Företag har patent på multiplayer

Medlem

ja....de idiot förklarar sig själva...vem vill ha ett sammarbete med ett företag som betar sig så....de gräver sin egen grav....

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Comstedt:

Herregud alltså, ja får se hur det utvecklar sig. Blizz lär inte ha problem med cash åtminstone

Activision Blizzard gick väl i förlust sist dom visade några siffror har jag för mig.

Man kan alltid trixa med siffror för att det ska se ut som man vill ha det.
Enkelt exempel...
Säg att "företaget" uppskattat att de till nästa kvartalsrapport ska gå 1.5 miljarder med "vinst", och de "bara" går 0.5 miljarder med "vinst", oooh noes tänker dem och påstår sedan att: Ja vi har tyvärr gått 1miljard back detta kvartal.
Det har med aktieägarna och löften att göra har jag för mig.
Sjukt system kan tyckas...
För i våra mått mätt har de garanterat inte gjort något minusresultat överlag.


signatur

Retro.

Medlem

Det här kommer sannolikt sluta med våld, då bittra fanboys förlorar sina favorit spel när företag går i konkurs.

Eller kanske inte, vad vet jag.

Medlem

Deras patentsystem är trasigt och behöver fixas.

Medlem

Det finns för många bolag här i världen som har med multiplayer att göra jag kan knappast tänka mig att dom kommer att gå efter allihop eller så är dom så giriga och tror att dom är kungar som gillar "host" suga "host" en jävla massa ni vet vad.

Inaktiv

Jaha, nu fattas det väl bara att Gud kommer ner från sitt lilla vita moln i det blå och börjar kräva ersättning för sitt patent på skapelsen...

Patent lagen/lagarna bör allt ändras för de hämmar utvecklingen och inte bara i spelbranschen...

Medlem

Kan inte vi här på FB stämma Paltalk för något typ idioti eller att någon åker till usa och går framför vd'n och sen gå lite långsammare och sen spela och säga att vd putta dig och stämma skiten ur jäveln någon som är på(Jag är helt seriös nu usa börjar gå mig på nerverna lite kan sponsra 200kr till en samling där en person gör det jag nyss sa)


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

Medlem

heja paltalk, tycker det är kul när någon rör om i grytan.

Inaktiv

du hade inte vart för rik i indien om att ha patent där med att man torkar sig med papper i röven. Och dumma idiot företag blizzard o Co borde fixa så alla där råkar ut för en hemsk olycka villket borde bli lite billigare

Medlem
Skrivet av fatboy:

fy fan vad sjukt. Men jag tror aldrig att de vinner i en domstol.

Det är USA vi pratar om...

Blir spännande att se hur det slutar.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Konceptuella patent ftw!


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Redan 1 April?


signatur

// Peace

Medlem

Patentet kan ju dock inte gälla i alla länder, utan jag antar att patentet enbart kan hävdas inom USA's gränser och för företag som är baserade där.

Edit: Kan ju tillägga att du inte får ta patent på redan uppfunna saker eller lösningar, patent får bara tas på en lösning som är tidigare okänd. Därför kan du inte ta patent på t ex varmvatten eller sådant.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Nationalsporten i USA når nya höjder!

Medlem

Ska fan ta patent på att ta patent. Klirr!

Medlem
Medlem
Medlem

Jag har patent på att skriva i forum. Ni kan skicka era pengar till mig.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Men shit...


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Vissa patent är ju fan efterblivna.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

löjligt.. avskaffa patenthelvetet..

Medlem

Tycker inte att det är något fel på patent i sig, väldigt mycket av den teknik vi har idag (och samma sak gäller även inom andra områden) skulle aldrig ha kommit till om inte möjligheten att patentera uppfinningar skulle ha funnits, men med det sagt så måste systemet omarbetas för att såna här situationer inte ska kunna uppkomma, vissa saker borde helt enkelt inte kunna patenteras...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Ja inte är det konstigt det finns krig i denna sjuka värld, finns folk ska utnyttja och förstöra och testa allt.


signatur

AYY LMAO

Inaktiv

Det här med patent hindrar ju tusentals företag att starta, eller göra vinster.

Det är ett dugligt koncept (från början) men nu har det spårat ut.

Skrivet av anon_19389:

April april?

Instämmer, men tyvärr är det inte det


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Men seriöst?!

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Tycker inte att det är något fel på patent i sig, väldigt mycket av den teknik vi har idag (och samma sak gäller även inom andra områden) skulle aldrig ha kommit till om inte möjligheten att patentera uppfinningar skulle ha funnits, men med det sagt så måste systemet omarbetas för att såna här situationer inte ska kunna uppkomma, vissa saker borde helt enkelt inte kunna patenteras...

Eller så hade vi varit mycket längre fram i utvecklingar tack vare att folk var tvungna att konkurrera med varandra mer gällande samma "patent".

Medlem
Skrivet av redruM:

Patentet kan ju dock inte gälla i alla länder, utan jag antar att patentet enbart kan hävdas inom USA's gränser och för företag som är baserade där.

Stämmer men det har faktiskt dykt upp önskemål om världsomspännande patent. Givetvis kommer dessa önskemål från storföretag.

Medlem

Den stora frågan är ju när patentet togs, om det är alldeles nyss är det ju sjukt, men är det 10 år gammalt eller mer så är det inte mer än rätt att kräva cash. Deras patent är på punkt och pricka exakt vad alla mmo-skapare har gjort intrång på. När man kopplade ihop 2 datorer för första gången hade det inte sett så konstigt ut att ta patent på nätverk, men idag skulle patentet anses vara löjligt. Varför? Bara för att alla använder nätverk? För att intrånget blivit så pass stort? Då skulle inte Microsoft kunna få behålla patentet på windows heller.

Medlem

Tycker att det är lite väl sent att komma med en sådan här stämning då MMO's faktiskt funnits ett tag. Borde finnas en gräns för hur lång tid de har på sig att försvara sitt patent. På så vis visar de också att de har ett eget intresse av patentet och inte bara lägger dem på hög. MMO's har ju funnits väldigt länge i en form eller annan, ända sedan de första MUD'en.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Skriv svar