Flight Simulator X landar snart på Steam

Robot
Flight Simulator X landar snart på Steam
Medlem
Flight Simulator X landar snart på Steam

Ett helt nytt Flight Simulator kommer att släppas av Dovetail nästa år.

http://www.dovetailgames.com/news/2014/jul/9/dovetail-games-l...

Medlem

Var ju spektakulär på sin tid. Ett billigt tips är att prova "flygsimulatorn" i Google Earth. Med alla 3D-tricks som finns nu är många städer rätt spektakulära numer.

Inaktiv

Yes!! Oh yes, yes, yes, yes!! Som jag har längtat

Medlem

Vilken knapp avfyrar jag missilerna med?

Inaktiv
Skrivet av Bennii:

Vilken knapp avfyrar jag missilerna med?

Skämtar du?

Medlem
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Bennii:

Vilken knapp avfyrar jag missilerna med?

Skämtar du?

Det är inte "x" i alla fall, det provade jag senast.

Medlem

Eh va fan... så är det här typ som farming simulator fast i luften? :S

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Bennii:

Vilken knapp avfyrar jag missilerna med?

Skämtar du?

Det är inte "x" i alla fall, det provade jag senast.

Berätta om du hittar knappen. Kanske är det WSAD+mus? Har du testat musknapparna?

Medlem
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Bennii:

Vilken knapp avfyrar jag missilerna med?

Skämtar du?

Nej, jag letade också länge i gamla FS men hittade inte.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Eh va fan... så är det här typ som farming simulator fast i luften? :S

Kul fakta:

Alla farming simulator, woodcutter simulator, construction simulator, garbagebag simulator etc etc har kopierat typsnittet och generellt designen på boxen från Flight Simulator, troligtvis för att lura folk till att då tro att det var microsoft som utvecklat garbagebag simulator, när det egentligen var några helt andra.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Bennii:

Vilken knapp avfyrar jag missilerna med?

Skämtar du?

Det är inte "x" i alla fall, det provade jag senast.

Skaffa TacPack fungerar till FSX och Prepar3d

Medlem

Mmmm frågar är dock om Steam släppet har samma stöd för tillägg och expansioner som orginalverisionen.
Särskilt dom mer avancerade.

Vet att för Skyrim så var det mycket strul ett tag med SKSE och Steam.

Medlem

Flög en gång från Karibien till Afrika, började förmiddag, vid 17 gick jag ifrån med auto-pilot på, när jag kom tillbaka hade bensinen tagit slut och jag störtat i Atlanten

Medlem
Skrivet av Davisx3m:

Flög en gång från Karibien till Afrika, började förmiddag, vid 17 gick jag ifrån med auto-pilot på, när jag kom tillbaka hade bensinen tagit slut och jag störtat i Atlanten

Tror knappast att haverikommissionen kommer ha något överseende för det.

Medlem

En ännu bättre simulator (dock inget passagerarflyg) är DCS World, som också finns på Steam. FSX är Pac Man i jämförelse...

http://www.digitalcombatsimulator.com/en/world/


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Flight Simulator X känns som ett relativt nytt spel, men nästa månad kan man säga att det kom ut för nio år sedan.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Fast Flight Simulator X är ju inte direkt ett spel, utan en fulländad simulator som till och med kan och har använts för att träna riktiga piloter.

Redaktör
Skrivet av Alexraptor:

Fast Flight Simulator X är ju inte direkt ett spel, utan en fulländad simulator som till och med kan och har använts för att träna riktiga piloter.

Om man vill, ja. Det finns ju gott om hjälpmedel för den som så önksar, vilket motiverar "spel" som benämning.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Alexraptor:

Fast Flight Simulator X är ju inte direkt ett spel, utan en fulländad simulator som till och med kan och har använts för att träna riktiga piloter.

Om man vill, ja. Det finns ju gott om hjälpmedel för den som så önksar, vilket motiverar "spel" som benämning.

Det finns väl till och med ett fall (som jag inte hittar nyheten om längre, det var nära 10 år sen nu om jag inte minns fel), där piloten svimmade och en passagerare landade flyget med enbart erfarenhet från MS Flight Sim.

Edit: Säkert bara hittepå, flygledartornen brukar ju vara ganska serviceinriktade i de fall piloten avlider eller tuppar av.

Medlem

Hoppas de lägger ut "DLC" payware addons som t.ex.
http://www.flight1.com/products.asp?product=gexeurope

Finns massor med sådant, bland annat bättre moln, snyggare solnedgångar, flygplatser, scenery över hela världen och annat som gör spelet mer modernt.

Tips kan vara att köpa TrackIR och en sticka innan ni flyger. Coolast vore om FSX hottades up med Oculus.

Medlem

Tack vore siter som denna kan man få FSX att se bra ut. Tyvärr kräver det en hel del optimering, tweaks etc.

Det finns en ganska stor skara flygare där ute som anordnar multiplayer event med folk som sitter i flygtorn och ger landningstillstånd etc.

1
Skriv svar