Årets spel 2014

Medlem
Årets spel 2014
Citat:

Den studio som först gör ett Turtles-spel vinner vår eviga tacksamhet.

Ja tack.

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Citat:

Den studio som först gör ett Turtles-spel vinner vår eviga tacksamhet.

Ja tack.

QFT.


signatur

I drank what?

Medlem

Shadow of Mordor var väl ok. Om man bortser från det faktum att sista "bossen" bara var en massa "press X", a-la quick time event style.... lite trist.

Medlem

gällande flygsimulator så måste jag säga att dcs.s mig-21 som kom iår är årets bästa !!! =D Helt galet roligt plan, och måste kunna räknas som ett nytt spel =P Någon på fz som har testat? rekomenderas!

Medlem

Ja när Elite Dangerous släppts (men varför är det inte på listan!!!) och Star Citizen står för dörren så måste man ju investera i en rejäl glädjepinne och då ökar ju också intresset för bra flygsimulatorer!

Joysticks och flygspel har ju lite fallit i glömska det senaste decenniet för den stora massan och nu finns det ju en chans att de åter kommer tillbaka bland övriga spel.

Medlem

Ett par spel som jag trodde skulle leta sig in på topp 10 saknas. Men definitivt bra spel ändå (de jag spelat.)

Medlem

Orolig där ett tag att "Unity" skulle stå som etta...
God jul, FZ!

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Ja när Elite Dangerous släppts (men varför är det inte på listan!!!) och Star Citizen står för dörren så måste man ju investera i en rejäl glädjepinne och då ökar ju också intresset för bra flygsimulatorer!

Joysticks och flygspel har ju lite fallit i glömska det senaste decenniet för den stora massan och nu finns det ju en chans att de åter kommer tillbaka bland övriga spel.

Åh, absolut. Jag törstar efter glädjepinne nu så jag kan spela Elite. Att Il2 verkar som en värdig uppföljare till originalet gör mig dubbelt så sugen på en prisvärd smak. Mellandagsfynd kan hända...

Medlem

Hearthstone: Heroes of Warcraft på andra plats? lol ok...där ser man...lite som The Onions gamla artikel där en kille säger "ill buy anything with a shiny apple logo on it"

Alltså - spelet är säkerligen roligt...men i min åsikt (ni andra har självklart rätt i att tycka annorlunda..det är det fina i att kunna ha personliga åsikter! ) så är det ett vanligt kortspel fast med Warcraft textures

MEN the people have spoken. Är det nummer 2 så är det...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Moderator | Testpilot

Jag tycker listan blev jobbig att läsa. Att det först står en titel som "8. Titanfall" och sedan kommer eran egan informationsbox med titenlns namn, plattform osv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Le Erik:

Shadow of Mordor var väl ok. Om man bortser från det faktum att sista "bossen" bara var en massa "press X", a-la quick time event style.... lite trist.

This.
Lirade klart det så sent som iförrgår, riktigt kul jävla spel men sista bossen var ju lite sådär väl dålig.

Medlem

Shadow of Mordor förtjänar topp 3. Nemesis systemet är genialt.

Märkligt hur detta inte kan ge en topp 3 plats.

Förstaplats kanske spelet inte förtjänar, men GARANTERAT topp 3.

Medlem

Av dessa spel har jag bara spelat Wolfenstein. Jag var inte särskilt hypead för det och slutresultatet blev inget vidare heller, tycker jag.
Jag skulle inte kunna göra en lista med 10 titlar, men The Wolf Among Us är i alla fall mitt val till årets spel.

Medlem

Men vart är assassins creed unity som ni gav 5/5


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Gillade inte listan så mkt. Men alla har vi inte samma smak^^

Medlem

själv tyckte jag att det var ett dåligt spel år precis som förra året dock ser 2015 mer ljus ut med Overwatch, Battlefront 3, Black Desert , Skyforge och Lost ark

Medlem
Skrivet av Ph3noM:
Skrivet av Le Erik:

Shadow of Mordor var väl ok. Om man bortser från det faktum att sista "bossen" bara var en massa "press X", a-la quick time event style.... lite trist.

This.
Lirade klart det så sent som iförrgår, riktigt kul jävla spel men sista bossen var ju lite sådär väl dålig.

Håller med. Gillade bara första bossen själv. De andra var en besvikelse. Spelet i sig är sjukt kul, men sen gillade jag Batman 1-2 väldigt mycket ocksp.


signatur

I drank what?

Medlem

Kanske inte håller med till 100%, men det är en fantastiskt välskriven artikel! Har nog inte gottat mig så åt träffsäkra formuleringar sedan jag läste Joe Abercrombie, och det är ett galet bra betyg


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Inaktiv

Trodde Dark Souls 2 skulle finnas med.
Visserligen är det inte i närheten av lika bra som första Dark Souls men i jämförelse med mycket annat är det fortfarande ett väldigt bra spel.

Divinity: Original Sin känner jag att det blev lite överhypeat bara för att det äntligen släpptes ett hardcore-RPG.
I samma klass som Planescape: T, BG2 och KotOR som Ove K. påstod? Knappast.
Storyn är ju blaha blaha och världen är knappast nåt speciellt, inte karaktärerna heller . Det enda som verkligen är bra är stridssystemet och hur interaktiva objekt i världen är.
Förmodligen min GOTY iaf då det har varit kul att spela igenom det co-op med flickvännen.

Shadow of Mordor är verkligen fantastiskt välgjort men blev väldigt repetitivt enligt mig, fortsatte mest att spela för att det var njutbart att se hur snyggt allt var när man hoppade runt och slogs mot ett tiotal orcher.

Titanfall var också välgjort men det tröttnade jag på efter 30 minuter.

Wolfenstein var OKEJ men jag orkade aldrig spela klart det.

Resten har jag ännu inte spelat.
Känns som jag tröttnat lite på singleplayer-spel alternativt blivit väldigt kräsen.
Har mest spelat QL och CS:GO i år. :I

Medlem
Skrivet av Molotov:

Men vart är assassins creed unity som ni gav 5/5

Tror dess frånvaro i listan, redaktionens idé om försena betygssättning, vettig kommentering i trådar till "5/5" o s v talar sitt rätt tydliga språk till att det inte finns med här!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jonis:
Skrivet av Molotov:

Men vart är assassins creed unity som ni gav 5/5

Tror dess frånvaro i listan, redaktionens idé om försena betygssättning, vettig kommentering i trådar till "5/5" o s v talar sitt rätt tydliga språk till att det inte finns med här!

Tack


signatur
Medlem

Oh, kul att se att folk tycker om Alien isolation, ett väldigt underskattat spel imo

Medlem
Medlem

Fick Shadow of Mordor i julklapp till Xbox One, kliar i fingrarna av längtan av att få spela det tills jag åker hem till lägenheten igen om en vecka!

EDIT: På nya 48" TV:n jag beställde på mellandagsrean dessutom!

Medlem

Såå... Ett spel som ni ger 5/5 är inte ens med på listan medans att spel ni gav 3/5 hamnar på första plats?

Logik mycket?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av jonis:
Skrivet av Molotov:

Men vart är assassins creed unity som ni gav 5/5

Tror dess frånvaro i listan, redaktionens idé om försena betygssättning, vettig kommentering i trådar till "5/5" o s v talar sitt rätt tydliga språk till att det inte finns med här!

Tack

Tkr ni borde sluta med 0/5 betyg då just nu ser ut som att alla stora releaser betalar er för betygen... Jag säger inte att dom gör det men att ni gång på gång missar buggar i spelen unity, battlefield etc reflekterar dåligt på fz imo.Om ni inte hade ett 0/5 betyg så blir det inte lika mkt grinande skulle jag tro.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Stelefan:

Såå... Ett spel som ni ger 5/5 är inte ens med på listan medans att spel ni gav 3/5 hamnar på första plats?

Logik mycket?

Om du hängt med i diskussionerna kring recensionen hade du inte behövt ställa den frågan.

Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av jonis:
Skrivet av Molotov:

Men vart är assassins creed unity som ni gav 5/5

Tror dess frånvaro i listan, redaktionens idé om försena betygssättning, vettig kommentering i trådar till "5/5" o s v talar sitt rätt tydliga språk till att det inte finns med här!

Tack

Tkr ni borde sluta med 0/5 betyg då just nu ser ut som att alla stora releaser betalar er för betygen... Jag säger inte att dom gör det men att ni gång på gång missar buggar i spelen unity, battlefield etc reflekterar dåligt på fz imo.Om ni inte hade ett 0/5 betyg så blir det inte lika mkt grinande skulle jag tro.

Vi har inga planer på att sluta med betyg och vi har gett otaliga förklaringar till varför vissa spel får ett bättre betyg än vad många upplever när det väl släpps.


signatur
Inaktiv

Skön lista. Fick några tips Sen måste jag sätta igång med mitt Alien, har inte ens satt i skivan i min ps4 ännu :/ Skam.

Medlem

tur inte Elite dangerous var med, vilket jävla skitspel!


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

12
Skriv svar