Forza Motorsport vs Gran Turismo

Medlem

ni som är skeptiskta över forza 3 testa demot som kommer till xbox live imorn !

Medlem
Skrivet av FrenchHotCat:

ni som är skeptiskta över forza 3 testa demot som kommer till xbox live imorn !

Först måste de flesta köpa en 360, vilket jag dock inte kommer att göra. Jag väntar på det jag väntar på:)

Medlem

GT5 verkar kunna ha den bättre grafiken, och inte enligt trailers'arna då, iom att GT5-trailern är förrenderad (Jag litar mer på Kotaku än vad jag litar på lille fanboy-redmac, iom att han inte kan visa några som hellst bevis på sina påståenden, någonsin) och FM3 är kraftigt modifierat eller möjligtvis förrenderat det med.
Spelmässigt måste jag dock säga att FM3 lär bli det som är roligare att spela. Känns som att skaparna av FM tycker att spelet handlar om att ha kul, istället för att titta på fina bilar (GT-utvecklarna).

Båda lär köpas men FM3 lär avnjutas mest.

Medlem

Modellen av bilen är exakt samma som kommer finnas i GT5. Banorna är direkt ur GT5. Videon är renderad i GT5:s grafikmotor.
Enda som ser bättre ut i videon, än vad det gör i GT5p, är att skuggorna såg mjukare ut (kolla motorutrymmet t ex). Sen är det några filmfilter i vissa scener.
Så, jag skulle inte påstå att polyphony digital haft någon ambition att lura någon i första hand.

...ohh dom visade lite Nordslingan där!!, måste varit 'Hocheichen' upp mot 'Quiddelbacher Höhe' och 'Flugplatz' ..vill spela nuuu^^

Renderingen på CCX'n som några klippte in är ju en pungspark.. ja jag älskar GT för att jag gillar riktiga bilar.

edit; ..någon gnällde om ljudet in GT5-P om R8'an.. well sanningen är att R8'an låter precist lika kasst i verkligheten så som i spelet, men det hade du väl kollat innan du öppnade käften?
:baby:

..någon sa något också att japaner inte kunde göra spel.. mycket reaktioner utav en trailer alltså.
Well, Hideo och jag beg to disagree!
:evil:


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av redmac:

http://i35.tinypic.com/2yxrsw2.jpg

VS

http://i76.photobucket.com/albums/j35/kohanson/458Italia2.jpg

Som sagt, Gran Turismo 5 är i en helt annan liga. Case closed.
Dock ser F3 bra ut, xbox ägarna ska vara glad för det. Önskar alla F3 fans mycket nöje, ni är väl värda det.

ett kul citat jag läst som stämmer så bra:

You don't obtain anything comparing a FM3 capture with a real image of these car...

wait, isn't the second real???

GT5 vs real life:

http://i38.tinypic.com/11l4kck.jpg

Bara jag som tycker bilden längst ner till vänster (GT5) och bilden högst upp (FM3) ser lika plast ut?
Tänkte bara påpeka det. Och så ser bilderna till höger ut som dom tagit en sväng i photoshop.

Sen påtal om körkänsla, FZ borde sätta in en röstning vem som har körkort eller inte. Har 50% ens här kört en bil?

Jag har tävlat en hel del och har många km bakom mig, prolouge ger mig inte den sköna bil känslan. Hoppas på bättre i fulla. FM2 har bra flyt och kommer bra nära känslan. Slirljuden är dock helt vajs.
Få se imorgon hur FM3 känns

OT: Tävlat med en Vw Golf MkII Gti -87, försa bilen man skaffa i FM2 var ju såklart en sådan. Och mycket bra "översatt" till digitalkänsla

Ps. Det som stör mig mest i bilspel är att dom inte går sönder mer, ofta man kan bara studsa i räcket o fortsätta. När ska spelet komma med ordentlig skada? Inte bara wheel damage o skit. Ska bli intressant hur skademodellerna är och om bilens beteende ändras mer än slö motor och drar till vänster, tex hjulen vibrerar/vobblar mer och mer vid högre hastighet därmed sämre fäste. Punktering någon? Soppa torsk?

