Enderal – se den supersnygga Skyrim-modden

Robot
Enderal – se den supersnygga Skyrim-modden

En blandning av Gothic och The Elder Scrolls, säger utveckarna.

#the-elder-scrolls-v-skyrim, #sureai, #the-elder-scrolls-iv-oblivion


Medlem
Enderal – se den supersnygga Skyrim-modden

oh im ready

Medlem

Satan vad häftigt

Medlem

Mer Skyrim är aldrig fel. Har 700 timmar loggade och har fortfarande inte tröttnat.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Skyrim... ljuva Skyrim.

Medlem

ser fram emot modden, såg den tidigare för några dagar sedan och blev riktigt impad

Får hoppas man kan ladda ner det snart

Medlem
MEG
Medlem

Väldigt intressant, detta måste man försöka komma ihåg att hålla koll på....


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Mer Skyrim är aldrig fel. Har 700 timmar loggade och har fortfarande inte tröttnat.

700!! Har själv 250h och tycker jag vänt på varenda sten.. Vad har du hittat på så länge?

Medlem

Skyrim är min religion. Kommer aldrig tröttna på Elder Scrolls serien. Jag kör nästan bara på Legendary svårighetsgraden. Kräver disciplin av mig själv samt ett liv. Dör jag så börjar jag om :D. Folk tycker att jag är knäpp, men det är min spelstil. Har nått som högst lvl 40 (eller lite över) utan att dö


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

ENB FFS... ENB!!!


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Jag tycker bethesda borde betala dessa moddare för att de håller Skyrim vid liv.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det här, spelutvecklare, är anledningen till varför mod-stöd är något av det bästa ett spel kan ha. Lär er.

Medlem

Dags att damma av Skyrim igen
Modda är alltid roligt och jag älskar nya upplevelser.
Att inte ha stöd för modding är förkastligt då det ger spelen en vitamin-injektion och nytt liv.

Enderal! Here i come!!! <-- (När det släpps)

Medlem

Min kropp är redo.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Det här, spelutvecklare, är anledningen till varför mod-stöd är något av det bästa ett spel kan ha. Lär er.

Tycker att mod-stöd endast är till ondo, tycker det förstör utvecklarnas egna vision.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Xepheros:

Det här, spelutvecklare, är anledningen till varför mod-stöd är något av det bästa ett spel kan ha. Lär er.

Tycker att mod-stöd endast är till ondo, tycker det förstör utvecklarnas egna vision.

...och datorer skall inte spelas på eftersom den ursprungliga visionen var bara en kalkylator, eller en digital type writer om man läser de 6 första tangenterna på tangentbordet.

Mod är ett alternativ, inte ett tvång. En kreativ process som i längden kan skapa mer spelvärde samt nya spelkoncept som ex. dota eller dayz. Det har både spelarna och utvecklarna nytta av.

Medlem
Skrivet av Tyzon:
Skrivet av Ravenknight:

Mer Skyrim är aldrig fel. Har 700 timmar loggade och har fortfarande inte tröttnat.

700!! Har själv 250h och tycker jag vänt på varenda sten.. Vad har du hittat på så länge?

Skyrimnexus är min bästa vän.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Xepheros:

Det här, spelutvecklare, är anledningen till varför mod-stöd är något av det bästa ett spel kan ha. Lär er.

Tycker att mod-stöd endast är till ondo, tycker det förstör utvecklarnas egna vision.

Say what??

Edit: Rätta mig om jag har fel, men borde det inte vara varje spelskapares dröm att se deras spel älskas/spelas och vidareutvecklas av spelarna? Det om något är väl en sak att sträva efter? Dvs när spelarna älskar spelet så mycket att de tar sig tid att skapa nya saker till det själv.
Detta har jag uppenbarligen gjort att vi fått många spel som kanske inte hade sett dagens ljus annars? (halflife 2 mods någon? )


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Xepheros:

Det här, spelutvecklare, är anledningen till varför mod-stöd är något av det bästa ett spel kan ha. Lär er.

Tycker att mod-stöd endast är till ondo, tycker det förstör utvecklarnas egna vision.

Är du allvarlig? Gillar du inte mods så spela inte dem. Vi andra tycker däremot jättemycket om det eftersom det förlänger ett spels liv enormt.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Xepheros:

Det här, spelutvecklare, är anledningen till varför mod-stöd är något av det bästa ett spel kan ha. Lär er.

Tycker att mod-stöd endast är till ondo, tycker det förstör utvecklarnas egna vision.

