Hurra – Playstation fyller 20 år!
Tomb Raider, Resident Evil, Gran Turismo – Sonys konsol har många spel på sitt samvete. Vilket är din favorit?
#sony, #nintendo, #resident-evil, #gran-turismo-psp, #tomb-raider, #silent-hill, #crash-bandicoot, #metal-gear-solid, #spyro-the-dragon, #driver, #everybodys-golf-1, #twisted-metal, #medal-of-honor
Köpte min 1a Playstation när jag bröt handen, blev gipsad så bara tummen och fingrarna var synliga och inte kunde jobba på 2 månader. När jag tog bort gipset blev läkaren förvånad över att jag fortfarande hade ovanligt bra rörlighet i fingrarna. Jag gissar att det berodde på alla timmar med Tekken och GT.
-With great moustache comes great responsibility!
Jag gick i sexan när jag fick psx. Men jag fick faktiskt en chippad PS1a haha. Och så hade min kusin fixat spyro the dragon, crash 3 och metalgear 1. Ett par månader fick jag 2 cd-fodral med typ 100 ps1 spel. han hade köpt dom i thailand. Jag hade då Final fantast tactis, brigandine, och Alundra som jag spelat klart 2-3 gånger hehe.
Fattar inte hur PS4 tagit så många röster? Dåligt spelutbud, ingen bakåtkompatibilitet och dåligt stöd för mediaformat, föga imponerande prestanda (ser knappt skillnad på PS3 och PS4-spel). Vad ser ni i denna maskin som skulle göra den mer berättigad av er röst än de legendariska PS1/PS2?
edit: Det var ingen som kunde komma med något argument för det inte nä... Det säger ju en del om det.