Punktering o soppa torsk fanns redan i GT4, när du kör långlopp så blir soppa förbrukning och däckslitage en del av tatkiken, riktigt roiligt när man körde mot kompisar med egen tunade bilar.. ^^


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av Richiraptor:

Bara jag som tycker bilden längst ner till vänster (GT5) och bilden högst upp (FM3) ser lika plast ut?

Antagligen. Bilden längst ner till vänster är från "real life".

Medlem

Gt5 har bättre grafik, Forza 3 har långt bättre fysik. Som spelare är det ingen tvekan om vad man ska köpa, ett spel med dålig bilfysik är inget alternativ i min värld...

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

(Jag litar mer på Kotaku än vad jag litar på lille fanboy-redmac, iom att han inte kan visa några som hellst bevis på sina påståenden, någonsin)

Skärp dig! Här är min källa:

Confirmed on B3D.

GT5 ferrari vid = pre rendered using the engine

PRECIS det jag sagt, de använder spelets grafikmotor men höjt upp upplösningen och en högre antialiasing.

Tycker du ska sluta bete dig som ett troll.

Skrivet av Grumbledock:

Gt5 har bättre grafik, Forza 3 har långt bättre fysik. Som spelare är det ingen tvekan om vad man ska köpa, ett spel med dålig bilfysik är inget alternativ i min värld...

så du har spelat Forza 3 och GT5? berätta mera!....

Ingame från det gamla Gt5 prologue. Taget från spelets replay mode. Fortfarande det snyggaste bilspelet:

Körkänsla, ja det får vi diskutera när båda spelen släppts.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Grafiken i replays? Redmac du måste skoja. Vem beter sig egentligen som ett troll här.

Hur snyggt ett bilspel är i replay-funktionen är väl ändå ganska ovidkommande. Om man ska tala om grafiken så är det grafiken som visas när man spelar som är det viktiga. Men du har helt rätt i att Gran Turismo 5 ser bättre ut i replays.

Medlem

Synd att man kommer få vänta så länge på att spel historiens snyggaste och bästa bilspel alla kategorier.

Gran Turismo 5 will officially release in March 2010.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Jokkocze:

(Jag litar mer på Kotaku än vad jag litar på lille fanboy-redmac, iom att han inte kan visa några som hellst bevis på sina påståenden, någonsin)

Skärp dig! Här är min källa:

Confirmed on B3D.

GT5 ferrari vid = pre rendered using the engine

PRECIS det jag sagt, de använder spelets grafikmotor men höjt upp upplösningen och en högre antialiasing.

Tycker du ska sluta bete dig som ett troll.

Körkänsla, ja det får vi diskutera när båda spelen släppts.

Att namnge källor brukar även inkludera en länk, så att alla kan bekräfta källan utan att googla i en halvtimme.
Annars kan man helt enkelt göra såhär:

<exempel>
Confirmed on Oblabloooablo:

Little Big Planet 2 will have characters that pop out of the monitor to aid the player in any ways needed.
</exempel>

Och att de använder spelets motor för att förrendera det är inte detsamma som att de bara höjer upplösningen, jag betvivlar faktiskt att de enns använder sig av en ps3a (Oftast används en pc). Ofta kallar man det även "in engine" när man helt enkelt tar modellerna (eller huvudmodellen) från spelet och renderar med andra program.

Och jag har hittils inte sett dig diskutera något som har med ps3 mot 360 att göra, har du gjort det får du gärna länka även detta.

Edit: Bilderna på den blåa bilen bland replaybilderna är vad jag minns en promobilder.

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Punktering o soppa torsk fanns redan i GT4, när du kör långlopp så blir soppa förbrukning och däckslitage en del av tatkiken, riktigt roiligt när man körde mot kompisar med egen tunade bilar.. ^^

Punktering finns inte i gt4, eller ja det blir slirigt. Men inte ordentlig pang däcket är helt flatt och bilen drar som f@n/sladdar välldigt lätt.

Skrivet av bladefinor:
Skrivet av Richiraptor:

Bara jag som tycker bilden längst ner till vänster (GT5) och bilden högst upp (FM3) ser lika plast ut?

Antagligen. Bilden längst ner till vänster är från "real life".