Är du allvarlig? Gillar du inte mods så spela inte dem. Vi andra tycker däremot jättemycket om det eftersom det förlänger ett spels liv enormt.

Slår ju aldrig fel i att de första mods som släpps till spel med mod-stöd är naken mods som tar bort kläder på kvinnor. Bara kolla på top mods på t ex nexus till random elder scrolls titel.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Xepheros:

Det här, spelutvecklare, är anledningen till varför mod-stöd är något av det bästa ett spel kan ha. Lär er.

Tycker att mod-stöd endast är till ondo, tycker det förstör utvecklarnas egna vision.

Antar att CoD är det bästa som finns? Finns en värld utanför umerica-spelen

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Xepheros:

Det här, spelutvecklare, är anledningen till varför mod-stöd är något av det bästa ett spel kan ha. Lär er.

Tycker att mod-stöd endast är till ondo, tycker det förstör utvecklarnas egna vision.

Antar att CoD är det bästa som finns? Finns en värld utanför umerica-spelen

Spelar till mesta dels RPGs och Indie från världen över, så jag har väldigt lite erfarenhet av det tyvärr.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Xepheros:

Det här, spelutvecklare, är anledningen till varför mod-stöd är något av det bästa ett spel kan ha. Lär er.

Tycker att mod-stöd endast är till ondo, tycker det förstör utvecklarnas egna vision.

Antar att CoD är det bästa som finns? Finns en värld utanför umerica-spelen

Spelar till mesta dels RPGs och Indie från världen över, så jag har väldigt lite erfarenhet av det tyvärr.

:S Hur kan du då tycka att mod stöd är till ondo? Massor av indie spel är ju bara "lånade" ideér och gameplay. Många använder samma motor. Utan mods hade inte CS funnits eller DayZ. Minecraft hade inte varit detsamma som det är idag utan mods heller.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Xepheros:

Det här, spelutvecklare, är anledningen till varför mod-stöd är något av det bästa ett spel kan ha. Lär er.

Tycker att mod-stöd endast är till ondo, tycker det förstör utvecklarnas egna vision.

Är du allvarlig? Gillar du inte mods så spela inte dem. Vi andra tycker däremot jättemycket om det eftersom det förlänger ett spels liv enormt.

Slår ju aldrig fel i att de första mods som släpps till spel med mod-stöd är naken mods som tar bort kläder på kvinnor. Bara kolla på top mods på t ex nexus till random elder scrolls titel.

Hur påverkar detta dig negativt? Känner du dig tvungen att ta ner modden?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tar aldrig slut. Skyrim efter alla dessa år är fortfarande visuellt och spelmässigt bland de bästa. Har nog 150+ mods och fungerar helt ok men använder då BOSS Userlist Manager som är ett måste. En mod som finns på Nexusmod du inte for missa är: Interesting NPCs by Kris Takahashi:
FEATURES
• 250+ Voiced NPCs
• 50+ Quests
• 25+ Followers with Location Based Commentary
• 15+ Marriage NPCs
• Over 80 voice actors

Se och lär hur ett spel håller i längden.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Xepheros:

Det här, spelutvecklare, är anledningen till varför mod-stöd är något av det bästa ett spel kan ha. Lär er.

Tycker att mod-stöd endast är till ondo, tycker det förstör utvecklarnas egna vision.

Say what??

Edit: Rätta mig om jag har fel, men borde det inte vara varje spelskapares dröm att se deras spel älskas/spelas och vidareutvecklas av spelarna? Det om något är väl en sak att sträva efter? Dvs när spelarna älskar spelet så mycket att de tar sig tid att skapa nya saker till det själv.
Detta har jag uppenbarligen gjort att vi fått många spel som kanske inte hade sett dagens ljus annars? (halflife 2 mods någon? )

Spel som CS och Dota hade inte existerat.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Xepheros:

Det här, spelutvecklare, är anledningen till varför mod-stöd är något av det bästa ett spel kan ha. Lär er.

Tycker att mod-stöd endast är till ondo, tycker det förstör utvecklarnas egna vision.

Say what??

Edit: Rätta mig om jag har fel, men borde det inte vara varje spelskapares dröm att se deras spel älskas/spelas och vidareutvecklas av spelarna? Det om något är väl en sak att sträva efter? Dvs när spelarna älskar spelet så mycket att de tar sig tid att skapa nya saker till det själv.
Detta har jag uppenbarligen gjort att vi fått många spel som kanske inte hade sett dagens ljus annars? (halflife 2 mods någon? )

Spel som CS och Dota hade inte existerat.

Exakt!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar