Heroes of the Storm

Medlem
Heroes of the Storm

Jag fick en invite till Blizzards moba-satsning häromveckan, men jag har inte haft tid att testa det förrän idag. Efter att ha spelat några matcher tillsammans med en vän kan jag konstatera att det klår alla andra mobas jag har spelat hittills.

Låt mig förklara. Det är inte lika balanserat, finslipat eller avancerat som t.ex. Dota 2, men det är inte det jag är ute efter heller. Jag är ute efter avkoppling och variation. Flera spel ur samma genre kräver att man ständigt är på alerten, dödar creeps, samlar guld, köper items och levlar i samma takt som resten av laget. För mig är de elementen bara stressmomemt som oftast leder till att någon skriker på mig.

Heroes of the Storm låter mig fokusera på det som är roligt istället. Det finns olika kartor med mängder av små events som gör att man kan få övertaget en stund, det finns inga items som kräver förkunskap och micromanagement, hela laget har delad XP och dingar samtidigt... ja, jag kan räkna upp hur mycket som helst.

Heroes of the Storm är lätt att komma in i, och jag tror att det kommer att bli en välkomstmatta in i mobavärlden för mina likar, som tidigare aldrig riktigt fattat grejen med genren.

Idag är det förresten 21 år sedan ett av vår tids största musikaliska genier gick ur tiden, det tycker jag att vi uppmärksammar med en låt som handlar om att flytta till Montana och odla tandtråd.

#blogg


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Heroes of the Storm

All hail Zappa!

Medlem

Grym musik, och svårt att inte hålla med honom om hans personliga övertygelser.

R.I.P.

1
Skriv svar