Haha, my bad! Shit kanske jag måst skaffa glasögon. Nu när jag tittar så är dom till höger gt o till vänster riktiga.
Men det ger ju bara FM3 plus poäng, för översta bilden liknar mest den riktiga.

Medlem

Inget GT5 i år. Det var f*n droppen. :@ Go go Forza!

Medlem
Skrivet av Richiraptor:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Punktering o soppa torsk fanns redan i GT4, när du kör långlopp så blir soppa förbrukning och däckslitage en del av tatkiken, riktigt roiligt när man körde mot kompisar med egen tunade bilar.. ^^

Punktering finns inte i gt4, eller ja det blir slirigt. Men inte ordentlig pang däcket är helt flatt och bilen drar som f@n/sladdar välldigt lätt.

Skrivet av bladefinor:
Skrivet av Richiraptor:

Bara jag som tycker bilden längst ner till vänster (GT5) och bilden högst upp (FM3) ser lika plast ut?

Antagligen. Bilden längst ner till vänster är från "real life".

Haha, my bad! Shit kanske jag måst skaffa glasögon. Nu när jag tittar så är dom till höger gt o till vänster riktiga.
Men det ger ju bara FM3 plus poäng, för översta bilden liknar mest den riktiga.

Du har fel igen. På första raden så är bilen till vänster riktig, och höger GT5. Andra så är det tvärtom, och tredje tvärtom från den andra raden, fjärde tvärtom, osv (det går zick-zack)... Antagligen för att förvirra dig och andra

Medlem

hmm, inget av spelen verkar ha vädereffekter alá PGR 4 iaf. Lite tråkigt att bara köra på soliga banor konstant.

Sen så är ju bakgrunderna i GT5 prologue sjukt fula, man ser på de bilderna redmac postat att träden bara är 2d-bilder och människorna ser helt livlösa ut.

Sen har jag för mig att Forza 3 är optimerat för att köras i 60fps, medan de i gt5 prologue sänkte grafiken rätt rejält när man spelade mer än 1 spelare.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Ok GT kanske blir lite snyggare. Men vill man ha en simulator ska man välja Forza 3. GT är rena arkad liret. Okey fler bilar. Men jag klarar mig utan fem årsmodeller av typ Toyota Starlet eller vad det nu kan vara. Forza äger stort i denna match

Medlem
Skrivet av icemania:

Ok GT kanske blir lite snyggare. Men vill man ha en simulator ska man välja Forza 3. GT är rena arkad liret. Okey fler bilar. Men jag klarar mig utan fem årsmodeller av typ Toyota Starlet eller vad det nu kan vara. Forza äger stort i denna match

Det syns ju tydligt på omröstningen...

Medlem

Nu när man kört Forza 3-demot så blev man tokigt såld på det med. Det ser fantastiskt ut, körkänslan är riktigt bra och ain anpassar sig bra efter hur du kör.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Riktigt grymt motorljud i Forza 3 demot:)!!

Medlem

Tack gud att Forza inte blev försenad som GT5 blev haha..jag kommer njuta hela kalla vintern iaf

Medlem
Skrivet av Pojii:

Tack gud att Forza inte blev försenad som GT5 blev haha..jag kommer njuta hela kalla vintern iaf

Jaa, du har ju din 360 att värma dig med. *BRUM BRUM!!!*

Medlem

Ångra nu att jag köpte en Playstation 3 istället för Xbox 360. Både för att Forza verkar bättre och kommer ut i år.


signatur

Det var detta...

Medlem

PS3 är i min mening ett mycket bättre köp oavsett eftersom man dessutom får en av marknadens bästa blu-ray spelare (+ suverän uppskalning av DVD:er) i samma paket.

Medlem

ja det är ju inte säkert att GT5 flyter så jävla bra eller har skön känsla.

Jag diggade FM2 som fan och lirar det fortfarande rätt mycket.
Så att bara kunna få köra med lite nyare bilar och andra modeller kommer ju vara guld värt! sen om det känns bättre att köra och om career modee är roligt så blire ju finemang!

Medlem

Trist att GT5 börjar få uppenbara likheter med Duke Nukem Forever.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Skriv svar