i recensentionen) vill jag inte påstå.

Har spelet till både pc å ps3.

Det ända jag saknar är ett läge som inte sparar stats (finns det ett så har jag inte hittat det än) då brorsan hoppar in ibland å står för 9 av 10 förluster

#drunken edit

Gillar inte heller det där med stats. Man jobbar hårt och visar sig vara hyggligt bra och så kommer en kompis eller ett syskon och vill prova men då så vågar man inte låta dem köra eftersom att det kan försämra ens egna stats.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Intressant att se hur många det är som skyr spelet mer än pesten medan kritikerkåren hyllar spelet högt. Någonstans är det uppenbarligen fel, och jag personligen litar mer på IGN, FZ osv än några forumtroll. Så, till er som klagar:
Vilken platfrom kör ni på?
Vilket input använder ni?
Har ni ens försökt tweaka inställningarna?

Har ni inte gjort ett ärligt försök att spela spelet såsom det ska spelas har ni fan ingen rätt att klaga.

Medlem
Skrivet av MrStalker:

Intressant att se hur många det är som skyr spelet mer än pesten medan kritikerkåren hyllar spelet högt. Någonstans är det uppenbarligen fel, och jag personligen litar mer på IGN, FZ osv än några forumtroll. Så, till er som klagar:
Vilken platfrom kör ni på?
Vilket input använder ni?
Har ni ens försökt tweaka inställningarna?

Har ni inte gjort ett ärligt försök att spela spelet såsom det ska spelas har ni fan ingen rätt att klaga.

Sitter på PC versionen. OCH jag klagar!!!!
Har suttit och installerat om och TWEAKAT tills jag snudd blivit flintis. Så nog fan har jag rätt till att klaga, gnälla och svära. Om du kollar på NFS forum så kan du utläsa att vi som har problem, har exakt samma problem oavsett rig. EA supporten är väl medveten om problemen . Vi jobbar på det är det enda dom kläcker ur sig. Så bara för att några kan köra spelet utan problem så tycker jag inte du ska nolla oss som har felet som du gör. För felet är konstaterat av EA.

Inaktiv

Hittade massor av buggar..


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Inaktiv

vafan jag ser inte så många positiva kommentarer =(((
är det bara wow och CS tillsammans med starcraft som gäller i Sverige ??? se På WCG det finns inte så många racing spel där men SHIFT ser ut som nästa generations racing spel på WCG och jag tyckte om den (fast jag körde med xbox360 kontroller på PC:n)
5 av 5 jag ger den

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:
Skrivet av gudorian:

Vet inte om det är sagt innat, har inte läst igenom alla poster än, men spelet är minst, om inte bättre framför tv:n på en ps3:a med G25 än på pc, kanske har med skärmstrorleken att göra, men att konsollversion skall vara sämre (som jag har för mig stod i recensentionen) vill jag inte påstå.

Har spelet till både pc å ps3.

Det ända jag saknar är ett läge som inte sparar stats (finns det ett så har jag inte hittat det än) då brorsan hoppar in ibland å står för 9 av 10 förluster

#drunken edit

Gillar inte heller det där med stats. Man jobbar hårt och visar sig vara hyggligt bra och så kommer en kompis eller ett syskon och vill prova men då så vågar man inte låta dem köra eftersom att det kan försämra ens egna stats.

Nu har jag haft party kväll ikväll, men försök hänga med mig,

1.
Som sagt, att ha ett läge, typ quick race, det borde inte försämra ens stats, utan vara ett läge där man kan bjuda in andra utan att behöva oroa sig för att ens stats försämras, för visst spelar väl minst hälften med fler spelare än sig själva utan att tvinga resten att skapa ett nytt konte på ens ps3:a, kan inte försvara varken pc eller 360 versionen där då jag inte testat dessa online.

2
För er som tvekar på spelet, så är det ett av det absolut bästa racing spelen jag spelat, har inte testat tyå GTR eller vad det heter som många jämför med, men detta spel fick mig på ännu mera sug efter GT5 då jag tillslut köpte prologe versionen via PSN då jag vet att första spelet är nog det bästa racing lir jag kört.

Som sagt, häng med mig nu för det finnns nog mer människor som har ett liv utanför internet, å d va 25 års kalas idag långt utanför min stad.

3.
Något jag vill komma till är att NFS Shift är något av det bästa racing lir jag spelat,

Då med både PC och PS3 version i tanken.
Har kört spelet med en PS3 kontroll på både ps3:an och på PC:n, samma grej, tycker inte jag hittar en skillnad förutom att man kan höja grafiken på PC:N och att PS3:an verkan man kunna betla för en bil med riktiga pengar.
Samma med en G25:a ratt, samma spelkänsla mellan båda versioner.

4.
Min egna punk, tror jag,
Det jag tykver för min egen del är att NFS Shift är nog det bästa racinglir jag kört på det sistone och klart v'ärt ett köp vilken platform man än väljer att köra på.
Det som driver mig som person mest är att detta är det första "Spel" efter "Little big planet" som driver mig att testa en bana en gång till utan att bli irriterad, det finns som sagt en mining att ha bra stats, hög level och fan vilka matcher det blivit online.

Nu fanns det massa mer poster fast jag missade på dom då jag inte hinner gå in på fler saker.

Slutsatsen är att jag tycker att NFS Shift är en utveckling i NFS serien åt helt rätt rikting och att äntligen har det hänt något i serien sen "Hot Persuit" som är nytänk och jag är äntligen sugen på nästa spel istället för "ååååh, den här gången för 600:- kan jag byta färg på blinkers signalen"

Ändrar om i den här posten imorn när jag nyktrat till, men negativa poster om detta spel är något som för första gången upprör mig här på fz, å jag är sjukt trött på EA:s massproduktion av spel, men här har dom lyckats är min mening,.

//SLUT äntligen

Medlem

Nu har jag bara spelat demoversionen av det här spelet men jag kan inte alls säga att jag blev imponerad. Jag äger själv GRID och gillar det skarpt. Det känns som att NFS: Shift bara har rippat det spelet rakt av, fast men fulare grafik och sämre körkänsla. Vill man ha ett bra bilspel med grym grafik och känsla så röstar jag på GRID.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av natogundalf:

Och att recensionen ger PLUS för fysiken är faktiskt ett jävla skämt. SKÄRPNING! Tomas, du har recenserat GTR: Evolution också och även gett detta plus för "riktigt bra körkänsla". [...]

Jag var otydlig om fysiken. Krockfysiken i Shift är kass, men bilarnas köregenskaper (olika beteende beroende på bil, däckens grepp med mera) är i mitt tycke riktigt bra. För mycket gas eller för hög fart i kurvor straffar sig, samma sak om man bromsar för hårt och svänger samtidigt, och så vidare. Jag gillar det, du gör det uppenbarligen inte.

natogandulf - kunde inte ha sagt det bättre själv!

Tompa - Du har nog inte kört på bana än, men då har du ju något att se fram emot!

Ps. Detta är ingen simulator, det är underhållning i typ en timme eller två om man har ratt. Sen när man sitter med sin workstrimmade gtr r35 (läs: godmode) så är spelet slut. Ingen verklighetsförankring öht. Att sådant här marknadsförs /recenseras som en simulator får mitt hår att bli grått i förtid.


signatur

"White Obama Wants You!"

123
Skriv svar