Hur kom du på ditt nickname?

Medlem

Så hur kom du på ditt nickname?
Började med efter jag fått se ett avsnitt från vetenskapens värld om vulkaner från 90-talet. Tyckte också det matchade bra i quake-clanen elements. Magma har följt med mig hela vägen från lekis till universitetet.

Vad betyder det för dig?
Mycket. Det är ren nostalgi och påminner mig själv om när livet var som bäst

Hur tror du att det uppfattas av andra?
Kanske blir de avundsjuka? Jag vet inte haha


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Medlem

tog mitt smeknamn och satte ordet Mac framför. Tog Mac för jag tänkte på skottland när jag tog den.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Avstängd

Så hur kom du på ditt nickname?
-Jag bara visste det plötsligt, på våren 2003. Jag var på jobbet, det var en väldigt konstig dag med en massa olika färger på himlen. 2004 började jag använda det, till att börja med på Zatzy och alternativ.nu samt något mindre community. Jag hade varit Asien runt 8 år tidigare, men minns inte att jag hört det.

Vad betyder det för dig?
-Jag tror att jag är Chaan, att det är mitt riktiga namn.

Hur tror du att det uppfattas av andra?
-Jag blev kallad vietnamesisk hora på Passagens chatt. Det var innan det fanns avatarer där.


signatur

Det här är när diskussionen går: Och då gjorde han det här. Nej det gjorde han inte.

Medlem

Har en bruten tå som ser heeelt cp ut. Böjd som fan.
Den skrämmer folk


signatur

"High life on low budget"

Moderator | Testpilot

Så hur kom du på ditt nickname?
I grunden så är mitt namn ganska fantasilöst. För några år sedan spelade jag ett spel vid namn Rise and Fall Civilisations at War och bara satt ihop två ord och bytte S mot ett Z = Rizefall (Som är mitt egentliga nick)

Vad betyder det för dig?
Som sagt så är namnet rätt så torrt när man tänker på vars jag fick det ifrån. Men över åren så har namnet verkligen vuxit hos mig och jag tycker det är ett rätt så fint gamingnamn. "Rizefall" symboliserar mitt liv till viss del, då det åker upp och ned hela tiden som en jättejobbig berg och dalbana

Hur tror du att det uppfattas av andra?
Jag har fått höra många gånger att det är ett tufft, coolt, schysst, trevligt samt najsigt namn så jag antar folk tycker om det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot

Så hur kom du på ditt nickname?
På den gamla goda tiden då man pysslade med Commodore 64 så var man ju tvungen att hitta på ett coolt nick , problemet var att alla körde med liknande namn.
Jag som då läste boken Shogun samt även såg Tvserien då den gick , blev facinerad över hela konceptet med seppuku och därifrån tog jag mitt nick.

Vad betyder det för dig?
Det är ett kärt gammalt nick som jag är känd under men numera i det globala onlinevärlden så är även Harakiri ett på tok för vanligt namn så jag har hittat på olika nya varianter att använda.

Hur tror du att det uppfattas av andra?
De som inte vet vad ordet står för säger inte så mycket medan andra tror man är galen.
Harakiri skall också vara en svordom på turkiska (tror det var turkiska eller nåt annat östeuropeiskt språk)

12
Skriv svar