Årets chock? Pewdiepie gästar South Park

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Preed:

Bara för att döda förväntningar så kan man alltså inte se avsnittet i morgon. Eftersom det sänds i morgon, sent, amerikansk tid. Så det dyker upp på morgonen torsdag här.

Kolla in primewire =D Dom släpper alltid avsnitten tidigare

Före dom sänts i TV?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Preed:

Bara för att döda förväntningar så kan man alltså inte se avsnittet i morgon. Eftersom det sänds i morgon, sent, amerikansk tid. Så det dyker upp på morgonen torsdag här.

Kolla in primewire =D Dom släpper alltid avsnitten tidigare

Före dom sänts i TV?

Ibland =D Men oftast någon timme efter släpp i US =P

Inaktiv
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Rurounin:

Jag som hade börjat gilla serien igen, jag ska kanske inte avfärda avsnittet utan att ha sett det men jag kände inget annat än besvikelse när hans fula nuna dök upp och hans skräniga röst skar som en kniv i mina öron.

Han ser väl ut som vem som helst? Och om skräniga röster är ett problem kanske du borde titta på något annat än South Park.

Bästa jag läst på ett tag!

Medlem
Skrivet av von_lidl:

Är det något jag avskyr så är det ordet "rasar!". Nyhetsskribenter verkar däremot älska det ordet...
FZ har i alla fall inte drabbats än så länge.

Se hur DU kan skapa din egen clickbaitingrubrik, HELT GRATIS!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Rurounin:

Jag som hade börjat gilla serien igen, jag ska kanske inte avfärda avsnittet utan att ha sett det men jag kände inget annat än besvikelse när hans fula nuna dök upp och hans skräniga röst skar som en kniv i mina öron.

Han ser väl ut som vem som helst? Och om skräniga röster är ett problem kanske du borde titta på något annat än South Park.

Tror du är på spåret. Alltid tyckt att pewdipie har en South Park röst när han dampar loss i sina videos.
Annars så tycker jag det är bra att vi får exportera lite svenskt nu när Abba lagt ner.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av von_lidl:

Är det något jag avskyr så är det ordet "rasar!". Nyhetsskribenter verkar däremot älska det ordet...
FZ har i alla fall inte drabbats än så länge.

https://i.imgur.com/tyTc1Nl.jpg

Se hur DU kan skapa din egen clickbaitingrubrik, HELT GRATIS!

Vad vill du ha sagt med den där barnsliga bilden?

Medlem

Det var många år sedan jag såg southpark men jag kan tänka mig att pewdiepie kan passa in bra i ett avsnitt med alla svordomar och dylikt

Medlem
Skrivet av von_lidl:

Vad vill du ha sagt med den där barnsliga bilden?

Suck. Att du missar poängen. (Ironiskt nog påvisade du detta även med den frågan.)

Clickbaitingrubriker är inget nytt, och det är något som de flesta är tämligen medvetna om. Visst finns säkert möjligheten att FZ kollektivt missat att detta fenomen är en del i världens avskrädeshög (oavsett om de genererar några extra klickningar), men jag tvivlar starkt på det. Framförallt med tanke på att de skulle kunna bli bra mycket värre i det avseendet.

Däremot kan jag också tycka att de rör sig närmre fenomenet än vad jag kan tycka är seriöst, ibland.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av von_lidl:

Vad vill du ha sagt med den där barnsliga bilden?

Suck. Att du missar poängen. (Ironiskt nog påvisade du detta även med den frågan.)

Clickbaitingrubriker är inget nytt, och det är något som de flesta är tämligen medvetna om. Visst finns säkert möjligheten att FZ kollektivt missat att detta fenomen är en del i världens avskrädeshög (oavsett om de genererar några extra klickningar), men jag tvivlar starkt på det. Framförallt med tanke på att de skulle kunna bli bra mycket värre i det avseendet.

Däremot kan jag också tycka att de rör sig närmre fenomenet än vad jag kan tycka är seriöst, ibland.

Jag är fullt medveten om clickbait och allt det där men jag förstår liksom inte vad mitt förr-förra inlägg har för sammanhang med din bild? Menar du att jag är off-topic eller att min kommentar hade något med clickbait att göra?

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Preed:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Preed:

Bara för att döda förväntningar så kan man alltså inte se avsnittet i morgon. Eftersom det sänds i morgon, sent, amerikansk tid. Så det dyker upp på morgonen torsdag här.

Kolla in primewire =D Dom släpper alltid avsnitten tidigare

Före dom sänts i TV?

Ibland =D Men oftast någon timme efter släpp i US =P

Jo det är ju standard. Problemet är att när programmet först sänds så är det redan torsdag morgon i Sverige. Var min poäng.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av von_lidl:

Jag är fullt medveten om clickbait och allt det där men jag förstår liksom inte vad mitt förr-förra inlägg har för sammanhang med din bild? Menar du att jag är off-topic eller att min kommentar hade något med clickbait att göra?

Tja, det syftade till något som började gå off-topic, och var kring just clickbaiting. Eftersom FZ inte drabbats i så stor utsträckning känns det som att de flesta i kommentarsfältet ser det absurda i dylika rubriker (det inlägget du citerade var ju tämligen sarkastiskt, ex.), och således känns det kanske lite onödigt att påpeka att "rasar!" är ett sensationsjournalistiskt favoritord.

Poängen var kanske något mer diffus än jag försökte illustrera, i så fall ber jag om ursäkt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av von_lidl:

Jag är fullt medveten om clickbait och allt det där men jag förstår liksom inte vad mitt förr-förra inlägg har för sammanhang med din bild? Menar du att jag är off-topic eller att min kommentar hade något med clickbait att göra?

Tja, det syftade till något som började gå off-topic, och var kring just clickbaiting. Eftersom FZ inte drabbats i så stor utsträckning känns det som att de flesta i kommentarsfältet ser det absurda i dylika rubriker (det inlägget du citerade var ju tämligen sarkastiskt, ex.), och således känns det kanske lite onödigt att påpeka att "rasar!" är ett sensationsjournalistiskt favoritord.

Poängen var kanske något mer diffus än jag försökte illustrera, i så fall ber jag om ursäkt.

Jaha okej, jag måste ha missförstått dig, det blev lite rörigt!

Det är lugnt! Det är inte alltid lätt att förstå vad folk menar via enbart text och bilder.

12
Skriv svar