Företag har patent på multiplayer
Herregud alltså, ja får se hur det utvecklar sig. Blizz lär inte ha problem med cash åtminstone
Activision Blizzard gick väl i förlust sist dom visade några siffror har jag för mig.
Man kan alltid trixa med siffror för att det ska se ut som man vill ha det.
Enkelt exempel...
Säg att "företaget" uppskattat att de till nästa kvartalsrapport ska gå 1.5 miljarder med "vinst", och de "bara" går 0.5 miljarder med "vinst", oooh noes tänker dem och påstår sedan att: Ja vi har tyvärr gått 1miljard back detta kvartal.
Det har med aktieägarna och löften att göra har jag för mig.
Sjukt system kan tyckas...
För i våra mått mätt har de garanterat inte gjort något minusresultat överlag.
Retro.
Kan inte vi här på FB stämma Paltalk för något typ idioti eller att någon åker till usa och går framför vd'n och sen gå lite långsammare och sen spela och säga att vd putta dig och stämma skiten ur jäveln någon som är på(Jag är helt seriös nu usa börjar gå mig på nerverna lite kan sponsra 200kr till en samling där en person gör det jag nyss sa)
Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.
Patentet kan ju dock inte gälla i alla länder, utan jag antar att patentet enbart kan hävdas inom USA's gränser och för företag som är baserade där.
Edit: Kan ju tillägga att du inte får ta patent på redan uppfunna saker eller lösningar, patent får bara tas på en lösning som är tidigare okänd. Därför kan du inte ta patent på t ex varmvatten eller sådant.
Burn in the light.
Tycker inte att det är något fel på patent i sig, väldigt mycket av den teknik vi har idag (och samma sak gäller även inom andra områden) skulle aldrig ha kommit till om inte möjligheten att patentera uppfinningar skulle ha funnits, men med det sagt så måste systemet omarbetas för att såna här situationer inte ska kunna uppkomma, vissa saker borde helt enkelt inte kunna patenteras...
Good. Bad. I'm the guy with the gun
Det här med patent hindrar ju tusentals företag att starta, eller göra vinster.
Det är ett dugligt koncept (från början) men nu har det spårat ut.
April april?
Instämmer, men tyvärr är det inte det
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
Tycker inte att det är något fel på patent i sig, väldigt mycket av den teknik vi har idag (och samma sak gäller även inom andra områden) skulle aldrig ha kommit till om inte möjligheten att patentera uppfinningar skulle ha funnits, men med det sagt så måste systemet omarbetas för att såna här situationer inte ska kunna uppkomma, vissa saker borde helt enkelt inte kunna patenteras...
Eller så hade vi varit mycket längre fram i utvecklingar tack vare att folk var tvungna att konkurrera med varandra mer gällande samma "patent".
Patentet kan ju dock inte gälla i alla länder, utan jag antar att patentet enbart kan hävdas inom USA's gränser och för företag som är baserade där.
Stämmer men det har faktiskt dykt upp önskemål om världsomspännande patent. Givetvis kommer dessa önskemål från storföretag.
Den stora frågan är ju när patentet togs, om det är alldeles nyss är det ju sjukt, men är det 10 år gammalt eller mer så är det inte mer än rätt att kräva cash. Deras patent är på punkt och pricka exakt vad alla mmo-skapare har gjort intrång på. När man kopplade ihop 2 datorer för första gången hade det inte sett så konstigt ut att ta patent på nätverk, men idag skulle patentet anses vara löjligt. Varför? Bara för att alla använder nätverk? För att intrånget blivit så pass stort? Då skulle inte Microsoft kunna få behålla patentet på windows heller.
Tycker att det är lite väl sent att komma med en sådan här stämning då MMO's faktiskt funnits ett tag. Borde finnas en gräns för hur lång tid de har på sig att försvara sitt patent. På så vis visar de också att de har ett eget intresse av patentet och inte bara lägger dem på hög. MMO's har ju funnits väldigt länge i en form eller annan, ända sedan de första MUD'en.
A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche