Söker ny Platta

Medlem
Söker ny Platta

Yo!

I och med att Hearthstone kommit ut och att Heroes 3 HD kommer ut till Plattor vill jag ha en ny platta, finns det någon vettig platta runt 8-9 tum som det är kräm i?

Medlem

Det finns många plattor men jag skulle rekommendera dessa just nu.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/202317-n...

eller

https://www.dustinhome.se/product/5010810741/nexus-9-32gb-wi-...

Själv köpte jag en Surface Pro 3 men det var lite overkill.

Varför inte bara köpa en surfplatta som kör riktiga Windows 8.1? De är ju dessutom relativt billiga nu.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Kör heartstone på en ipad mini , större skärm så blir det lite för tungt för min smak.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av TheShadyShader:

Varför inte bara köpa en surfplatta som kör riktiga Windows 8.1? De är ju dessutom relativt billiga nu.

Är missnöjd med w8 på surfplatta. Trivdes bättre med Android eller rättare sagt med Samsungs Galaxy note 10.1
Så kommer byta tillbaka till Android när nästa generation av note kommer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skrivet av marcus8958:

Är missnöjd med w8 på surfplatta. Trivdes bättre med Android eller rättare sagt med Samsungs Galaxy note 10.1
Så kommer byta tillbaka till Android när nästa generation av note kommer.

På vilket sätt då menar du?
Jag har själv en Surface Pro 3 som jag bytte ut min Macbook Air med, tycker det fungerar riktigt bra förutom att Windows behöver jobba på sitt stöd för högupplösta skärmar.
Det kanske är en dålig jämförelse eftersom SP3 är mer lik en dator än en surfplatta i min mening, men ändå.
Jag kan inte tänka mig att köpa en surfplatta med Android/iOS när det går att få tag på surfplattor som kör ett fullfjädrat OS (som dessutom är billigare).

Om man är väldigt missnöjd med W8.1 på surfplatta så kanske det här kommer att hjälpa: http://consoleos.com/.

Jag kommer troligen att införskaffa något i stil med Asus VivoTab Note 8 framöver för att SP3:an är lite väl stor ibland. Det hade varit kul att se varför du kommer att gå tillbaka till Android efter Windows 8.1, det är inte så att du har Windows RT på plattan?


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Själv så kör jag med en Transformer book riktigt nöjd.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

phi
Medlem
Medlem

Ahaaaa, "platta", här satt jag och tänkte på vinyl.

Medlem
Skrivet av TheShadyShader:
Skrivet av marcus8958:

Är missnöjd med w8 på surfplatta. Trivdes bättre med Android eller rättare sagt med Samsungs Galaxy note 10.1
Så kommer byta tillbaka till Android när nästa generation av note kommer.

På vilket sätt då menar du?
Jag har själv en Surface Pro 3 som jag bytte ut min Macbook Air med, tycker det fungerar riktigt bra förutom att Windows behöver jobba på sitt stöd för högupplösta skärmar.
Det kanske är en dålig jämförelse eftersom SP3 är mer lik en dator än en surfplatta i min mening, men ändå.
Jag kan inte tänka mig att köpa en surfplatta med Android/iOS när det går att få tag på surfplattor som kör ett fullfjädrat OS (som dessutom är billigare).

Om man är väldigt missnöjd med W8.1 på surfplatta så kanske det här kommer att hjälpa: http://consoleos.com/.

Jag kommer troligen att införskaffa något i stil med Asus VivoTab Note 8 framöver för att SP3:an är lite väl stor ibland. Det hade varit kul att se varför du kommer att gå tillbaka till Android efter Windows 8.1, det är inte så att du har Windows RT på plattan?

Har en Asus Transformer Book TX300

Är många små saker jag inte riktigt gillar.

Första jag saknade var ett UIt. Gillade bättre androids UI där det blev enkelt och överskådligt med klocka, börsuppdateringar, bank osv. direkt när man plockade upp plattan. Metro UIt var inte lika enkelt och överskådligt och hittade aldrig några program för att ersätta mina appar på android.

Det andra var när man skulle skriva. Onscreen keyboard öppnas inte lika snabbt som på min förra surfplatta. Vet heller inte om det är möjligt att fixa något i stil med swiftkey till Windows. Försökte fixa nytt tangentbord men hittade inget vettigt för något år sedan. Vet inte ens om det är möjligt att fixa nytt.

Det tredje var skärmen. IPS panelen på min transformer är bra och har riktigt bra upplösning. Men tittar man på nyare surfplattor av Samsung eller Apple så är det en ganska stor skillnad. Min galaxy note hade för låg upplösning för att vara 10" surfplatta men alla extrema ljusa färger samsungs plattor är anpassade efter känns mycket skönare att titta på.

Det sista har inget direkt med OS att göra men batteritiden vid idle var mycket bättre på min galaxy note. En surfplatta med i7 är jävligt snabb men det äter batteri något så fruktansvärt.
Det var otroligt skönt att kunna plocka upp surfplattan och kolla börsen i 10-20 minuter och sedan lägga ner den utan att behöva oroa sig för att ladda den mer än någon gång var annan vecka.

Så min transformer har ersatt min bärbara dator men tar inte riktigt över rollen som min surfplatta hade. Därför blir det att byta surfplatta och använda min transformer som en liten och händig bärbar.
Det finns stunder det är skönt att använda riktiga program istället för apps. Men för enklare saker känns det skönare med apps.

Som sista notis så kallar jag fullskaliga program till Windows för program och apps för mindre program.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Ta och installera Android på din transformer book så har du de flesta problem du klagade på.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Skrivet av marcus8958:

Har en Asus Transformer Book TX300

Är många små saker jag inte riktigt gillar...*
*förkortat citat

Håller med dig om UI:t; Metro/Modern UI är inte lika smidigt på en surfplatta som Android/iOS UI. Antar att det är mest därför ConsoleOS finns.

Onscreen-tangentbordet får jag väl också hålla med om, i vissa program tvingas man öppna tangentbordet själv vilket blir småjobbigt i längden.

Skärmarna antar jag är relativt lågupplösta mest tack vare det dåliga stödet för hög DPI i Windows. Vilket är tråkigt, jag är också lite svag för Samsungs AMOLED-skärmar, mest tack vare svärtan som jag stör mig på med IPS. Smaksak.

Jo, batteritiden går inte att jämföra tråkigt nog, men av förklarliga skäl. Även med Atom-processorer så är inte Windows 8.1 speciellt snällt på den fronten.

För mig är väl problemet att man begränsar sig själv med en surfplatta med Android/iOS; jag kan inte arbeta på en sådan maskin. Har man däremot en laptop eller liknande som man redan kan arbeta på så förstår jag om man kanske väljer bort Windows 8.1-surfplattor p.g.a. ovanstående problem. Som en ren multimediamaskin så tycker jag nog att iPad Air 2 är oslagbar, eller motsvarande med Android.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

1
Skriv svar